Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


foodies topic

<<

Daarom

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 17 Apr 2017 21:58

Bericht 12 Jan 2018 16:08

Re: foodies topic

Ik denk dat wij ook wel een beetje foodies zijn..
Tijdje geleden bij de Bokkendoorn geluncht, was super lekker.
Lucas Rive in Hoorn is ook wel een aanrader.
Voor de rest nog wel in veel restaurants geweest, voor wie eerlijk en heerlijk wil eten is het Wapen van Munster in De Rijp ook echt een aanrader. Wel reserveren van te voren want het is er altijd druk.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Jan 2018 18:41

Re: foodies topic

Paul Bocuse is overleden. Op 91 jarige leeftijd dus mooie respectabele leeftijd maar toch, een groot chef weg.

Mooi, al die reacties van bekende chefs wereldwijd:
https://www.finedininglovers.com/blog/n ... cuse-dead/
Let's discover the world together.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 11 Feb 2018 18:44

Re: foodies topic

Ik kan weer een mooi restaurant op mijn lijstje zetten. Ik heb afgelopen vrijdag bij Tribeca gegeten. Het was zo fantastisch lekker! Ze hebben 2 sterren en 19 Gault Milau punten (0,5 punt onder 'De Librije' en 'Interscaldes') en tot nu toe wel echt het restaurant met de mooiste verhouding qua eten en ervaring. We zaten aan de keukentafel, dat is hun chef's table concept. Zo mega tof!

Dit zijn niet mijn eigen foto's.
Wij zaten dus ook aan deze keukentafel. Genieten! Super leuk om te zien hoe je bord opgemaakt wordt en de mensen in de keuken bezig te zien.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem231

Bericht 11 Feb 2018 19:10

Re: foodies topic

Gaaf! Lijkt mij echt de mooiste plek in een restaurant!
<<

caribbeanlover

Bericht 11 Feb 2018 21:53

Re: foodies topic

Geen sterrenzaak, maar ik neem mijn man als verrassing voor zijn verjaardag mee naar Le Jardin. Iemand al eens geweest? Ben benieuwd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Feb 2018 22:38

Re: foodies topic

Het klinkt echt zo gaaf Frankie! Vooral dat je echt aan de chefs table zat. Kwamen ze ook wat vaker bij jullie kletsen?

CBL, ik ken het niet!
Let's discover the world together.
<<

caribbeanlover

Bericht 12 Feb 2018 10:08

Re: foodies topic

Marin schreef:Het klinkt echt zo gaaf Frankie! Vooral dat je echt aan de chefs table zat. Kwamen ze ook wat vaker bij jullie kletsen?

CBL, ik ken het niet!



http://www.lejardinutrecht.nl/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Feb 2018 10:28

Re: foodies topic

Ziet er goed uit CBL. Mooie kaart voor een vegatarier ook.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem278

Bericht 12 Feb 2018 10:42

Re: foodies topic

O Frankie wat onwijs tof!!!!!
<<

caribbeanlover

Bericht 12 Feb 2018 11:36

Re: foodies topic

Marin schreef:Ziet er goed uit CBL. Mooie kaart voor een vegatarier ook.


Vind het ook een mooie kaart groenten speelt de hoofdrol daar. Is altijd even afwachten als je voor het eerst ergens gaat eten. Het kan tegenvallen en dan is het voor een verjaardag extra zuur vind ik.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 12 Feb 2018 16:03

Re: foodies topic

Marin schreef:Het klinkt echt zo gaaf Frankie! Vooral dat je echt aan de chefs table zat. Kwamen ze ook wat vaker bij jullie kletsen?



Ja haha. Wij hadden op een moment laten vallen dat we de saus zo lekker vonden bij een gerecht en toen kwam hij helemaal uitleggen hoe die saus gemaakt was en dat ze daar zo'n 2 dagen mee bezig zijn! De rest van de avond kwam hij steeds met zijn pannetje voorbij of we nog wat extra saus wilde haha :angel: Hell yeah! Die sausjes waren echt absurd lekker, zoveel smaak. Echt een vak apart om dat te kunnen.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 12 Feb 2018 16:04

Re: foodies topic

Quizzle schreef:O Frankie wat onwijs tof!!!!!


Echt he! Ohh die ervaring, dat maakt het zo mooi. Ik zie echt zo'n boek voor me waar nu deze bladzijde in staat haha.

@ CBL, nee dat restaurant ken ik niet. Klinkt wel erg leuk met groentes!
<<

caribbeanlover

Bericht 12 Feb 2018 19:13

Re: foodies topic

Frankie schreef:
Quizzle schreef:O Frankie wat onwijs tof!!!!!


Echt he! Ohh die ervaring, dat maakt het zo mooi. Ik zie echt zo'n boek voor me waar nu deze bladzijde in staat haha.

@ CBL, nee dat restaurant ken ik niet. Klinkt wel erg leuk met groentes!


Ben benieuwd of het onze favo op dat gebied Bij Teus in Houten (tip ooit gehad van Carrie) kan overtreffen.
<<

caribbeanlover

Bericht 14 Feb 2018 20:45

Re: foodies topic

Nou de verrassing is er al af. Omdat ik meerdere keren had gevraagd waar hij wil eten het hem niks uitmaakt zei hij uiteindelijk indiaas. We gaan daar wel vaker heen dus leek mij dat niet zo leuk voor een verjaardag.
Hij zei dat het niet te duur moet zijn ivm de vakantie die we rond deze tijd gaan betalen (tickets zijn vorige week geboekt).
Dus zonet heb ik gezegd wat mijn plan is incl. de kosten, maar hij is benieuwd en wil daar graag heen.
Overigens had ik vorig jaar het als een verrassing dus opzich is het geen ramp dat hij het nu weet.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 14 Feb 2018 23:03

Re: foodies topic

Oh wat gaaf Frankie! Hier wil ik zo graag naartoe! Ik woon zelf in een dorp verderop. Ik krijg binnenkort een mooi geldbedrag van mijn vader, en dat wil ik graag bij Tribeca besteden. Wij twijfelen alleen over de keukentafel of gewoon in het restaurant. Hadden jullie ook een wijnarrangement erbij? Ik ben zó jaloers!! Heb je het menu van die avond? Sliep je in een hotel, of weer naar huis na het diner?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Mrt 2018 07:48

Re: foodies topic

Jeej we staan op Schiphol en m'n man weet intussen dat we naar Londen gaan. De diners had ik al gereserveerd maar hij mocht de lunch kiezen en nu heeft ie een tafel voor vanmiddag voor de lunch bij Heston (Dinner by Heston, niet de Fat Duck, maar in de stad) gefixt. Hoppa! :cheering:
Let's discover the world together.
<<

caribbeanlover

Bericht 02 Mrt 2018 08:56

Re: foodies topic

Marin, Wat gaaf zeg! Ben héél benieuwd hoe jullie het zullen vinden.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 02 Mrt 2018 09:28

Re: foodies topic

Supergaaf!! Veel plezier!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 02 Mrt 2018 09:33

Re: foodies topic

Gaaf marin. En dan jullie diner ook al in zo een tof restaurant.

Ik ga morgen met een vriendin eten bij Ivory bistro in nijmegen. We hebben al een keer bij ivory zelf gegeten en dat was toen super goed. Nu bij de bistro van dezelfde eigenaar.
In Nijmegen staan ze goed aangeschreven en iedereen die ik spreek die er heeft gegeten is er zeer over te spreken. Ik ben benieuwd morgen met een verrassingsmenu.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 02 Mrt 2018 12:24

Re: foodies topic

Kreeft schreef:Oh wat gaaf Frankie! Hier wil ik zo graag naartoe! Ik woon zelf in een dorp verderop. Ik krijg binnenkort een mooi geldbedrag van mijn vader, en dat wil ik graag bij Tribeca besteden. Wij twijfelen alleen over de keukentafel of gewoon in het restaurant. Hadden jullie ook een wijnarrangement erbij? Ik ben zó jaloers!! Heb je het menu van die avond? Sliep je in een hotel, of weer naar huis na het diner?


Ik zie je reactie nu pas! Sorry.

Ik zou echt de keukentafel kiezen. Ik vond dat zo'n speciale en toffe toevoeging! Het voelde heel intiem, alsof het personeel echt alleen voor jou aan het koken was (nu was er ook vast personeel voor de keukentafel, maar goed haha).

Aan de keukentafel hebben ze geen wijnarrangementen maar heb je de sommelier die bij elke(?) of om de gang met je komt kletsen over wijnen en advies geeft. Dat vond ik heel erg leuk. Wij hebben iets van 6 verschillende glazen op en je betaalde iets van 8 of 9 euro per glas geloof ik. Niet perse duurder dan een wijnarrangement en toch het gevoel hebben van een wijnarrangement haha.

Als ik thuis ben straks zal ik een foto maken van het menu.

Wij sliepen daarna trouwens in Hostellerie van Galen in de zolderkamer (volgens mij is dat de deluxe kamer). Zat een lekker ontbijtje bij de volgende ochtend. Dus was echt prima. Ook op loopafstand van het restaurant. Naast ons zaten mensen die daar ook sliepen (vingen we op haha).
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 02 Mrt 2018 12:26

Re: foodies topic

Silly-One schreef:Gaaf marin. En dan jullie diner ook al in zo een tof restaurant.

Ik ga morgen met een vriendin eten bij Ivory bistro in nijmegen. We hebben al een keer bij ivory zelf gegeten en dat was toen super goed. Nu bij de bistro van dezelfde eigenaar.
In Nijmegen staan ze goed aangeschreven en iedereen die ik spreek die er heeft gegeten is er zeer over te spreken. Ik ben benieuwd morgen met een verrassingsmenu.


Ik heb daar afgelopen zaterdag gegeten. Het 4 gangen verrassingsmenu. Het was erg lekker en wij vonden de prijs-kwaliteit fantastisch (misschien zelfs wel wat aan de goedkope kant voor wat je krijgt!). Ik was heel blij dat we daar voor hadden gekozen (we twijfelde ook nog tussen een ander restaurant). Hun huiswijnen zijn ook echt heel lekker! Vaak ben ik niet zo van de huiswijn maar hier had ik echt niets op aan te merken. :smile:
<<

caribbeanlover

Bericht 04 Mrt 2018 13:49

Re: foodies topic

Gister bij Le Jardin wezen eten. We hadden gekozen voor een 3 gangen verrassingsmenu, voor, hoofd en na. Het was allemaal erg lekker, maar mijn voorgerecht had wel wat meer mogen zijn.
Het was leuk om eens wat nieuws uit te proberen naast de restaurants waar wij altijd heen gaan, maar mede door wat foutjes van de bediening hoeven we er niet nog eens heen.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 05 Mrt 2018 09:32

Re: foodies topic

Frankie schreef:
Kreeft schreef:Oh wat gaaf Frankie! Hier wil ik zo graag naartoe! Ik woon zelf in een dorp verderop. Ik krijg binnenkort een mooi geldbedrag van mijn vader, en dat wil ik graag bij Tribeca besteden. Wij twijfelen alleen over de keukentafel of gewoon in het restaurant. Hadden jullie ook een wijnarrangement erbij? Ik ben zó jaloers!! Heb je het menu van die avond? Sliep je in een hotel, of weer naar huis na het diner?


Ik zie je reactie nu pas! Sorry.

Ik zou echt de keukentafel kiezen. Ik vond dat zo'n speciale en toffe toevoeging! Het voelde heel intiem, alsof het personeel echt alleen voor jou aan het koken was (nu was er ook vast personeel voor de keukentafel, maar goed haha).

Aan de keukentafel hebben ze geen wijnarrangementen maar heb je de sommelier die bij elke(?) of om de gang met je komt kletsen over wijnen en advies geeft. Dat vond ik heel erg leuk. Wij hebben iets van 6 verschillende glazen op en je betaalde iets van 8 of 9 euro per glas geloof ik. Niet perse duurder dan een wijnarrangement en toch het gevoel hebben van een wijnarrangement haha.

Als ik thuis ben straks zal ik een foto maken van het menu.

Wij sliepen daarna trouwens in Hostellerie van Galen in de zolderkamer (volgens mij is dat de deluxe kamer). Zat een lekker ontbijtje bij de volgende ochtend. Dus was echt prima. Ook op loopafstand van het restaurant. Naast ons zaten mensen die daar ook sliepen (vingen we op haha).


Oh klinkt heel gaaf! Die jongen die als sommelier werkt (met die bril) ken ik, is een oud collega van me, en de souschef idem. Dan ga ik denk ik toch voor de keukentafel reserveren!

Ik heb 2 weken geleden bij librije gegeten! Het was zo gaaf. Het was met ons personeelsfeest, op een maandag, als het normaaal gesloten is. Speciaal voor ons open, en we hadden een soort walking dinner. Met een band en andere zangers die kwamen optreden. We merkte ook echt aan het personeel dat ze het leuk vonden om een keer in een andere setting te werken. We mochten ook in de keuken meekijken. En het eten was zó goed! Echt een top avond.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 05 Mrt 2018 21:23

Re: foodies topic

Wat ontzettend gaaf Kreeft! Waar werkt jij eigenlijk? Ik zag eerder ook al een post van jou over je werk en lekker eten haha.

Echt heel leuk dat je gaat reserveren aan de keukentafel. Ik weet zeker dat het je niet teleur zal stellen. Wij hadden trouwens een vrouwelijke sommelier haha. Ook met een bril, dat dan weer wel.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Mrt 2018 21:12

Re: foodies topic

Kreeft, echt zo gaaf dat jullie het personeelsfeest in de Librije hadden. Veel plezier alvast als je naar Tribeca gaat. Klinkt gaaf zeg, zo'n keukentafel. Dat wil ik ook echt nog wel een keer doen.

CBL, leuk dat het lekker was, maar jammer van de foutjes. Zodanig dat jullie er dus niet meer heen willen? Jammer!


Hier nog even wat fotootjes van onze lunch bij Dinner by Heston. Heston was zelf niet aanwezig in het restaurant (had ik ook niet verwacht hoor), er is een andere chef. Er is wel een aantal van Heston's iconische gerechten te krijgen, dus hij heeft er zeker wel z'n stempel op gedrukt. Zo komt overal de Tudor Rose (historisch Brits symbool) terug, in de kroonluchter, op de outfit van de bediening. Hij is voor dit menu geinspireerd door oude kookboeken en oude recepten en heeft daar z'n eigen draai aan gegeven. Op het menu stond dan ook aangegeven hoe oud het gerecht al was en uit welk kookboek dat kwam. Gezien wij zelf ook oude kookboeken verzamelen was dat wel echt heel tof.
Er was een lunchmenu voor 45 pond per persoon, wat ons echt nog wel mee viel, maar je kon ook a la carte lunchen en dan kon je echt de iconische gerechten van Heston kiezen en tja, tja, toch dat maar gedaan want hoe vaak heb je die kans nou. Hier kan je het hele menu zien voor wie geinteresseerd is: http://www.dinnerbyheston.co.uk/menus

Als voorgerecht had ik de Roast Marrowbone (beenmerg dus) met Welsh cake, slakken, piccalilli, ansjovis, nootmuskaat en ingemaakte groenten. Vooral dat knapperige cakeje met de beenmerg en ansjovis was erg lekker en de ingemaakte groenten en piccalilli ook.
Afbeelding

M'n man had zo'n iconisch Heston gerecht, de meatfruit, kippenleverpate in de vorm van een mandarijntje met mandarijnengelei eromheen. Heel tof! We vroegen ons alleen af waarom hij niet iets eetbaars voor dat stokje heeft bedacht. Haast onHestons om daar niet iets voor te verzinnen, dan zou je haast denken dat ie dat expres niet heeft bedacht.
Afbeelding

Mijn voorgerecht was duif met gerookte topinamboerpuree, uien en artisjokken. Ook echt zo zo zo lekker. Die smaken! Dit was wel echt een winnaar.
Afbeelding

M'n man had een zeer smakelijk ibericovarkensvleesje.

En als toetje hadden we gekozen voor de iconische Tipsy Cake, met geroosterde ananas. Wel echt super gimicky, die ananassen hingen in de keuken (hadden we recht zicht op) aan het spit te draaien. Ze werden wel vier tot vijf uur geroosterd zei de ober. Het spit werd aangedreven door een soort uurwerk (een escapement voor wie het wat zegt, man heeft het helemaal uitgelegd), wat je dus steeds als een soort hangklok heen en weer zag bewegen. Wel echt heel vet. Als je goed kijkt zie je die Tudor Rose er ook weer in verwerkt. Mooi dat soort details!
Afbeelding

Het toetje was dus een brioche cake doordrenkt in custard en alcohol met een stuk van die geroosterde ananas ernaast. Eerlijk? De cake was echt goddelijk lekker, maar de ananas was niet heel bijzonder. Niet die vijf uur waard, wat ons betreft.
Afbeelding

Het tweede toetje (we hadden besloten om allebei een ander te nemen en dan samen te splitsen) was Brown Bread Icecream. Dat was echt interessant! Echt een toetje wat Christina Tosi ook in de Milkbar van Momofuku zou kunnen serveren (daar heb ik haar compost cookies gegeten bijvoorbeeld). Het was echt een hele gekke smaak, het smaakte echt naar bruin brood, dat ijs. Het was niet lekker. Maar wel interessant. Ik bleef er wel echt van eten. En het kwam samen met stukjes caramel, wat echt heel lekker erbij combineerde. Het was echt een goede hartig/zoet combinatie. Wel bijzonder!
Afbeelding

Nou zoverre mijn bevindingen van Dinner by Heston. Nu wil ik dus helemaal naar The Fat Duck. Misschien over een paar jaar maar weer een verrassingstripje voor m'n man regelen? :angel:
Let's discover the world together.
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers