Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Herinneringen bij bepaalde nummers

<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 20 Feb 2018 10:23

Herinneringen bij bepaalde nummers

Bij welk nummer heb jij een herinnering? Dat je daar meteen aan denkt als je dat nummer hoort?
Laatst gewijzigd door MissBitchy op 26 Mrt 2018 20:51, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 20 Feb 2018 10:51

Re: Herinneringen bij bepaalde nummers

Ik heb ook bij heel veel liedjes herinneringen. Soms zelfs bij hele afspeellijsten/cd's die ik een bepaalde tijd veel heb gedraaid. Herinneringen die me zo als eerste te binnen schieten, zijn:

- Because the night - Jan Wayne en Moonlight shadow- Cascada: eindeloze uitgaansavonden met vriendinnen toen ik een jaar of 16, 17 was.
- Come undone - Robbie Williams: het eerste live concert ooit waar ik naar toe ging met vriendinnen. Ik denk dat ik toen ook 17 was.
- Against all odds - Phil Collins: de eerste keer dat ik echt heel erg liefdesverdriet had, terwijl het om een onbeantwoorde liefde ging. Andere liedjes die ik in die tijd grijs heb gedraaid, zijn: Engel - Rowwen heze, Inside out - Bryan Adams en Black van Pearl Jam.
- Love you more - Racoon, Dat komt door jou - Guus Meeuwis en Brabant - Guus Meeuwis: onze bruiloft!
- 7 years and 50 days - Cascada: dit nummer was een hit toen ik mijn man net kende en hebben we samen in de auto super vaak loeihard gedraaid. Ik zei toen al tegen hem: 'over 7 years and 50 days wil ik met jou trouwen!' Uiteindelijk zijn we inderdaad na 7 jaar en net wat meer dan 50 dagen met elkaar getrouwd :D
- Let it go - Frozen. Een oud-collega zong dit altijd voor mij als ik iets weer eens niet los kon laten of me ergens te druk om maakte. Uiteindelijk heb ik het best lastig gehad met mijn vertrek op mijn vorige werk en heb ik dit lied heel veel gedraaid.
- Treur niet - Diggy Dex: dit liedje was net op de radio toen ik op mijn werk had gehoord dat mijn oma van 93 was overleden. Ik zat net in de auto toen dit liedje werd gedraaid en toen kon ik het echt niet meer drooghouden. Het was zo toepasselijk!
- This town - Niall Horan en Genoten - Guus Meeuwis, omdat ik daarbij altijd aan een oude liefde moet denken die mij soms nog een beetje kan raken, maar waar ik beter geen contact meer mee kan hebben.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Feb 2018 11:41

Re: Herinneringen bij bepaalde nummers

Oh ongeveer elk nummer? Ik koppel heel snel momenten aan nummers en vice versa.

Maar bewuste nummers zijn natuurlijk de nummers die op onze bruiloft gedraaid werden:
Een klassiek stuk van Max Richter, nieuwe interpretatie van Vivaldi's Lente (liepen we down the aisle)
Jack Johnson - Better Together tijdens het ondertekenen van de akte, wat weer een bewuste keuze was omdat m'n broer en zus getuige waren en dit nummer me weer aan de vakantie met hen doet denken omdat m'n broertje dat altijd speelde op de gitaar, dus soort droste effect van herinneringen aan dit nummer.
Queen - You're my best friend, na de ceremonie, hier word ik ook nog echt vrolijk van.
Klingande - Jubel, onze openingsdans, hoewel ik moet zeggen dat ik dat nummer bijna nooit meer hoor en laatst dacht toen ik t hoorde oh waar ken ik dat ook alweer van.

En laatst hoorde ik het nummer Hollow Talk van de Choir of Young Believers weer en toen werd ik regelrecht teruggebracht naar de periode van hoogzwanger zijn en wachtenwachtenwachten en het fragiele begin van toen O. net geboren was. Dat is het openingsnummer van de serie The Bridge en zooo mooi en dat keken we in die periode (tenminste, m'n man keek, ik staarde beetje voor me uit. Maar toen ik dat nummer weer hoorde, kwam ik in één klap terug en raakte ik zo emotioneel.
Let's discover the world together.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 20 Feb 2018 12:25

Re: Herinneringen bij bepaalde nummers

Haven in zicht - Guus Meeuwis: tranen met tuiten bij gehuild toen een korte, maar heftige vriendschap werd beeïndigd.
Not for me to say - Johnny Mathis: veel gedraaid toen ik voor het eerst in jaren helemaal puberaal verliefd was.
Teardrop - Massive Attack: Heel vaak uren op repeat gehad toen ik depressief was en als een hoopje ellende op bed lag.
La vie en rose - Louis Amstrong: kwamen we op binnen bij onze bruiloft. Kreeg ik een muziekdoosje van van mijn man toen hij voor zijn werk naar Parijs was geweest. En werd vorig jaar toen we voor het eerst samen in Parijs waren ook gespeeld (op de meest vreselijk cheesy en vals manier door een violist met een achtergrondbandje) toen we 's avonds naar de Eiffeltoren keken.
Dancing in the dark - Bruce Springsteen: Het eerste nummer dat ik draaide nadat ik positief had getest bij mijn oudste.
Het regent zonnestralen - Acda en de Munnik: het refrein als een soort mantra in mijn hoofd gehad tijdens de bevalling van de oudste.

En nog zo vreselijk veel meer...
<<

Anoniem316

Bericht 20 Feb 2018 13:13

Re: Herinneringen bij bepaalde nummers

Zoveel nummers.. Dat wordt een oneindig lijstje. Maar Love you more van Racoon was misschien wel het meest bijzondere. Ik liet destijds honden uit van kennissen van ons en kwam dan onderweg langs het huis van een klasgenoot van mij. Ik had dan een mp3speler op waar wel 25 nummers op konden (haha die goede oude tijd) en plots zag ik hem (het was zomervakantie) en was ik opeens op slag verliefd op hem. Op dat moment draaide dus dat nummer op mijn mp3speler. Dat was voor mij mijn eerste echte verliefdheid dus dat nummer heeft daarom nog steeds een bijzondere betekenis. Kan die gevoelens die ik toen had nog zo goed oproepen.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 20 Feb 2018 21:53

Re: Herinneringen bij bepaalde nummers

Summerjam '03 - Sunclub: Is het liedje waarop ik voor het eerste met mijn man gekust heb tijdens een schuimparty haha.
Emotions - Destiny's child: Eerste keer liefdesverdriet
Ik leef niet meer voor jou - Marco Borsato: Eerste hockeyfeestje wat ik heb meegemaakt. Schandalig haha.
In da club - 50 Cent: Doet me altijd denken aan een skivakantie. Ik had dat liedje toen op nummer 1 van mijn mp3-speler staan dus die kwam heel vaak voorbij haha.
En echt een heel fout liedje van THC haha. Ik weet niet eens meer hoe dat nummer heet. Dat luisterde ik toen ik 15 was op vakantie. Ik had toen net met mijn man en mocht zijn mp3-speler meenemen op vakantie. Hij had er samen met mij nummers opgezet. Wel 26 paste erop haha.

Ik link sowieso liedjes veel aan vakanties.
Gekkenhuis - Opgezwolle: Tweede vakantie met mijn man (toen nog vriendje van 16 haha), draaide we in de tent met boxjes aan een mp3-speler.
My 64 - Mike jones & Snoop: Super leuke vakantie die ik als 18 jarige met mijn man had in Benidorm haha.
This is why i'm hot - Mins: Zelfde als hierboven..
Stressin' - Jennifer Lopez en Fat Joe: Dit liedje draaide we echt 10x per dag op de Ipod in het appartement op Curacao tijdens onze bruiloft
Nasty Girl remix - Notorius B.i.g: Draaide we echt heel veel in de auto 2 jaar geleden in (en naar) Zeeland haha.

En verder vast nog veel meer. Ik heb in die tijd van herinneringen en vakanties heel veel mixtapes geluisterd door mijn man van o.a. Lange Frans en andere rappers die toen hip waren haha. Daarnaast was ik ook helemaal R&B/Hiphop fan. Denk aan nummers van Christina Milian, Ashanti, Ja Rule, Jay Z, Snoop Dogg, Destiny's child e.d. Bij die nummers heb ik ook weer allemaal herinneringen.
<<

Anoniem284

Bericht 20 Feb 2018 22:49

Re: Herinneringen bij bepaalde nummers

1. Avond van Boudewijn De Groot; dan denk ik aan de avondjes muziek luisteren met mijn vader.
2. Give me everything van Pitbull, Afrojack, etc.; dan denk ik aan de tijd dat ik in Frankrijk werkte.
3. Hold back the river van James Bay; denk ik aan de tijd in Afrika.

Zijn nog wel veel meer liedjes met herinneringen, maar dit komt zo even in me op.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 20 Feb 2018 23:17

Re: Herinneringen bij bepaalde nummers

1. Op een mooie pinksterdag: zong mijn vader altijd
2. 4 non blondes met what’s up: het liedje waar mijn ‘zangcarrière’ mee begon
3. Shaggy met it wasn’t me: toen woonde ik in Afrika en gingen we stappen in superleuke clubs
Afbeelding
Afbeelding
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 22 Feb 2018 18:52

Re: Herinneringen bij bepaalde nummers

Hanging by a moment van Lifehouse is nu op de radio. Het lied brengt me altijd weer terug naar 2001. Toen was ik met mijn vader en stiefmoeder in Florida en het nummer werd daar constant op de radio gedraaid. Dus dit brengt dat gevoel van die vakantie weer even terug.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Anoniem280

Bericht 28 Feb 2018 06:40

Re: Herinneringen bij bepaalde nummers

- The Scientist (hardcore hardstile versie) van Coldplay: Het was toen net uit met mijn toenmalige vriend, maar gingen nog wel naar feesten toe.
Bij het horen van dit nummer, hebben wij toen beide staan janken.
Nu kan ik het luisteren zonder te janken, maar blijft een mooi nummer.
- War van Kensington. Dit nummer speelde altijd in de auto wanneer ik naar de kinderen in het ziekenhuis zou.
Oplaatst stond ik uit het niets dit nummer naast de couveuse te zingen.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 28 Feb 2018 08:25

Re: Herinneringen bij bepaalde nummers

Ik heb een hele waslijst met nummers waar ik momenten aan heb gekoppeld.
En die ik niet kan luisteren zonder tranen.

Biskaya van James Last. Werd bij mn oma op de begrafenis gedraaid.
The Rose van Bette Midler. Werd gedraaid op de begrafenis van mijn ex-schoonvader. Ik was 19.
Hoppipolla van Sigur Ros. Op dit nummer kwamen we binnen op onze bruiloft.
Nothing compares to you van Sinead o’connor. Dit nummer herinnert me altijd aan een moment dat ik bij mn vader in z’n werkbus zit als klein meisje. Verder niks bijzonders maar ik moet bij dat nummer altijd aan mn vader denken.
Run to you van Whitney Houston. Herinnert me aan een vakantie in Duitsland toen ik 7 of 8 was.
She’s a mystery to me van Bell X1. Dit nummer draaiden we heel vaak tijdens de zwangerschap van de oudste.

Deze lijst is nog veel langer. En dan is er nog een lijst zonder speciale momenten maar met nummers waar ik sowieso een brok van in m’n keel krijg.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem253

Bericht 28 Feb 2018 11:17

Re: Herinneringen bij bepaalde nummers

Frankie schreef:Summerjam '03 - Sunclub: Is het liedje waarop ik voor het eerste met mijn man gekust heb tijdens een schuimparty haha.
Emotions - Destiny's child: Eerste keer liefdesverdriet
Ik leef niet meer voor jou - Marco Borsato: Eerste hockeyfeestje wat ik heb meegemaakt. Schandalig haha.
In da club - 50 Cent: Doet me altijd denken aan een skivakantie. Ik had dat liedje toen op nummer 1 van mijn mp3-speler staan dus die kwam heel vaak voorbij haha.
En echt een heel fout liedje van THC haha. Ik weet niet eens meer hoe dat nummer heet. Dat luisterde ik toen ik 15 was op vakantie. Ik had toen net met mijn man en mocht zijn mp3-speler meenemen op vakantie. Hij had er samen met mij nummers opgezet. Wel 26 paste erop haha.

Ik link sowieso liedjes veel aan vakanties.
Gekkenhuis - Opgezwolle: Tweede vakantie met mijn man (toen nog vriendje van 16 haha), draaide we in de tent met boxjes aan een mp3-speler.
My 64 - Mike jones & Snoop: Super leuke vakantie die ik als 18 jarige met mijn man had in Benidorm haha.
This is why i'm hot - Mins: Zelfde als hierboven..
Stressin' - Jennifer Lopez en Fat Joe: Dit liedje draaide we echt 10x per dag op de Ipod in het appartement op Curacao tijdens onze bruiloft
Nasty Girl remix - Notorius B.i.g: Draaide we echt heel veel in de auto 2 jaar geleden in (en naar) Zeeland haha.

En verder vast nog veel meer. Ik heb in die tijd van herinneringen en vakanties heel veel mixtapes geluisterd door mijn man van o.a. Lange Frans en andere rappers die toen hip waren haha. Daarnaast was ik ook helemaal R&B/Hiphop fan. Denk aan nummers van Christina Milian, Ashanti, Ja Rule, Jay Z, Snoop Dogg, Destiny's child e.d. Bij die nummers heb ik ook weer allemaal herinneringen.



Oja THC, na regen komt zonneschijn ;)
<<

Anoniem315

Bericht 28 Feb 2018 11:29

Re: Herinneringen bij bepaalde nummers

L'Amour Toujours van Gigi d'Agostino - dat herinnert me aan mijn uitgaanstijd en een vakantie in Italië met vriendinnen.

Ik heb veel met en aan muziek, dus aan veel muziek zit een herinnering. Maar dit is wel één van de grootste.

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers