Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ik heb het zo koud!

<<

caribbeanlover

Bericht 11 Feb 2018 00:16

Re: Ik heb het zo koud!

Maple schreef:Onze verwarming staat doorgaans niet eens aan (geen CV/thermostaat, alleen losse verwarmingen die we per vertrek aan moeten zetten) maar ik lijd niet zo snel kou hoor. Gewoon lekker warme kleren aan, dikke sokken en een dekentje. Pas als het echt heel koud is, gaat de verwarming in de huiskamer een avondje/dagje aan. Scheelt trouwens ook wel dat we op dagen als vandaag de zon recht in de huiskamer hebben, dan is het hier sowieso niet koud. Ik zou trouwens wel vaker verwarming aan willen zetten, niet vanwege de kou maar gewoon voor net wat extra comfort, maar blokverwarming is zo duur...

Ik ben het trouwens niet met je eens dat je je op elk seizoen wel kunt kleden CBL :) Bij extreme kou trek ik een maillot onder m’n broek aan en lange mouwen onder een trui bijvoorbeeld, en dikke sokken. Of eventueel zou ik thermo ondergoed kopen. Bij extreme warmte gaat dat niet, naakter dan naakt gaat niet en ik kan ook niet naakt over straat, natuurlijk :) Sowieso kan ik kou beter hebben dat hitte, inderdaad omdat je je daarop kunt kleden.


Je kan er een trend mee zetten scheelt je ook kleding kopen. :P
<<

Zero

Bericht 11 Feb 2018 01:31

Re: Ik heb het zo koud!

caribbeanlover schreef:Dat zei mijn bovenbuurvrouw laatst ook dat je je erop kan kleden, maar dat vind ik onzin. Dat is met ieder seizoen zo dus niet zozeer met de winter/deze kou.



Kun je wel onzin vinden, maar dat is gewoon zo. Ook al loop ik in een bikini, met 36 graden heb ik het nog steeds erg warm. Ik kan zover ik weet ook niet veel minder kleding dragen dan dat.
Als het sneeuwt kan ik een extra vest aan doen, of een dikkere jas. Of nog een laagje extra als dat nog niet genoeg is.
Dat is wat jouw buurvrouw en ik er mee bedoelen. Je kunt je lichaam wel warm houden met kleding, je kunt het niet afkoelen met kleding.
<<

Anoniem229

Bericht 11 Feb 2018 02:17

Re: Ik heb het zo koud!

Zero schreef:
caribbeanlover schreef:Dat zei mijn bovenbuurvrouw laatst ook dat je je erop kan kleden, maar dat vind ik onzin. Dat is met ieder seizoen zo dus niet zozeer met de winter/deze kou.



Kun je wel onzin vinden, maar dat is gewoon zo. Ook al loop ik in een bikini, met 36 graden heb ik het nog steeds erg warm. Ik kan zover ik weet ook niet veel minder kleding dragen dan dat.
Als het sneeuwt kan ik een extra vest aan doen, of een dikkere jas. Of nog een laagje extra als dat nog niet genoeg is.
Dat is wat jouw buurvrouw en ik er mee bedoelen. Je kunt je lichaam wel warm houden met kleding, je kunt het niet afkoelen met kleding.


Toch... Ik ben een koukleum en voel die kou echt van binnenuit. Mijn onderbenen zijn helemaal koud en ik heb een kippevel/kou die uit de botten lijkt te komen. Moeilijk uit te leggen. Als het 25 graden is, heb ik serieus nog steeds kippenvel.
Ik word niet warm, al trek ik vijf truien aan. Maar aan slechts een T-shirtje moet ik natuurlijk al helemaal niet denken.
<<

Zero

Bericht 11 Feb 2018 13:22

Re: Ik heb het zo koud!

Dat is wel uitzonderlijk, maar neemt niet weg dat als jij het een keer te warm zou hebben (wat dus waarschijnlijk pas gaat voorkomen als we jou de sahara in zouden duwen) je niet minder laagjes aan kan doen dan 1, en dan heb je het nog steeds warm. Of 0, maar dan verbrand je daar levend.

Ik heb het snel te warm maar ik weet ook wel dat niet iedereen bij 25 graden zich een aap zweet. Ik wel, dus daarom geef ik de voorkeur aan kou - daar zweet je niet van :ja:
<<

Anoniem248

Bericht 11 Feb 2018 13:30

Re: Ik heb het zo koud!

caribbeanlover schreef:
Maple schreef:Onze verwarming staat doorgaans niet eens aan (geen CV/thermostaat, alleen losse verwarmingen die we per vertrek aan moeten zetten) maar ik lijd niet zo snel kou hoor. Gewoon lekker warme kleren aan, dikke sokken en een dekentje. Pas als het echt heel koud is, gaat de verwarming in de huiskamer een avondje/dagje aan. Scheelt trouwens ook wel dat we op dagen als vandaag de zon recht in de huiskamer hebben, dan is het hier sowieso niet koud. Ik zou trouwens wel vaker verwarming aan willen zetten, niet vanwege de kou maar gewoon voor net wat extra comfort, maar blokverwarming is zo duur...

Ik ben het trouwens niet met je eens dat je je op elk seizoen wel kunt kleden CBL :) Bij extreme kou trek ik een maillot onder m’n broek aan en lange mouwen onder een trui bijvoorbeeld, en dikke sokken. Of eventueel zou ik thermo ondergoed kopen. Bij extreme warmte gaat dat niet, naakter dan naakt gaat niet en ik kan ook niet naakt over straat, natuurlijk :) Sowieso kan ik kou beter hebben dat hitte, inderdaad omdat je je daarop kunt kleden.


Je kan er een trend mee zetten scheelt je ook kleding kopen. :P

Maar feit blijft wel dat ik het dan alsnog warm heb en me er dus niet op warmte kan kleden. Je snapt m’n punt wel.
<<

caribbeanlover

Bericht 11 Feb 2018 13:36

Re: Ik heb het zo koud!

Zero schreef:
caribbeanlover schreef:Dat zei mijn bovenbuurvrouw laatst ook dat je je erop kan kleden, maar dat vind ik onzin. Dat is met ieder seizoen zo dus niet zozeer met de winter/deze kou.



Kun je wel onzin vinden, maar dat is gewoon zo. Ook al loop ik in een bikini, met 36 graden heb ik het nog steeds erg warm. Ik kan zover ik weet ook niet veel minder kleding dragen dan dat.
Als het sneeuwt kan ik een extra vest aan doen, of een dikkere jas. Of nog een laagje extra als dat nog niet genoeg is.
Dat is wat jouw buurvrouw en ik er mee bedoelen. Je kunt je lichaam wel warm houden met kleding, je kunt het niet afkoelen met kleding.


Ik snap het nu beter. Dank je juffrouw Zero.
<<

Zero

Bericht 11 Feb 2018 16:03

Re: Ik heb het zo koud!

Graag gedaan madam caribbeanlover.
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers