Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Huis verkopen

<<

Anoniem246

Bericht 14 Feb 2018 14:04

Re: Huis verkopen

Claire**** schreef:RS wat apart dat de makelaar zo gedetailleerd aan jou verteld wie er komt kijken. Lijkt me niet een hele professionele manier van handelen. Maar goed, laten we hopen dat hij het daadwerkelijk koopt. Zijn jullie er al uit qua prijs?

Dit is ook niet de normale werkwijze. Normaal worden wij gebeld voor een afspraak, zorgen wij dat het huis opgeruimd en schoon is en dat we ergens anders zijn als de makelaar met een potentiële koper langskomt. Hij heeft de sleutels.

Wij hebben een zeer amicale omgang met elkaar. Het is niet de bedoeling dat wij weten wie komt kijken. Maar in dit geval snap ik het wel. De man bezorgde de medewerker de zenuwen en dat klonk door in haar stem. De makelaar wilde vandaag enkel vertellen dat hij met de man is geweest, dat hij handje contantje wilde betalen, maar dat hij dat eerst zeker wilde weten of hij dat kon. Volgens mij is het ook niet de normale werkwijze dat een makelaar het zeker wil weten dat het kan zoals de man zegt? Maar goed, we spreken elkaar ook op een doodnormale zondag als we aan het wandelen zijn en elkaar toevallig treffen. Dan gaat het ook over de verkoop, geeft hij tips en volgen wij die vervolgens op.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 14 Feb 2018 14:19

Re: Huis verkopen

Oh jongens ik wil zo graag verhuizen. De huizen hier in mijn woonplaats gaan als warme broodjes over de toonbank.
Mooie overwaarde zit er nu op. Maar we vinden gewoon niet HET huis. Ik wil een huis met charme met sfeer.
Ik mis de oude details van onze oude woning. Maar dat huis was gewoon echt te klein.
Ik wil perse in deze gemeente blijven i.v.m. oppas en mijn werk.
Lastig lastig..

Bij onderstaand huis zijn we gaan kijken. Wat we niet wisten is dat er een bedrijf/loods vlak naast zit. Telkens net niet op de foto gezet.
Afbeelding

Of nouja. Hier zie je dus een stukje:
Afbeelding
2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Feb 2018 14:23

Re: Huis verkopen

Wow wat een prachtig huis Salome. Ik zou inderdaad goed kritisch kijken naar die loods. Hoeveel hinder zal je daar daadwerkelijk van ondervinden? Wat voor bedrijf is het? Zou je geluidsoverlast kunnen hebben? Geld het voor het voor doordeweeks of ook voor het weekend? Of vrachtverkeer dat komt laden/lossen? Dat soort dingen zou ik goed naar kijken.

Succes, ik hoop dat dit jullie droomhuis is of anders gauw een ander.
Let's discover the world together.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 14 Feb 2018 14:23

Re: Huis verkopen

Mooi huis Salome!

En met zoiets naast je kun je ook bekijken in hoeverre je er last van hebt. Wij hebben schuin tegenover een fabriek die verf maakt en wonen vlakbij landerijen, dus veel trekkers. Tuurlijk hoor je het, maar echt last hebben we er niet van.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem246

Bericht 14 Feb 2018 14:28

Re: Huis verkopen

Ik vind hem prachtig, Salome. Maar je moet er zelf het juiste gevoel bij hebben. Ik denk wel dat je kunt wennen aan 'geluidsoverlast'. Ik zou het bijvoorbeeld niet erg vinden om bij het spoor te wonen. Als ik het tijdens het wakker worden , het aankomen of vertrekken van een trein, hoor, dan zou ik mij, bijvoorbeeld, op vakantie wanen en er geen last van hebben. Maar het moet je echt maar net liggen en de enige die dat kan bepalen ben je zelf.

Ik woon trouwens bij veel boeren in de buurt, maar net ver genoeg uit de buurt om het nooit te horen. Ik weet niet hoe ik het zou vinden als ik er pal naast zou wonen.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 14 Feb 2018 15:56

Re: Huis verkopen

Het is een bedrijf waar inderdaad allemaal tractoren etc staan.
Ik ben er nog langsgefietst deze week en je hoort ook een constant geluid uit die loods komen.
Ze verwerken er dus wel iets.
Jammer want het huis zelf is prachtig
Maar voor mij echt te rumoerig.
2016
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 14 Feb 2018 15:57

Re: Huis verkopen

Ja dan kan ik het me goed voorstellen dat het te rumoerig is.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 14 Feb 2018 16:07

Re: Huis verkopen

Maargoed, zoiets zoeken we dus maar de tuin mag wel een stukkie kleiner haha
2016
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 14 Feb 2018 19:50

Re: Huis verkopen

Wauw dat huis ziet er wel echt prachtig uit Salome! Balen van de loods er naast.

Wij hebben nog niks anders inderdaad Katrien. Al zijn we wel in onderhandeling momenteel. Morgen weten we meer! Maar we hebben tijdelijke woonruimte al aangeboden gekregen. We kunnen zolang als we nodig hebben om te verbouwen in ons (hopelijk) nieuwe huis gebruik maken van een woning van een bekende. Gewoon een volwaardige woning met 3 slaapkamers, dus ideaal!

Spannend RS! Ik hoop voor jullie dat de man echt vermogend is en jullie dus ook verder kunnen. Bij ons verteld de makelaar trouwens ook vaak wel wie er komt kijken. Waarom zou hij dat niet mogen vertellen? Wij spreken onze makelaar ook veel, maar dat komt ook omdat 80% van de huizen in ons dorp te koop staan bij deze makelaar, zo ook het huis dat wij nu willen kopen. Zo heb je toch snel meer contact met ze.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 14 Feb 2018 23:05

Re: Huis verkopen

Ergens moet je bij een woning toch altijd water bij de wijn doen. Zo wil ik geen achterburen en een vrij jonge woning. De meeste wijken hebben wel achterburen, maar een wal heeft dat niet. Natuurlijk horen we de auto's wel, maar ik was dat al gewend van thuis uit en overal in de wijk hoor je de auto's. Door de wal hoeven we geen rekening te houden met de achterburen en hebben we geen inkijk waardoor we aan de tuinkant geen gordijnen nodig hebben. Erg fijn.
<<

Hunt

Kwebbel

Berichten: 496

Geregistreerd: 11 Nov 2013 11:24

Bericht 20 Mrt 2018 16:31

Re: Huis verkopen

Ons huis is ook verkocht onder voorbehoud! Vrijdag tekenen we het voorlopig koopcontract.
Nu ben ik even nieuwsgierig: welke kosten komen er allemaal voor de verkopende partij? In ieder geval de makelaarskosten natuurlijk, maar verder...?
<<

Anoniem236

Bericht 20 Mrt 2018 16:39

Re: Huis verkopen

Verder niks, als het kosten koper is
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 20 Mrt 2018 18:17

Re: Huis verkopen

Doorhalen van de hypotheek kost ook nog geld, maar dat verschilt per notaris.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 20 Mrt 2018 19:47

Re: Huis verkopen

Gefeliciteerd Hunt. Spannend!

Hier deze week een spannende week. Morgen zouden wij in principe moeten horen of ons huis definitief verkocht is. Al gaan we er vanuit dat er verlenging aangevraagd gaat worden, want de kopers van onze kopers hadden de boel nog niet voor elkaar. Niet leuk, en toch spannend of het dan wel doorgaat allemaal :nopompom: .
<<

Patsy

Bericht 21 Mrt 2018 10:02

Re: Huis verkopen

Gefeliciteerd Hunt! Er komen voor jullie verder geen kosten bij. Ik heb net de afrekening in de mail gehad mbt de verkoop van onze woning en daar staan alleen de makelaarskosten op.

Kajaka, het blijft spannend dus. Zenuwslopend hè? Ik kan er slecht tegen iig. Wat ben ik blij als alles gewoon achter de rug is. Het klussen zal ook veel energie kosten, maar alles omtrent de hypotheek trek ik slecht.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 26 Mrt 2018 13:40

Re: Huis verkopen

Ik kan er inderdaad ook slecht tegen Katrien! Die spanning. De ene keer zijn we dolenthousiast een keuken aan het uitzoeken. In principe zouden we daar vorige week akkoord voor geven. En dan bam.. moeten we weer wachten want de boel is nog niet rond. Onze kopers hebben uiteindelijk een week verlenging aangevraagd. Deze week horen we dus of het definitief is dat ons huis verkocht is! Goede nieuws is wel dat het huis van onze kopers nu wel écht verkocht is, dus het hangt nu alleen nog van hen financiering af.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 29 Mrt 2018 17:56

Re: Huis verkopen

Spanning voorbij! Bij ons staat er nu dan echt verkocht op ons bord en op Funda!! Yes! Nu stress voor de verhuizing :wink: . Over precies een maand krijgen we de sleutel van onze nieuwe woning en hebben we een week om spullen te verhuizen daarnaartoe en naar ons tijdelijke onderkomen(waar we hopelijk maximaal 3 maanden wonen). Zal een drukke tijd worden maar ik heb er onwijs veel zin in!
<<

Patsy

Bericht 29 Mrt 2018 20:16

Re: Huis verkopen

Wat fijn Kajaka! Dat heeft zoveel rust! Wij gaan dit weekend naar ons tijdelijke onderkomen. Het is nu met alsof we in ons eigen huis kamperen, we leven tussen de dozen.
<<

Anoniem284

Bericht 02 Apr 2018 22:02

Re: Huis verkopen

Ik ga meelezen hier. Voor ons een spannende week, want donderdag komt de fotograaf langs. De week daarna staat ons huis op Funda. Zijn deze week hard aan het werk het huis tip top te hebben.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 11 Jun 2018 15:56

Re: Huis verkopen

Even dit topic omhoog :)

Hoe staat het met de verkoop, Gympie?

Ons huis staat nu twee weken op Funda. Ik vind het maar spannend hoor! We zullen het vast wel verkopen, maar ik hoop ook nog voor een leuke prijs. We hebben al twee bezichtigingen gehad, maar nog geen bod gehad. Er staan nu nog twee bezichtigingen gepland voor deze en volgende week. Wel een gedoe hoor om steeds het huis netjes te hebben :angel: Mijn kinderen doen 1 stap binnen en het is alweer een zandbak :wink: Maar goed, we moeten er maar wat voor over hebben.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 11 Jun 2018 16:49

Re: Huis verkopen

Spannend suus,

Wij vinden het ook wel spannend. Mijn vriend krijgt morgen de fotograaf en dan hopen we dat zijn huis eind van de week online staat. Het huis hoeft letterlijk niets aan te gebeuren. Sept 2017 is alles zo ongeveer vervangen. Alleen 2 slaapkamers zijn toen niet geschilderd dat is in dec gedaan. Alles is dus nog super nieuw. Het is dat ik niet in die plek wil wonen omdat ik het helemaal niets vind en we het voor J ook het fijnste vinden om hier te blijven maar anders wist ik het wel. Het is echt een heerlijk ruim huis met heel veel licht en vanuit 2 slaapkamers heb je echt een fantastisch uitzicht.
2015 💙
<<

Anoniem280

Bericht 19 Jun 2018 14:26

Re: Huis verkopen

Jahaaaa, ook ik kan zeggen dat ons huis(je) verkocht is.
4 jaar geleden hebben wij het te koop gezet, omdat ik zwanger bleek te zijn van onze 2 meisjes.
Huis was echt veels te klein voor 4 personen.
Toen de meiden er waren hebben wij toch nog een half jaar daar met zijn 4 gewoond.
Ons huis hebben wij toen verhuurd.
3 maanden geleden mocht het weer echt de verkoop in.
Meteen een bod op het huisje.
De huurders hebben mee geboden en hebben het gekocht.
Eindelijk!
Begin oktober zal er worden getekend.
Makelaar had een datum geprikt, maar dan zijn wij met vakantie, daarna de kopers zelf.
Vandaar dat het oktober wordt.
Ik ben zo blij!
<<

Patsy

Bericht 19 Jun 2018 15:32

Re: Huis verkopen

Wat fijn Caramba, gefeliciteerd!
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 19 Jun 2018 15:33

Re: Huis verkopen

Wat fijn Caramba!
2012 & 2016
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 19 Jun 2018 18:06

Re: Huis verkopen

Gefeliciteerd caramba wat fijn, ook voor de huurders.
2015 💙
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers