Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ik heb het zo koud!

<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 07 Feb 2018 10:33

Re: Ik heb het zo koud!

Wauw, de kachel op 21,5? Ik zou het dan bloedheet hebben. Wij hebben de verwarming meestal op 18 staan, als het echt koud is op 19. Moeten er altijd aan denken dat we de kachel hoger zetten als we visite krijgen, anders klagen ze wel dat het hier koud is.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem304

Bericht 07 Feb 2018 10:38

Re: Ik heb het zo koud!

Marie schreef:Wauw, de kachel op 21,5? Ik zou het dan bloedheet hebben. Wij hebben de verwarming meestal op 18 staan, als het echt koud is op 19. Moeten er altijd aan denken dat we de kachel hoger zetten als we visite krijgen, anders klagen ze wel dat het hier koud is.

Haha dat is bij ons ook zo inderdaad!
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 07 Feb 2018 10:43

Re: Ik heb het zo koud!

Ik ben echt een mega kouwkleum en nu ik niet fit ben helemaal. Hier helpt zo veel mogelijk wollen kleding en sowieso als onderste laag nog het aller beste. Dus wollen hemd, legging en sokken aan onder mijn 'gewone' kleren en een wollen vest. En sinds Ik geen synthetische kleding meer draag heb ik het ook al een stuk warmer.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

caribbeanlover

Bericht 07 Feb 2018 10:58

Re: Ik heb het zo koud!

Marie schreef:Wauw, de kachel op 21,5? Ik zou het dan bloedheet hebben. Wij hebben de verwarming meestal op 18 staan, als het echt koud is op 19. Moeten er altijd aan denken dat we de kachel hoger zetten als we visite krijgen, anders klagen ze wel dat het hier koud is.



Heerlijk Casa sauna!
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 07 Feb 2018 13:35

Re: Ik heb het zo koud!

caribbeanlover schreef:
Marie schreef:Wauw, de kachel op 21,5? Ik zou het dan bloedheet hebben. Wij hebben de verwarming meestal op 18 staan, als het echt koud is op 19. Moeten er altijd aan denken dat we de kachel hoger zetten als we visite krijgen, anders klagen ze wel dat het hier koud is.



Heerlijk Casa sauna!


Haha, ik vind de sauna heerlijk, maar niet met kleren aan :smile:
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem284

Bericht 07 Feb 2018 14:26

Re: Ik heb het zo koud!

Ik ben aan het werk met het raam naast me open :smile:

Maar echt buiten is het wel koud. Vanmorgen ging ik met nat haar de hond uitlaten en toen had ik bevroren haar.
<<

caribbeanlover

Bericht 07 Feb 2018 14:33

Re: Ik heb het zo koud!

Gympie schreef:Ik ben aan het werk met het raam naast me open :smile:

Maar echt buiten is het wel koud. Vanmorgen ging ik met nat haar de hond uitlaten en toen had ik bevroren haar.


Waarom met het raam open? Nou je had met je haar de ramen kunnen krabben van de auto.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 07 Feb 2018 14:56

Re: Ik heb het zo koud!

Ik vind dit weer wel lekker. En dan de koud maar wel met het zonnetje.

Heb op school met een klas vol kinderen ook altijd een raam open, watvoor weer het ook is.
Anders word ik duf, krijg ik hoofdpijn en het gaat zo stinken.
<<

Anoniem284

Bericht 07 Feb 2018 15:30

Re: Ik heb het zo koud!

caribbeanlover schreef:
Gympie schreef:Ik ben aan het werk met het raam naast me open :smile:

Maar echt buiten is het wel koud. Vanmorgen ging ik met nat haar de hond uitlaten en toen had ik bevroren haar.


Waarom met het raam open? Nou je had met je haar de ramen kunnen krabben van de auto.


Haha inderdaad.
Het raam is ondertussen weer dicht. Heb graag af en toe wat frisse lucht :).
<<

caribbeanlover

Bericht 07 Feb 2018 16:00

Re: Ik heb het zo koud!

GeKKiE schreef:Ik vind dit weer wel lekker. En dan de koud maar wel met het zonnetje.

Heb op school met een klas vol kinderen ook altijd een raam open, watvoor weer het ook is.
Anders word ik duf, krijg ik hoofdpijn en het gaat zo stinken.


Wij ook hoor op de slaapkamer, het hele jaar door en gaat alleen dicht als we op vakantie zijn. Douchen ook met het raam open wel zo hygenisch!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 08 Feb 2018 17:44

Re: Ik heb het zo koud!

Wij hebben altijd een discussie over de verwarming :P Manlief krijgt het benauwd als hij op 20.5 staat.. ik heb het koud als hij lager staat :12:
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 08 Feb 2018 18:18

Re: Ik heb het zo koud!

Lekker de houtkachel aan, soms is het hier 24/25 graden met dat ding aan :smile:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem249

Bericht 08 Feb 2018 18:24

Re: Ik heb het zo koud!

Nou wij hebben m lekker op standje zomer staan hoor. Normaal staat ie op 20,5, maar vind t nu wel echt heel koud buiten dus hebben m lekker wat omhoog gegooid.
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Feb 2018 19:31

Re: Ik heb het zo koud!

Claire**** schreef:Nou wij hebben m lekker op standje zomer staan hoor. Normaal staat ie op 20,5, maar vind t nu wel echt heel koud buiten dus hebben m lekker wat omhoog gegooid.


Hoe warm? Vind 21,5 niet warm wat iemand eerder zei en volgens mij is het een gangbare temperatuur die velen gebruiken.
<<

Ikknutsel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 185

Geregistreerd: 17 Aug 2017 06:47

Bericht 08 Feb 2018 21:27

Re: Ik heb het zo koud!

Ik loop nog steeds in een t-shirt korte mouwen.
Deze week wel voor het eerst mijn winterjas aangehad ipv mijn zomerjas.
Kachel staat hier op 20,5.
2010☆☆☆☆☆☆20162017 2017
<<

Zero

Bericht 10 Feb 2018 16:26

Re: Ik heb het zo koud!

Ik ben echt dol op de kou!

Ik heb sinds 2 weken een scootertje (25 km) omdat mijn auto gewoon te duur werd en ik toch naar Amsterdam moet. Het is een ding van 4 jaar oud maar ze heeft wel een opknapbeurtje nodig.
Maar ik vind het heerlijk om te rijden, ook al kom ik als ijspegeltje aan op mijn werk. Heerlijk! Mijn haar blijft ook fantastisch zitten door de kou ; glad, stijl en zonder in de klit te gaan.

Nee, geef mij die kou maar. Daar kan ik me tenminste op kleden :dance:
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 10 Feb 2018 16:27

Re: Ik heb het zo koud!

caribbeanlover schreef:
Claire**** schreef:Nou wij hebben m lekker op standje zomer staan hoor. Normaal staat ie op 20,5, maar vind t nu wel echt heel koud buiten dus hebben m lekker wat omhoog gegooid.


Hoe warm? Vind 21,5 niet warm wat iemand eerder zei en volgens mij is het een gangbare temperatuur die velen gebruiken.

Ligt ook een beetje aan de isolatir in huis en hor je lichaam ongaat met kou.

Hier staat hij vaak op 21 en soms heb ik het dan nog koud en soms ook weer niet.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 10 Feb 2018 16:51

Re: Ik heb het zo koud!

Onze thermostaat staat overdag altijd op 20.5. En ik trek een extra trui aan. ‘s Avonds zit ik onder een dekentje.
#teammaple🍁
<<

Anoniem246

Bericht 10 Feb 2018 16:53

Re: Ik heb het zo koud!

Onze thermostaat staat op 22. Ik betaal liever iets extra's dan dat ik kou lijd.
<<

caribbeanlover

Bericht 10 Feb 2018 17:04

Re: Ik heb het zo koud!

Zero schreef:Ik ben echt dol op de kou!

Ik heb sinds 2 weken een scootertje (25 km) omdat mijn auto gewoon te duur werd en ik toch naar Amsterdam moet. Het is een ding van 4 jaar oud maar ze heeft wel een opknapbeurtje nodig.
Maar ik vind het heerlijk om te rijden, ook al kom ik als ijspegeltje aan op mijn werk. Heerlijk! Mijn haar blijft ook fantastisch zitten door de kou ; glad, stijl en zonder in de klit te gaan.

Nee, geef mij die kou maar. Daar kan ik me tenminste op kleden :dance:


Dat zei mijn bovenbuurvrouw laatst ook dat je je erop kan kleden, maar dat vind ik onzin. Dat is met ieder seizoen zo dus niet zozeer met de winter/deze kou.
<<

caribbeanlover

Bericht 10 Feb 2018 17:05

Re: Ik heb het zo koud!

Tom schreef:
caribbeanlover schreef:
Claire**** schreef:Nou wij hebben m lekker op standje zomer staan hoor. Normaal staat ie op 20,5, maar vind t nu wel echt heel koud buiten dus hebben m lekker wat omhoog gegooid.


Hoe warm? Vind 21,5 niet warm wat iemand eerder zei en volgens mij is het een gangbare temperatuur die velen gebruiken.

Ligt ook een beetje aan de isolatir in huis en hor je lichaam ongaat met kou.

Hier staat hij vaak op 21 en soms heb ik het dan nog koud en soms ook weer niet.


We aan beide kanten een huis eraan vast dus aar ligt het iig niet aan en we hebben dubbelglas. Ik heb iets aan mijn hart en dat heb je het sowieso al sneller koud.
<<

Anoniem248

Bericht 10 Feb 2018 17:09

Re: Ik heb het zo koud!

Onze verwarming staat doorgaans niet eens aan (geen CV/thermostaat, alleen losse verwarmingen die we per vertrek aan moeten zetten) maar ik lijd niet zo snel kou hoor. Gewoon lekker warme kleren aan, dikke sokken en een dekentje. Pas als het echt heel koud is, gaat de verwarming in de huiskamer een avondje/dagje aan. Scheelt trouwens ook wel dat we op dagen als vandaag de zon recht in de huiskamer hebben, dan is het hier sowieso niet koud. Ik zou trouwens wel vaker verwarming aan willen zetten, niet vanwege de kou maar gewoon voor net wat extra comfort, maar blokverwarming is zo duur...

Ik ben het trouwens niet met je eens dat je je op elk seizoen wel kunt kleden CBL :) Bij extreme kou trek ik een maillot onder m’n broek aan en lange mouwen onder een trui bijvoorbeeld, en dikke sokken. Of eventueel zou ik thermo ondergoed kopen. Bij extreme warmte gaat dat niet, naakter dan naakt gaat niet en ik kan ook niet naakt over straat, natuurlijk :) Sowieso kan ik kou beter hebben dat hitte, inderdaad omdat je je daarop kunt kleden.
<<

Anoniem246

Bericht 10 Feb 2018 17:14

Re: Ik heb het zo koud!

Als ik als kind zei dat ik het koud had, zei mijn vader dat ik me beter/anders moest kleden. Dus dikke sokken, trui aan. Dat houd ik nu in mijn eigen huis ook aan. Heb je het koud? Trek sokken en een trui aan. Heb je het dan nog koud, dus heb ik het dan nog koud? Dan gaat de verwarming aan. En dat is hier standaard 22 graden, omdat ik me netjes zoals vroeger kleed en het nog koud heb. Dekentje kan ook, maar ik ben geen meisjes-dekentjes-mensjes-mens
<<

Anoniem280

Bericht 10 Feb 2018 19:49

Re: Ik heb het zo koud!

Hier staat hij ook standaard op 21 graden.
Het is maar net hoe de wind staat, staat hij pal op de ramen, is dat echt merkbaar in huis.
Gister had mijn vriend hem op 22,5 graden, dat was mij echt te warm.
Maar ja, als je ziek bent en het al koud hebt, is het ook wel weer begrijpelijk.
<<

Anoniem315

Bericht 10 Feb 2018 22:08

Re: Ik heb het zo koud!

Hier is het meestal 19 of 20 graden. Met de houtkachel stijgt het tot een graad of 23. Ons huis is nog niet geheel geïsoleerd, dus het wordt soms moeilijk warm. Ik zit altijd onder een dekentje :)
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers