Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 12 Feb 2018 21:37

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

Al vind ik je ook geen dorpsmens Harrie haha. In mijn ogen hoor je toch een beetje in Amsterdam haha en Haarlem is weer verder rijden. Dus doe maar niet dan.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Feb 2018 21:39

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

Ah leuk, ik ga morgen ook kijken. En leuk dat ze nu hier wonen.
Let's discover the world together.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 12 Feb 2018 21:39

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

Marin schreef:Ja wat Harrison zegt, Fred. Er zijn natuurlijk ook wel genoeg (forenzen) plaatsen waarbij de prijzen iets lager liggen. Ongetwijfeld duurder dan het echte Brabantse platteland maar allicht een beetje vergelijkbaar maar grotere plaatsen bij jou in de buurt? Dat weet ik ook niet precies hoor maar ook hier zit er wel verschil in nog per plaats.


Precies. Volgens mij zijn huizenprijzen in zeg Eindhoven, Tilburg, Den Bosch of Breda ook niet laag. Huizen in een stad zijn over het algemeen vaak duurder dan in een dorp.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 12 Feb 2018 21:40

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

Oh wat zonde, Zora! Zal morgen eens kijken.

Haha, Frankie, dat is waar! Dan is het nog 20 min a een half uur langer rijden. Kan ook meer jullie kant op komen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 12 Feb 2018 21:40

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

Marin schreef:Ah leuk, ik ga morgen ook kijken. En leuk dat ze nu hier wonen.



Vanaf juni!

Ik zal A wel verschrikkelijk missen hoor, poeh. Genoot er altijd van weer richting thuis thuis te mogen. Met He. heb ik nog niet zoveel.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem249

Bericht 12 Feb 2018 21:41

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

Maar je kan toch gehecht zijn aan een locatie? Al mijn vrienden wonen bijv hier. En ik vind het super fijn om bij goede musea, restaurants, goede yogascholen, voorstellingen en drukte te zitten. Ik moet er niet aan denken om ergens te wonen waar alle buren elkaar kennen. Ik heb ook echt een hekel aan het OV en aan auto rijden. Zou er niet aan moeten denken elke dag te moeten forenzen naar werk en een kinderdagverblijf etc. Ik doe liever alles met m'n fietsje.

Ik denk dat locatie van wonen te maken heeft met je persoonloijke voorkeuren en levensstijl.
Edit: dit was in reactie op Frankie.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 12 Feb 2018 21:43

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

Harrison schreef:Oh wat zonde, Zora! Zal morgen eens kijken.

Haha, Frankie, dat is waar! Dan is het nog 20 min a een half uur langer rijden. Kan ook meer jullie kant op komen.


Ga in de Gooistreek aan het IJsselmeer wonen. Als ik daar plaatjes van zie dan smelt ik altijd een beetje. Vind dat een mooi stuk Nederland. Of rondom de Vinkeveense Plassen ofzo hahaha. Dan kom ik op jullie bootje varen :cheering: .

Of anders, er staat hier in de straat ook nog een huis te koop. Moet wel flink wat aan gebeuren maar dan heb je ook wel een heel leuk huis met grote tuin en een awesome buuf! :cheers:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Feb 2018 21:45

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

Ik zie jou ook nog wel in Amsterdam wonen, ook met een kindje, Harrison! Volgens mij kan dat ook prima.

(aan Zora) kwamen je ouders niet altijd al hier voor de winkels? Mijn schoonouders wel iig. Ik vind mijn woonplaats zo fijn. Je weet hoeveel ik altijd gezworven heb en het verbaast me nog altijd hoe ontzettend snel ik me hier thuis ging voelen en alles eigen heb gemaakt. Ik voel ook altijd een soort trots als ik hier wandel of met de auto rijd, dat ik 't al goed ken alsof ik hier echt al jaren woon en het voelt zoveel meer als thuis dan ik me in Groningen voelde juist.
Let's discover the world together.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 12 Feb 2018 21:48

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

Claire**** schreef:Maar je kan toch gehecht zijn aan een locatie? Al mijn vrienden wonen bijv hier. En ik vind het super fijn om bij goede musea, restaurants, goede yogascholen, voorstellingen en drukte te zitten. Ik moet er niet aan denken om ergens te wonen waar alle buren elkaar kennen. Ik heb ook echt een hekel aan het OV en aan auto rijden. Zou er niet aan moeten denken elke dag te moeten forenzen naar werk en een kinderdagverblijf etc. Ik doe liever alles met m'n fietsje.

Ik denk dat locatie van wonen te maken heeft met je persoonloijke voorkeuren en levensstijl.
Edit: dit was in reactie op Frankie.


Tuurlijk, maar Amsterdam is natuurlijk niet de enige plaats in de Randstad waar je goede musea, restaurants, goede yogascholen, voorstellingen en drukte hebt. Ik denk dat plaatsen als Haarlem precies hetzelfde bieden alleen op kleinere schaal. Ik denk ook niet dat in steden als Utrecht, Hilversum, Amersfoort of van mijn part Zaandam alle buren elkaar kennen. Ook denk ik niet dat iedereen buiten Amsterdam een auto heeft of moet forenzen.

Begrijp me niet verkeerd. Ik zou ook niet in een klein dorp gaan wonen waarbij ik voor alles een auto zou moeten pakken maar ik kan wel goed begrijpen dat mensen Amsterdam (of het centrum in een andere grote stad) verlaten als er kinderen komen. Niet om gelijk naar het platteland te gaan maar wel om meer ruimte te krijgen, om kinderen in een tuin te kunnen laten spelen en misschien in die fase van hun leven wel iets minder waarde hechten aan de drukte van Amsterdam (of welke grote stad/centrum dan ook). Als die woningen niet betaalbaar zijn in Amsterdam zul je toch ergens je wensenlijstje moeten aanpassen en blijkbaar kiezen veel mensen er dan toch voor om de stad te verlaten.
<<

Anoniem249

Bericht 12 Feb 2018 21:57

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

Ik zou persoonlijk Amsterdam niet verlaten, ook niet met kinderen. Ik voel me hier thuis. Haarlem (even als voorbeeld) heeft toch echt een heel ander gevoel in de stad. Er is gewoon maar 1 plek zoals Amsterdam, het heeft een bepaalde sfeer, mentaliteit en bepaalde mensen. Ik kan me voorstellen dat andere mensen dat weer hebben met andere plekken. Zoals Marin die zich zo thuis voelt waar ze woont. Dat is voor mij echt veel waard (ja Fred ik ben dus zo'n gekkie die 5 ton uitgeeft aan een appartement van 80m2).
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 12 Feb 2018 21:58

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

Maar de prijzen van de slechtere buurten in bijv Amsterdam zijn toch ook nog fors lijkt mij?

Inderdaad banen die vallen onder de CAO zijn heel het land hetzelfde dus dan kun je in de Randstad dus minder huis krijgen. Boodschappen zijn in de Randstad niet duurder dan hier dus ik vind het eigenlijk ook merkwaardig dat buiten de CAO om in de Randstad beter betaald zou worden.

@ Marin... Er zit nog zeker 1,5 ton tussen de Randstad en de middelgrote plaatsen hier in Brabant. Met grote Brabantse steden scheelt het een ton en dat verschil blijf ik enorm vinden. Ik zal erover ophouden.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 12 Feb 2018 22:01

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

Ik vind er niets vreemds aan. Het is de hoofdstad van Nederland en daar betaal je voor. In pak 'em beet Londen, New York, Stockholm, Parijs en Rome betaal je ook meer voor je woning dan in andere steden in die landen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Feb 2018 22:03

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

Ja ik vind Amsterdam ook wel echt uniek qua stad.
Ik wil er niet (meer) wonen maar ik snap het wel waarom mensen er niet meer weg willen.
Hartje centrum van andere steden (dan denk ik eerder aan den haag, Rotterdam en Utrecht) is qua woonoppervlakte en voorzieningen misschien wel enigzins hetzelfde hoor maar elke stad heeft wel echt duidelijk z'n eigen cultuur. Leuk juist ook.
Let's discover the world together.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 12 Feb 2018 22:04

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

En nog even over huizenprijzen. In Lutjebroek betaal je ook weer een ton minder dan die middelgrote plaatsen in Brabant. Misschien moet je daar lekker gaan wonen Fred :thumbup:
<<

Anoniem249

Bericht 12 Feb 2018 22:12

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

:lol:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Feb 2018 22:15

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

Haha ik heb het serieus even opgezocht. Niks boven de 3.5 ton (give or take). Daar beginnen de huizen (niet appartementen) hier ongeveer. Het is inderdaad wel een verschil, dat moet ik je nageven.
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 12 Feb 2018 22:17

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

Marin schreef:Ik zie jou ook nog wel in Amsterdam wonen, ook met een kindje, Harrison! Volgens mij kan dat ook prima.

(aan Zora) kwamen je ouders niet altijd al hier voor de winkels? Mijn schoonouders wel iig. Ik vind mijn woonplaats zo fijn. Je weet hoeveel ik altijd gezworven heb en het verbaast me nog altijd hoe ontzettend snel ik me hier thuis ging voelen en alles eigen heb gemaakt. Ik voel ook altijd een soort trots als ik hier wandel of met de auto rijd, dat ik 't al goed ken alsof ik hier echt al jaren woon en het voelt zoveel meer als thuis dan ik me in Groningen voelde juist.


Nee, gek genoeg kwamen we eigenlijk nauwelijks in He.! Altijd wel boodschappen enzo natuurlijk bij het station zeg maar, maar verder gingen we voor de meeste zaken gewoon naar Haarlem. Onze middelbare zat er, mijn ouders werkten er beide, en toen m’n ouders gingen scheiden ging mijn moeder er wonen. Gek genoeg ging mijn vader daarna vaak naar Z voor de supermarkt. De enige die wél naar He gaat is mijn stiefmoeder haha. Zij komt ook niet uit de buurt.

Snap trouwens op zich de charme wel hoor!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 12 Feb 2018 22:19

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

Dat is waar Frankie, maar een klein plaatsje in bijv Friesland heeft nul faciliteiten en je zit overal ver vanaf. Dat zou ik niet (meer) willen. Voorheen woonde ik in een woonplaats zonder winkel (10 minuten rijden voor een winkel) en die plaats ligt op kwartiertje van hier en daar zijn de huizenprijzen al zo'n 50.000 euro goedkoper dan hier.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Feb 2018 22:19

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

Ah ja ik snap 'm. Nou als je eens in de buurt bent en je wilt even lekker met T en baby wandelen hier in 't bos en bij de kinderboerderij ofzo, laat maar weten! I'm here!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 12 Feb 2018 22:21

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

Marin schreef:Haha ik heb het serieus even opgezocht. Niks boven de 3.5 ton (give or take). Daar beginnen de huizen (niet appartementen) hier ongeveer. Het is inderdaad wel een verschil, dat moet ik je nageven.

Het verschil is ook heel groot. Als je hier in de omgeving een huis van bijna 5 ton kunt betalen weet meteen het hele dorp dat er rijke mensen zijn komen wonen haha.
Waar ik opgegroeid ben zijn een paar huizen boven de 5 ton en daar wonen advocaten koppels, chirurgen, mensen met grote bedrijven etc. De boeren bedrijven even buiten beschouwing gelaten uiteraard.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 12 Feb 2018 22:26

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

Zora schreef:M’n vader en stiefmoeder hebben een huis gekocht in het dorp van Marin :) huis in A werd te groot. Zo verschrikkelijk jammer, maar stiefmoeder had van ons mooie huis toch al een potje gemaakt met haar lelijke smaak. Mijn huis was het al niet echt meer :face:

Het zal morgen online komen Harri, vast de enige in A!


Mijn broer en schoonzus wonen ook bij Marin in het dorp en kennen Marin en Marin-man zelfs :).
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Feb 2018 22:30

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

Ja haha laatst nog gezellig wijn gedronken met je broer.
Wij hebben ook nog naar huizen gekeken bij hen in de straat destijds. Maar achteraf ben ik toch wel blij dat we nu echt op echt loopafstand van de winkels wonen. We hadden het toevallig gisteren over een eventuele verhuizing ooit en dat willen we misschien (ooit) wel maar zo fijn dichtbij winkels wonen we dan nooit meer denk ik. Dat is ook echt wat waard vind ik.
Let's discover the world together.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 13 Feb 2018 06:28

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

Fred, er is een goede reden dat huizen in Veghel en Uden zo goedkoop zijn.

Ik betaal nu overigens 525 euro huur voor studio van 35m2. In een dorp/kleine stad, op 10/15 min van Rotterdam. Iets goedkopers vind je hier niet, sociale huur kwam ik niet voor in aanmerking. Woon hier heel fijn, mooi uitzicht, vlakbii mijn werk en goed te betalen. "Jammer genoeg" ga ik hier na een klein jaar al weg maar ik ga samenwonen deze maand!
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 13 Feb 2018 06:36

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

Ik heb een beetje het gevoel dat Fred nogal vast zit in zijn eigen referentie kader. Ook in grote dorpen/kleine steden in Brabant staan heus huizen van meer dan 3 ton en dat zijn echt niet gelijk enorme villa's.
Ik ben vanuit een middelgrote stad in de randstad verhuisd naar een dorp in Brabant, maar jammer genoeg waren de huizen hier niks goedkoper.
Wij hadden graag een huis op 1 salaris gekocht, maar omdat we geen 13 in een dozijn huis wilden is dat niet gelukt en hebben we toch maar beide salarissen gebruikt.
Maar de prijs van een huis is van zo ontzettend veel factoren afhankelijk dat het echt te kort door de bocht is om te zeggen dat Brabant goedkoper is dan de randstad.
En Amsterdam is gewoon een unieke locatie opzich. Wat waar op de huizenmarkt gaande is, verschilt van het hele land. Maar zolang er mensen zijn die deze prijzen er voor over hebben om in Amsterdam te wonen, zullen de prijzen zo hoog blijven.
En het is toch ieder zijn goed recht er voor te kiezen dasr te gaan wonen of niet? Maar als je er wilt wonen, weet je het prijskaartje dat er aan hangt.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Feb 2018 07:30

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

Ah ik heb het huis gezien Zora! Mooi qua ruimtes zeg. Lijkt me heel gek om te zien, je oude huis op Funda (zou ik ook best moeite mee hebben). Wat jammer dat je stiefmoeder haar stempel er op heeft gedrukt. Als wij nu nog huizen keken was dit zeker eentje geweest waar we waren gaan kijken.
Let's discover the world together.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers