Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Eczeem baby

<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 06 Jan 2018 00:22

Re: Eczeem baby

Reactie van een vriendin;


‘Mijn zoon heeft bij 8 weken het eerste eczeem ontwikkeld. Tot bloedens aan toe. Huisarts en dermatoloog scheepten ons af met cortizonenzalf en vaseline lanette. Cetamacrogol ook. Kma was onmogelijk.
Op aandringen heb ik een recept voor een pot Nutramigen gekregen. Binnen 3 dagen was het verschil al overduidelijk! Na 2 maanden gingen we over op Puramino, toen verdween nog meer eczeem. Toen we overgingen op Neocate was het helemaal weg.

Onze zoon blijkt allergisch voor een heel arsenaal aan dingen. Hij heeft een ‘dieet’ en eet geen enkele allergeen meer. En zijn eczeem is compleet weg.

Wat ik daarmee wil zeggen: luister naar je eigen gevoel en ga nier blind af op een huisarts! Die heeft de ballen verstand niet van allergieen’
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 06 Jan 2018 07:24

Re: Eczeem baby

Wat een pittige reactie van je vriendin Dora. Onaardig ook, tegen een huisarts die ook gewoon meedenkt en een oplossing zoekt. Ik vind het niet vreemd dat een huisarts eerst de eczeem wil behandelen met die crèmes. En aangezien eczeem vaker voorkomt zónder bijv KMA dan mét, snap ik ook zeker wel dat de huisarts niet direct van zo’n allergie uitgaat.
#teammaple🍁
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 06 Jan 2018 20:49

Re: Eczeem baby

Ik begrijp ook heel goed dat een huisarts niet direct van kma uitgaat hoor.
Meestal is er dan ook echt meer aan de hand dan eczeem. Ik zeg hier bewust meestal.
2016
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 07 Jan 2018 10:46

Re: Eczeem baby

Oreo was toen al een geruime tijd (week of 4) bezig met steeds andere zalfjes etc waardoor ze dat graag wilde.
In februari de 1ste speciale voeding gehad en in april nog een andere
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 07 Jan 2018 11:49

Re: Eczeem baby

Fijn voor haar dat het nu beter gaat dan. Ik blijf het een rare opmerking vinden dat huisartsen er de ballen verstand van hebben. Maar goed.
#teammaple🍁
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 27 Feb 2015 23:10

Bericht 07 Jan 2018 17:43

Re: Eczeem baby

We smeren nu als een malle met alle crempjes en ik heb gekeken naar Balneum, maar zag dat daar nog parfum inzit. Ik ben dus uiteindelijk gegaan voor dr. Leenarts douche- en badolie.
Dit hebben we gisteren in het badwater gedaan en zowaar zag zijn huidje er vamochten véél beter uit als na een badje met gewone baby bad/douchegel. Super fijn dus!
Ook hebben we een natte handdoek over zijn verwarming gehangen. Hopelijk helpt dat tegen de droge lucht.
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 07 Jan 2018 18:46

Re: Eczeem baby

Fijn dat het al snel resultaat lijkt te hebben Fientje! Hopelijk hebben jullie het snel onder controle.
#teammaple🍁
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 27 Feb 2015 23:10

Bericht 07 Jan 2018 19:08

Re: Eczeem baby

Ja, zijn wij ook heel blij mee. Bedankt voor alle tips!
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 16 Feb 2018 08:40

Re: Eczeem baby

Hoe gaat het nu met de eczeem Fientje?

Wij zijn gisteren maar weer eens bij de huisarts geweest en hebben een iets sterkere hormoonzalf gekregen. M’n zoon moet nu iedere avond 25 ml desloratadine innemen (pech voor hem, het is vies spul). En iedere avond en ochtend smeren met de zalf.

De lucht in ons huis is ook erg droog, dus we zijn goed aan het luchten en hebben nu weer bakjes water op de verwarming want onze luchtbevochtiger is kapot gegaan.
#teammaple🍁
<<

Blue

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 251

Geregistreerd: 18 Apr 2014 09:04

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 16 Feb 2018 09:51

Re: Eczeem baby

Heb je ook een vette zalf mee gekregen om tussendoor mee te smeren?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 16 Feb 2018 11:45

Re: Eczeem baby

Nee maar die hebben we standaard liggen :thumbup:
#teammaple🍁
<<

Blue

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 251

Geregistreerd: 18 Apr 2014 09:04

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 16 Feb 2018 12:12

Re: Eczeem baby

Top! Dat is net zo belangrijk als de hormoonzalven.
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 27 Feb 2015 23:10

Bericht 16 Feb 2018 18:12

Re: Eczeem baby

De eczeem is niet veel minder dan een aantal weken geleden. We neigen ernaar om ons toch door te laten verwijzen naar een eczeempoli in t WKZ. Toch voor onze gemoedsrust.
We hebben nu dus de badolie, wassen met wasmiddel van AH Puur, smeren ons een ongeluk, maar het mag allemaal niet echt baten. We merken nu ook dat hij meer gaat krabben. Met name aan zijn beentjes.

Wist niet dat er ook middeltjes bestaan om te slikken. Moet je snel resultaat gaan merken?
Wonen jullie in een nieuw(bouw) huis? Geeft de luchtbevochtiger een wezenlijk verschil? Welke had je?
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 16 Feb 2018 21:27

Re: Eczeem baby

Urban Naked schreef:Hoe gaat het nu met de eczeem Fientje?

Wij zijn gisteren maar weer eens bij de huisarts geweest en hebben een iets sterkere hormoonzalf gekregen. M’n zoon moet nu iedere avond 25 ml desloratadine innemen (pech voor hem, het is vies spul). En iedere avond en ochtend smeren met de zalf.

De lucht in ons huis is ook erg droog, dus we zijn goed aan het luchten en hebben nu weer bakjes water op de verwarming want onze luchtbevochtiger is kapot gegaan.


2,5ml hoop ik?
Dat krijgt T ook :smile:
2016
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 17 Feb 2018 07:43

Re: Eczeem baby

He jammer Fientje dat het niet echt beter gaat. Hopelijk kan die poli jullie verder helpen.
Die 2,5ml die hij moet drinken (inderdaad Salome, je hebt gelijk!) is om de jeuk wat te verminderen in de nacht. Want in zijn slaap krabt hij wel veel.
#teammaple🍁
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers