Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voor een kindje in 2018

<<

Geel

Bericht 12 Feb 2018 13:58

Re: Voor een kindje in 2018

Fijn dat het zo goed gevallen is, Jip, en dat er goed over gepraat kon worden.

CD, gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik kom even melden dat ik voor het eerst in mijn leven rammelende eierstokken heb, SPREEKWOORDELIJK GEZIEN DAN. Een vriendin van mij is zwanger en ik zie her en der verse baby's of zwangere vrouwen en naast blijdschap voor hen voel ik gewoon continu IK WIL OOK. Zo leuk is zwanger zijn nu ook weer niet. Maar goed, ik ben er wel blij mee. Een jaar geleden had ik dit echt niet, dus blijkbaar ben ik er weer klaar voor dan.
<<

Leentje

Noob

Berichten: 28

Geregistreerd: 03 Sep 2017 13:19

Bericht 12 Feb 2018 14:02

Re: Voor een kindje in 2018

Wat super leuk om te lezen Geel! Had je het bij je eerste ook niet?
Ik had voor de eerste al heel lang klapperende eierstokken en nu heb ik ze eigenlijk helemaal niet gehad. Wel heel erg dat als ik baby's zag dat ik heel graag nog een kind wil. Niet perse dus die baby, maar wel een kindje extra.

Gaan jullie er nu ook echt voor of nog even geduld? Spannend in ieder geval. Het is weer een hele stap!
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 12 Feb 2018 14:37

Re: Voor een kindje in 2018

Cd gefeliciteerd!

Ik heb al rammelende eierstokken als ik babykleertjes en schoentjes zie haha.

Na het stoppen van de pil nu zeker 4 weken geleden nog steeds geen menstruatie.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem244

Bericht 12 Feb 2018 14:39

Re: Voor een kindje in 2018

Donderdag de laatste pil geslikt en was zondag meteen vrij heftig ongesteld (heb ook 4 maanden achter elkaar doorgeslikt geloof ik). Wil wel eerst even een eerste echte menstruatie afwachten (in ieder geval 1 maand) en er daarna voor gaan.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 12 Feb 2018 14:59

Re: Voor een kindje in 2018

Spannend radler!

Hoe oud is M nu Geel?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem284

Bericht 12 Feb 2018 20:45

Re: Voor een kindje in 2018

Leuk Geel! Alhoewel, ik heb dit ook en word er af en toe wel gek van. Dan moet ik mezelf soms streng toespreken dat er meer in de wereld is dan mijn babywens.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Feb 2018 20:57

Re: Voor een kindje in 2018

Hee wat fijn Geel. Tenminste, als jullie hadden besloten het bij één kindje te houden was het natuurlijk ook goed geweest, maar het lijkt me een fijne bevestiging voor jezelf dat je nu echt er weer klaar voor bent en dat je daardoor positieve kriebels erbij krijgt. Ik hoop dat het jullie gauw weer gegund is.
Let's discover the world together.
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 794

Geregistreerd: 29 Jul 2016 12:50

Bericht 12 Feb 2018 21:33

Re: Voor een kindje in 2018

Wat leuk dat je op deze manier toch merkt dat je er klaar voor bent, Geel. Het is niet per se nodig, maar toch een fijne bevestiging.

Jip, wat fijn dat je het hebt kunnen bespreken en dat het zo goed wordt opgepakt. Een mooie reis ligt dus in het verschiet.

Emma, laten we hopen dat een nieuwe zwangerschap niet al te lang op zich laat wachten en dat het nu wel goed gaat.

Ik ben vandaag, precies 4 weken na het verlies van het vruchtje ongesteld geworden. Aan de ene kant lucht het op, maar ergens vind ik het ook wel wat confronterend om weer gewoon ongesteld te zijn. Wel fijn dat we nu weer echt kunnen beginnen. Zo’n cyclus tussen een miskraam en de eerste menstruatie voelt een beetje verloren, anderhalve week terug verloor ik nog bloed van de miskraam en zelfs zaterdag had ik nog een licht positieve test, niet echt de ingrediënten om met succes aan een nieuwe zwangerschap te beginnen denk ik.
<<

Geel

Bericht 12 Feb 2018 22:32

Re: Voor een kindje in 2018

Jip, over een maand wordt ze 2.

Marin, ja inderdaad, dat was ook een goede uitkomst geweest als dat echt was geweest wat ik wilde. Ik was echt bereid om van mijn wens voor meerdere kinderen af te stappen als m'n gevoel dat had aangegeven. Maar het is eigenlijk volledig uit zichzelf zo veranderd.

Maan, heel herkenbaar wat je zegt, het is zo'n lege periode, zo niks. Knap van je lijf dat het alles weer goed oppakt. Hoe is het mentaal verder? Vier weken is nog maar zo kort geleden...
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 13 Feb 2018 19:45

Re: Voor een kindje in 2018

Wat fijn Geel! Hoop dat het jullie snel gegeven is.

Maan, fijn dat je weer ongesteld bent geworden, wel netjes vier weken na de miskraam.

Spannend Radler!

Ik heb een gesprek gehad met de verloskundige, nou je ik heb vooral zitten huilen bij de verloskundige. Ik heb het als heel fijn ervaren. Ze heeft contact opgenomen met de gyn. met mijn vraag en die gaf aan dat ik helaas een nieuwe verwijzing moet halen bij de huisarts omdat het een nieuw probleem is. Die verwijzing heb ik vanochtend gekregen, nu kan ik een afspraak maken. Zo omslachtig allemaal en dat alleen maar omdat het van de verzekering moet. Morgen kan ik bellen voor de afspraak.
⁠♡♡♡
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 794

Geregistreerd: 29 Jul 2016 12:50

Bericht 13 Feb 2018 20:21

Re: Voor een kindje in 2018

Geel, mentaal gaat het best goed. Af en toe een wat moeilijker moment en ik merk wel dat de topics hier van de voorjaarsmama’s en zomermama’s me wel echt wat doen, ik vermijd die topics een beetje, omdat het gemis dan zo groot is. Het is wat te confronterend, geen kindje in april, ook niet in augustus.

Uffe, wat jammer dat het zo omslachtig moet, maar wel fijn dat je de verwijzing inmiddels rond hebt. Hopelijk kun je dan ook gauw terecht bij de gynaecoloog.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 15 Feb 2018 19:30

Re: Voor een kindje in 2018

Uffe: wat goed dat je je hart hebt kunnen luchten bij de verloskundige, dit is ook niet iets wat je zomaar met iedereen deelt he. Sorry als ik het heb gemist maar van je 1e kindje ben je wel spontaan zwanger geraakt? En heb je contact met verloskundige vanwege je curretage? Rot zeg dat je dit allemaal moet meemaken en al helemaal dat alles zo omslachtig moet :hug: ik hoop het beste voor jullie, echt waar. Het moet toch gewoon lukken!?!?

Gympie: je klinkt een beetje zoals ik eerst :wink: en ik heb volgens mij al vaker dit soort berichten van je gelezen als ik me niet vergis. Wat zijn je bezwaren? :)

Geel: spannend!

Maan: :hug:
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 15 Feb 2018 19:39

Re: Voor een kindje in 2018

Hee Geel wat fijn zeg! Succes :^^:

♥♥
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 15 Feb 2018 19:56

Re: Voor een kindje in 2018

Maan wat jij zegt herken ik heel erg, geen kindje afgelopen juli maar ook niet nu of in maart. Dat vind ik lastig.

Lot, voor ons eerste kindje heb ik ook twee miskramen gehad, maar die verliepen "normaal". Ik heb nu drie miskramen gehad waarvan 2 keer een missed abortion en tussen door een miskraam. Ik kan over drie weken pas terecht bij de gyn, hij gaat twee weken op vakantie, kon wel eerder bij een ander maar dat wilde ik niet.
⁠♡♡♡
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 15 Feb 2018 20:01

Re: Voor een kindje in 2018

Jeetje. Dan kan ik me voorstellen dat je er naar wil laten kijken. Verdrietig zeg elke keer :hug: Wel fijn dat je een goed gevoel hebt bij deze gynaecoloog. Hopelijk zijn de twee weken snel voorbij!
<<

Countingdays

Noob

Berichten: 100

Geregistreerd: 24 Aug 2017 10:21

Bericht 15 Feb 2018 20:31

Re: Voor een kindje in 2018

Verdrietig dat het zo loopt Uffe, ik hoop natuurlijk dat het allemaal niet nodig blijkt en je gauw gewoon zwanger bent en het blijft plakken. Lijkt me echt ontzettend zwaar om steeds miskramen te hebben, helemaal als het dan een missed abortion is.
<<

Anoniem284

Bericht 15 Feb 2018 22:15

Re: Voor een kindje in 2018

Lot, praktische bezwaren vooral. We wachten nog even ivm de oplevering van ons huis in het najaar. Een mogelijke bevallingsdatum rond die tijd wordt erg stressvol, ook omdat we rond die tijd misschien nog een paar weken bij mijn schoonouders moeten overbruggen. Maar ik ga van de week mijn laatste voorraad anticonceptie halen (voor 3 maanden) en daarna gaan we ervoor.

Hoe gaat het met jou? Eerste afspraak bij de verloskundige binnenkort?
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 19 Feb 2018 20:47

Re: Voor een kindje in 2018

Dee, hoe is het bij jou? Jij dacht toch een eisprong te hebben gevoeld? Heb je nog een test gedaan?

Gympie, leuk, het einde van anticonceptie komt in zicht dan! Snap wel dat je die twee dingen niet wilt combineren.
⁠♡♡♡
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 20 Feb 2018 18:04

Re: Voor een kindje in 2018

Spannend Gympie! Logisch dat je niet hoogzwanger wil verhuizen.
Uffe, hoe gaat het met je? Heb je al een afspraak gemaakt?

Ik ben vandaag ongesteld geworden, weer voor het eerst na mijn curretage. Zo blij mee! Mijn cyclus lijkt gewoon normaal. Nu heb ik echt het gevoel dat we het af kunnen sluiten en gewoon weer op 0 beginnen.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 20 Feb 2018 19:41

Re: Voor een kindje in 2018

Ja, kan over twee weken terecht! Ondertussen weet ik het niet zo goed met mijn lijf. Mijn borsten lijken zeer te doen en mn darmen zijn van slag. Als ik niet net ongesteld geweest zou zijn zou ik zweren dat.....volgens mij is het gewoon een grote mindf*ck. blegh!

Fijn Emma! Super dat je cyclus gewoon normaal lijkt!
⁠♡♡♡
<<

Countingdays

Noob

Berichten: 100

Geregistreerd: 24 Aug 2017 10:21

Bericht 20 Feb 2018 20:10

Re: Voor een kindje in 2018

Bah wat vervelend dat je lichaam zo een loopje met je neemt Uffe!
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 20 Feb 2018 20:12

Re: Voor een kindje in 2018

Oh Uffe wat rot!! En je was echt ongesteld hè, het kon geen innesteling zijn? Wel fijn dat je snel terecht kunt. Al voelt het wat nog als heel lang.

Emma wat fijn dat je weer een menstruatie hebt. Kunnen jullie er weer vol goede moed voor gaan. Hopelijk snel raak!
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 20 Feb 2018 20:15

Re: Voor een kindje in 2018

Ik heb 7 dagen bloed verloren en best heftig ook, dat moet echt wel menstruatie geweest zijn. Het voelt best lang inderdaad maar de tijd gaat gelukkig heel snel.
⁠♡♡♡
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 20 Feb 2018 20:44

Re: Voor een kindje in 2018

Hmmmm...dat zou wel een beetje gek zijn als het dat niet was.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 794

Geregistreerd: 29 Jul 2016 12:50

Bericht 20 Feb 2018 21:31

Re: Voor een kindje in 2018

Emma, wat fijn dat je weer ongesteld bent geworden, dan kun je het inderdaad weer wat beter afsluiten. Hopelijk hoef je niet lang mee te schrijven hier.

Uffe, mooi dat je over twee weken terecht kan. Vervelend dat je lichaam zo’n loopje met je neemt.

Spannend, Gympie!

Mijn menstruatie was ook wat heftiger dan voorheen, ik denk dat er toch nog wel wat resten van de miskraam zaten als ik de heftigheid van de eerste dagen bekijk. Maar ik heb het weer achter de rug en kan weer vooruit kijken.
Ik heb nog heel even overwogen om een maandje te wachten, omdat het vaderschapsverlof vanaf 1-1-19 wordt uitgebreid, maar mijn man vond het onzin en maakte het niet uit.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers