Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2501

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 13 Feb 2018 07:49

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

Ter vergelijking even een huisje in Brabant, deze is denk ik wel ergens vergelijkbaar, ook vrij af en sfeervol. Dan vind ik de prijzen ineens stukken minder verschillen.

https://www.funda.nl/koop/eindhoven/hui ... straat-11/
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 13 Feb 2018 07:59

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

Hier in een dorp in Brabant 46 huizen tussen de 3 ton en 1 miljoen. Best flink! €849.500 is de duurste! En het is hier echt maar een klein dorp.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17339

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 13 Feb 2018 08:33

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

Marin schreef:Ah ik heb het huis gezien Zora! Mooi qua ruimtes zeg. Lijkt me heel gek om te zien, je oude huis op Funda (zou ik ook best moeite mee hebben). Wat jammer dat je stiefmoeder haar stempel er op heeft gedrukt. Als wij nu nog huizen keken was dit zeker eentje geweest waar we waren gaan kijken.


Oh wat leuk Marin! Ik vind het heel bijzondere foto’s, een beetje flets ofzo, wat de kamers die nog wat ouderwets/retro zijn niet echt eer aan doen haha maar goed, het is vast met een par weken verkocht. Ik vind het ook echt wel lastig idd. Wat dat betreft bijna blij dat mijn stiefmoeder al haar lelijke meubels er in heeft gezet en andere lelijke keuzes heeft gemaakt. Is dan nu geluk bij ongeluk voor mijn procesje haha :laughcry:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 13 Feb 2018 10:24

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

Fred, hier in de randstad zijn ook genoeg huizen te koop tussen de 2 en 3 ton. Alleen zijn dat vaak ‘gewone’ rijtjeshuizen uit de jaren 70/80 en niet extreem groot. Maar ook daar kan je prima wonen hoor!
Gelukkig, smaken verschillen. Ik zou ook niet in Brabant willen wonen, woon veel liever centraal en de werkgelegenheid is hier ook super. Maar dat wil zeggen dat de huizen dan wel iets duurder zijn ja.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 13 Feb 2018 11:06

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

Zora schreef:
Marin schreef:Ah ik heb het huis gezien Zora! Mooi qua ruimtes zeg. Lijkt me heel gek om te zien, je oude huis op Funda (zou ik ook best moeite mee hebben). Wat jammer dat je stiefmoeder haar stempel er op heeft gedrukt. Als wij nu nog huizen keken was dit zeker eentje geweest waar we waren gaan kijken.


Oh wat leuk Marin! Ik vind het heel bijzondere foto’s, een beetje flets ofzo, wat de kamers die nog wat ouderwets/retro zijn niet echt eer aan doen haha maar goed, het is vast met een par weken verkocht. Ik vind het ook echt wel lastig idd. Wat dat betreft bijna blij dat mijn stiefmoeder al haar lelijke meubels er in heeft gezet en andere lelijke keuzes heeft gemaakt. Is dan nu geluk bij ongeluk voor mijn procesje haha :laughcry:


Wat een leuk huis! Tenminste ik denk dat ik hem heb gezien haha. Lijkt van buiten best wel op het huis van mijn ouders. Ik zou het zelf ook best wel moeilijk vinden als mijn ouderlijk huis verkocht zou worden.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 13 Feb 2018 11:38

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

Toevallig hebben wij gisteren de overdracht van ons appartement in Amsterdam gehad en zijn we naar het Gooi verhuisd, 20 minuten rijden met de auto vanaf ons oude huis.

Wij wilde graag een woning met 3 slaapkamers en een tuintje en mistte opbergruimte, we hadden 85m2 en wilde daar niet op achteruit gaan, zoiets vind je binnen de ring van Amsterdam niet onder de 500.000 euro en dan komen de VVE kosten en parkeervergunning er in de meeste gevallen ook nog bij en dat hadden we er dan ook weer niet voor over, vandaar dat we besloten hebben de stad te verlaten.
We woonde in een hele leuke buurt, maar wel een plek waar ik mijn kinderen de komende jaren echt niet alleen naar buiten kon laten, alleen naar school lopen ed, zou daar voorlopig echt niet aan de orde zijn en zo waren er wel meer nadelen. De omgeving waar we nu wonen is kleinschaliger en overzichtelijker denk ik.
Aan de andere kant had ik Artis op 5 minuten fietsen en was dat zo ongeveer onze achtertuin, daar gingen we wekelijks heen, ook Nemo bezochten we regelmatig, dat soort dingen ga ik wel missen, alle opties van de stad, er is altijd iets te doen. Gelukkig zitten we er nog maar 20 minuten vandaan.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17339

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 13 Feb 2018 12:21

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

Leuk dat je ‘m leuk vindt Harrison!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 13 Feb 2018 13:50

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

Sawadee schreef:Fred, er is een goede reden dat huizen in Veghel en Uden zo goedkoop zijn.


Oss, Heesch en Berghem vast nog wel andere plaatsen kun je daar aan toevoegen, maar in deze regio denken ze daar toch heel anders over en zijn deze plaatsen juist duur. Dit omdat de dorpen die er zo'n kwartiertje ervan af liggen een stuk goedkoper zijn, maar die missen vaak voorzieningen. Dus dan is wonen in die plaatsen duurder.
<<

Anoniem249

Bericht 13 Feb 2018 14:03

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

Fred ik snap je punt niet zo goed. Het is toch logisch dat plekken waar meer mensen graag willen wonen duurder zijn? Zo werkt dat nu eenmaal met vraag en aanbod. Hartstikke super dat jij het zo heerlijk hebt daar, maar een ander betaalt liever 10x zoveel om ergens anders te wonen.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 13 Feb 2018 14:14

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

Prosecco schreef:Ik heb een beetje het gevoel dat Fred nogal vast zit in zijn eigen referentie kader


Dat ja. Daarnaast verhuizen wij van het ene dorp in Brabant naar het andere (met een paar voorzieningen) en hebben we een huis gekocht dat de prijs heeft van een tussenwoning in een plaats in de randstad. Wel vrijstaand met zo’n 600 m2 grond.
Oh en qua hypotheek.. weet ik even niet. Heb me meer beziggehouden met dochter en het inpakken de laatste weken :smile:
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15893

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 13 Feb 2018 14:22

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

Marin schreef:Ja haha laatst nog gezellig wijn gedronken met je broer.
Wij hebben ook nog naar huizen gekeken bij hen in de straat destijds. Maar achteraf ben ik toch wel blij dat we nu echt op echt loopafstand van de winkels wonen. We hadden het toevallig gisteren over een eventuele verhuizing ooit en dat willen we misschien (ooit) wel maar zo fijn dichtbij winkels wonen we dan nooit meer denk ik. Dat is ook echt wat waard vind ik.


Wat leuk! Je ziet ze vaker dan dat ik ze zie volgens mij :).
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 13 Feb 2018 14:22

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

Claire**** schreef:Fred ik snap je punt niet zo goed. Het is toch logisch dat plekken waar meer mensen graag willen wonen duurder zijn? Zo werkt dat nu eenmaal met vraag en aanbod. Hartstikke super dat jij het zo heerlijk hebt daar, maar een ander betaalt liever 10x zoveel om ergens anders te wonen.


Sawadee noemt een aantal plaatsen op die 'goedkoop' zouden zijn in deze regio. Nu daar denken de mensen hier heel anders over. Het is niet voor niets dat vrijwel alle nieuwbouwprojecten duurder zijn geworden en ook vrijwel meteen worden verkocht. Mensen die in een dorpje een kwartier van die plaatsen wonen zien die plaatsen echt als duur.

Een ander goed voorbeeld is Rosmalen. Voorheen relatief goedkoop maar nu stukken duurder dan Oss en de wijk Wieden (dacht dat ie zo heet) is denk ik een van de grootste nieuwbouwwijken van het land. Rosmalen is ineens 3x zo groot geworden.
<<

Anoniem249

Bericht 13 Feb 2018 14:27

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

Maar dat is toch overal ter wereld zo Fred? Dat in kleine dorpjes waar weinig voorzieningen zijn de huizen goedkoper zijn dan in de grotere dorpen 15 min verderop waar meer voorzieningen zijn. Dat is toch logisch? Je betaalt voor gemak. Ik vind die dorpen die je opnoemt super goedkoop, maar mijn vriendin die in Melbourne woont vind de woningen in Amsterdam weer spot goedkoop. Tsja..
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17339

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 13 Feb 2018 14:44

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

Hee Marin, kijk deze dan. Die bieb! Vaak afgevraagd wat voor huis er achter dat hek stond.

https://www.funda.nl/koop/aerdenhout/huis-49065299-bentveldsweg-142/
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43564

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Feb 2018 14:48

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

Ja die ken ik! Althans, ik ben me er bewust van dat dat het duurste huis is wat momenteel in Nederland staat. Ik reed er toevallig nog langs vandaag.
Maar bizar he, die bieb en die wijnkelder. Dit is wel zo bizar duur dat ik me afvraag wie daar gaat wonen.
Laatst gewijzigd door Marin op 13 Feb 2018 20:21, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem255

Bericht 13 Feb 2018 14:51

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

Veghel duur? Oké dan...

Met de hypotheek van 10 jaar terug zaten we rond de 850.- per maand en nu, na opnieuw afsluiten, rond de 400.- netto
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17339

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 13 Feb 2018 14:56

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

Ja die 16 miljoen he. Waarom niet 14, of 18 haha het is zo hoog dat het bijna arbitrair wordt.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 13 Feb 2018 17:48

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

Zora schreef:Hee Marin, kijk deze dan. Die bieb! Vaak afgevraagd wat voor huis er achter dat hek stond.

https://www.funda.nl/koop/aerdenhout/huis-49065299-bentveldsweg-142/


Alleen de halve inrichting zou me al failliet maken.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 13 Feb 2018 18:12

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

Ik vraag me dan af waar die mensen heen verhuizen. Maar ik word dus echt totaal niet enthousiast van zulke grote huizen, vind kleine lieve huisjes veel leuker!
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 13 Feb 2018 20:17

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

Ik kan alleen maar denken aan het onderhoud en de kosten. Maar zeer waarschijnlijk heb je daar natuurlijk de financiën wel voor als je zoiets kopen kan.
D. 💙14-01-2019💙
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 15 Feb 2018 03:07

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

Ik betaal net geen 600 voor huur in Utrecht. Superblij mee.

Ik snap trouwens het argument niet dat je met kinderen perse met meer ruimte of groen moet wonen. Lijkt mij juist heerlijk als ik kinderen heb dat die gewend zijn aan het stadsleven en lekker hun weg weten te vinden van jongs af aan :). En genoeg parken en natuur alsnog hier :)
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6655

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 15 Feb 2018 04:10

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

Frankie schreef:Ik vind er niets vreemds aan. Het is de hoofdstad van Nederland en daar betaal je voor. In pak 'em beet Londen, New York, Stockholm, Parijs en Rome betaal je ook meer voor je woning dan in andere steden in die landen.


Vind dit heel leuk topic al is het me niet helemaal duidelijk wie huur en wie hypotheek betaald, maar wellicht heeft die 3letter afkorting die jullie einde van het jaar laten uitbetalen (sorry, vergeten wat het was) met de hypotheek te maken?

Ik woon natuurlijk in grote stad en wij wonen zelfs al half uur met openbaar vervoer uit de binnenstad vandaan en betalen... 600 dollar PER WEEK voor een 2kamer appartement. Dat is 450 euro, dus 1800 per maand. Excl. alle andere kosten. Echt zo idioot.
Huursubsidie bestaat hier niet. We gaan in mei verhuizen verder inlands en daar krijgen we voor dezelfde prijs een 4 kamer huis met tuin. Maar dan ben je wel 5 kwartier bezig om naar de stad te komen en het is bloedjeheet. Maar je moet er wat voor over hebben. Een huis kopen, of appartement, krijg je hier bijna niet onder een miljoen. Nu weet ik dat we meer verdienen maar het loopt echt de spuigaten uit hier. En als je wilt kopen moet je 10-20% van de koopprijs kunnen inleggen voordat je hypotheek kunt krijgen. Dus heel veel twintigers wonen nog thuis om die 'deposit' bij elkaar te krijgen. Van $800.000 is dat toch $160.000 dat je even mag neerleggen voordat je hypotheek krijgt. Bi-zar.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 15 Feb 2018 23:47

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

Ik heb eigenlijk geen idee wat hra is?
Onze hypotheek is 1150 bruto, maar wij hebben wel bewust gekozen voor een hogere hypotheek en een kortere looptijd. Jullie hebben ook verschillende soorten hypotheken als ik dat zo lees, maar wij hebben in ieder geval 'gewoon' een hypotheek dat, wanneer die afbetaald is, het huis ook gewoon van ons is.
2012 & 2016
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 15 Feb 2018 23:52

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

hra = hypotheekrente aftrek

Wij betalen 950 inclusief. Qua prijs prima om te betalen, maar we krijgen er wat te weinig ruimte voor terug.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 15 Feb 2018 23:54

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

Oh oké, wat je van de belastingen terugkrijgt bedoel je dan? Dat krijgen wij ook jaarlijks, maar ik weet eigenlijk niet zo goed hoeveel dat precies is.
2012 & 2016
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers