Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stomme vragen topic #5

<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 11 Feb 2018 18:50

Re: Stomme vragen topic #5

Haha, ik ook! Bol.com was mijn beste vriend.
<<

Anoniem253

Bericht 11 Feb 2018 18:53

Re: Stomme vragen topic #5

SoGood schreef:Haha, ik ook! Bol.com was mijn beste vriend.

Haha hier ook, vooral toen iemand een keer de tip gaf dat je ook bij bol express kan bestelllen dan had je het binnen een paar uur al in huis. :banaan:
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 11 Feb 2018 18:55

Re: Stomme vragen topic #5

Oja?!
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 11 Feb 2018 18:56

Re: Stomme vragen topic #5

Bij deze jij dan ook bedankt voor deze supertip! Haha!
<<

Anoniem253

Bericht 11 Feb 2018 18:59

Re: Stomme vragen topic #5

SoGood schreef:Bij deze jij dan ook bedankt voor deze supertip! Haha!


Jep, niet bij alle artikelen mogelijk maar wel bij veel :smile:
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 11 Feb 2018 22:29

Re: Stomme vragen topic #5

Ik ben eind Mei uitgerekend en heb ook alleen korte mouwen rompers gekocht, denk dat dat met een lange mouwen shirtje erover wel goed moet zijn. Ik heb wel 2 rompers met lange mouwen gekregen, maar twijfel of ik deze nodig zal hebben, al weet je het natuurlijk nooit met de Hollandse zomers :palm:

Ik heb ook een vraag - Ik heb een website gevonden met superleuke custom made aankleedkussenhoezen. Alleen nu vroeg ik me af, leggen jullie over je aankleedkussenhoes als extra bescherming ook nog een hydrofiel? Aangezien het risico op vies worden groot is en je die hoezen ook niet oneindig blijft wassen denk ik? Want in dat geval zie je natuurlijk niks van die enorm leuke hoes en ga ik gewoon voor een paar simpele goedkope hoezen.
Hoeveel is daarvan trouwens handig om te hebben? Is 2 te kort?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Feb 2018 22:34

Re: Stomme vragen topic #5

JD, in het begin legde ik geloof ik wel hydrofielen eroverheen. Ik weet het gewoon niet echt meer. Stom he. Maar nee nu dus niet meer. Maar O heeft ook nooit een echte spuit luier gehad.
Wij hadden twee hoezen gekocht en kregen er nog eentje cadeau. Op zich is drie wel handig maar twee had ook prima gekund.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem252

Bericht 11 Feb 2018 22:52

Re: Stomme vragen topic #5

Wij hebben 2 Aankleedkussens boven en beneden een. Wel handig om niet steeds naar boven te hoeven. Ik had ook een hoes van 22 euro gekocht en een paar van 4 euro Oid per stuk. Dat dure ding vind ik het vervelendste omdoen en gebruik ik het minste. Ik zou het bij goedkope houden.
Heb er trouwens altijd een Hydrofiel op. Desondanks moet ik ze best vaak wassen.
<<

Anoniem231

Bericht 12 Feb 2018 05:54

Re: Stomme vragen topic #5

Ik heb in totaal 8 hoezen. Ik heb boven 2 kussens liggen en gebruikte er voor de kinderwagen. Ik gooide ze gewoon regelmatig in de was ipv hydrofiel. Heb dus allemaal goedkope, babydump heeft ze in de aanbieding 2 voor zoveel euro. De gewone simpele.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 12 Feb 2018 06:08

Re: Stomme vragen topic #5

Ik heb de hoezen van Jollein. Vaan bij Babydump 2 voor 8,95 ofzo?
Denk dat ik er 8 heb gehad en inmiddels ook wat weggegooid.
T gaat soms ineens plassen tijdens het verschonen.
Ik had 1 dure gekocht maar die is heel rottig met eromheen doen. En die was na 1x wassen al minder mooi.
In het begin legden we er ook nog een hydrofiel op. Dubbelgevouwen ten hoogte van zijn kontje.
2016
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 12 Feb 2018 07:41

Re: Stomme vragen topic #5

Ik heb er 1 met tekentjes zo als zn slaapkamer is, en 2 gewone (1 extra was genoeg geweest, maar was idd actie 2 voor... achteraf heb ik ze ook gebruikt om om t viedingskussen te doen, waar hij dan i/op kon liggen.
Ik heb er niet vaak eren hydrofiel onder gelegd.

Ik bedenk me nu dat ik de eerste weken beneden een oud hoofdkussen had met een celstofmatje en daar over heen een aankleedhoes
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 12 Feb 2018 08:23

Re: Stomme vragen topic #5

Hoelang duurt de ‘van mij’ fase?
T snapt het hele van mij en van jou niet.
Waardoor we de hele dag van T zeggen of van mama.
Maar nu wil hij dus niets delen.
Bij alles zegt hij van mij!! :palm:
2016
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 12 Feb 2018 08:32

Re: Stomme vragen topic #5

Salome schreef:Hoelang duurt de ‘van mij’ fase?
T snapt het hele van mij en van jou niet.
Waardoor we de hele dag van T zeggen of van mama.
Maar nu wil hij dus niets delen.
Bij alles zegt hij van mij!! :palm:

Tot ze het huis uit gaan vrees ik :laughcry:
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 12 Feb 2018 08:35

Re: Stomme vragen topic #5

Ik denk tot ergens na twee jaar. Zo staat het me voor de geest. Maar dat hoeft niets over jouw kind te zeggen :)
Hier nog een stukje er over: https://www.opvoeden.nl/peuter/opvoedin ... ips/delen/
#teammaple🍁
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 12 Feb 2018 09:50

Re: Stomme vragen topic #5

JaneDoe schreef:Ik ben eind Mei uitgerekend en heb ook alleen korte mouwen rompers gekocht, denk dat dat met een lange mouwen shirtje erover wel goed moet zijn. Ik heb wel 2 rompers met lange mouwen gekregen, maar twijfel of ik deze nodig zal hebben, al weet je het natuurlijk nooit met de Hollandse zomers :palm:

Ik heb ook een vraag - Ik heb een website gevonden met superleuke custom made aankleedkussenhoezen. Alleen nu vroeg ik me af, leggen jullie over je aankleedkussenhoes als extra bescherming ook nog een hydrofiel? Aangezien het risico op vies worden groot is en je die hoezen ook niet oneindig blijft wassen denk ik? Want in dat geval zie je natuurlijk niks van die enorm leuke hoes en ga ik gewoon voor een paar simpele goedkope hoezen.
Hoeveel is daarvan trouwens handig om te hebben? Is 2 te kort?


T is half mei geboren maar had de eerste weken toch wel alleen maar lange mouwen dompers aan. Onhandige dingen zijn het toch...

Ik zou idd zeker een paar goedkope hoezen kopen! Hiervan heb ik er het meest bijgekocht geloof ik. Er waren een dagen die eerste welen dat ie echt zodra zn luier open ging, poepte of plaste, met geweld, dus we hadden er elke dag wel een paar in de was. Pas na een tijdje had het zin wat mooiere hoezen te gebruiken haha dus wij gebruikten idd ook wel hydrofielen erop.

Oh en goeie tip: ik deed ook vaak 2 hoezen over elkaar! als de eerste dan ondergescheten was, kon je die er snel af halen en lag baby toch niet op het plastic :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 12 Feb 2018 09:51

Re: Stomme vragen topic #5

D heeft die fase gelukkig (nog) niet echt gehad. Maar die had weer andere fases die ik niemand toewens :face: . Denk aan vijf driftbuien op een dag. Ook dat is gelukkig verleden tijd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 12 Feb 2018 11:14

Re: Stomme vragen topic #5

Pff ja die waren heftig Lady :( hij kon zo gillen he!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 12 Feb 2018 11:48

Re: Stomme vragen topic #5

Ik herinner je verhalen en filmpje nog goed Lady.
T heeft een enorm pittig karakter en kan zo de iPad van tafel pakken en VAN MIJ roepen.
Dan is het echt krijsen en slaan als hij hem terug moet geven.
Maar zo doet hij ook met andere kindjes als hij ergens mee wil spelen.
Gelukkig luistert hij goed naar de oppas en kan ik ook goed tot hem doordringen.
Ik probeer maar rustig te blijven en het hem uit te leggen.
Hoop echt dat het een fase is.
Verschonen en aankleden is ook een ramp.
2016
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 12 Feb 2018 11:54

Re: Stomme vragen topic #5

Zora schreef:
JaneDoe schreef:Ik ben eind Mei uitgerekend en heb ook alleen korte mouwen rompers gekocht, denk dat dat met een lange mouwen shirtje erover wel goed moet zijn. Ik heb wel 2 rompers met lange mouwen gekregen, maar twijfel of ik deze nodig zal hebben, al weet je het natuurlijk nooit met de Hollandse zomers :palm:

Ik heb ook een vraag - Ik heb een website gevonden met superleuke custom made aankleedkussenhoezen. Alleen nu vroeg ik me af, leggen jullie over je aankleedkussenhoes als extra bescherming ook nog een hydrofiel? Aangezien het risico op vies worden groot is en je die hoezen ook niet oneindig blijft wassen denk ik? Want in dat geval zie je natuurlijk niks van die enorm leuke hoes en ga ik gewoon voor een paar simpele goedkope hoezen.
Hoeveel is daarvan trouwens handig om te hebben? Is 2 te kort?


T is half mei geboren maar had de eerste weken toch wel alleen maar lange mouwen dompers aan. Onhandige dingen zijn het toch...

Ik zou idd zeker een paar goedkope hoezen kopen! Hiervan heb ik er het meest bijgekocht geloof ik. Er waren een dagen die eerste welen dat ie echt zodra zn luier open ging, poepte of plaste, met geweld, dus we hadden er elke dag wel een paar in de was. Pas na een tijdje had het zin wat mooiere hoezen te gebruiken haha dus wij gebruikten idd ook wel hydrofielen erop.

Oh en goeie tip: ik deed ook vaak 2 hoezen over elkaar! als de eerste dan ondergescheten was, kon je die er snel af halen en lag baby toch niet op het plastic :)



Dat is een handige tip, Zora.

Wij hebben er nog steeds een hydrofiel onder. Borstvoedingspoep is erg vloeibaar. ;) E heeft enorme spuitluiers. Op dit moment valt het gelukkig mee. Maar het is ook een wildplasser. Dat was een tijdje over. Maar nu het 's morgens wat frisser op zijn kamer is komt het weer wat vaker voor. Dan is het handig om er een paar te hebben.
10-08-2017 ♥
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 12 Feb 2018 12:06

Re: Stomme vragen topic #5

Ik heb denk i k iets van 6 of 7 hoezen. We hebben een tijd 2 kussens gebruikt. En we wassen niet elke dag. Dus zo grijpen we niet mis.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3478

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 12 Feb 2018 13:40

Re: Stomme vragen topic #5

Ik heb 5 hoezen en heb ze ondanks een hydrofiel eroverheen erg regelmatig in de was liggen en was niet dagelijks, maar als jongetje is het natuurlijk erg leuk om te gaan plassen zodra de luier open gaat, dus ben blij met alle leuke, maar goedkope hoezen van Zeeman voor €2,99 per stuk.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 12 Feb 2018 13:55

Re: Stomme vragen topic #5

Ik heb 3 hoezen maar heb ze nooit echt vies gehad. We legde trouwens wel altijd een doekje over z'n piemeltje heen in het begin omdat hij van de kou wel eens ging plassen, maar dan plaste hij dus in het doekje.
Wel gebruikte ik de hoezen ook om over het voedingskussen te doen zodat hij lekker bij ons op de bank of in bed kon liggen, dus wat dat betreft gebruikte ik ze wel veel.
10.04.17
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 12 Feb 2018 14:18

Re: Stomme vragen topic #5

JaneDoe schreef:Ik ben eind Mei uitgerekend en heb ook alleen korte mouwen rompers gekocht, denk dat dat met een lange mouwen shirtje erover wel goed moet zijn. Ik heb wel 2 rompers met lange mouwen gekregen, maar twijfel of ik deze nodig zal hebben, al weet je het natuurlijk nooit met de Hollandse zomers :palm:

ik heb ook een aantal lange mouwen rompers. die kan je ook gebruiken met enkel een broekje wat koeler is dan een korte mouwen romper + lange mouwen shirt.
Afbeelding
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 12 Feb 2018 19:36

Re: Stomme vragen topic #5

Oké, ik ben op het punt aangekomen dat ik toch echt andere bhs moet gaan kopen. Maar waar moet ik op letten? Ik zie geen specifieke zwangerschaps bh's maar vooral voedingbh's. Maar zit je dan niet met de maat te klooien naar mate je verder in de zwangerschap bent?
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 12 Feb 2018 19:47

Re: Stomme vragen topic #5

Je hebt ook meegroei BH's, die kun je bij de Prenatal halen (en misschien ook nog wel andere zaken). Dan hoef je niet elke maand een nieuwe BH te kopen ;-).
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers