Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe vaak gebruik jij je telefoon om te bellen?

<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 26 Jan 2018 07:33

Re: Hoe vaak gebruik jij je telefoon om te bellen?

Voor m’n werk bel ik veel, daarbuiten weinig.
Eigenlijk alleen met Mn man om af te stemmen hoe laat ie thuis is en wie de kinderen haalt.
En af en toe met mn ouders.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem281

Bericht 26 Jan 2018 08:27

Re: Hoe vaak gebruik jij je telefoon om te bellen?

Ik bel eigenlijk alleen met m'n moeder voor gezelligheid en omdat ik m'n ei kwijt moet, maar da's ook een beetje omdat m'n moeder retetraag typt en ik dan niet snel genoeg antwoord krijg :smile:

Met m'n man bel ik regelmatig, maar da's altijd om 'Haal jij Tobias op? Ik ben al onderweg naar huis.' en andere praktische zaken. En verder app ik geloof ik alleen maar. M'n beste vriendin die stuurt altijd voiceberichten, da's eigenlijk wel kansloos bedenk ik me nu :laughcry: Krijg ik een geluidsfragment van 1min40 en dan ben ik klaar met luisteren en kan ik óf een retelange reactie typen óf gewoon even snel een spraakberichtje terug sturen. Eigenlijk bellen we dan dus gewoon met vertraging of zo.
<<

Daarom

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 17 Apr 2017 21:58

Bericht 26 Jan 2018 08:48

Re: Hoe vaak gebruik jij je telefoon om te bellen?

Elska schreef:
Daarom schreef:Ik zei het van de week nog tijdens een mondeling gesprek met meerdere mensen, dat de communicatie mist bij veel mensen. En toen werd er gezegd, ja maar ik app toch? Joh, als het belangrijk is dan pak je je telefoon om hem te gebruiken waar hij voor gemaakt is? Dan weet je meteen je antwoord op je vraag, daarna zaten een aantal mensen mij schaapachtig aan te kijken alsof ik iets heel raars zei.

ik zou je waarschijnlijk ook schaapachtig aan kijken, als je van mij snel antwoord wil is en app vaak sneller dan bellen. Whatsapp staat op de telefoon, laptop en tablet. meestal ligt een van die 3 wel in de buurt maar ik sleep echt niet de hele dag mijn telefoon achter mij aan.

Ik heb sowieso een hekel aan bellen dus ik bel zelf vrijwel nooit. Ik word wel eens gebeld door mijn moeder. mijn man belt ook wel eens maar hij stuurt vaak eerst een appje of probeert het 1x en stuurt dan een app dat hij me probeert te bellen. anderen hebben het al lang opgegeven om te bellen.


Nou, ik heb alleen WhatsApp op mijn telefoon en dat vind ik ook meer dan genoeg. Dus als mijn ex iets snel wil weten wat over de kinderen gaat, dan belt hij maar ipv een app sturen. Ik heb mijn geluid van WhatsApp altijd uit staan, dus ik hoor het vaak niet eens meteen. Dus bel dan gewoon even.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 26 Jan 2018 09:13

Re: Hoe vaak gebruik jij je telefoon om te bellen?

Ik bel dagelijks. Ik vind het veel prettiger dan getypte communicatie.
Ook met bellen hoor je de interesse van een persoon in de stem, plus ik kan mij veel beter uitdrukken in gesproken taal dan in geschreven taal.

Ik ben het wel met Daarom eens, dat je via geschreven communicatie toch een hoop mist binnen de communicatie.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem306

Bericht 26 Jan 2018 09:15

Re: Hoe vaak gebruik jij je telefoon om te bellen?

Eigenlijk alleen maar om te zeggen dat ik onderweg naar huis ben, dat het iets later wordt. Een enkele keer om een afspraak te maken waarbij ik gelijk antwoord wil. Maar voor de rest bel ik niet zo veel. Ik hou ook niet van bellen over koetjes en kalfjes. Ben heel blij met de whatsapp.
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 15:08

Bericht 26 Jan 2018 09:47

Re: Hoe vaak gebruik jij je telefoon om te bellen?

Ik bel dagelijks mijn moeder even. Mijn man en vriendinnen bel ik vrijwel nooit, behalve als er echt iets bijzonders is. Verder bel ik af en toe voor m'n vrijwilligerswerk, maar meer niet.
Ik vind het niet erg, ik ben slechthorend en ik vind bellen dus een drama :thumbdown:
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 26 Jan 2018 11:43

Re: Hoe vaak gebruik jij je telefoon om te bellen?

Daarom schreef:
Elska schreef:
Daarom schreef:Ik zei het van de week nog tijdens een mondeling gesprek met meerdere mensen, dat de communicatie mist bij veel mensen. En toen werd er gezegd, ja maar ik app toch? Joh, als het belangrijk is dan pak je je telefoon om hem te gebruiken waar hij voor gemaakt is? Dan weet je meteen je antwoord op je vraag, daarna zaten een aantal mensen mij schaapachtig aan te kijken alsof ik iets heel raars zei.

ik zou je waarschijnlijk ook schaapachtig aan kijken, als je van mij snel antwoord wil is en app vaak sneller dan bellen. Whatsapp staat op de telefoon, laptop en tablet. meestal ligt een van die 3 wel in de buurt maar ik sleep echt niet de hele dag mijn telefoon achter mij aan.

Ik heb sowieso een hekel aan bellen dus ik bel zelf vrijwel nooit. Ik word wel eens gebeld door mijn moeder. mijn man belt ook wel eens maar hij stuurt vaak eerst een appje of probeert het 1x en stuurt dan een app dat hij me probeert te bellen. anderen hebben het al lang opgegeven om te bellen.


Nou, ik heb alleen WhatsApp op mijn telefoon en dat vind ik ook meer dan genoeg. Dus als mijn ex iets snel wil weten wat over de kinderen gaat, dan belt hij maar ipv een app sturen. Ik heb mijn geluid van WhatsApp altijd uit staan, dus ik hoor het vaak niet eens meteen. Dus bel dan gewoon even.

Dat geldt voor jou maar zoals je in dit topic kan lezen is dat niet bij iedereen het geval.
Stellen dat je met bellen direct antwoord krijgt is niet waar, het ligt er maar net aan wie je wil bereiken. Dat bij veel mensen de communicatie mist vind ik te kort door de bocht.
Laatst gewijzigd door Elska op 26 Jan 2018 12:05, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 26 Jan 2018 12:01

Re: Hoe vaak gebruik jij je telefoon om te bellen?

Ik bel maar 2 nummers regelmatig; mijn ouders en vriend. Verder voor korte gesprekjes naar de opvang, werkgerelateerd of regeldingen. Doe veel via de app, maar die zie ik eigenlijk vooral als middel om een live afspraak te maken, groepsapps uitgezonderd.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 26 Jan 2018 16:00

Re: Hoe vaak gebruik jij je telefoon om te bellen?

Vraagje voor de mensen met belangst, heb je dat ook als je bekenden moet bellen?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 26 Jan 2018 16:08

Re: Hoe vaak gebruik jij je telefoon om te bellen?

Harrison schreef:Vraagje voor de mensen met belangst, heb je dat ook als je bekenden moet bellen?


Ik heb mijn belangst redelijk overwonnen sinds ik banen heb waarbij ik regelmatig moet bellen, maar ook bij bekenden vind ik het nog niet echt fijn. Ik weet niet, ik mis dan gewoon de non-verbale communicatie geloof ik. Vind het een beetje ongemakkelijk. Volgens mij bel ik nog liever zakelijk dan privé zelfs.
❤ 7 juni 2018
<<

Zero

Bericht 27 Jan 2018 17:11

Re: Hoe vaak gebruik jij je telefoon om te bellen?

Weinig, ik bel mijn ouders als het dringend is of als ik geen geduld heb (over het algemeen whatsappen ze wel redelijk vlot terug), ik bel als ik iets heb afgesproken met iemand en ik ben te vroeg/laat/sta te wachten etc.
En ik bel wel eens met een vriend van me, omdat het soms net even wat fijner is dan appen.

Oh en met instellingen en zo bel ik tegenwoordig ook wat makkelijker. Wat geen haast heeft doe ik over de mail, dan kan ik het allemaal terug lezen, maar ik ben wel over mijn telefoonangst heen. Maar mijn voorkeur heeft het niet - zoals bijv met marktplaats, mijn vader zegt meteen : joh, bel even! maar ik stuur dan liever een bericht. Ik vind bellen dan haast onbeschoft, hoewel dat natuurlijk nergens op slaat... :palm: maar ja, zomaar een vreemde bellen...

Gek eigenlijk.
<<

Anoniem316

Bericht 27 Jan 2018 21:27

Re: Hoe vaak gebruik jij je telefoon om te bellen?

Ik hou niet zo van bellen, al heb ik op mijn werk er niet zo'n moeite mee. Ik kan met 100 belminuten per maand makkelijk toe in elk geval :)
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 28 Jan 2018 10:01

Re: Hoe vaak gebruik jij je telefoon om te bellen?

Mijn vriend belt altijd als hij klaar is met werken en naar huis gaat.
Mijn ouders bel ik soms en verder valt het wel mee. Ik app ook meer.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8838

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 28 Jan 2018 10:07

Re: Hoe vaak gebruik jij je telefoon om te bellen?

Af en toe mijn ouders of schoonouder. Verder gaat bijna alles via de app.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 13:58

Bericht 28 Jan 2018 12:44

Re: Hoe vaak gebruik jij je telefoon om te bellen?

Zelden. Ik ben slechthorend, dus mijn voorkeur gaat sowieso uit naar geschreven tekst. WhatsApp in dit geval.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 28 Jan 2018 20:10

Re: Hoe vaak gebruik jij je telefoon om te bellen?

Weer steeds vaker. Ik heb een tijdje heel weinig gebeld, maar eigenlijk is telefonisch afspraken maken en dingen echt bespreken veel sneller en dan word ik niet de hele dag gestoord door allerlei berichten.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 15:06

Bericht 30 Jan 2018 21:04

Re: Hoe vaak gebruik jij je telefoon om te bellen?

Ik bel dagelijks met mijn moeder, soms meerdere malen per dag. Met sommige vriendinnen bel ik ook wekelijks. Schoonouders ook wekelijks .
Verder veel via de app.
<<

Anoniem317

Bericht 03 Feb 2018 19:55

Re: Hoe vaak gebruik jij je telefoon om te bellen?

Ik bel meer omdat het moet (afspraken, dingen regelen). Soms bel ik met vriendinnen voor de gezelligheid. Al doen we dat ook veel via whatsapp.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 03 Feb 2018 22:46

Re: Hoe vaak gebruik jij je telefoon om te bellen?

Ik bel dagelijks wel met iemand.

Mijn schoonouders appen niet. Dus daar bellen wij sowieso mee. Met mijn ouders bel ik ook wel een paar keer per week. Met mijn man bel ik bijna dagelijks.

Als ik snel antwoord wil dan bel ik. Bijvoorbeeld als ik onverwachts bij iemand op bezoek wil.
2014 2016
<<

Anoniem321

Bericht 13 Feb 2018 12:13

Re: Hoe vaak gebruik jij je telefoon om te bellen?

Ik bel ook niet meer zo vaak, als ik er zo bij nadenk. Met de meeste familieleden en vrienden app ik.
Ik heb 2 vriendinnen die geen Whatsapp hebben, dus daar bel ik dan wel mee zo nu en dan.
Als ik meteen iets wil weten, bijv. van mijn vriend, dan bel ik wel.
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:12

Bericht 16 Feb 2018 20:04

Re: Hoe vaak gebruik jij je telefoon om te bellen?

Dat is zelden. Hoewel ik mijn vriend nog wel eens bel. Maar vriendinnen eigenlijk veel te weinig, bedenk ik me nu.
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers