Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dreumes geeft veel over

<<

Anoniem315

Bericht 18 Feb 2018 15:47

Dreumes geeft veel over

Onze jongste dochter van 1,5 is sinds een paar weken erg aan het kwakkelen. De ene verkoudheid is nog niet weg, of de volgende dient zich aan. Nu geeft ze daarbij ook over. Niet dagelijks, maar sinds deze weken sowieso meer dan 2 keer per week. Soms door het hoesten, maar soms ook uit het niets. Haar buikje staat dan ook strak.

Ze slaapt 's nachts goed en overdag pakt ze ook een paar uur.
In de ochtend is ze meestal vrolijk en vol energie, maar in de loop van de dag trekt ze wat witjes weg, wordt ze moe en hangerig.

Gister had ze een prima dag (alleen in de avond compleet op) vanochtend was er ook weinig te merken, maar zojuist gaf ze ineens weer over. Ze is verkouden en ademt wat zwaar. Ze heeft geen diarree.

Wat zouden jullie doen? Moet ik me zorgen gaan maken of zou dit een kwakkel virus zijn?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 18 Feb 2018 15:50

Re: Dreumes geeft veel over

Ik zou zelf even langs de dokter gaan omdat het zo random is en zo lang aanhoudt. Het klinkt wel als een kwakkelvirusje maar dat overgeven zou mij zorgen baren.

♥♥
<<

Anoniem231

Bericht 19 Feb 2018 06:20

Re: Dreumes geeft veel over

Ik zou ook de huisarts even bellen. Beterschap! Zielig als zo'n kleintje vaak moet overgeven.
<<

Anoniem315

Bericht 19 Feb 2018 19:52

Re: Dreumes geeft veel over

Vandaag op t kdv was I echt een zielig hoopje mens, en de leidster maakte zich zorgen om de zwaarademigheid. Dus ik heb vanmiddag de huisarts gebeld en er op aangedrongen dat ze vanmiddag nog onderzocht kon worden. Dit lukte.
Er was alleen niks te vinden, gelukkig. Dus dit is waarschijnlijk een hardnekkig virus. Ik had dit wel verwacht, maar toen de leidster begon over een beginnende longontsteking, voelde dat wel als een soort druk. Misschien ben ik wel te gemakkelijk? Ik loop niet zo snel naar een dokter.

Anyway, we kunnen in elk geval een paar dingen van het lijstje afstrepen. Nu maar hopen dat ze gauw opknapt.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 19 Feb 2018 20:02

Re: Dreumes geeft veel over

Wel goed dat je er even naar hebt laten kijken.
Met kinderen zou ik toch altijd het zekere voor het onzekere nemen en bij twijfel even laten kijken, beter te vaak dan niet vaak genoeg.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

ChiQ

Bericht 19 Feb 2018 20:19

Re: Dreumes geeft veel over

Ja ik heb geen idee wat voor virussen er zweven en doen maar ik ben er he-le-maal klaar mee! Julian is sinds half november elke week of om de week ziek. Wij zijn ziek geweest, ik vorige week maandag uit het niets ineens hoofdpijn en misselijk en uiteindelijk een hele nacht moeten overgeven. Denk dus dat je dochter ook een virus heeft ivm spugen.
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:54

Bericht 25 Feb 2018 13:40

Re: Dreumes geeft veel over

Ik zou hiermee naar de huisarts gaan. We hebben dit ook met onze oudste inmiddels 7. Was ook al weken aan het kwakkelen, hoesten, zomaar overgeven etc. Nu hebben we medicijnen gehad. Zolang ze hoest of blijft hoesten mogen we haar het medicijn geven waarvan ze niet gaat overgeven...
Wonder boven wonder is nu alles ook weg...hopelijk blijft het zo!
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

Anoniem315

Bericht 25 Feb 2018 14:09

Re: Dreumes geeft veel over

YEX, zie 19 feb.

Inmiddels heeft ze vrijdag wéér overgegeven (gebeurt steeds op een vrijdag, oppasdag van de opa's en oma's), maar was ze eenmaal thuisgekomen helemaal vrolijk en aan het grappen. Goed gegeten ook. Gister ging het ook prima en vandaag tot nu toe ook. Ze is alleen wel heel mager geworden :( Maar verder gaat het wel oké.
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 527

Geregistreerd: 09 Okt 2013 20:19

Bericht 25 Feb 2018 19:42

Re: Dreumes geeft veel over

Eet/drinkt ze anders of meer bij de opa's en oma's? Misschien dat haar maag daar van streek raakt?
Ik noem maar iets hoor. Lijkt me erg vervelend.
<<

Anoniem315

Bericht 25 Feb 2018 20:13

Re: Dreumes geeft veel over

Het lijkt er niet op dat ze echt iets anders of meer dan bij ons heeft gegeten. Dat is ook het vreemde. Net of vult haar maag zich gedurende de week en loopt haar emmertje op vrijdag steeds over.

Gelukkig heb ik komende week vakantie, dus óf het gaat tegen het weekend weer mis óf wie weet doorbreken we het.
<<

Anoniem231

Bericht 25 Feb 2018 20:24

Re: Dreumes geeft veel over

Misschien is ze dan meer moe? Vermoeidheid kan een reden zijn voor sneller overgeven.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 25 Feb 2018 20:39

Re: Dreumes geeft veel over

Wat sneu! F. was dus ook aan het kwakkelen en die had wel een dubbele oorontsteking en een longontsteking. Ook in en in wit en veel slapen. Na een kuur zijn haar longen inmiddels schoon maar is de huisarts bang voor bloedarmoede. Misschien dat jullie jongste dat ook wel heeft, ha gaf aan dat dit regelmatig is bij kinderen die zo weinig eten en ziek zijn.

Ik moet trouwens altijd overgeven als ik koorts heb, zou dat nog kunnen?
⁠♡♡♡
<<

ChiQ

Bericht 25 Feb 2018 20:58

Re: Dreumes geeft veel over

Misschien ben ik overbezorgd, maar dat sporadische zonder aanleiding icm vermageren zou mij wel zorgen baren.
<<

Anoniem315

Bericht 25 Feb 2018 22:00

Re: Dreumes geeft veel over

Dat houd ik ook in mijn achterhoofd Chiq. Als ze de komende week niet opknapt, wil ik voor verder onderzoek.

Ze heeft de afgelopen weken door het gekwakkel wel echt weinig gegeten. Vooral avondeten komt er al een hele poos niet meer in. En dan dus een paar keer flink overgeven er bij... dan gaat het hard bij zo'n ukje! Sinds dit weekend wil ze weer avondeten, dus ik heb goede hoop.
<<

Anoniem315

Bericht 25 Feb 2018 22:01

Re: Dreumes geeft veel over

Pollepel, ze moet wel heel vroeg van bed op de vrijdagen. Dus ze is wel eerder aan slaap toe. Dus dat zou kunnen.

Uffe, koorts heeft ze nauwelijks gehad. Bloedarmoede. Dat neem ik even mee in gedachten.
<<

ChiQ

Bericht 26 Feb 2018 07:40

Re: Dreumes geeft veel over

Als ze ook slecht eet Exo, dan gaat dat heel snel idd! Toch maar even in de gaten houden!

Oja, btw: als Juul oorontsteking heeft, ookal is dat maar een minimale, geeft hij over. Zijn haar oortjes getest?
<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 13:39

Bericht 26 Feb 2018 09:33

Re: Dreumes geeft veel over

Ik zou ook haar urine even na laten kijken, bij een blaasontsteking kunnen klachten zoals af en toe overgeven voorkomen.
<<

Anoniem315

Bericht 26 Feb 2018 10:37

Re: Dreumes geeft veel over

Oren zijn getest. Niks te zien.

Blaasontsteking is nog wel een interessante.

Het lijkt nu wel de goede kant op te gaan. Ze eet weer goed en heeft veel praatjes. Ik heb haar nu druiven gegeven, eens kijken of het goed gaat. Ze heeft vrijdag voor het laatst overgegeven.

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers