Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Grote reis westkust V.S., ideeën, tips etc.

<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 06 Mrt 2017 10:19

Re: Grote reis westkust V.S., ideeën, tips etc.

Wat een cool ding is dat :-D
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 06 Mrt 2017 19:34

Re: Grote reis westkust V.S., ideeën, tips etc.

Wauw, gaaf ding! Alleen dat werkt waarschijnlijk met als een caravan. Geen idee of ik daar mee mag rijden met mijn rijbewijs.
Maar ik vind de argumenten voor een camper wel heel goed. Ik zie mezelf daar ook wel mee rondrijden. Alleen inderdaad, hoe doe je dat als je even de stad in wil enzo. Aan de andere kant kunnen wij met de kinderen toch geen enorme city-trips doen en zullen we meer ook natuur en buitengebieden bezoeken. Aan de ander kant staan Vancouver, Seatle, Portland, Bend en San Francisco al op ons lijstje. We moeten ons maar eens inlezen. Nadeel van een camper is wel dat de bedjes zo klein zijn. Dat is voor mijn vent van 1.89 niet heel prettig.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 06 Mrt 2017 19:50

Re: Grote reis westkust V.S., ideeën, tips etc.

Volgens mijn vriend kun je met een RV gewoon de steden in, hij is er mee over de walk of fame gereden
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 06 Mrt 2017 20:07

Re: Grote reis westkust V.S., ideeën, tips etc.

Ook daar pompoen? Die RV's zijn echt wel huge daar!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 06 Mrt 2017 21:05

Re: Grote reis westkust V.S., ideeën, tips etc.

Ik had eerder zitten kijken en kwam toen campers met bedjes van 190 tegen, maar nu zie ik ook campers voorbij komen die gewoon bedden van 200 hebben.

We zitten nu te overwegen om te beginnen met een huurauto, daarmee bijvoorbeeld Vancouver en Seatle te verkennen, dan op het laatst in Seatle de camper ophalen, dan een heel stuk met camper reizen en dan de camper weer inleveren in San Francisco en daar de laatste dagen weer door te brengen met een huurauto. Dan hebben we al een heel stuk getackeld van het grote steden/camperprobleem.
Maar goed we zitten nog te brainstormen dus het kan ook wel weer totaal anders worden.

Het is inder geval ook een optie om van vervoermiddel te switchen natuurlijk. Het voordeel van de camper vind ik wel dat ze dan een tijdje steeds in hetzelfde bed kruipen, dat scheelt voor de kinderen wel echt denk ik.

Als we een auto huren wilden we inderdaad een koelbox kopen trouwens. En autostoeltjes zijn waarschijnlijk ook voordeliger om te kopen dan om te huren voor zes weken. Maar goed dat moeten we allemaal nog uit gaan zoeken.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 19 Mrt 2017 18:38

Re: Grote reis westkust V.S., ideeën, tips etc.

Ontdek net dat je met je ANWB lidmaatschap echt op veel plekken korting kunt krijgen. Vet handig, denk ik. Iemand anders nog tips?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Feb 2018 12:27

Re: Grote reis westkust V.S., ideeën, tips etc.

Even een upje. Ik ben benieuwd of jullie nog plannen voor deze reis aan het maken zijn Pompoen en zo ja, of jullie er al wat meer uit zijn? Of verplaatsen jullie het idee toch nog even naar de langere termijn?

Ik wil ook echt heel graag naar precies deze regio met een camper, misschien volgend jaar. Dan is zoon twee jaar en hoeft ie niet meer in een rear-facing kinderstoel in deze staten, wat het een stuk makkelijker maakt (want dat is praktisch niet te doen in een camper). Ik vraag me uberhaupt af hoe en waar een kindje slaapt in een camper als ie eigenlijk nog in een ledikant slaapt. Het lijkt mij met een kind echt ideaal, inderdaad wat hier in dit topic allemaal al eerder geschreven werd. Alleen twijfel ik ook hoe handig het is met grote steden. Het wordt denk ik echt een heel ander soort vakantie, aan de ene kant heb je superveel bewegingsvrijheid met een camper, aan de andere kant juist ook niet.

Maar ben hoe dan ook benieuwd of jullie nog plannen hebben...
Let's discover the world together.
<<

Anoniem249

Bericht 13 Feb 2018 12:51

Re: Grote reis westkust V.S., ideeën, tips etc.

Hou er wel rekening mee dat je een vrij hoge fee betaald om je camper in een andere stad af te leveren. Ik zou even goed uitzoeken of het goedkoper is om in het zuiden te beginnen (omdat iedereen van noord naar zuid gaat, dan is het waarschijnlijk goedkoper om een camper terug te rijden naar het noorden).
Je kunt ook kijken of er iets op imovaa.com staat wat toevallig goed uitkomt.
<<

Anoniem249

Bericht 13 Feb 2018 12:53

Re: Grote reis westkust V.S., ideeën, tips etc.

@Marin: voor de steden zou ik de camper gewoon op een camperplaats in de stad zetten en verder gewoon alles met Lyft doen. Is spotgoedkoop in Amerika.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Feb 2018 13:01

Re: Grote reis westkust V.S., ideeën, tips etc.

Claire**** schreef:@Marin: voor de steden zou ik de camper gewoon op een camperplaats in de stad zetten en verder gewoon alles met Lyft doen. Is spotgoedkoop in Amerika.


Maar natuurlijk! :palm:
Soms is de oplossing zo simpel.
En in sommige steden heb je ook genoeg OV mogelijkheden natuurlijk.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem249

Bericht 13 Feb 2018 13:05

Re: Grote reis westkust V.S., ideeën, tips etc.

Ja! En dan heb je ook nog eens een super goedkoop slaapplekje. Waarschijnlijk niet de meest idyllisch camping die je zal aandoen, maar toch!
Je kunt met de camper in de meeste nationale parken ook overnachten, dat lijkt mij heel cool. Maar die plekken moet je als je in hoogseizoen gaat wel van tevoren reserveren online.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Feb 2018 13:10

Re: Grote reis westkust V.S., ideeën, tips etc.

Ja, zover zijn wij nog niet hoor qua route of wat we precies zouden willen, maar het hele idee is wel heel gaaf! Het lijkt me zo tof, zelfs op de wat meer vaste campings waar je met een full hook-up kunt staan, maar dan aan de kust of in de bossen.
Mocht iemand toevallig ervaring hebben met reizen met een camper met kinderen dan hoor ik het ook graag.
(wil verder niet Pompoen's topic kapen, mochten wij echt gaan open ik wel een nieuw topic, maar was ook heel benieuwd of Pompoen al verder is met haar plannen).
Let's discover the world together.
Vorige

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers