Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waar baal jij op dit moment van? #3

<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 09 Feb 2018 13:25

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Ava schreef:Ik heb gisteren mijn eerste halve werkdag gehad op mijn nieuwe plek en ik stond er echt zo verloren bij de hele tijd. Stond continue met bibberende handen en waterige ogen. Die zullen daar ook wel gedacht hebben.. Ik baal ervan dat ik mezelf niet ben al heel de week. Dit alles heeft mij echt zo’n knauw gegeven. Het komt denk ik wel goed maar dit gevoel is gewoon zo kut. Dat we maar snel een maand of 3 verder zijn.. :(


Och... dat snap ik heel goed Ava. Ik hoop dat je je gauw wat beter gaat voelen, wie weet valt het allemaal wat mee en krijg je het daar toch naar je zin. Zet’m op meid!
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 09 Feb 2018 13:36

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Ik ben weer aan het solliciteren en baal er een beetje van dat ik daar zo onzeker en nerveus van wordt. Ik vind het best spannend om na een hele lange tijd thuis weer aan het werk te gaan, al lijkt me dat tegelijk heel erg fijn en wil ik ook echt wel graag weer aan het werk. Gewoon het hele gedoe van solliciteren, gesprekken, word ik überhaupt wel uitgenodigd en ergens aangenomen, op een helemaal nieuwe plek beginnen, kan ik het nog wel, hoe regel ik de opvang van de kinderen dan eigenlijk enzovoort. Bleh.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 09 Feb 2018 13:40

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Goed van je Lilou! Hoe lang ben je thuis geweest? Veel succes!

Ik baal van de onzekerheid van mijn situatie. Ik zit sinds januari in de ww en heb daardoor logischerwijs sollicitatieplicht, maar het voelt allemaal zo zinloos met mijn dikke buik en de wetenschap dat ik vanaf 20 weken al niet meer volledig zou kunnen werken. Ik heb werkgevers de komende maanden weinig te bieden. Ik voel me daardoor vaak heel onrustig en gestresst.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 09 Feb 2018 14:52

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Ava schreef:Ik heb gisteren mijn eerste halve werkdag gehad op mijn nieuwe plek en ik stond er echt zo verloren bij de hele tijd. Stond continue met bibberende handen en waterige ogen. Die zullen daar ook wel gedacht hebben.. Ik baal ervan dat ik mezelf niet ben al heel de week. Dit alles heeft mij echt zo’n knauw gegeven. Het komt denk ik wel goed maar dit gevoel is gewoon zo kut. Dat we maar snel een maand of 3 verder zijn.. :(


Wat vervelend Ava, hoe komt het dat je je zo voelt?

@Teun, kan me voorstellen dat je er van baalt en er ook de zenuwen van krijgt. Kun je niet een gesprek met het UWV aangaan? En hoe zit dat als je in de ww zit, zwanger bent en ziek? Heb je dat al uitgezocht?
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 09 Feb 2018 15:22

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Wat een vervelende situatie Teun. Die sollicitatieplicht is logisch natuurlijk wanneer je WW krijgt, maar in jouw geval snap ik heel goed dat dat solliciteren vrij nutteloos voelt. Maak je je zorgen om een aflopende WW of wat er gebeurt als je (deels) niet meer zou kunnen werken tijdens de zwangerschap?

Ik heb overigens 3 jaar niet meer gewerkt, 3,5 jaar niet meer in mijn eigen werkveld. Contracten bij beide werkgevers liepen af vlak na mijn bevalling en paar maanden na mijn verlof van oudste, daarna lang thuis geweest vanwege gezondheidsproblemen oudste / mijn eigen gezondheid / opnieuw zwanger / weer eigen gezondheid die niet stabiel was. Nu is eindelijk alles weer stabiel waardoor er weer ruimte is voor werk, maar wel erg spannend na zo'n lange tijd.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Anoniem247

Bericht 09 Feb 2018 15:52

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Pandora : Lief van je! Het is gewoon even wennen allemaal maar het komt denk ik wel goed!

Pompoen : Ik ben onverwachts overgeplaatst naar een andere plaats. Op 1 iemand na ken ik er niemand en mijn reistijd is 3x zo lang geworden. Het was ook gewoon zo onverwachts en ik zag het ook niet aankomen. Ik heb er gewoon best verdriet van. En 4 weken terug ben ik geopereerd, heb ik de griep erbij gekregen en door dit alles eet ik ook slecht en voel me lichamelijk ook gewoon nog erg moe. Heb ook veel hoofdpijn. En zo alles op een hoop is gewoon even teveel voor me denk ik.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 09 Feb 2018 16:37

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Aah Ava wat naar dat je eerste werkdag daar zo was. Hopelijk wen je snel!

Ik baal ervan dat ik mijzelf zo de put in kan denken. Er is vandaag een biopt genomen van een moedervlek en nu heb ik mijzelf al 3x dood gedacht etc. Zou fijn zijn als ik het gewoon van mij af kon zetten. Nu 2 weken wachten op de uitslag.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 09 Feb 2018 17:24

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Wat naar Ava dat je je er zo rot onder voelt. Ik hoop dat je het gauw weer naar je zin gaat krijgen daar en je vooral je weer wat prettiger gaat voelen!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 10 Feb 2018 06:55

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Feline schreef: :)


Feline, dat lijkt me ook echt het allergrootste nadeel van lang reizen. Dat je uiteindelijk weer terecht komt op een plek waar alles nog steeds hetzelfde is, iedereen nog steeds hetzelfde leeft en (bijna) niemand écht begrijpt wat jij allemaal hebt gezien en gedaan. Het lijkt me zelfs zo’n anticlimax dat ik me zou kunnen voorstellen dat mensen er depressief van worden.
Laatst gewijzigd door Lady op 10 Feb 2018 16:36, in totaal 1 keer gewijzigd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 10 Feb 2018 09:01

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Ik kan mij voorstellen dat je het heel spannend vind Viva! Ik heb het in mijn omgeving meerdere keren meegemaakt het afgelopen jaar, gelukkig allemaal met een goede uitkomst. Ik hoop dat je jezelf een beetje rustig kunt houden en ook een goede uitslag krijgt!

Ik baal dat ik eigenlijk al vanaf 16 januari ziek ben. Het begon met griep wat uitmondde in een dubbele longontsteking en een keelontsteking. Daarna hield ik nog een virus op mijn bovenste luchtwegen over, die heb ik nog steeds overigens. En nu moet ik sinds vannacht heel erg overgeven, hou zelfs geen water binnen. Echt ik hoop dat dit snel een keer ophoudt en mijn weerstand weer wat sterker kan gaan worden.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 10 Feb 2018 10:24

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Lady schreef:
Feline schreef: :)


Feline, dat lijkt me ook echt het allergrootste nadeel van lang reizen. Dat je uiteindelijk weer terecht komt op een plek waar alles nog steeds hetzelfde, iedereen nog steeds hetzelfde leeft en (bijna) niemand écht begrijpt wat jij allemaal hebt gezien en gedaan. Het lijkt me zelfs zo’n anticlimax dat ik me zou kunnen voorstellen dat mensen er depressief van worden.


Wat een lieve post. Ja, het is ook wel lastig. Zeker omdat ik de afgelopen 4 jaar op m'n vrije dag altijd buiten was, skiën, fietsen, op 't water. Die opties zijn hier gewoon duidelijk gelimiteerder. En ik zou graag in het buitenland willen wonen maar helemaal alleen vind ik gewoon erg moeilijk plus dat je er ontzettend veel tijd en energie in moet steken om een visum te krijgen. Bovendien ben ik al wat ouder en daar gaat dan weer een aantal jaar overheen waarbij ik dus het huisje/boompje/beestje uit moet stellen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 10 Feb 2018 11:28

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Buh ik heb een lekker hormonaal baalmoment. Eigenlijk maak ik me voor de hele bevalling enzo allemaal niet superveel zorgen maar het enige waar ik erg tegenop zie is tegen wat te doen met T als het begint. Natuurlijk, we hebben gewoon back-up genoeg, maar het onbezorgde is er gewoon niet dus dat vind ik best lastig.

Mijn schoonouders wonen op een uurtje afstand, zij komen T halen als het begint. En nu hoorden we net dat ze vanavond gaan oppassen bij mijn zwager, omdat zij zo nodig nu ff (jaja haha ik weet het, hormonaal ;) ) per se naar een concert moeten. Nu maak ik me nog drukker. Wat nou als het vanavond begint en zij nemen hun telefoon niet aan zodat schoonouders niet hierheen kunnen komen?? Zucht... ik heb hier helemaal geen zin in. Buh.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Feb 2018 11:30

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Oh dat kan ik me heel goed voorstellen hoor dat je daarvan baalt baalt! Het is allemaal al zo onzeker wanneer het nou begint, dan wil je je ook niet druk maken om externe dingen.
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 10 Feb 2018 11:31

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Ik heb ook HEEL erg gelijk natuurlijk :laughcry:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Feb 2018 11:36

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Zeker!
Let's discover the world together.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 10 Feb 2018 13:30

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Van mijn man die alweer snot verkouden is. Dat stomme gehoest was na 6 weken eindelijk over en nu begint hij gewoon opnieuw.
Hoesten, snurken en zuchten. Geweldig die nachten weer.
Nu wil ik even rustig mijn boek lezen en word ik helemaal chaggie van al die mannelijke ziekzijn geluidjes.
2016
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 11 Feb 2018 14:05

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Ah dank je Jada, ik hoop het ook!

Jij klinkt goed ziek, beterschap!
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 11 Feb 2018 14:10

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Dat mijn man een kater heeft en daar ZO enorm zielig bij zit te doen *zucht*
⁠♡♡♡
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 11 Feb 2018 16:17

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Uffe schreef:Dat mijn man een kater heeft en daar ZO enorm zielig bij zit te doen *zucht*


Dat doet mijn vriend in zo’n geval ook, net of hij er zelf niks aan kan doen :palm:
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 12 Feb 2018 21:33

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Ik baal omdat ik maar 3 dagen werk, maar door wisselingen van collega's heb ik afgelopen weekend alleen maar rapporten gemaakt, in mijn eentje. Nieuwe collega ging het nog niet lukken! En ik sta inmiddels 5 weken niet meer voor de klas waarvoor ik ze moest maken. Ik ben er echt lang bezig mee geweest, moest heel goed nadenken.
En dan moet ik nu nog een gesprek voorbereiden dat ik morgen heb. Dat lukte afgelopen weekend echt niet.
En mijn dochter is ook nog eens ziek, dus vanmorgen om 5 uur wakker.

Ik wil naar bed nu, maar het moet echt af! Kan mij totaal niet concentreren.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 12 Feb 2018 23:15

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Het is afgelopen nacht enorm in m'n rug/schouder geschoten, verkeerd gelegen. Echt irritant en pijnlijk was dat vandaag, voelde het bij veel bewegingen. Daarnaast kreeg ik halverwege de dag ineens maagpijn?, vet vaag. Maar ik lig af en toe echt krom van de pijn en af en toe ebt het weg. Ik hoop maar dat beide morgen beter of over is!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 13 Feb 2018 07:31

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Succes vandaag Joey, hopelijk is het beter na een goede nacht.

Ik baall dat ik al vanaf 5.45 wakker lig en dat zoon zijn middagslaapjes tegenwoordig bijna standaard skipt. Daarbij zit ik even niet zo lekker in mijn vel en vind ik de dagen waarop mijn man 24 uur weg is voor zijn werk momenteel best pittig. Ik sta soms echt te blèren als een viswijf tegen de boys en dat maakt dat ik me een hele slechte moeder voel. Daardoor voel ik me dan nog rotter wat ook weer veel energie kost en zo is het negatieve cirkeltje rond. Deze hele zwangerschap maakt me gewoon zo hormonaal en zo moe.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem243

Bericht 13 Feb 2018 10:35

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Herkenbaar Lady, het is gewoon best zwaar om zwanger te zijn als je al kinderen hebt rondlopen. Mijn lontje was ook vreselijk kort (of eigenlijk non-existent) een tijd. Inmiddels gaat het weer beter. Cut yourself some slack, want je doet wat je kunt en een paar slechte dagen/weken maken je niet meteen een slechte moeder hoor!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 13 Feb 2018 12:40

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Dank je wel Sookie, ik kon zulke woorden wel even gebruiken. Voel me gelukkig vandaag een stuk beter dan gisteren.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 13:39

Bericht 13 Feb 2018 13:35

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Ah ja zeker herkenbaar Lady, toen ik zwanger was van de tweede was mijn eerste nog geen 2 jaar, vond ik erg pittig.
Toen de derde kwam waren de andere ook nog klein 4 en 2,5 en dat was ook pittig!
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers