Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stomme vragen topic #5

<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 12 Feb 2018 19:53

Re: Stomme vragen topic #5

Ik heb een vraag over kleding tijdens en na de bevalling.

Wat heb je aan als je aan het bevallen bent? Een oud shirt en onderbroek ofzo? Of een nachthemd en heb je überhaupt nog iets van ondergoed eronder?
En als je dan eenmaal bevallen bent, wat doe je dan aan? Loop je een week in een huispak tijdens de kraamweek bijvoorbeeld of heb je je zwangerschapskleding nog aan of je gewone kleren? Of spendeer je je meeste tijd in bed en heb je iets van een nachthemd aan?

Ik ben een beetje aan het kijken wat ik moet aanschaffen nog. Ik heb namelijk helemaal geen chill kleren of nachthemden ofzo. Maar wil ook niet van alles aan gaan schaffen wat ik daarna niet meer gebruik.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 12 Feb 2018 19:56

Re: Stomme vragen topic #5

Meegroei bh’s heb ik nooit gekocht, veel te weinig ondersteuning en ze gaan niet tot grote maten. Ik heb van de basiclijn van hunkemoller met 20 wk een BH gekocht. Deze zat niet ideaal, maar voor de prijs prima. Met het derde trimester paste ik de mammae voedingsbh’s van mijn zus, die heb ik tot het eind kunnen dragen met een inzetstukje om de omvang wat groter te maken.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem281

Bericht 12 Feb 2018 20:00

Re: Stomme vragen topic #5

Ik ben bevallen in een hemd. Zo min mogelijk in ieder geval want ik had 't bloedverziekend heet. Ondergoed was al snel foetsie. 't Hemd was wel lang genoeg om het één en ander nog te bedekken mocht 't nodig zijn geweest.

Eerste dagen na de bevalling had ik van die harembroeken aan, maar na 8/9 dagen had ik m'n spijkerbroeken weer aan.

Het is heel moeilijk in te schatten wat jij nodig gaat hebben; ik heb alleen 's nachts in bed gelegen en verder wat op de bank gehangen als ik moe was, maar ik was ook al heel snel, heel erg mobiel, alsof ik niet 2 dagen daarvoor bevallen was van een 4 kilo baby :nerd: Dus ik hoefde niet speciale nachthemden of iets. Ik vond de harembroeken prettig omdat 't een vriendelijk stofje was enz.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 12 Feb 2018 20:00

Re: Stomme vragen topic #5

Tijdens de bevalling had ik eerst alleen een hemdje aan en later zo'n operatieschort geloof ik, na de ruggenprik.

Uiteindelijk kreeg ik een keizersnede en moest ik nog twee dagen in het ziekenhuis blijven, toen droeg ik ook alleen een shirtje. Ik had het steeds warm dus geen zin om een broek aan te trekken haha.

Toen ik thuis was heb ik bijna niet meer in bed gelegen, toen droeg ik graag jurkjes met positielegging of losse joggingbroeken. Wel iets wat niet vervelend bij het litteken zat, maar ik pastte in principe mijn gewone kleding wel weer.
10.04.17
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 12 Feb 2018 20:03

Re: Stomme vragen topic #5

Islandgirl, ik had vlak voor de bevalling alleen een shirt en string aan, maar ik ben thuis bevallen. In het ziekenhuis zou ik ook een broek aan doen. In je string is waarschijnlijk wat genant als je naar de wc moet of even over de gang wilt lopen :wink:

In de kraamweek had ik mijn positiekleding aan, alleen de eerste twee dagen heb ik in pyjama in bed gezeten. Ik had een kort broekje, omdat ik het snel warm heb onder dekens.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 12 Feb 2018 20:06

Re: Stomme vragen topic #5

Ik had tijdens de bevalling een bigshirt aan. Geen onderbroek want er stak een draadje uit m’n down under die op D’s koppie bevestigd was. Na de bevalling had ik in het ziekenhuis een boxer, hemdje met sportbh er onder, joggingbroek en een vest aan. De dagen na de bevalling een gewoon shirt met sportbh eronder en een joggingbroek en na een kleine week gewoon weer m’n normale kleding.

♥♥
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 12 Feb 2018 20:06

Re: Stomme vragen topic #5

Ik kon trouwens tijdens de bevalling niet echt rondlopen vanwege ctg banden enzo.

♥♥
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 12 Feb 2018 20:07

Re: Stomme vragen topic #5

Bigshirt en een onderbroek. Onderbroek ging uit want hier ook een draadje op T zijn koppie.
In de kraamweek huispak.
2016
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 12 Feb 2018 20:14

Re: Stomme vragen topic #5

Tijdens de bevalling had ik niks aan. Daarna een shirt en onderbroek. De eerste week ben ik veel in bed geweest en had ik pyjama of joggingbroek aan. Doordat ik hechtingen had lag ik veel zonder iets aan onder de dekens. Daarna mijn gewone kleding.

Ik ben thuis bevallen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 12 Feb 2018 20:25

Re: Stomme vragen topic #5

Ik heb geen meegroei bh's gekocht. Wat Taeda zegt, te weinig steun bij grote maten. Ik heb gewoon voedingsbh's gekocht toen mijn gewone niet meer pasten en die draag ik eigenlijk nu nog steeds :palm: ben al een paar maanden met bv gestopt, maar mijn gewone bh's passen echt niet meer :nopompom: tijd voor nieuwe...

Ik ben bevallen in een ziekenhuis jasje vanwege de ruggenprik. Daarna droeg ik een joggingbroek en een wijde shirts, maar ik heb de eerste week vrijwel alleen in bed gelegen, ik kon amper lopen en toen droeg ik alleen een boxershortje en een shirt. Harembroek had ik ook en leggings. Als er maar stretch in zat :ja:
december 2016
juli 2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Feb 2018 20:40

Re: Stomme vragen topic #5

Islandgirl, ik had een zwart long-sleeve shirt aan van de Hema, lekker in XL, die had ik thuis al aangetrokken toen de bevalling begon en ben ik in naar het ziekenhuis gegaan. Ik had toen nog een positiebroek aan maar in 't ziekenhuis had ik gewoon blote benen een deken over me heen (tot ik ging persen). Ik hoefde trouwens geen ziekenhuis hesje ivm de ruggenprik.
Toen ik ging persen heb ik wel nog alles onder gekotst dus ik weet eigelijk niet of ik daarna nog dat shirt aan had, ik meen dat ik dat pas na de geboorte echt heb uitgetrokken, ik weet het niet echt meer. Toen dus gewoon naakt met baby op de borst.

Tijdens de kraamweek ook dat soort lange shirts en pyjama broeken en ik moest elke dag wel een uur met naakte onderkant om 'te luchten' voor de heling van de hechtingen.
Let's discover the world together.
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 21:09

Bericht 12 Feb 2018 20:55

Re: Stomme vragen topic #5

Ik heb daar vantevoren ook echt over nagedacht en zelfs een nieuw nachthemd met knoopjes gekocht voor de bevalling want dat leek me wel handig. Uiteindelijk heb ik dat niet eens aan gehad en ook niet eens meer aan gedacht. Ik ben in een joggingbroek shirtje en vest naar het ziekenhuis gegaan. Die joggingbroek is op een gegeven moment uit gegaan en toen had ik gewoon de dekens over mijn benen volgens mij. Ik ben dus gewoon bevallen in dat shirtje wat ik aan had.
Na de bevalling heb ik de eerste dagen uit bed mijn positiejoggingbroek aan gehad en daarna mijn positiebroeken. Ik vond het wel fijn om een lekkere pyjama te hebben. Normaal slaap ik niet in een pyjama maar omdat de kraamhulp 's ochtends kwam als ik nog in bed lag was dat wel fijn.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 12 Feb 2018 21:01

Re: Stomme vragen topic #5

Ik werd ingeleid, dus was al in het ziekenhuis. Had daarom ook een zwangerschapspyama bij me voor de tijd tot de bevalling. Voor de bevalling zelf had ik twee oude big shirts waarvan het niet erg was als ze vies zouden worden (bloed etc.). Uiteindelijk bloot bvallen in bad. Ik had wel nog zo’n big shirt aangetrokken toen de vliezen werden gebroken. Is ook handiger omdat ze vaak kwamen voelen voor de ontsluiting. Verder had ik een zwangerschapsslip aan geloof ik, of een netbroekje met maandverband, want ik had ook zo’n draadje dat op dochters hoofdje was vast gemaakt eruit hangen.

Ik ben in mijn zwangerschapshuispak (joggingbroek en trui) naar huis gegaan en dat heb ik in de kraamweek gedragen, afgewisseld met mijn zwangerschapspyama. Nadat mijn buik geslonken was droeg ik een gewoon huispak.
Laatst gewijzigd door Amandine op 12 Feb 2018 21:05, in totaal 1 keer gewijzigd.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 12 Feb 2018 21:05

Re: Stomme vragen topic #5

Bij de eerste had ik een nachthemd aan, bij de tweede volgens mij niks, omdat ik een groot deel van de bevalling in bad zat.
De eerste week (weken?) droeg ik mijn positiekleding nog, omdat mijn eigen kleding nog niet paste. Ik vond het niet fijn om hele dagen in mijn pyjama rond te lopen.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 12 Feb 2018 21:09

Re: Stomme vragen topic #5

Ik ben bevallen in een zwart nachthemd. Wel speciaal hiervoor gekocht, normaal draag ik geen nachthemden. Expres zwart, zodat je bloedvlekken en zo niet zo ziet, haha. Kraam heeft hem na de tijd uitgewassen en hij ligt nu gewoon nog in de kast. Zou ik deze keer dus ook weer aan kunnen.
Volgens mij had ik een hipster oid aan tot m'n vliezen braken, daarna gewoon bloot.

Na de bevalling heb ik dacht ik een week of zo in m'n joggingbroek gelopen. Wel zo fijn om niks straks om je onderkant te hebben ivm eventuele hechtingen. Daarboven droeg ik een voedingsbh en een voedingsshirtje. Meegroeibh's heb ik nooit gehad, heb ze ook niet gemist.

Oh, ik heb na de kraamweek trouwens nog een hele tijd m'n positiebroeken gedragen. Heb nooit meer in de broeken van voor de zwangerschap gepast, toch (nog) bredere heupen gekregen..
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 12 Feb 2018 21:29

Re: Stomme vragen topic #5

Ok, een joggingbroek is wel een must dus haha. Bedankt voor de ervaringen, ik ga even op zoek naar een joggingbroek en die lange shirts van de Hema is inderdaad wel een goed idee!
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 13 Feb 2018 15:03

Re: Stomme vragen topic #5

Weet iemand of je nog in bad mag bevallen als je over de 41,6 loopt en dus overgedragen wordt aan de gyn? Ik neem aan dat je niet per definitie aan een monitor hoeft of wel?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 13 Feb 2018 15:14

Re: Stomme vragen topic #5

Zelf geen ervaring mee, maar in principe mag je gewoon bevallen zoals je wilt, zolang de bevalling natuurlijk start / er geen complicaties zijn.

Kan wel zo zijn dat de verloskundige in het ziekenhuis geen badbevallingen doet. In dat geval wordt t wel lastig natuurlijk (of heb je wel nog kans dat je eigen vk de bevalling doet, zodra overgedragen niet meer toch?)
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1026

Geregistreerd: 08 Dec 2013 12:23

Bericht 13 Feb 2018 15:21

Re: Stomme vragen topic #5

Volgens mij gaan ziekenhuizen daar verschillend mee om Zora, als je er al in bad kunt bevallen. Ik zou gewoon even bellen als je dat wat geruster maakt.

Ik lees hier op het forum al zoveel verschillende verhalen wat betreft inleiden en wel of niet mogen douchen, dat er vast geen eenduidig antwoord op is of je wel of niet in bad mag bevallen.
<<

Anoniem252

Bericht 13 Feb 2018 18:14

Re: Stomme vragen topic #5

Het maakt denk ik ook uit hoe je bevalling verloopt met inleiden. Ik denk als je alleen een ballonnetje hebt gehad en je bevalling zelf op gang komt dat het anders is dan dat je aan het infuus ligt met extra weeenopwekkers.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 14 Feb 2018 07:29

Re: Stomme vragen topic #5

In het ziekenhuis waar ik bevallen ben moest ik wel verplicht aan de monitor, zodat ze alles van afstand konden volgen. De verloskundige moest meerdere bevallingen tegelijk doen.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Feb 2018 07:31

Re: Stomme vragen topic #5

Jippie ze is bevallen!
Let's discover the world together.
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 14 Feb 2018 10:18

Re: Stomme vragen topic #5

Islandgirl schreef:Ik heb een vraag over kleding tijdens en na de bevalling.

Wat heb je aan als je aan het bevallen bent? Een oud shirt en onderbroek ofzo? Of een nachthemd en heb je überhaupt nog iets van ondergoed eronder?
En als je dan eenmaal bevallen bent, wat doe je dan aan? Loop je een week in een huispak tijdens de kraamweek bijvoorbeeld of heb je je zwangerschapskleding nog aan of je gewone kleren? Of spendeer je je meeste tijd in bed en heb je iets van een nachthemd aan?

Ik ben een beetje aan het kijken wat ik moet aanschaffen nog. Ik heb namelijk helemaal geen chill kleren of nachthemden ofzo. Maar wil ook niet van alles aan gaan schaffen wat ik daarna niet meer gebruik.


Tijdens de geboorte had ik niks aan. Veel te warm. De eerste dagen had ik iets grotere onderbroek aan. Daar zat het verband wat fijner in. Of niks met een zeiltje er onder. Is goed voor de hechtingen om alles aan de buitenlucht te laten helen. Oh en een nachthemd. Maar ik geef borstvoeding dus was die ook vaak uit. (De geboorte van E was in augustus). Na een dag of vier heb ik mijn gewone kleding weer aangetrokken.
10-08-2017 ♥
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 14 Feb 2018 14:24

Re: Stomme vragen topic #5

Beide bevallingen had ik in het begin een jurkje aan. Tijdens het persen had ik niks aan. Later had ik weer jurkjes aan. Bij beide kinderen was het hoog zomer.
2014 2016
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 14 Feb 2018 18:02

Re: Stomme vragen topic #5

Bij de eerste had ik een hemdje aan, tweede een nachthemd en volgens mij uiteindelijk alleen een hemdje en bij de laatste ben ik na het douchen niet meer aangekleed.

In mijn kraamweek droeg ik jurkjes met een legging.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Verde