Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Contant geld gestolen

<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 15 Feb 2018 14:17

Contant geld gestolen

Afgelopen dinsdag is er op mijn werk contant geld uit mijn portemonnee gestolen. Het gaat hier om een aardig hoog bedrag. Niemand heeft iets gezien, er zijn geen camerabeelden. Ook zijn er dingen gestolen bij collega’s verdeeld over meerdere dagen (met name pakjes sigaretten, kleine dingen). Doordat het over meerdere dagen is gebeurd weten we vrijwel zeker wie het gedaan heeft maar bewijzen kunnen we het natuurlijk niet, daarbij kun je ook niet zomaar iemand beschuldigen.

Aangifte doen of kansloze missie?
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 15 Feb 2018 14:21

Re: Contant geld gestolen

Wat naar! Ik zou aangifte doen. Mocht het de komende tijd nog vaker gebeuren (hoop ik natuurlijk niet) is er misschien wel bewijs. Het is sowieso dossiervorming, mocht deze persoon dit ergens anders (ook) doen.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 15 Feb 2018 14:26

Re: Contant geld gestolen

Eens met Girli, zou ik ook doen. Wat naar dat het een van je collega’s zou moeten zijn zeg. Wat erg!
Heb je het ook met je leidinggevende besproken?
Hebben jullie niet iets van lockers waar je spullen in opgeborgen kunnen worden?
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 15 Feb 2018 14:39

Re: Contant geld gestolen

Maar ik kan toch niet zomaar aangifte tegen iemand doen zonder dat ik zeker weet dat zij het was?

Ja heel naar inderdaad, vooral dat iemand in mijn tas en portemonnee zit en dan het lef heeft om gewoon al m’n geld eruit te pakken.
Het gaat trouwens niet om een directe collega maar iemand die we inhuren. Mijn leidinggevende is ermee bezig maar het is natuurlijk een lastige kwestie. Ik had mijn spullen wel veiliger op kunnen bergen dus ik neem het mezelf ook absoluut kwalijk. Wij gooien al onze spullen eigenlijk altijd ergens in een hoekje, te goed van vertrouwen blijkt wel.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 15 Feb 2018 14:40

Re: Contant geld gestolen

Je kunt wel aangifte doen van diefstal. Verder zou ik daarbij mijn vermoedens van de dader uitspreken (en waarom je die persoon verdenkt). Mogelijk is deze persoon al langer verdacht.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 15 Feb 2018 15:03

Re: Contant geld gestolen

Gewoon algemeen aangifte doen kan natuurlijk sowieso. Dat zou ik wel doen.
En jezelf kwalijk nemen snap ik. Maar als je alleen met personeel bent zou ik zo ook wel kunnen denken hoor. Maar zuur blijft het sowieso!
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 15 Feb 2018 16:31

Re: Contant geld gestolen

Je doet geen aangifte tegen die persoon, maar van het feit dat je spullen weg zijn.
Als er wordt ingebroken weet je ook niet wie het gedaan jeeft, maar doe je toch aangifte.

Ik zou dus inderdaad aangifte doen. Als het straks uitkomt heb je misschien nog kans dat je er wat van terug ziet.

Wel vervelend dat je je collega's niet kunt vertouwen!
<<

Anoniem316

Bericht 15 Feb 2018 17:21

Re: Contant geld gestolen

En sowieso is het handig voor dossieropbouw. Mochten er meerdere collega's zijn en het kan niet anders dan die ene collega zijn, dan heb je wat extra bewijs.
<<

Anoniem336

Bericht 15 Feb 2018 19:20

Re: Contant geld gestolen

En evt een val zetten. Verborgen camera, je portemonnee met wat rammelgeld opzichtig op bureau leggen, en dan haar op die manier op camera vastleggen.
Of het bewijs rechtmatig is weet ik niet, maar dat schiet mij als eerste te binnen.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5491

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 15 Feb 2018 20:36

Re: Contant geld gestolen

Ik zou wel aangifte doen, je kunt dan vragen of je een vermoeden mag uitspreken over wie het is. Ik zou het ieder geval wel iets doen ipv niets.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 17 Feb 2018 10:39

Re: Contant geld gestolen

Ik heb soortgelijks meegemaakt honderd jaar geleden en in eerste instantie werd ik verdacht. Er was geld gestolen uit de kassa waar ik verantwoordelijk voor was. Maar ik kende de baas al jaren en hij kon gewoon niet geloven dat ik het had gedaan (en allerergste: ik had nog grapje gemaakt dat ik op vakantie ging van de omzet van die avond omdat het zo hoog was). Mijn baas heeft toen een camera opgehangen, zonder mijn medeweten trouwens, en toen bleek het een jongen te zijn die net was aangenomen in de garderobe. Ik ben nog altijd dankbaar dat hij dat toen gedaan heeft. Is dat niet een optie? Het nog even stil houden en camera ophangen? Weet trouwens niet of dat legaal is, maar goed, geld jatten is ook illegaal natuurlijk ;)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem281

Bericht 17 Feb 2018 11:52

Re: Contant geld gestolen

Stiekem een camera mag niet, dan moet je dat bekend maken onder het personeel. Maak je het niet bekend, dan mag je het niet gebruiken als bewijs.

Vervelend, Toet, als je je collega's niet eens kan vertrouwen!
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 17 Feb 2018 12:45

Re: Contant geld gestolen

Maar misschien helpt het wel om diegene te laten bekennen als er camerabeelden zijn en krijg je zo alsnog je geld terug.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 17 Feb 2018 23:53

Re: Contant geld gestolen

Nee dat is zo Bazinga, maar dat mocht mijn baas dan ook niet. Maar hij kon wel de persoon in kwestie aanspreken erop en had in elk geval de dader. Je kunt hem niet misschien niet aangeven met die beelden als bewijs, maar dan kun je wel confronteren.
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers