Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

<<

Anoniem249

Bericht 12 Feb 2018 17:32

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

Ik wil dus heel graag een tuin of dakterras, maar dan grenzend aan de woonkamer. Open keuken kun je altijd zelf maken, maar ik wil ook per se een open keuken. Maar vind t niet erg om te verbouwen.
Pfff ja het is lastig...
<<

Puuc

Noob

Berichten: 84

Geregistreerd: 24 Feb 2015 12:09

Bericht 12 Feb 2018 17:47

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

1152 bruto, 795 netto, maandelijks de HRA op een stukje van rond de 1000 euro na. Al heeft die 1000 euro meer te maken met teveel betaalde loonbelastingen over onze salarissen.
<<

Anoniem273

Bericht 12 Feb 2018 18:49

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

Wij betalen €1092 per maand en laten de HRA per jaar uitbetalen.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 12 Feb 2018 19:10

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

Harrison schreef:Oh ja geinig! Die had ik ook gezien. Dat soort huizen vind ik ook heel erg leuk. Ik wil het liefst een open keuken, een buiten waar je in ieder geval een tafel waar je met 6 personen aan kunt zitten kwijt kunt en 3 slaapkamers. Oh en een beetje een leuke buurt binnen de ring. Nou, ik geloof dat iedereen die zoekt in Amsterdam dat wil. Alles wat ik leuk vind is al verkocht.


Ohh je moet in Haarlem gaan wonen. Kijk hoef tof huis! Ik zie jullie daar al helemaal wonen met jullie mooie toekomstige kinderen!
https://www.funda.nl/koop/haarlem/huis- ... elweg-504/

Edit: Of deze dan!
https://www.funda.nl/koop/haarlem/appar ... t-19-a-zw/
Laatst gewijzigd door Frankie op 12 Feb 2018 19:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 12 Feb 2018 19:14

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

Ja koop dat huis!
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Feb 2018 19:16

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

Jaa gezellig! Maar dit is wel heeel noordelijk hoor!
Let's discover the world together.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 12 Feb 2018 19:16

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

Bliss schreef:Ja koop dat huis!


Eens!
Wat een belachelijk mooi huis :heart:
Wat als het lukt
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 12 Feb 2018 19:17

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

Is goed voor de benen. Moet je wat verder fietsen haha. Met kinderen enzo zal dat sporten er allemaal wel wat bij inschieten haha :^^:
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 12 Feb 2018 19:32

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

Wii betalen €531,92 huur per maand.
Dit voor een eengezinswoning die praktisch in het centrum staat met een relatief grote tuin.
Helaas geen echt zolder, wel een berg/vlizozolder
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 12 Feb 2018 21:04

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

Haha! Ja heel leuk huis maar niet de goede stad :p.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 12 Feb 2018 21:09

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

Ooh Frankie, dat is eerste huis is echt prachtig! Mooie prijs ook denk ik, voor de Randstad. En Haarlem is zo’n leuke stad. Ik zou het wel weten Harri :hulde: .
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 12 Feb 2018 21:10

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

Maar zou kunnen dat we op den duur naar Haarlem gaan ja! Maar denk eerder dat als we dan Amsterdam verlaten dat we dan richting Bloemendaal, Santpoort, Driehuis of Velsen-Zuid gaan. Maar ik wil niet weg iit Amsterdam, boehoe!

Ja de prijs van die twee huizen valt me onwijs mee ja! Maar vooral die eerste ligt in het minder leuke gedeelte van Haarlem dus dat verklaart het wel een beetje.
Laatst gewijzigd door Harrison op 12 Feb 2018 21:12, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 12 Feb 2018 21:10

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

Netto zo rond de grens sociale huurprijsgrens met de hypotheek. Laag genoeg om voldoende over te houden.

Ik blijf lachen om de huizen die jullie mooi in de randstad vinden. Een tussenwoningtje voor 4 of zelfs 5 ton! Bizar veel voor een klein huis qua oppervlakte vind ik waarbij je, je auto niet op eigen terrein kwijt kan.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 12 Feb 2018 21:13

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

Hee Harrison doe meteen ff goed anders en ga gewoon in A wonen. Mijn ouderlijk huis komt morgen te koop :smile:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 12 Feb 2018 21:15

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

Tsja, Fred, er zijn mensen die liever niet in Veghel wonen maar blij worden van alles wat een stad te bieden heeft en daar betaal je voor ja. Ieder zn ding he!

Ja doeiii Zoor! Heb je al een linkje? :D waar gaan je ouders heen dan?!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Feb 2018 21:15

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

Ja Fred we gaan allemaal wel naar Brabant.

Ah Harrison, ik snap wel dat het lastig is hoor. Maar in Amsterdam gaan jullie vast ook iets heel moois vinden!
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Feb 2018 21:18

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

Aah Zoor! Ik liep laatst nog door de straat van je ouders.

Bloemendaal is trouwens net tot duurste gemeente benoemd. En waar wij wonen de 5e. Big shock Fred, ik zag laatst een rijtjeshuis voor bijna 8 ton hier in de wijk. Het ís ook bizar duur maar dat weten we nou wel.
Let's discover the world together.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 12 Feb 2018 21:25

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

Waar jij woont vind ik ook leuk Marin. Maar dat is net onhandig icm (schoon)ouders en eventuele kinderen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Feb 2018 21:29

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

Ik weet niet waar je schoonouders wonen (hoef je ook niet te zeggen hoor) maar volgens mij wel waar je ouders wonen en dan is het weer net verder weg ja.

Wel grappig, heel veel Amsterdammers trekken naar Haarlem natuurlijk en dan net name Haarlem noord waardoor dat enorm opgeleukt is. Maar wij wonen eigenlijk veel dichter bij het centrum, maar men realiseert zich dat volgens mij niet. Hoewel we ook wel leuke gezellige Amsterdammers in de straat hebben gekregen volgens mij. Jonge mensen (in verwachting van een kindje) dus hoera, wie weet leuk contact en ik zal wel weer wat leuks brengen als hun kleine geboren is.
Let's discover the world together.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 12 Feb 2018 21:29

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

Je zit dichtbij met Veghel, maar daar woon ik gelukkig niet. Hier in de buurt is er niet voor niets een spreekwoord: Werken in Veghel maar leven in 'plaatsnaam' (Veghel zitten aardig wat bedrijven hoofdlocatie Jumbo, Vandelande en tig andere bedrijven maar het mist een fijn centrumpje en horeca.

Even offtopic, want daar ben ik serieus wel benieuwd naar. Wat als een middelmatig inkomen in de randstad hebt? Zeg maar beide 2.250 bruto (dus niet eens het mininmum) dan kun je in de Randstad dus nauwelijks iets kopen en dien je wel elders te gaan wonen wil je iets kunnen kopen waarbij je ook kids kwijt kunt. Of kun je dan nog wel terecht in de Randstad?
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 12 Feb 2018 21:30

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

Harrison schreef:Tsja, Fred, er zijn mensen die liever niet in Veghel wonen maar blij worden van alles wat een stad te bieden heeft en daar betaal je voor ja. Ieder zn ding he!

Ja doeiii Zoor! Heb je al een linkje? :D waar gaan je ouders heen dan?!


:P

Wat ik me oprecht wel afvraag is wat de meerwaarde van in het centrum wonen is als je een gezin hebt. Natuurlijk zien we allemaal een leven voor ons waar in werk, sociaal leven, sport, liefde, uitgaan allemaal perfect loopt en dan is wonen in het centrum van een stad natuurlijk awesome. Maar is de realiteit niet dat je veel meer thuis bent, weinig puf hebt om een drukke stad in de gaan met je kinderen op een zaterdag, je niet meer meerdere avonden per week met vrienden gezellig een hapje of drankje gaat doen in de stad.. Is het hebben van een fijn huis met grote tuin in een mooie en sfeervolle buurt in een wijk tegen een stad of leuk dorp nabij een grote stad dan ook niet heel erg prettig?

Ik weet het niet hoor, ik heb geen kinderen verder haha. Maar zo zie ik de realiteit denk ik haha. :laughcry:
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 12 Feb 2018 21:33

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

Ja hoor kan prima! Alleen dan wat verder weg van de grote steden. In IJmuiden bijvoorbeeld.

Marin mijn schoonouders wonen in dezelfde gemeente als mijn ouders :D, super toevallig.

Frankie, ik wil in Amsterdam en Haarlem allebei niet in het centrum wonen hoor! Maar Haarlem Noord is minder gezellig dan rondom de kleine hout. En misschien denk ik er als ik ooit kinderen mag krijgen wel heel anders over en ga ik in een dorp wonen ja!
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 12 Feb 2018 21:35

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

@ Fred, Ik denk dat banen in Amsterdam over het algemeen wel beter betalen dan elders in Nederland of kleinere plaatsen (met uitzondering van banen met een CAO). Daarnaast denk ik ook dat als je uit een lager sociaal milieu komt (kan ik dat zo zeggen haha) je niet perse de ambitie hebt om in het centrum van Amsterdam een huis te kopen. Ik denk dat je dan al weet dat dat er voor jouw niet inzit. En ja, misschien is dat niet eerlijk in de ogen van sommige mensen. Maar dat is hoe het gaat. Niet iedereen is geboren om aan de grachtengordel te wonen (daar gelaten of je het zou willen of niet).

Edit: Oh Harrison, ik dacht dat binnen de ring automatisch een beetje onder de noemer centrum viel! Foutje.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Feb 2018 21:36

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

Ja wat Harrison zegt, Fred. Er zijn natuurlijk ook wel genoeg (forenzen) plaatsen waarbij de prijzen iets lager liggen. Ongetwijfeld duurder dan het echte Brabantse platteland maar allicht een beetje vergelijkbaar maar grotere plaatsen bij jou in de buurt? Dat weet ik ook niet precies hoor maar ook hier zit er wel verschil in nog per plaats.
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 12 Feb 2018 21:36

Re: Wat betalen jullie aan hypotheek/huur?

M’n vader en stiefmoeder hebben een huis gekocht in het dorp van Marin :) huis in A werd te groot. Zo verschrikkelijk jammer, maar stiefmoeder had van ons mooie huis toch al een potje gemaakt met haar lelijke smaak. Mijn huis was het al niet echt meer :face:

Het zal morgen online komen Harri, vast de enige in A!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers