Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe krijg ik dat gesuis/ruis uit m'n hoofd?

<<

caribbeanlover

Bericht 19 Feb 2018 12:21

Hoe krijg ik dat gesuis/ruis uit m'n hoofd?

Sinds vannacht heb ik dat en ik word er GEK van! Soms voelt het aan alsof ik elk moment flauw kan vallen.
<<

Anoniem316

Bericht 19 Feb 2018 12:29

Re: Hoe krijg ik dat gesuis/ruis uit m'n hoofd?

Misschien ff checken of je een oorontsteking o.i.d. hebt?
<<

caribbeanlover

Bericht 19 Feb 2018 12:33

Re: Hoe krijg ik dat gesuis/ruis uit m'n hoofd?

Dee schreef:Misschien ff checken of je een oorontsteking o.i.d. hebt?


Heb ik niet, want ben laatst naar de dokter geweest. Heb die ruis al heel lang, maar dan steeds kort. Nu houd het steeds aan. Ben zo slap kan niks doen gestoord word ik ervan en het word zowat zwart voor me ogen.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 19 Feb 2018 12:35

Re: Hoe krijg ik dat gesuis/ruis uit m'n hoofd?

Dan zou ik toch even naar de huisarts gaan.
<<

caribbeanlover

Bericht 19 Feb 2018 12:49

Re: Hoe krijg ik dat gesuis/ruis uit m'n hoofd?

Ik lazerde zonet op mijn muil. Stond op, deed de keukendeur open en daar lag ik.
Ben het hele weekend al ziek dus heeft er mee te maken.
<<

Anoniem248

Bericht 19 Feb 2018 13:36

Re: Hoe krijg ik dat gesuis/ruis uit m'n hoofd?

Als je wilt weten hoe je ervan af komt zou ik toch echt een afspraak bij de huisarts maken, in plaats van dat advies juist in de wind slaan, hier. Je wilt er vanaf, de huisarts kan je daarin het beste helpen, wij zijn geen artsen. Bij continu gevoel van flauwvallen bel ik sowieso de huisarts.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 19 Feb 2018 13:38

Re: Hoe krijg ik dat gesuis/ruis uit m'n hoofd?

Zou toch even contacten. Kan ook van je hart vandaan komen. Je kunt je bloedsomloop horen in je oor. Dat dat het gesuis is.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 19 Feb 2018 13:39

Re: Hoe krijg ik dat gesuis/ruis uit m'n hoofd?

Ik zou als ik jou was hier wel even de huisarts voor bellen. Zeker gezien jouw hartproblemen (toch?).
<<

caribbeanlover

Bericht 19 Feb 2018 14:14

Re: Hoe krijg ik dat gesuis/ruis uit m'n hoofd?

Ik heb gebeld en had een afspraak staan om 15.00, maar heb afgezegd omdat ik niet in staat ben om erheen te gaan. Heb mijn man gebeld, maar hij moet overwerken dus kan me niet brengen en halen.
Kan morgen wel terecht om 16.00, Helaas komen ze niet aan huis.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 19 Feb 2018 14:16

Re: Hoe krijg ik dat gesuis/ruis uit m'n hoofd?

Het zou een ontsteking van je evenwichtsorgaan kunnen zijn. Dus ik zou de afspraak van morgen zeker door laten gaan. Beterschap!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

caribbeanlover

Bericht 19 Feb 2018 14:22

Re: Hoe krijg ik dat gesuis/ruis uit m'n hoofd?

Lady schreef:Het zou een ontsteking van je evenwichtsorgaan kunnen zijn. Dus ik zou de afspraak van morgen zeker door laten gaan. Beterschap!


Hoe kom je op die ontdekking? Dank je ik ga morgen zeker.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 19 Feb 2018 14:57

Re: Hoe krijg ik dat gesuis/ruis uit m'n hoofd?

Lady schreef:Het zou een ontsteking van je evenwichtsorgaan kunnen zijn. Dus ik zou de afspraak van morgen zeker door laten gaan. Beterschap!


Ja precies ik denk ook aan een neuritis of aan atriumfibrilleren (wat zich eerst steeds herstelde en nu miss langer persisteert). Zou niet de eerste duizelige hartpatiënt zijn.

Sowieso naar de dokter in ieder geval CBL! Beterschap!
<<

caribbeanlover

Bericht 19 Feb 2018 19:04

Re: Hoe krijg ik dat gesuis/ruis uit m'n hoofd?

Whatever schreef:
Lady schreef:Het zou een ontsteking van je evenwichtsorgaan kunnen zijn. Dus ik zou de afspraak van morgen zeker door laten gaan. Beterschap!


Ja precies ik denk ook aan een neuritis of aan atriumfibrilleren (wat zich eerst steeds herstelde en nu miss langer persisteert). Zou niet de eerste duizelige hartpatiënt zijn.

Sowieso naar de dokter in ieder geval CBL! Beterschap!


Wat een moeilijke woorden. Ik was vorige week bij mijn huisarts ivm steken in mijn hoofd en druk erop. Ze heeft in mijn oren en ogen gekeken. Ik wilde een scan, maar dat moet de neuroloog belissen. Dus ik vroeg me af omdat het om mij gaat en ik het niet vertrouw ik het zou moeten krijgen. Het is een duur onderzoek nl.
Hoe vaak hoor je artsen wel niet zeggen................oh mw/mn er niks aan de hand, gewoon een beetje hoofdpijn ga maar naar huis en neem veel paracetamol.
Artsen hebben het helaas best vaak verkeerd en mensen die iet ergs hebben zijn in 1e instantie ook naar de huisarts gegaan.

Ik ben wel eens eerder met dit probleem bij haar geweest en toen zei ze dat mijn hersens te groot waren voor mijn schedel. Vond dat raar dat ze dat zo uit de losse hand kon zeggen. Een tijdje later kwam ik daarop terug en toen ontkende ze het ook zo raar.

Toen ik er vorige week was zei ik dus dat mijn moeder sinds kort borstkanker heeft. Oftewel ik ben nu extra voorzichtig ook al weet ze dat ik geadopteerd ben. Ze vroeg er helemaal niet naar..........................jammer!
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 19 Feb 2018 19:15

Re: Hoe krijg ik dat gesuis/ruis uit m'n hoofd?

Ja sorry dat was even tegen lady. :) Neuritis is die ontsteking van je evenwichtsorgaan die zij al beschreef en atriumfibrilleren of boezemfibirlleren is als het bovenste deel van je hart onregelmatig snel samentrekt. Dat hebben mensen soms tijdelijk dat het weer vanzelf overgaat en soms blijft het aanwezig en moet het behandeld worden. Doordat je bloed dan niet gord genoeg rondgepompt wordt kun je daar ook duizelig van worden. Gezien jouw hartproblemen (ik weet even niet meer wat) en hoe je het beschrijft van eerder korte episodes en nu aanhoudend zou zoiets ook bij mij tussen de opties staan en zou ik wel je hart willen luisteren.

Wat naar van je moeder. Ik kan me goed voorstellen dat je dan zelf ook wat banger bent een tijdje, los van of je geadopteerd bent of niet zijn dat soort heftige ziektes in je naaste familie toch altijd een confrontatie met de realiteit dat bepaalde ziektes iedereen kunnen treffen en de dokter mag best begrijpen dat jij daardoor nu wat angstiger bent (ook al betekent het voor jou qua risico niets ectra).

Hopelijk neemt de dokter je morgen wel serieus! Hoe gaat het Nu?
<<

caribbeanlover

Bericht 19 Feb 2018 21:05

Re: Hoe krijg ik dat gesuis/ruis uit m'n hoofd?

Whatever schreef:Ja sorry dat was even tegen lady. :) Neuritis is die ontsteking van je evenwichtsorgaan die zij al beschreef en atriumfibrilleren of boezemfibirlleren is als het bovenste deel van je hart onregelmatig snel samentrekt. Dat hebben mensen soms tijdelijk dat het weer vanzelf overgaat en soms blijft het aanwezig en moet het behandeld worden. Doordat je bloed dan niet gord genoeg rondgepompt wordt kun je daar ook duizelig van worden. Gezien jouw hartproblemen (ik weet even niet meer wat) en hoe je het beschrijft van eerder korte episodes en nu aanhoudend zou zoiets ook bij mij tussen de opties staan en zou ik wel je hart willen luisteren.

Wat naar van je moeder. Ik kan me goed voorstellen dat je dan zelf ook wat banger bent een tijdje, los van of je geadopteerd bent of niet zijn dat soort heftige ziektes in je naaste familie toch altijd een confrontatie met de realiteit dat bepaalde ziektes iedereen kunnen treffen en de dokter mag best begrijpen dat jij daardoor nu wat angstiger bent (ook al betekent het voor jou qua risico niets ectra).

Hopelijk neemt de dokter je morgen wel serieus! Hoe gaat het Nu?


Ik heb hartfalen waardoor mijn hart moeilijk doorpomt het knijpt zeg maar en daarbij horen ook overslagen.
Het gesuis is wat minder, maar nog vrij irritant. Ik kon morgen alleen bij een vervangende arts terecht ik vind het wel best. Dank je voor je medeleven. :hulde:
<<

caribbeanlover

Bericht 20 Feb 2018 10:01

Re: Hoe krijg ik dat gesuis/ruis uit m'n hoofd?

Voel me nog steeds klote. Dat gesuis is er nog steeds heb rot geslapen en pijn in mijn rug. Normaal laat ik de hond om 9.15 uit, maar was zo duizelig dat ik het niet aandurfde. Heb haar de tuin in gelaten, maar ze doet niks.
Toen ik gister de dokter belde vroeg ik of er iemand thuis kon komen, maar dat is alleen voor ernstige gevallen. Nou ik vind mijn geval dat nu wel.
Mijn maag knort, maar ik wil niet eten en drink meer. Eten is eigenlijk alleen soep en kwark.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 20 Feb 2018 10:33

Re: Hoe krijg ik dat gesuis/ruis uit m'n hoofd?

He wat rot dat je je zo voelt CBL! Zorgt je man een beetje voor je?

Ik snap de arts wel, iedereen heeft andere standaarden voor wanneer hij voor zichzelf bepaalt of die heel ziek is of niet. De een gaat bij wijze nog de lanbada dansen met 40 graden koorts, de andere komt dan zijn bed niet meer uit. Maar een arts moet ergens één lijn trekken en huisbezoeken zijn echt voor mensen die terminaal zijn. Of voor ouderen die erg slecht ter been zijn.

De tijd van een arts is nu erg gelimiteerd, dat wil niet zeggen dat jij je nu aanstelt maar wel dat de arts je niet in die ernstig zieken heeft ingedeeld. En dat is heel fijn juist!
<<

caribbeanlover

Bericht 20 Feb 2018 11:20

Re: Hoe krijg ik dat gesuis/ruis uit m'n hoofd?

Caro schreef:He wat rot dat je je zo voelt CBL! Zorgt je man een beetje voor je?

Ik snap de arts wel, iedereen heeft andere standaarden voor wanneer hij voor zichzelf bepaalt of die heel ziek is of niet. De een gaat bij wijze nog de lanbada dansen met 40 graden koorts, de andere komt dan zijn bed niet meer uit. Maar een arts moet ergens één lijn trekken en huisbezoeken zijn echt voor mensen die terminaal zijn. Of voor ouderen die erg slecht ter been zijn.

De tijd van een arts is nu erg gelimiteerd, dat wil niet zeggen dat jij je nu aanstelt maar wel dat de arts je niet in die ernstig zieken heeft ingedeeld. En dat is heel fijn juist!

'
Ja hij zorgt goed voor me ben daar erg blij mee. Hij brengt me vanmiddag en haalt me ook op ondanks dat het erg dichtbij is.Heb de hond inmiddels uitgelaten in slow motion weliswaar. Heb een beetje last van me been door die val gister. Zit nu aan 4 beschuiten, 2 hartig en 2 zoet en probeer ze alle 4 op te eten.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Feb 2018 11:54

Re: Hoe krijg ik dat gesuis/ruis uit m'n hoofd?

He bah wat rot allemaal CBL. Hopelijk voel je je gauw beter!
Let's discover the world together.
<<

caribbeanlover

Bericht 20 Feb 2018 12:10

Re: Hoe krijg ik dat gesuis/ruis uit m'n hoofd?

Marin schreef:He bah wat rot allemaal CBL. Hopelijk voel je je gauw beter!


Dank je. Heb net met moeite 2 hartige beschuiten gegeten en zit nu naar de 2 zoete te staren krijg het niet weg, maar moet van mezelf.
Mijn man viert vrijdag zijn verjaardag en ik zei dat als ik mij dan nog zo voel ik boven blijf of dat hij kon afzeggen. Zaterdag gaan we uit eten, dan wil ik niet gaan.
<<

caribbeanlover

Bericht 20 Feb 2018 14:31

Re: Hoe krijg ik dat gesuis/ruis uit m'n hoofd?

Lady and Whatever,

Hoe komen jullie aan jullie bevindingen en wijsheden?
Ik ga het noteren hoor voor straks.
<<

caribbeanlover

Bericht 20 Feb 2018 17:29

Re: Hoe krijg ik dat gesuis/ruis uit m'n hoofd?

Nou hebben alle 5 de dingen die hier zijn genoemd genoteerd en gevraagd of ik dat had. Voor diegene die zeggen dat ik nooit wat aan neem van anderen bij deze is dat niet waar.
Ik heb gewoon griep en dat irritante gehoest kan nog wel 6 wkn duren.
We hebben dit een tijdje geleden beide gehad en het hield idd vrij lang aan. Heb al tegen mijn man gezegd dat ik zaterdag niet uit eten wil als ik nog zo hoest. Het smaakt sowieso anders, is zonde van het geld en storend voor anderen gelukkig begreep hij dat.

Bedankt voor alle tips iig!
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 20 Feb 2018 17:31

Re: Hoe krijg ik dat gesuis/ruis uit m'n hoofd?

Fijn dat het allemaal uitgesloten is en dat er geen andere dingen speelden! Goed dat je er zo voorberied heen ging.. Maar even rustig aan doen en uitzieken en beter worden dan. Beterschap!!

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google Adsense [Bot]