Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afvaltopic 2018

<<

Raphanus Sativus

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 07 Jan 2018 14:00

Bericht 11 Feb 2018 16:29

Re: Afvaltopic 2018

Je vergeet Puuc welkom te wensen, Pannetoet. :)

Ik heb me onder mijn oude forumnaam aangemeld en ik ben momenteel niet echt bezig met afvallen. De kg komen er langzaam af. Ik ben zo gewend niet meer ultra-slank te zijn, dat ik dit gewicht ook mooi vind. Ik pas maat 36 weer, dus waar doe ik moeilijk over? Waarschijnlijk dat ik maar net boven de 1 meter 60 uitsteek en ik al snel een dikkertje ben. Maar ik voel me goed. Dan is het goed toch?
<<

Claire****

Lady-post-a-lot

Berichten: 1125

Geregistreerd: 24 Jun 2016 13:45

Bericht 12 Feb 2018 10:11

Re: Afvaltopic 2018

Als jij je er goed bij voelt, dan is het goed! :-)
Soms denk ik ook dat met het ouder worden je op gegeven moment je beeld van het perfecte lichaam waar je naar streeft ook een beetje bij moet stellen. Je kunt nou eenmaal geen lichaam van een 21 jarige hebben op je 50ste, dus along the way moet dat beeld toch langzaam worden bijgesteld. Maar goed ik dieet rustig door!
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 12 Feb 2018 15:50

Re: Afvaltopic 2018

Raphanus Sativus schreef:Je vergeet Puuc welkom te wensen, Pannetoet. :)


Oh gossie nu je het zegt, wat erg :palm: Compleet over heen gelezen..
Bij deze dan haha

Welkom Puuc! Leuk dat je ook mee komt schrijven :)
Don't dream your life
Live your dream
<<

Puuc

Noob

Berichten: 36

Geregistreerd: 24 Feb 2015 12:09

Bericht 12 Feb 2018 17:25

Re: Afvaltopic 2018

Raphanus Sativus schreef:Je vergeet Puuc welkom te wensen, Pannetoet. :)

Ik heb me onder mijn oude forumnaam aangemeld en ik ben momenteel niet echt bezig met afvallen. De kg komen er langzaam af. Ik ben zo gewend niet meer ultra-slank te zijn, dat ik dit gewicht ook mooi vind. Ik pas maat 36 weer, dus waar doe ik moeilijk over? Waarschijnlijk dat ik maar net boven de 1 meter 60 uitsteek en ik al snel een dikkertje ben. Maar ik voel me goed. Dan is het goed toch?


Oh nee he, ik geloof dat ik al weet wie jij bent.
<<

Claire****

Lady-post-a-lot

Berichten: 1125

Geregistreerd: 24 Jun 2016 13:45

Bericht 12 Feb 2018 17:27

Re: Afvaltopic 2018

haha Puuc dat klinkt heel onvriendelijk
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 15 Feb 2018 20:07

Re: Afvaltopic 2018

Stilte..... :P

Hoe gaat het meiden?
Hier wel goed.. Ik heb een afspraak gemaakt om mij te laten wegen/vetmeting/voedingsschema. Volgende week vrijdag is het D-Day :laughcry: Ik zie er echt tegenop maar het moet! Sporten gaat goed, ben gisteren en vandaag geweest en morgen weer; 2x zelfs omdat ik smorgens gewoon ga sporten en smiddags fysio heb (vergelijkbaar met benen training). Even een vraag; dragen jullie met sporten altijd een sport-bh?
Don't dream your life
Live your dream
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 754

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 21 Feb 2018 17:13

Re: Afvaltopic 2018

Ik heb een vraag aan degenen die bezig zijn met afvallen en ook sporten. Eten jullie meer op de dagen dat je sport? Of, hoe doen jullie dat? Of is er geen verschil en merk je ook niet dat je het nodig hebt?
<<

Stuiterbal

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 327

Geregistreerd: 20 Sep 2017 12:18

Bericht 21 Feb 2018 17:20

Re: Afvaltopic 2018

Ik wil ook 10 kilo afvallen. Liefst met als doel voor de zomer kwijt. Door mijn lichamelijke gesteldheid ben ik erg weinig mobiel geweest en heeft mijn eetpatroon aangeslagen zeg maar.
Ik zat al op 67 kg maar nu dus weer 3 kg erbij. Ik voel me echt niet lekker meer zo en wil zo graag gaan sporten maar het kan gewoon nog niet.
Ook moet ik mijn mindset wbt eten aanpassen en in de avond snacken laten. Dat is er zo enorm ingeslopen door de verveling die heerste bij mij.

Iemand ideeën wat ik wel qua lichaamsbeweging kan doen? Ik krijg morgen de activity tracker en wil sowieso gaan wandelen zo veel als kan.

Mag ik met jullie mee schrijven?
The family tree will always grow
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 3298

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 21 Feb 2018 17:37

Re: Afvaltopic 2018

Yes! Ik kom ook weer meeschrijven (oh haha, ik kondig me gewoon aan ipv dat ik het lief vraag :smile: ). Mijn schildklier is nog steeds niet stabiel (ik heb andere medicijnen gehad en ben eind 2017 compleet ontspoord, begin maart weer prikken) en ik blijf gewoon heel gestaag aankomen. Januari ging toen ik heel streng oplette goed - al bleef ik stabiel na 5 kilo aankomen in december met een mate van opletten waar ik normaliter mee afviel - en nu ben ik gewoon deze maand weer bijna 2 kg aangekomen. En dit is echt niet leuk meer. Ik heb hetzelfde doel als Stuiterbal. Min 10 kg en hopelijk nog de komende 4 maanden ofzo.

Mijn valkuilen zijn snaaien uit verveling terwijl ik thuis zit (dus hopelijk heb ik straks ook weer een stage en regelmaat). Goed maaltijden eten en die niet vervangen door snacken of slechte maaltijden. Veel drinken.

Ik schaats momenteel 1x per week, maar dat zit er bijna op. Eigenlijk wil ik weer zwemmen maar ik zit niet zo heel lekker in mijn vel momenteel omdat ik dus door die stomme schildklier in een tijdsbestek van 2 maanden 7 kilo aangekomen ben en het gevoel heb dat ik opgezwollen ben en op knappen sta. Moet daar weer even een drempel over denk ik.

Vanochtend weer een rond getal op de weegschaal gezien en dat is ECHT onacceptabel. Dus vandaag ging het heel goed. Ontbijt grote bak havermout met appel en kaneel. Lunch 3 geroosterde boterhammen (gerookte kipfilet en pompoenhumus) en nu net honger en even een appel gepakt. Zo maar eens avondeten gaan maken. Verder paar snacktomaatjes en veel water en thee. Ik moet echt weer even terug in de gezond eten en af en toe iets lekkers stand ipv toch teveel andersom. ;)
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 3298

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 21 Feb 2018 18:41

Re: Afvaltopic 2018

Joey schreef:Ik heb een vraag aan degenen die bezig zijn met afvallen en ook sporten. Eten jullie meer op de dagen dat je sport? Of, hoe doen jullie dat? Of is er geen verschil en merk je ook niet dat je het nodig hebt?



Ik denk dat het er een beetje vanaf hangt wat je onder sporten verstaat (en hoe je aan het dieten bent). Als je geen crashdieet volgt en gewoon normaal sport (dus geen superzware krachttraining ofzo) heb je daar in principe niet echt iets extra voor nodig. Zeker niet als je eigenlijk juist wilt afvallen. Qua spierontwikkeling is voldoende eiwitinname gedurende de hele dag belangrijk en niet specifiek rondom het sporten.

Ik merk als ik geschaatst heb dat ik echt honger heb (flink actief bewegen in de buitenlucht), dus ik zorg dan meestal dat ik iets makkelijks en voedzaams te eten klaar heb staan (restjes van de dag ervoor, soep met brood, dat soort dingen) als avondeten (ik schaats van 18-19 en ben dan half8 thuis, ervoor eten trek ik niet met schaatsen). Anders ga ik vanuit honger de verkeerde dingen eten.

Heb je daar iets aan?
<<

Sublimo

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 21 Feb 2018 20:50

Re: Afvaltopic 2018

Whatever schreef:
Joey schreef:Ik heb een vraag aan degenen die bezig zijn met afvallen en ook sporten. Eten jullie meer op de dagen dat je sport? Of, hoe doen jullie dat? Of is er geen verschil en merk je ook niet dat je het nodig hebt?



Ik denk dat het er een beetje vanaf hangt wat je onder sporten verstaat (en hoe je aan het dieten bent). Als je geen crashdieet volgt en gewoon normaal sport (dus geen superzware krachttraining ofzo) heb je daar in principe niet echt iets extra voor nodig. Zeker niet als je eigenlijk juist wilt afvallen. Qua spierontwikkeling is voldoende eiwitinname gedurende de hele dag belangrijk en niet specifiek rondom het sporten.

Ik merk als ik geschaatst heb dat ik echt honger heb (flink actief bewegen in de buitenlucht), dus ik zorg dan meestal dat ik iets makkelijks en voedzaams te eten klaar heb staan (restjes van de dag ervoor, soep met brood, dat soort dingen) als avondeten (ik schaats van 18-19 en ben dan half8 thuis, ervoor eten trek ik niet met schaatsen). Anders ga ik vanuit honger de verkeerde dingen eten.

Heb je daar iets aan?

Ik breek even in. Ben namelijk ook aan het afvallen en sporten en zat hier ook een beetje mee. Ik merkte dat ik op dagen dat ik een uur of langer ging hardlopen veel meer honger had en dus eigenlijk niet heel veel nut had van het hardlopen voor het afvallen. De tip die mij enorm heeft geholpen was: drink binnen 15 minuten na het sporten een beker chocolademelk. Ik drink volle chocolademelk omdat we dat altijd in huis hebben, maar je kunt ook halfvolle of magere chocolademelk nemen ivm de calorieën. Voor mij werkt het super, zo eet ik de rest van de dag gewoon normaal zonder extra honger.

Bij kortere hardlooptrainingen eet ik meestal niks extras en heb ik ook niet meer honger dan anders.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 754

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 21 Feb 2018 21:02

Re: Afvaltopic 2018

Ik loop ook hard, maar niet zó lang, vandaag drie kwartier. Een hongergevoel heb ik niet echt, maar ik voel me in de loop van de dag gewoon klote, weinig energie, slap. Voelt als het tekort aan een of ander. De dagen dat ik niet hardloop kom ik prima door met wat ik eet. Heb vandaag toen ik thuis kwam snel wat extra gegeten, en kwam nu op 1800calorieën uit ipv 1500-1600. Vind ik helemaal prima, wat extra eten maar wat Whatever zegt dacht ik ook; t is geen crashdieet en geen héél bijzonder zware inspanning (ok voor mij wel misschien). Dus zou het in theorie niet nodig hoeven zijn dacht ik. Vroeg me dus af hoe dit bij anderen zit.
Andere mogelijkheid is misschien dat mijn lichaam moet wennen aan de verminderde calorie inname? Ik bedenk ook maar wat..
En oii chocolademelk dat vind ik echt niet te drinken;-) maar dat komt op zich toch op hetzelfde neer als wat ik deed vandaag?;meer calorieën tot je nemen.
<<

Sublimo

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 21 Feb 2018 21:18

Re: Afvaltopic 2018

Tja in de hardloopgroep waar ik mijn vraag uiteindelijk stelde, vond men het al gek dat ik na een run van 10 km zoveel meer honger had dan normaal. Ik denk wat dat betreft dat dat voor iedereen anders is.

Het hoeft niet per de chocolademelk te zijn. Het schijnt om een bepaalde verhouding koolhydraten en eiwitten te zijn die belangrijk is en die zit precies goed in chocolademelk. Voor mij was de crux vooral dat t binnen 15 minuten na je training moet zijn dat je dat eet. Ik had altijd de neiging eerst even uit te dampen, dan rustig ge douchen en dan wat te eten, maar dan kreeg ik dus later op de dag enorm honger. Sinds ik meteen na hey hardlopen mijn chocolademelk drink, gaat het super
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 754

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 21 Feb 2018 21:23

Re: Afvaltopic 2018

Ah ok! Ja ik eet wel na het lopen maar wil ook nog wel eens rustig zitten, dan douchen etc en dan pas eten. Ga ik sowieso kijken hoe het gaat als ik binnen een kwartier eet. En de verhouding eiwitten, koolhydraten aanpassen.

Ik zie op inderdaad dat aangeraden wordt als verhouding eiwitten-khd 1:3 of 1:4, en dat chocomel dat heeft. Ik zat vandaag op ongeveer 1:1. Dus ga testen hoe het gaat met flink meer khd na sporten.
<<

Sublimo

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 21 Feb 2018 21:32

Re: Afvaltopic 2018

Ben benieuwd of het voor jou ook werkt!
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 754

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 21 Feb 2018 21:37

Re: Afvaltopic 2018

Ik ook! Maar zou het ook niet raar vinden als ik gewoon die dagen meer nodig heb. Stel ik creëer nu een calorietekort van 500cal door minder te eten. Ik verbrand er ook nog eens 500 extra door te sporten. Dan krijg ik 1000 calorieën minder binnen dan ik verbrand, is toch ook veel. Maar misschien kun je het niet helemaal zo berekenen of zien..
Vorige

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google Adsense [Bot]