Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat brengt werk jullie?

<<

Anoniem282

Bericht 14 Feb 2018 18:29

Wat brengt werk jullie?

Het is misschien een beetje een rare titel, maar dat is waar ik de laatste dagen over nadenk. Wat brengt werk mij? Natuurlijk een inkomen, onafhankelijk zijn, een bijdrage leveren aan de maatschappij, een ritme en het zorgt ervoor dat ik mijzelf ontwikkel. Maar voor mij is het perspectief weggevallen dat ik kan denken: "Over 5-10 jaar wil hier staan en/of dit bereikt hebben." Dat is geenszins zielig bedoeld en aangezien ik vandaag niet zo positief gestemd ben komt dit topic wellicht heel zeikerig over, maar ik ben wel oprecht benieuwd naar wat het hebben van een baan jullie brengt? Waar word je blij van? Wat zorgt ervoor dat je met plezier naar je werk gaat? Waar krijg je energie van?

Ik weet dat mijn toekomstbeeld zal zijn dat ik op een dag deels of helemaal word afgekeurd. Hoop dat dit nog een paar jaren zal duren, maar ook dat is niet zeker. Ik vind het daardoor best moeilijk om het idee te hebben dat het werk wat ik doe nog van toegevoegde waarde is voor mijzelf en de maatschappij. Ik zou nog wel kunnen groeien qua functie, maar 4 dagen werken vind ik nu al heel erg afzien. Op den duur zou ik daarvoor iets moeten regelen: een thuiswerkdag, dichterbij huis werken, verder als ZZP'er en daardoor zelf uren indelen. Er zijn dus echt nog wel mogelijkheden, maar ik houd het niet jaren zo vol zoals het nu is: werken, na werk eten en op de bank ploffen en als ik op m'n vrije dag nog verplichtingen heb te moe zijn om nog eten te koken en me fysiek zo slecht voelen dat ik er ziek van ben. Zijn jullie op je vrije dagen nog actief, of moet je dan echt bijkomen en weer opladen voor een nieuwe week? Het leven dat ik nu leid vind ik helemaal niet passend voor een vrouw midden dertig. Ik heb verder geen kinderen, dus ik hoef echt alleen maar voor mezelf te zorgen en heb dus de luxe dat ik in de weekenden 12-14 uur kan slapen per nacht. Dat laatste geeft dus al aan dat dit niet gemiddeld is en is pas sindskort dat ik dit nodig heb.

Liever niet quoten, dan kan ik zelf beslissen of ik dit topic laat staan voor langere tijd. :)
<<

Anoniem249

Bericht 14 Feb 2018 18:59

Re: Wat brengt werk jullie?

Lastige vraag. Ik ben zelf niet iemand die over 10 jaar in een bepaalde functie wil zitten. Ik hou van het leven en het leven is nu, dus daar denk ik allemaal niet over na.
Naast wat jij al zegt bekostigt het mijn zeer vrije leven, het geeft me energie en zelfvertrouwen. Het leert me nieuwe dingen, waardoor ik ook als persoon blijf groeien. Het brengt me nieuwe contacten, sommige groeien uit tot hele waardevolle personen in m'n leven.
Word ik er blij van? Soms. Maar echt blij word ik van hoe ik kan leven door m'n werk en tot welke persoon het me maakt.

Aan het einde van de week moet ik wel even bijkomen, maar dat is vaak ook wel weer snel bijgetrokken. Ik doe dus wel vaak nog actieve dingen 's avonds na werk zoals sporten, eten met vrienden, voorstelling bezoeken etc.
Laatst gewijzigd door Anoniem249 op 16 Feb 2018 15:00, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem313

Bericht 14 Feb 2018 22:39

Re: Wat brengt werk jullie?

Heftig, Guattari. Ik reageer maar gewoon even op je vraag, en niet op jouw situatie, want dat is volgens mij niet wat je wil.

Net als Claire geeft mijn werk me vrijheid. Nou is mijn leven minder vrij, met twee kinderen enzo, maar de financiële zelfstandigheid maakt dat ik mijn eigen boontjes kan doppen en vrij ben mijn eigen keuzes te maken, en dat voelt fijn.

Ik leer door mijn werk altijd leuke mensen kennen waar ik wat aan heb en wat van opsteek. Mensen die meer weten, anders leven, of gewoon hartstikke gaaf zijn. Ik ben nu aan mijn derde baan bezig, maak binnenkort waarschijnlijk weer een switch, en heb bij iedere baan 1-2 mensen die echt goede vrienden zijn en blijven. Daarnaast zijn er dan allerlei mensen die in mijn netwerk blijven, die ik tegenkom op borrels en dergelijke en die ik altijd kan bereiken of inzetten of zelf kan helpen indien nodig.

Bij sommige van mijn banen heb ik kunnen reizen en best veel leuke plekken van de wereld kunnen zien. Dat geeft me ook veel.

Ook heel belangrijk: mijn werk biedt me ervaringen die ik kan overbrengen op mijn kinderen. Met mijn oudste praat ik al over werkdingen: dat ik bijvoorbeeld een presentatie moet geven en dat dat best spannend is. Dan vertelt hij dat hij het spannend vindt om in de kring te praten omdat iedereen dan naar hem kijkt en hij rode wangen krijgt. Dat heb ik dus ook op mijn manier, en zo wisselen we dan dingen uit. Ik vind het belangrijk om leerpunten te delen en ook om een rolmodel te zijn.

Ik doe altijd werk waarbij ik bijdraag aan een betere wereld. Dat is een absolute voorwaarde voor mij en daar put ik een groot deel van mijn motivatie uit. Ik verkoop geen producten voor een bedrijf om daar winst op te maken. Ik doe alleen dingen waarvan ik geloof dat ze er toe doen op de langere termijn.

En ik leer, altijd. Op inhoud, op processen, van formele cursussen en ervaringen, van anderen en van mijn eigen fouten. Als ik alles kan, ga ik weg om ergens anders weer te leren.

Nouja, dat is het in 5 minuten, misschien brengt mijn werk me nog wel meer, maar deze dingen komen als eerste in me op.
Laatst gewijzigd door Anoniem313 op 14 Feb 2018 22:52, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 14 Feb 2018 22:44

Re: Wat brengt werk jullie?

Ik zal hier even langer over nadenken maar dit stukje wil ik er even uit halen.

Zijn jullie op je vrije dagen nog actief, of moet je dan echt bijkomen en weer opladen voor een nieuwe week?

Ik heb dus een tijd gehad dat ik zodanig moest opladen tijdens mijn vrije dagen dat ik nauwelijks nog actief was en zo niet aan de rest van m'n leven toekwam (en oa hierdoor burn-out raakte). Ik wil er dus in de toekomst voor waken dat mijn werk niet meer zó veel ruimte inneemt.

Caulfield; mooie verspreking :D maar ben wel benieuwd wat je echt bedoeld haha.
<<

Anoniem315

Bericht 14 Feb 2018 22:54

Re: Wat brengt werk jullie?

Mijn werk geeft me energie. Tijdens de piekmomenten (daar zit ik momenteel middenin), is het wel even zwaar en moet ik goede nachten pakken en goed eten overdag. Vooral buiten de piekmomenten haal ik veel voldoening uit proberen, experimenteren, zelf uitdagingen opzoeken, veel praten met alles en iedereen, veel lachen en alles proberen als uitdaging te zien i.p.v. probleem. Op mijn werk is het glas grotendeels half vol. Ik houd er van en voel me er heerlijk bij. En dat ligt vooral aan de ruimte en het vertrouwen die ik krijg. Ik mag volledig mezelf zijn.

Dus ja, werk brengt mij een rijk leven!

(Ik leef overigens ook voor m'n werk op vrije dagen, maar dan wel op míjn tijd en in míjn tempo).
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 14 Feb 2018 23:39

Re: Wat brengt werk jullie?

In vorige banen niet veel. Liep telkens vast, maar nu ik met name een leidinggevende heb gevonden die mij veel vrijheid geeft merk ik dat ik veel meer voldoening uit het werk haal. Doordat het ook nog eens afwisselend is en eindelijk weer het gevoel heb persoonlijk te groeien brengt het mij op dit moment veel. Elke dag ga ik met plezier naar het werk en dat heb ik minstens 7 van de ruim 10 jaar dat ik ben afgestudeerd niet gehad. Ook dat er niet op de minuut wordt gekeken is erg fijn (dus flexibel beginnen en stoppen met werken op een dag). Bovendien is het een inspirerende inovatieve omgeving en ben ik erg benieuwd naar welke kant de onderneming op gaat.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 15 Feb 2018 11:09

Re: Wat brengt werk jullie?

Lastige vraag, iets waar ik me in ieder geval de laatste tijd sowieso wel mee bezig hou.

Werk was lange tijd voor mij een houvast om te overleven terwijl de rest nou eenmaal niet zo prettig verliep. Toen had werk dus een hele andere functie dan nu. Toen stond mijn persoonlijke ontwikkeling achterop, en was het meer noodzaak mezelf in het werkende leven te houden.

Nu is dat veranderd. Ik heb een heel fijn leven, een goede vent, ontzettend lieve vriendinnen en vervult werk dus een andere taak. En daarbij komt mijn persoonlijke ontwikkeling dus heel erg naar voren. Ik merk dat ik een enorme drive heb, maar als ik niet word uitgedaagd kakt die net zo hard weer in. Ik heb dus een balans nodig waarin ik word uitgedaagd maar waar ik ook de vrijheid heb om mijn eigen route uit te stippelen. Lekkere contradictie dus :-D.

Die enorme drang naar het leren, mezelf ontwikkelen en beter worden, zorgt er ook wel eens voor dat ik mezelf niet de tijd gun nu stil te staan bij wat ik wel heb. En dan frustreert het eerder dan ik er de positieve dingen uithaal. In die modus heb ik best lang gezeten, ik voelde me tegengehouden en gelimiteerd en dat werkt bij mij sowieso niet.

Imiddels heb ik een nieuwe manager, en daarmee zit ik ontzettend op één lijn. Hij zorgt voor de snelheid en ontwikkeling die nodig was intern, en laat mij vrij daar de invulling aan te geven. Vakinhoudelijk verschillen we niet veel, maar hij is wel verder in het politieke aspect. Kortom: ik zie leerpunten voor mezelf.

Ik merk wel dat ik erg moe ben. En daarom zoek ik ook meer de balans tussen werk, de financiële vrijheid die ik nu heb en vrije tijd. En daar ben ik nog niet over uit. Ik kom in het weekend ook echt bij, en met stiefkinderen in drie van de vier weekenden lukt dat niet altijd. Tel daarbij huishouden, sport, vriendinnen en familie op, en ik weet niet meer waar ik moet opladen. Dus dat herken ik, alleen ben ik niet ziek.

Ik besef me wel dat dit sowieso een van de uitdagingen in het leven is. De juiste balans houden. In jouw geval zou ik me misschien ook wel afvragen wat werk voor me doet, met de wetenschap dat het ooit ophoudt en de dingen die ik daarnaast wil doen. En ik weet niet of je die dingen nog wél kan doen als je afgekeurd bent. Als je die dingen wél kan doen, dan zou het voor mij heel anders zijn dan nu alle energie aan werk verspillen en niks overhouden.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 15 Feb 2018 11:48

Re: Wat brengt werk jullie?

Nu ik tijdelijk geen werk heb mis ik het enorm en ben ik me ook meer bewust van wat het me bracht:

Meer financiële ruimte, mezelf nuttig voelen en een bijdrage leveren aan de samenleving, zelfontplooiing en een wereldje voor mezelf naast mijn vertrouwde thuisomgeving. Dat laatste klinkt misschien een beetje vreemd maar dat mis ik denk ik nog wel het meest.

Guat, ik ik graag vanalles tegen je zeggen maar ik denk ook te lezen dat je er weinig behoefte aan hebt om je situatie hier te bespreken. Wat ik ook wel begrijp. Ik hoop in ieder geval dat je je werkende leven op termijn zo kunt inrichten dat het je zoveel mogelijk brengt en zo min mogelijk opbreekt.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 15 Feb 2018 12:12

Re: Wat brengt werk jullie?

Heftig, Guattari.

Mijn werk bezorgt mij momenteel veel stress. Lang verhaal in het kort: ik loop tegen bepaalde dingen aan en het management is niet bereid hier iets aan te doen. Van alle kanten, ook van directe collega’s, voel ik veel onbegrip.
Als ik ‘s middags thuiskom ben ik vaak bekaf. In de weekenden ben ik altijd samen met mijn vriend en dan probeer ik wel een beetje uitgerust te zijn. Het liefst zou ik me ziek melden, maar ik ben bang dat me dat niet in dank afgenomen gaat worden.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 15 Feb 2018 13:09

Re: Wat brengt werk jullie?

Pittig voor je guattari!

Antwoord op je vraag: m’n werk geeft mij (meestal) een goed gevoel over mezelf. Ik zit daar dingen te doen waar ik echt goed in ben. Tegelijkertijd is het werken met een best pittige doelgroep elke dag een soort spiegel: hoe ik me voel en opstel werkt door in mijn leerlingen. Dat is vaak heel fijn en leerzaam, en soms teringfrustrerend en kut. Ik vind mijn werk daarin uitdagend: in een soort van veilige omgeving (ook niet altijd) kunnen experimenteren met hoe ik me opstel.
Ik ben van het vak lesgeven een veel sterker en stabieler persoon geworden.

Verder kan ik m’n humor en creativiteit er in kwijt.

De verplichting van het werk (echt het komen opdagen om 8.30 dus, het schoolse) werkt voor mij ook erg positief. Ik doe daardoor meer. En dat geeft me met mijn calvinistische roots dan weer een beter gevoel over mezelf.

De connecties zijn natuurlijk ook van meerwaarde al vind ik docenten over het algemeen een beetje zeikerds. Ze zeuren zoveel over leerlingen en de school, zelfs in vrije tijd. Gelukkig heb ik op m’n afdeling en in m’n vakgroep ook een hoop leuke types en daar ga ik dus vooral mee om.

Ohja en ik gebruik m’n werk ook als kapstok om over dingen te praten met m’n oudste zoon, net als Caulfield eigenlijk. Als ik hem vraag wat het spannendste/leukste/verdrietigste was wat hij vandaag gezien of gedaan heeft (ik probeer iedere dag een andere vraag aan hem te stellen) dan krijg ik ook altijd een vraag van hem terug. Hij wil ook altijd graag weten wat ik in m’n lessen gedaan heb en veel spelopdrachten wil hij dan ook uitvoeren. En dan oefen ik met hem.
#teammaple🍁
<<

Anoniem250

Bericht 15 Feb 2018 14:44

Re: Wat brengt werk jullie?

Wat verdrietig en moeilijk voor je Guattari

- Ik haal voldoening uit mijn werk. Ik doe werk waarmee ik bijdraag aan een 'betere' wereld. Ik geloof ook in hetgeen wat ik doe. Mijn collega's geloven er ook in en dat maakt dat wij allemaal betrokken en bevlogen zijn. Dat is een fijne werkomgeving.
- Ik heb een goede band met collega's en met sommige ook een vriendschap. Net als Caulfield heb ik aan eerdere banen ook vriendschappen overgehouden. Het is voor mij dus ook een stuk sociaal contact.
- Ik ben economisch zelfstandig. Dat vind ik erg belangrijk en geeft me vrijheid.
- In de organisatie waar ik werk, werken mensen die niet alleen bevlogen zijn, máár ook nog een slim zijn. Er zit veel kennis, daar leer ik van.
- Ik wil een voorbeeld zijn voor mijn kinderen. Ik vind het belangrijk dat hun moeder werkt, zelfstandig is én dat ik kan vertellen over mijn werk.
- Ik groei nog steeds en leer bij. En ik krijg energie van successen. Het is ook fijn om die successen weer te delen met collega's.
- Ik heb best nog wel ambities en vind het fijn dat ik kan groeien. Ook kan ik mijn energie en analytisch denkvermogen er in kwijt. Daar word ik blij van.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 15 Feb 2018 14:56

Re: Wat brengt werk jullie?

Ik denk dat werk mij voor 80% inkomen brengt en voor de rest de zaken die anderen ook noemen.
Nu ik al ruim een jaar niet werk, mis ik een beter inkomen en het mezelf beter kunnen redden heeeel erg.
Persoonlijke groei, ambities, sociaal contact, iets bijdragen .. zaken die ik allemaal belangrijk vind, zou ik ook prima kunnen bereiken zonder betaald werk te hebben.
Wel hoop ik dat toekomstig werk mij dit brengt, want dat is mooi meegenomen natuurlijk. Maar behalve inkomen en de daarmee gepaarde gemakken, brengt werk mij niet iets wat ik op een andere manier niet zou kunnen hebben.
<<

Anoniem250

Bericht 15 Feb 2018 14:59

Re: Wat brengt werk jullie?

Eén kanttekening; als ik over mijn grenzen heenga en dus veel extra werk, dan begint het wel te knagen. Dan merk ik dat mijn privé- en werkbalans niet goed is. Ik wil best een keer een avond werken of iets extra's doen, maar als ik weken achter elkaar over mijn uren heenga, dan merk ik dat ik niet meer goed in mijn vel zit. En dan voel ik ook echt dat privé veel belangrijker is dan werk. Dan voelt werk niet meer goed.
<<

Anoniem282

Bericht 15 Feb 2018 17:34

Re: Wat brengt werk jullie?

Leuk dat er zulke uitgebreide reacties worden gegeven. Bedankt voor het reageren! Ik hoopte door dit topic te openen zelf wat nieuwe wegen in te kunnen slaan om zo toch gemotiveerd te blijven. Dat is gelukt. :)

Ik kan me goed vinden in dat werken vrijheid geeft. Tot gisteren dacht ik voornamelijk: "ik kan maar beter zorgen dat ik z.s.m. stijg in salaris, voor de dag dat eruit zal gaan." Die gedachte motiveert niet. Maar zolang ik in deze functie zit heb ik veel vrijheid en dat vind ik juist heel fijn. Zolang ik dit werk kan blijven doen, heb ik een mooie kans om iets neer te zetten en daar ben ik blij mee.

Ook leuk dat het met jullie kinderen wordt besproken op een manier dat voor kinderen te begrijpen is. :) Zo kun je zeker een rolmodel zijn en op een bepaalde manier zelfs van elkaar leren. Ik vind kinderen namelijk soms heel ontwapenend in hun antwoorden. :)

Voor alles wat jullie aangeven kan ik, vanuit de situatie waarin ik me nu bevind, een negatieve tegenhanger schetsen en het is denk ik goed dat ik me bewuster ervan word dat je iedere situatie op meerdere manieren kunt uitleggen. In dat opzicht is dit topic voor mij heel verrijkend! Zodra de diagnose voor de tweede keer is gesteld over 3,5 week, kom ik waarschijnlijk in aanmerking voor een medisch psycholoog in het ziekenhuis bij wie ik bespreekbaar kan maken hoe ik op zo'n prettig mogelijke wijze het ziek zijn kan blijven combineren met werken. Dat zal vast ook meer rust geven, want nu doe ik maar wat en ben ik iedere dag gewoon opgelucht dat ik weer een dag ben doorgekomen qua fysieke gesteldheid.

Vind het fijn dat jullie je eigen ervaringen hebben omschreven, zodat ik er voor mezelf kan uithalen hoe ik zaken ook kan bekijken. Nogmaals dank!

Teun: lief van je. Als ik hier volledig anoniem was geweest en/of topics verwijderd mochten worden, zou ik wel wat meer hebben verteld. Daar komt bij dat zolang mijn werkgever nog van niets weet, vind ik internet te onveilig om iets te gaan delen en sowieso wil ik vermijden dat ik vanaf dan misschien wel word gezien als 'zieke/zielige Guattari'. Dat wil ik voorkomen, ook al is helemaal niet gezegd dat mijn angst hiervoor terecht is. Ik wil heel graag gewoon Guattari blijven/zijn, want ik voel me nu niet opeens patiënt. Ik weet dat ik momenteel afwijk van wat ik bij leeftijdgenoten zie, maar ik ben niet mijn ziekte; dat is voor mij de beste omschrijving.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 15 Feb 2018 19:33

Re: Wat brengt werk jullie?

Guattari, wat heftig voor je zeg!

Ik ben sinds twee weken begonnen met een nieuwe baan en deze baan geeft me nu al zoveel meer energie dan mijn vorige. Hoewel ik nog veel moet leren, krijg ik veel vrijheid van m’n collega’s om zelf dingen uit te zoeken en met vragen te komen. De eerste dagen vond ik dat lastig, maar inmiddels heb ik daar mijn draai in gevonden. Ik heb eindelijk een baan die volledig aansluit op mijn studie en daar word ik erg blij van. Dossiers lezen, relevante wetsartikelen en jurisprudentie zoeken, een oordeel vormen over de situatie, dit is precies wat ik leuk vind en hoe ik m’n toekomst voor ogen had toen ik studeerde. Omdat ik een juniorfunctie heb, zijn er nog veel doorgroeimogelijkheden en dat is ook een fijn idee. Ik wil mezelf graag ontwikkelen en krijg daar nu eindelijk de kans voor.
Wat ik ook belangrijk vind, is dat mijn werk goed te combineren is met mijn privéleven. Ik heb veel vrijheid, ik kan m’n eigen tijden indelen en thuiswerken is ook een mogelijkheid. Dat vind ik ook erg prettig. Ik kan me zo voorstellen dat ik zo in een dossier zit dat ik eigenlijk door wil werken, maar ook m’n zoontje van de opvang moet halen. Dan kan ik ervoor kiezen om gewoon thuis verder te gaan.

♥♥
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 15 Feb 2018 19:40

Re: Wat brengt werk jullie?

Wat heftig Guattari. Ik herken het wel maar op een compleet andere manier. Ik heb eigenlijk nooit ver vooruit gekeken wat betreft werk. Vanuit de middelbare ben ik gaan werken, omdat ik niet wist wat ik wilde en geen tijd wilde verspillen aan een studie waar ik niet direct achter stond. Lang verhaal kort, ik ben eigenlijk gewoon doorgegroeid en in dingen gerold door ervaring. Ik heb nooit een ‘over 5/10 jaar’ beeld gehad. Ik vecht zelf een beetje met het idee dat ik wel ambitie heb, maar ik weet niet wat (ik wil bereiken). Ik merk dat ik dat best frustrerend vind, maar ik weet ook niet goed weet wat ik er aan kan en wil doen. Ik sluit niet uit dat ik ooit nog wil en ga studeren.

Bij mijn huidige werkgever loop ik nu vast. Het is een multinational waar de autonomie van het kantoor waar ik werk aan het verdwijnen is, collega’s vallen bij bosjes om en we werken nog op jaren ‘80 stijl (veel papier, weinig digitalisatie). Ik voel me niet nuttig meer, kan niks veranderen en krijg steeds meer het gevoel dat ik beter tegen een muur kan staan praten. Het zuigt veel energie en buiten m’n gezin vind ik het moeilijk om sociaal bezig te zijn. Ik hoef niet veel van mezelf, maar ik zou het toch wel fijn vinden als ik meer energie zou hebben voor familie en vrienden. Goed, de jongste is nog geen 1 jaar, ik zit sowieso nog in een tropenjaar. Maar ik word er ook niet blij van, dus ben ik op zoek naar wat anders. Ik zoek ernaar geprikkeld te worden, maar er ook (genoeg) voor m’n kinderen te zijn.

Verder vind ik het idd belangrijk dat m’n kinderen me zien werken, dat ik economisch zelfstandig ben en dat ik energie haal uit m’n werk. Daarbuiten vind ik het fijn om een paar uur Fiederilsje te zijn en niet alleen mama (van) te zijn.
L2014 & H2017
<<

Anoniem282

Bericht 16 Feb 2018 14:38

Re: Wat brengt werk jullie?

Nog meer reacties; leuk om te lezen! Ik ga er later dit weekend even op reageren. :)
<<

Anoniem249

Bericht 16 Feb 2018 15:02

Re: Wat brengt werk jullie?

Fijn dat je er wat aan hebt! En ik denk dat dat voor iedereen een heel wijs inzicht is: je kiest er zelf voor hoe je een situatie uitlegt (positief of negatief).
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 16 Feb 2018 16:55

Re: Wat brengt werk jullie?

Ik word vooral heel gelukkig van mijn werk. Ik ga echt zelden met tegenzin naar mijn werk, hoogstens wanneer ik echt heel moe ben of daardoor een leuk feestje ofzo moet missen. Mijn werk geeft me het gevoel er toe te doen, ergens bij te horen, het geeft me energie en een geluksgevoel. Dat laatste komt ook echt door mijn collega’s, ik werk in zó’n fijn team. Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat mijn werk ook veel energie kost en ik na een werkdag vaak totaal afgedraaid ben. Dit heeft alles te maken met werkdruk.

Jouw verhaal klinkt pittig Guat. Ik denk dat jij er voor jezelf achter moet komen of dit door je baan komt of door je privéomstandigheden.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:12

Bericht 16 Feb 2018 20:01

Re: Wat brengt werk jullie?

Ik krijg veel energie van mijn werk en geeft me een gelukkig en voldaan gevoel. Nog niet eerder met tegenzin naar mijn werk gegaan. Hoewel ik er nog niet zo heel erg lang werk. Maar het is een fijn en klein bedrijf en dat maakt me erg blij. Qua functieniveau zal ik niet zo zeer stijgen (als in de functienaam). Dat vind ik - voor nu - ook niet zo belangrijk. Wel is het de bedoeling dat ik een grote rol ga spelen in het bedrijf en dat ik ook de baas kan vervangen wanneer hij met vakantie is.
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 16 Feb 2018 20:14

Re: Wat brengt werk jullie?

Werk brengt mij een inkomen en dat inkomen brengt mij vrijheid. Ik krijg niet echt energie van mijn werk, het kost me juist energie. Ik mis uitdaging maar ik weet ook niet zo goed wat ik anders zou willen dus blijf ik steeds hetzelfde doen. Na mijn verlof ga ik me wel bezig houden met het leren en uitvoeren van een nieuwe wet. Ik hoop daar dan wel meer uitdaging in te vinden, vooral omdat het een bewerkelijkere wet is dan de wetten waar ik me tot nu toe mee bezig heb gehouden.

Maar verder ben ik ook niet zo heel ambitieus aangelegd. Ik vind het fijn dat ik door mijn inkomen de dingen kan doen die ik wil. Werk is voor mij dus eigenlijk meer een middel dan een doel.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Anoniem316

Bericht 16 Feb 2018 20:32

Re: Wat brengt werk jullie?

Momenteel vind ik mijn werk niet heel enerverend. Het is erg rustig, een bepaald type cliënt heeft momenteel de overhand en er is veel (onderling) gezeur. Dit vreet energie waardoor ik elke werkdag kapot naar huis ga terwijl ik bijna niks heb gedaan op een dag.

Normaliter haal ik voldoening uit mijn werk omdat ik ook echt iets kan betekenen voor mensen. Ik moet maatwerk leveren en dat is leuk om voor elke cliënt opnieuw te doen.

Ik ben momenteel wel voorzichtig een beetje op zoek naar een andere functie, de eerste stap richting de functie die ik uiteindelijk ambieer.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 17 Feb 2018 08:06

Re: Wat brengt werk jullie?

Oh wat demotiverend Dee, dat klinkt echt niet leuk om iedere dag gesloopt thuis te komen.
#teammaple🍁
<<

Anoniem316

Bericht 17 Feb 2018 17:06

Re: Wat brengt werk jullie?

En of het demotiverend is. Niks aan. Afgelopen week van de 28 uur die ik werk, zeker 20 niks zitten doen. Dan heb ik het toch liever gewoon te druk dan dit.
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 17 Feb 2018 20:28

Re: Wat brengt werk jullie?

Ooohh zó herkenbaar Dee! Ik heb maanden gehad dat ik om 9 uur al klaar was met het werk terwijl ik dan nog tot 5 uur moest. Oh wat word je daar simpel van zeg.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers