Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

<<

Countingdays

Noob

Berichten: 100

Geregistreerd: 24 Aug 2017 10:21

Bericht 15 Feb 2018 09:18

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Ik ben ook benieuwd wie jij bent Leentje.

Ik hoop trouwens dat er nog wat mensen bij komen hier, het is stil! Bovendien zijn er een aantal dames die ik het echt heel erg gun om zwanger te raken.

Ik heb vannacht onrustig geslapen, ik had echt last van zere borsten en ze zaten ook in de weg. Heb het gevoel dat ze op ontploffen staan, ze zijn een stuk voller en heb het idee dat mijn BH voorheen echt beter zat. Dat middenstukje tussen je borsten sluit niet meer aan aan de huid maar steekt een stukje vooruit. Maar om nou nu al nieuwe BH’s te gaan kopen... :palm: .
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 15 Feb 2018 19:23

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Ik ben ook benieuwd wie jullie zijn. Grappig dat jullie hier meelezen, ik lees ook vaak in de topics van de lente of zomer mama's.

Ik ben half oktober uitgerekend. Volgens mij scheel ik 2 dagen met jou CD. Ik ben eind van deze week 6 weken en heb een afspraak op 9 maart, dan zou ik 8 weken en 5 dagen zijn. Duurt nog lang hoor! Ik vond het gesprek met de receptionist best wel 'serieus', ze stelde echt al een paar vragen, wanneer heb je getest, hoelang is je cyclus, eerder miskraam etc. Ik dacht ik maak gewoon even snel een afspraak maar ik had haar best even aan de telefoon. Ik krijg een afspraak in het ziekenhuis en moet dan meteen naar drie afspraken, praktijkondersteuner (als ik het goed verstond), echo en dan naar de verloskundige. Geen idee wat daar allemaal gaat gebeuren, ik krijg ook een pakket thuis gestuurd wat ik moet invullen en moet dan ook urine inleveren. Viel me trouwens op dat ze dat allemaal zo netjes doen, in het voicemail bericht zeiden ze niet waar ze van waren alleen dat ze een afspraak wilde maken en de envelop die ik ga ontvangen is ook blanco.

Ik vind het toch wel erg spannend over 3 weken. Ik heb alleen wat gevoelige borsten verder geen klachten. Vandaag ook lekker gesport. Ik heb alleen wel het idee dat ik iets sneller buiten adem ben, dit had ik ook op mijn werk.

Wij willen het dus dit weekend gaan vertellen. Mijn schoonzusje gaat bijna bevallen dus stel dat ze dit weekend bevalt denk ik dat we het voor schoonouders nog even uitstellen. Gaan niet haar thunder stelen natuurlijk ;). Nog steeds gek om te vertellen omdat het niet echt zo voelt of zo, het is onwerkelijk. Als ze nu geen reisplannen hadden had ik het denk ik over twee weken vertelt, maar wat is nu twee weken eerder of later? Dat probeer ik mezelf maar voor te houden. Ik zit ook nog te dubben of ik het gewoon zeg of dat ik een cake bak en zeg dat we iets te vieren hebben, of een kaartje schrijf. Keuzes, keuzes. Hoe hebben jullie dat eerder gedaan?

Leentje: jij hebt al bijna een echo! Leuk! En dat klinkt erg pijnlijk van je bil. Misschien laten masseren bij de fysio? Of zou dat te pijnlijk zijn denk je?

CD: fijn dat je geen bloed meer hebt gezien! Je hebt al best wat klachten zo te lezen. Was dit nu je eerste zwangerschap? Zo nee, had je deze klachten eerder ook?
<<

Countingdays

Noob

Berichten: 100

Geregistreerd: 24 Aug 2017 10:21

Bericht 15 Feb 2018 20:42

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Twee dagen eerder of twee dagen later Lot? Mijn datum die ik heb opgeschreven is een beetje een wild guess, volgens de berekening vanaf de eerste cyclusdag zou ik morgen 6 weken zijn maar ik denk dat ik vrij laat in mijn cyclus pas een eisprong heb gehad en bevrucht ben dus ik verwacht dat ik wel terug gezet ga worden. Als de echo goed is tenminste.

Ik heb ook een afspraak in het ziekenhuis, ik vond die dame een beetje lomp, ze zei, ja ik plan de echo niet op dezelfde dag als de intake want als het dan mis blijkt te zijn dan zit die dokter 50 minuten niets te doen. :palm:
Eh ok thanks, ik vroeg er toch niet naar, ik hoefde die informatie verder niet.
Maar goed ik heb dus 6 maart de echo en een week later een intakegesprek met een intake-arts. Geen idee wat die precies doet, waarschijnlijk beoordelen bij welke gyn ik moet komen of zo. Ik zie het wel. Ik vind de echo het spannendste.
Ik heb ook een stapel lijsten binnen gekregen vandaag per post die ik in moet vullen. Bij mij stond er gewoon de naam van het ziekenhuis op trouwens, maar geen afdeling of zo.

Ik weet nog niet hoe we het willen gaan vertellen. Gewoon vertellen denk ik, of de echofoto laten zien of zo. Ik voel eigenlijk wel behoefte het al aan wat mensen te vertellen, gewoon aan vriendinnen of zo. Maar mijn man vind dat stom, hij wil het eerst aan onze familie vertellen en niet dat mijn vriendinnen het eerder weten. Ik wacht in ieder geval maar even af tot de echo op 6 maart denk ik.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 17 Feb 2018 23:49

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Mijn eigen berekening is 15 oktober.

Wat stom zeg van die receptioniste, zeg je toch niet?

Hier vanavond verteld aan mijn ouders, ik had een boek gekocht en daar iets voorin geschreven. Ze reageerde heel verrast en blij. Mijn hart ging goed tekeer van te voren, heel spannend. Nu ook echt even een raar gevoel, zoveel emoties in korte tijd en voelt ook zo echt nu. Ik moet het even verwerken denk ik :).

Waar vangen jullie trouwens urine in op om mee te nemen naar de arts?
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 18 Feb 2018 04:06

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Ik heb potjes gehaald bij de apotheek. Kosten hier 25ct per stuk.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 18 Feb 2018 06:22

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Ik heb dat nooit hoeven meenemen. De zwangerschap is de eerste afspraak met een echo bevestigd (7wk).
In je eerdere post beschrijf je meerdere afspraken, misschien heb ik het gemist of wil je er niks over vertellen, is dat met een reden? Ik dacht dat het gebruikelijk was om alleen een afspraak bij de vk te maken rond 8/9 weken en verder niet. (Zelf via traject zwanger geworden, dus dan tot twaalf weken bij ziekenhuis onder controle.)
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 18 Feb 2018 08:48

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Zo gaat dat schijnbaar altijd bij deze praktijk, zij hebben ook een afdeling in het ziekenhuis. Iedereen krijgt de 1e afspraak daar daarna mag je als alles goed gaat naar een praktijk buiten het ziekenhuis.
<<

Countingdays

Noob

Berichten: 100

Geregistreerd: 24 Aug 2017 10:21

Bericht 18 Feb 2018 09:07

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Wat apart Lot! Maar ze doen wel gedegen intake zo te lezen. Ik ben trouwens tussen de 14 en 19 oktober uitgerekend ongeveer denk ik. Maar ik teste zo laat positief dat ik het gewoon niet zo goed weet. Ik wacht dus maar gewoon de eerste echo af. We zitten in elk geval vlak bij elkaar.

Ik ben zelf door mijn huisarts doorverwezen naar de gynaecoloog. Dat heb ik een tijd terug met de huisarts besproken. Ivm herkenbaarheid vertel ik nog even niet waarom. Het kan zijn dat ik daar onder controle blijf, het kan ook zijn dat ik toch naar de verloskundige mag uiteindelijk, maar ik moet waarschijnlijk wel in het ziekenhuis bevallen. Geen idee hoe ze het gaan invullen, ik heb besloten me er niet druk om te maken, ik wil gewoon wat het beste is voor die kleine frummel in mijn buik.

Ik ben nog steeds een beetje onzeker omdat ik in het begin wat bloed verloor en mijn test maandag nauwelijks donkerder was dan die de vrijdag er voor. Maar die test was van een ander merk. Ik heb besloten dat ik nog een keer de 2 voor 5 Kruidvat testen haal om het daarmee te checken en hopelijk is die duidelijk donkerder en voel ik me wat minder onzeker. En anders moet ik gewoon afwachten tot de echo.

Mijn man is trouwens heel lief. Ik mag niet te ongezond eten en hij ging gisteren vis voor me maken want dat is goed voor me. ‘T was alleen echt geen succes want ik werd erg misselijk van de lucht haha. Kreeg het echt niet weg. Hij had ook bloemkoolrijst gemaakt. Die lucht vond ik ook niet te harden. Arme man, hij deed zo zijn best.
Begin sowieso last te krijgen van luchtjes merk ik. Vind dingen heel sterk ruiken, ik word niet kotsmisselijk, maar wel een beetje onpasselijk ervan.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 18 Feb 2018 09:58

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Countingdays, hoever ben je nu?

Ik bleef in het begin ook testen en openduur toen ik in de 6 weken was werd mn test lichter. Ik was ook onzeker maar ben op internet gaan speuren en het kan zo zijn dat je test het hcg niet meer aan kan.
Dus ze adviseren om na de 6 weken niet meer te testen.
<<

Anoniem252

Bericht 18 Feb 2018 10:31

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Even inhakende op de testen, het klopt dat ze op den duur lichter worden. Ik heb denk ik wel 25 testen gecaa. (Ja ik was gek). Rond 8 weken deed ik weer een test die was lichter dan de voorgaande. Ook ik schrok. Dus toen urine verdund (50-50 met water) en die was ineens donkerder. Conclusie op een gegeven moment is je hcg zo hoog dat de testen deze minder goed meten.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 18 Feb 2018 11:00

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Ik heb nooit urine ingeleverd bij de huisarts! Gewoon gebeld om te zeggen dat ik zwanger was en that's it. Wist niet dat dat soms ook anders ging.
❤ 7 juni 2018
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 18 Feb 2018 11:15

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Volgens mij gaat het meer om gezondheid controleren. Ze checken op blaasontsteking en meten je bloeddruk bij die 1e afspraak.
<<

Countingdays

Noob

Berichten: 100

Geregistreerd: 24 Aug 2017 10:21

Bericht 18 Feb 2018 17:37

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Shally, als ik uitga van mijn eerste menstruatiedag dan is dat 6+1 vandaag, maar ik testte pas erg laat positief en we hadden het pas laat in de cyclus een keer onveilig gedaan. Als ik er van uit ga dat ik ongeveer op of rond die datum mijn ovulatie heb gehad dan ben ik nu 5+1 en dat zou ook wel kloppen met het moment van positief testen.
<<

Limoen

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 92

Geregistreerd: 27 Jan 2016 19:55

Bericht 19 Feb 2018 09:52

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

.
Laatst gewijzigd door Limoen op 24 Jan 2022 09:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
2012 & 2013

Afbeelding
<<

Countingdays

Noob

Berichten: 100

Geregistreerd: 24 Aug 2017 10:21

Bericht 19 Feb 2018 10:21

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Welkom hier Limoen, wanneer ben je ongeveer uitgerekend denk je? Spannend he zo dat begin!
<<

Limoen

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 92

Geregistreerd: 27 Jan 2016 19:55

Bericht 19 Feb 2018 10:26

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

.
Laatst gewijzigd door Limoen op 24 Jan 2022 09:19, in totaal 1 keer gewijzigd.
2012 & 2013

Afbeelding
<<

Leentje

Noob

Berichten: 28

Geregistreerd: 03 Sep 2017 13:19

Bericht 19 Feb 2018 17:29

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Gefeliciteerd Limoen!

Hier even wat weinig reactie. Ben zo moe de laatste dagen! Dus lees wel alles, maar heb de puf niet om te reageren en op mijn telefoon dan ook nog eens onhandig.

Lot wat bijzonder van het inleveren van die urine. Ken ik vanuit hier ook niet, maar altijd goed als ze van alles controleren natuurlijk.

Whhaaaa morgen is het zover!! De eerste echo. Ook al voel ik me aan alle kanten zwanger, toch is het spannend. Want wat als het toch geen kloppend hartje heeft en mijn lijf niks door heeft (gehad)? Denk er niet te veel aan hoor, maar wel gewoon spannend dus.
Weten jullie trouwens al of je een inwendige of uitwendige eerste echo krijgt? Bij mijn verloskundige doen ze die altijd inwendig. Toch stiekem wel fijn dat je dat van te voren al weet :wink:.
<<

Countingdays

Noob

Berichten: 100

Geregistreerd: 24 Aug 2017 10:21

Bericht 19 Feb 2018 18:51

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Oooh spannend Leentje! Veel succes morgen en hopen op een mooi kloppend hartje!
Ik heb geen idee wat ze de eerste keer doen, maar ik ga uit van inwendig, dan kan het alleen maar meevallen toch.

@Limoen, waarschijnlijk nog een oktoberbaby dan, leuk. En het kan natuurlijk een innestellingsbloeding zijn geweest, ik dacht alleen dat je pas een week later kon testen. Maar ik weet het niet zeker. Ik had ook bloedverlies een paar dagen, maar dat is gestopt en vooralsnog lijkt er niets aan de hand. Ik had toen al een positieve test dus een innestellingsbloeding kan dat niet zijn geweest.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 19 Feb 2018 20:37

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Spannend morgen Leentje! Ik duim voor je!

Limoen, gefeliciteerd!
⁠♡♡♡
<<

Limoen

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 92

Geregistreerd: 27 Jan 2016 19:55

Bericht 19 Feb 2018 21:17

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Thnx Uffe en Leentje. En succes morgen!

@countingdays, de bloeding was z'on 10 dagen na de eisprong, volgens mij kan het dan een innesteling zijn. En 13/14 dagen na de eisprong dus getest.. Fijn dat het bij jou gestopt is!
2012 & 2013

Afbeelding
<<

Countingdays

Noob

Berichten: 100

Geregistreerd: 24 Aug 2017 10:21

Bericht 20 Feb 2018 09:38

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Klinkt wel alsof het een innestelingsbloeding kan zijn geweest inderdaad Limoen. Ik ben inderdaad heel blij dat het gestopt is, dat geeft echt een heleboel rust.
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 21:09

Bericht 20 Feb 2018 10:20

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Gefeliciteerd Limoen! Klinkt inderdaad als een innestelingsbloeding.
Succes Leentje! Bij mij was de eerste echo uitwendig. Volgens mij proberen ze dat altijd eerst.

Fijn dat je geen last meer hebt van bloedingen CD. Wanneer heb jij ook alweer de eerste echo?

Ik heb morgen weer een echo en mag daarna bloed prikken voor de nipt. Afgelopen weekend hebben we al het hartje gehoord met de angelsound. Heel bijzonder weer!
De nub echo en geslachtsbepaling zijn ook al gepland!
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 20 Feb 2018 11:59

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Wwhhhaaaa net de echo gehad en het zag er goed uit.

Ik was/ben dus Leentje. Zooooo super spannend vind ik het. Zeker na hoe ik alles met S heb ervaren, maar we gaan het allemaal weer zien!!
Fijn om nu gewoon onder mijn eigen naam meeschrijven.
Laatst gewijzigd door Meneer de Uil op 20 Feb 2018 12:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Feb 2018 12:01

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Yeaaaaaah wat leuk MdU!!! Ik had echt geen idee (maar ik let er ook niet echt op) maar ben wel heel blij voor je. Wat fijn, een goede echo!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 20 Feb 2018 12:02

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Haah wat leuk, gefeliciteerd!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers