Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waar baal jij op dit moment van? #3

<<

Anoniem229

Bericht 19 Feb 2018 15:01

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Weg
Laatst gewijzigd door Anoniem229 op 19 Feb 2018 23:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem246

Bericht 19 Feb 2018 15:56

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Ik heb je verhaal via meelezen meegekregen, Dobby. Fijn dat de woningbouwvereniging serieus naar de klachten heeft geluisterd, wat stom dat Lentis je gaat terugbellen. Dat is ook de reden waarom ik niet onder behandeling van Lentis wilde komen. Gewoon puur mijn gevoel dat ze met bepaalde situaties te makkelijk omgaan, zoals bijvoorbeeld terugbellen omdat degene die je moet hebben er niet is o.i.d. Ik heb geen advies, omdat ik zelf in de situatie zit en hier geen verbetering in de situatie komt. We leven momenteel in een levensechte horrorfilm, hij, een buurman, gilt al drie dagen non-stop en dan vraag ik me af waar OGGZ blijft of is.

Ik baal ontzettend op dit moment. Ik ben namelijk in drie dagen tijd ruim twee kg aangekomen. En dan gaan bij mij de alarmbellen af. Natuurlijk heb ik me te goed gedaan aan één doos surrogaat Pimmies, maar volgens de app is één doos niet verantwoordelijk voor het aankomen en zou ik, bij normaal blijven eten de rest van de dagen, gewoon verder moeten afvallen. Ik heb natuurlijk een afwijking gehad in mijn schildklier, dus de alarmbellen gingen gelijk af dat het mogelijk weer mijn schildklier is. Net dacht ik: Laat ik dat nieuwe medicijn (slik ik sinds drie weken naast slaapmedicatie), een AD, eens googlen en blijkt het daar ook van te kunnen komen. Woensdag gelukkig een afspraak met de psychiater, dus dan kan ik alles voorleggen. Want nu blijkt achteraf dat de uitslag rondom mijn mond, ook van dat medicijn kan komen. :(
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 19 Feb 2018 16:28

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

RS, dat is zeker balen!! Ik heb weinig verstand van de aandoeningen en medicatie. Maar ik kan me zomaar voorstellen dat het veel invloed heeft op je gewicht,als dat andere niet stabiel is. Logisch afvallen in de zin van afvallen als je minder calorieën eet dan je verbruikt is misschien nu niet realistisch. Ik bedoel, neem dat jezelf niet al te veel kwalijk.
Verder zou ik als ik jou was van die Pimmies afblijven, althans per doos dan ;-) en in deze situatie gezond eten maar als winst beschouwen, of je dan wel of niet afvalt.

En fijn dat je woensdag een afspraak hebt zodat je het kunt bespreken!
<<

Anoniem246

Bericht 19 Feb 2018 16:40

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Toen Lidl net in ons dorp was, en volgens mij was het 2000, hadden ze Pimmies in grote dozen (24 i.p.v. 12 koekjes). Die gingen er ook per doos door. Ik had kunnen weten dat ik met één hap al verkocht zou zijn en zou blijven dooreten. Maar nu komen ze gewoon niet meer in huis. Klaar mee. :angel:

Ik probeer het voor mezelf continu te relativeren. Je wordt morgen ongesteld (maar ik kom nooit aan voor of tijdens een menstruatie), je hebt te weinig bewogen (maar mijn man wilde het hele weekend wandelen), je houdt vocht vast, want je krijgt je trouwring niet meer om (Klopt, maar als ik maar lang genoeg doordruk dan...) etc. etc. Maar gewoon woensdag even bespreken.

Mijn man zei dat ik maar gewoon even een formulier voor bloedprikken moest vragen bij de huisarts i.v.m. mijn schildklier, maar de laatste keer hebben ze me zo schandalig slecht geprikt dat ik nu nog niet durf. :laughcry:

We wachten woensdag gewoon even af. :)
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 19 Feb 2018 16:44

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Oooh rond menstruatie ben ik wel altijd zwaarder, erg irritant. Ik ben nu ook aan het afvallen en heb er aan gedacht om me dan een week gewoon niet te wegen, omdat ik sowieso dan zwaarder ben dan daarvoor, wat altijd een beetje deprimerend is. Zo ben ik een dag na het sporten ook altijd wat zwaarder, waarschijnlijk omdat m'n spieren dan vocht vasthouden. Ik moet ondertussen ook altijd erg relativeren en de grote lijn blijven zien, maar dat is niet altijd makkelijk.
Succes woensdag!
<<

Anoniem246

Bericht 19 Feb 2018 16:50

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Dat heb ik dus ook gehad na het sporten. De reden waarom ik mijn sportabonnement in de komende dagen ga opzeggen. Ik kan er serieus gek van worden. Ik weet heel goed wat de oorzaken kunnen zijn van het aankomen, zeker als het zoveel is in relatief korte tijd, maar ik word er gillend gek van. Ik wil wel wekelijks gaan wegen, maar dan moet ik wel weten of het eetpatroon van vandaag goed is geweest. Ik heb als puber een eetstoornis gehad, nooit volledig genezen, en dat is inmiddels, volgens de psycholoog, omgeslagen in BED. Het komt wel weer goed. Psychiater is daar om me te redden, haha.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 19 Feb 2018 16:59

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Oh jee je hebt al een heel verleden wb eetproblemen dus. Nou, goed dat je dan onder controle staat :)
<<

Anoniem246

Bericht 19 Feb 2018 17:02

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Joey schreef:Oh jee je hebt al een heel verleden wb eetproblemen dus. Nou, goed dat je dan onder controle staat :)


Zo gek als een deur. :thumbup:

Zonder gekheid, ik vind de stok achter de deur momenteel heel fijn. Iemand die met je meekijkt en je begeleid. :)
<<

Anoniem229

Bericht 19 Feb 2018 23:55

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

.
Laatst gewijzigd door Anoniem229 op 28 Mrt 2018 06:56, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 20 Feb 2018 08:21

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Ik denk dat voor het afvallen het verstandiger is om je sportschool abonnement te houden en je wekelijks op een vaste tijd te wegen RS.
Je gewicht schommelt, dat is bij iedereen maar bewegen is wel belangrijk.
Wel goed dat je onder begeleiding staat.

Ik heb niet alles meegekregen Dobby maar iig een dikke :hug:
30-04-2017
<<

Anoniem229

Bericht 20 Feb 2018 09:12

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

.
Laatst gewijzigd door Anoniem229 op 28 Mrt 2018 06:56, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem246

Bericht 20 Feb 2018 14:14

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Dobby, dan snap ik inderdaad de keuze voor Lentis. Ik heb altijd personen getroffen die me lieten voelen dat ik slechts een nummer voor ze was. Dan gingen ze teruglezen, terwijl ik al tegenover ze zat. Doe dat even voor je me oproept, wil je? Ik heb nu een psychiater en psycholoog via een ander en tot nu toe echt tevreden. Tevredener over de psychiater dan de psycholoog, maar het helpt enorm. Gelukkig.

Normaal weeg ik niet elke dag. Eens in de zoveel tijd als ik me het herinner. Maar door de toename van het gewicht moest ik van mezelf dagelijks wegen om het in de gaten te houden. Zo ben ik vandaag ongesteld geworden en wilde ik weten wat het voor mijn gewicht had gedaan. Nou, er is 9 ons af.

Ik baal trouwens vandaag wel even een eind weg. Ik zou donderdag met een vriendin naar de Huishoudbeurs gaan. Belt haar man gisteren mijn man dat het feest niet doorgaat, omdat ze is bezweken onder de druk. Ik wist dat het ging gebeuren, maar ik had goede hoop. Omdat mijn vriendinnen allemaal werken op donderdag, ga ik maar met de oma van mijn man. Zo geen zin in... Nog steeds een hele lieve vrouw... Maar toch niet om mee naar de Huishoudbeurs te gaan? Nou ja, wordt vast gezellig.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 20 Feb 2018 14:20

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

De huishoudbeurs is toch sowieso al een verschrikking? Met oma of vriendin maakt dan volgens mij niet meer uit.
Wel jammer dat het niet door kan gaan omdat je je er op had verheugd.
<<

Anoniem246

Bericht 20 Feb 2018 14:26

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Prosecco schreef:De huishoudbeurs is toch sowieso al een verschrikking? Met oma of vriendin maakt dan volgens mij niet meer uit.
Wel jammer dat het niet door kan gaan omdat je je er op had verheugd.


Haha! Ik vind het zó leuk! Gewoon een paar uur slenteren tussen van alles en net niets.

Het is dat de kaarten al betaald en gehaald zijn, maar anders was ik helemaal niet meer gegaan. Mijn man zei:"Dan ga ik toch met je mee?" Nou, laten we dat lekker niet doen. Dat wordt hell, want hij heeft niets met dingen die ik leuk vind. Dus ik ga met oma. Nou ja, vast ook leuk...
<<

Daarom

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 17 Apr 2017 22:58

Bericht 21 Feb 2018 16:50

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Dat mijn leven echt een puinhoop is op het moment.. Mijn vriend is bij me weg, heeft zijn kleren gepakt en is vertrokken. Ik moet binnen drie maanden weer verhuizen.
Dus tja.. ik baal overal van.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 21 Feb 2018 16:59

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Huh, what happened, Daarom?! Wat kut zeg!
❤ 7 juni 2018
<<

Daarom

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 17 Apr 2017 22:58

Bericht 21 Feb 2018 17:02

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Heel lang verhaal... maar kwam er op neer dat hij van zijn ex moest kiezen tussen mij en zijn kids. Zijn een hoop leugens verteld en we zouden net gesprekken gaan voeren met een relatie therapeut maar een week voor we echt zouden beginnen is hij gegaan.
Dus tja.. ik snap het nog steeds niet allemaal eigenlijk.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 21 Feb 2018 17:07

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Pff veel sterkte dan! Is er geen kans dat hij nog bijdraait?
❤ 7 juni 2018
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12152

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 21 Feb 2018 17:09

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

wow meen je niet daarom. Wat heftig voor jou en je kinderen
Afbeelding
<<

Daarom

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 17 Apr 2017 22:58

Bericht 21 Feb 2018 17:10

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Het zou kunnen, maar ik heb nu wel voor mezelf gekozen. Hij kan niet gaan en komen wanneer het hem uitkomt. Ik heb de mazzel dat ik onwijs veel hulp krijg vanuit de instanties en daardoor ook nog ruim drie maanden in dit huis kan blijven. Ik snap ook niet dat je zonder concreet plan zo ergens de deur dichttrekt en je met je leven door gaat alsof wij niet meer bestaan. Dat frustreert nog het meeste.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 21 Feb 2018 17:12

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Jeetje, Daarom! Wat heftig!
Sterkte.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Daarom

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 17 Apr 2017 22:58

Bericht 21 Feb 2018 17:19

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Ja, ik zit ook echt in standje overleven. En dan die onzekerheid waar we weer naar toe gaan ook. Kids zijn ook echt zo verdrietig.
Hij is ook wel huilend de deur uit gegaan, heeft eerst een week bij zijn ouders gezeten, nu zit hij bij zijn nicht maar geen vooruitzicht op een eigen plek wat ik zo begreep.
Vorige week bonje gehad over het feit dat hij niet begrijpt waarom ik boos ben... Want we zijn toch uit elkaar?
Ik heb zelf en meerdere met mij, het idee dat het hem allemaal teveel is geworden en niet meer weet wat hij moet of wat. Als je dat dan zegt is het niet zo en hij weet heel goed waar hij mee bezig is. Nou prima, succes met dat uitzoeken dan. Hij is altijd een vluchter geweest en nooit een prater, dus dat zal vast een keer op gaan breken bij hem. Maar goed, hij wordt verzorgd, zijn shit wordt geregeld en hij mag zijn kinderen weer gewoon zien.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 21 Feb 2018 17:57

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Wat k*t daarom! Sterkte de komende periode voor jou en je kinderen.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 21 Feb 2018 17:58

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Hé Daarom, wat een klote. Het leek zo'n fijne, stabiele situatie en zo voelde het waarschijnlijk eerst ook. Bah zeg! Sterkte met alles, ik hoop dat je een fijn plekje vindt voor jullie.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Daarom

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 17 Apr 2017 22:58

Bericht 21 Feb 2018 18:00

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Ja, waardelozer kon bijna niet. Ik hou ook nog zo vreselijk veel van hem en ik mis hem ook verschrikkelijk. Ik heb nog nooit zo erg liefdverdriet gehad. Echt bizar!
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers