Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kleuters en speelafspraakjes

<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 07 Feb 2018 18:05

Re: Kleuters en speelafspraakjes

Hier gaat zoon 3 dagen naar de bso en in principe gaat hij dan ook nergens spelen. Ik betaal dan ook gewoon voor de bso dus dat vind ik zonde.
In principe hoef ik ook geen kids hier te hebben die anders naar de bso zouden... Toevallig was dat gister wel zo, maar ze gaan hier tot 14:15u naar school en moeder kwam haar om 16:15u weer halen dus dat ging nog.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 07 Feb 2018 18:30

Re: Kleuters en speelafspraakjes

Bij ons wordt meestal gespeeld van 15.00 (of 15.15, want je moet ook nog naar huis) tot 17.00-17.15. Het maakt mij in principe niet heel veel uit als een kind een keer iets later wordt gehaald om wat voor reden dan ook, als ik het maar wel van tevoren weet. Het komt niet erg vaak voor dat kinderen die eigenlijk BSO hebben komen spelen, meestal zeggen die gewoon: 'Ik kan vandaag niet, ik moet naar de BSO.'
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 07 Feb 2018 20:12

Re: Kleuters en speelafspraakjes

Fiederilsje schreef:Ik heb nog geen ervaring maar wel ook een vraag in dit kader. Ik werk 4 dagen en m’n zoon gaat die dagen naar de BSO. Hoe doen jullie dat? Ik zou er zelf niet aan moeten denken om een kind van 14:00 tot 17/18 uur bij mij thuis te hebben en zeker als ik het kind niet goed ken. Wie weet klikt het helemaal niet thuis.


Hier zijn ze om 15.15uur uit dan spelen ze tot 17.00uur. Op woensdag en vrijdag zijn ze om 12.30uur klaar en word er tot 15.00 of 16.00uur gespeeld. Ligt eraan wie het is. Onderling app ik nogal eens op woensdag of vrijdag of speelafspraakje eerder of later eindigt afhankelijk van hoe het gaat.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:33

Bericht 07 Feb 2018 21:09

Re: Kleuters en speelafspraakjes

Hier mogen ze indien er plek is een speelafspraak mee naar de bso nemen. Mijn dochters gaan 2 dagen per week en soms komt er dan daar een vriendinnetje spelen. Zelf ergens spelen terwijk het een bso dag is doen we eigenlijk nooit.
Hier duren de meeste speelafspraakjes meestal een uur of twee. Bij oudste dochter inmiddels ook wel eens wat langer. Zij heeft vaste vriendinnetje waarvan ik de ouders inmiddels ook goed ken dus dat gaat allemaal wat makkelijker.
Ik heb trouwens ook liever dat er kindjes mee naar ons gaan dan dat ik om 17u weer overal op moet gaan halen. Soms spelen ze hier wel met zn 6en ofzo, ik vind dat wel gezellig.
14-01-2011
01-04-2013
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 07 Feb 2018 21:33

Re: Kleuters en speelafspraakjes

Toch nog best lange speelafspraakjes trouwens. Ik vind het een lastige kwestie. Ik heb niet echt dat ik het zonde van m’n geld vind als hij een keer niet naar de BSO gaat, omdat hij ergens gaat spelen. Ik wil hem juist die ervaring niet ontnemen doordat hij anders misschien alleen op de woensdag dat kan (en even omgedraaid, ik zou het juist fijn vinden om dan tijd met hém door te brengen, omdat ik dat die andere dagen dus mis). Maar misschien werkt het bij ons ook zo dat het er vanwege BSO gewoon automatisch niet van komt. Bovendien speelt hij op de BSO ook met vriendjes uit z’n klas (en daarbuiten). Gewoon even afwachten waarschijnlijk.
L2014 & H2017
<<

Anoniem286

Bericht 07 Feb 2018 22:04

Re: Kleuters en speelafspraakjes

Ik vind het echt een ramp die speelafspraakjes. Ze gaat 2 dagen in de week naar de bso, waar ook een vriendinnetje zit. 2 dagen naar opa en oma en de andere dag ben ik vrij. Alleen op die dag, vrijdag, kunnen er ook kindjes hier spelen of kan zij ergens heen. Ik vind eigenlijk alleen mijn eigen kind leuk, ik vind het maar irritant als er kinderen zijn. Kan me niet ontspannen terwijl ik normaal lekker van mijn vrije dag geniet en wat leuks ga doen met S. Ik vind het helemaal vreselijk als die ouders ook nog even koffie komen drinken omdat het de eerste keer is ofzo, dat zoeken naar gespreksonderwerpen... bluh. Ik ben niet zo sociaal geloof ik :palm:

Ik laat ze overigens wel binnen en boven, maar buiten heb ik nog niet gedaan. Sowieso is 1 van haar vriendjes een wegloper, dus dan zou ik er sowieso bij moeten blijven. Ik denk dat het met het mooie weer straks wel beter is als ze lekker buiten kunnen spelen, heb ik er ook minder last van :razz:
<<

Anoniem247

Bericht 07 Feb 2018 22:28

Re: Kleuters en speelafspraakjes

Ik vind het ook verschrikkelijk. Ik voel me dan ook altijd zo’n vreemde in mijn eigen huis als er een kindje komt spelen. Mijn eigen kind is dan ook ineens veel anders en minder leuk. Bij de meeste kinderen gaat het wel redelijk. Dan spelen ze boven met de Lego, is het kindje gewoon leuk/lief/rustig en dat gaat wel goed. Maar er zijn ook kindjes die overal willen kijken, aan willen zitten, niet opruimen enz. Ik heb vooral een hekel aan kinderen die binnen een half uur gaan roepen dat ze zich vervelen en vragen om snoep. Ze krijgen hier altijd een bakje met lekkers. Meestal is dat een bakje met chips en dat kleed ik dan leuk aan met wat druiven, een klein koekje, schijfjes komkommer enz. En dan komen ze een half uur later vragen of ze nog iets lekkers mogen. Echt vreselijk vind ik dat..

Er is ook vriendje (die ik trouwens ook even een stop heb gegeven want ik wil ‘m hier niet meer hebben voorlopig) die van de zolder tot de tuin één grote bende maakt en als hij dan wordt opgehaald is het oké doei tot morgen en bam deur dicht. De ene keer is zijn vader 20 minuten later en de andere keer 10 minuten te vroeg. Als ik het dan voor elkaar heb gekregen dat ze samen opruimen en hij moet nog 20 minuten wachten is het weer een bende en als pa 10 minuten te vroeg is ben ik zelf te laat en zit ik met de rommel te kijken. :palm: Het is dan ook net of er een orkaan door mijn huis is geweest. En vader zal uit zichzelf ook niet zeggen van hey moet je niet nog even mee opruimen. Zelf vraag ik dat altijd want ik weet hoe vervelend dat gewoon is.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 07 Feb 2018 23:10

Re: Kleuters en speelafspraakjes

Wij hebben twee buurjongens die echt kind aan huis zijn hier. Zo ontzettend leuk vind ik dat, maar het lijkt hier een beetje een uitzondering. Er speelt er ook wel eens een hier terwijl R met de ander daar is.
Ik vind echt niet alleen m'n eigen kind leuk, ik vind de meeste hartstikke leuk.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem247

Bericht 07 Feb 2018 23:13

Re: Kleuters en speelafspraakjes

Hier wordt er trouwens van 14.15 tot 16.00/16.15 afgesproken. Vind ik lang genoeg.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 08 Feb 2018 08:26

Re: Kleuters en speelafspraakjes

Hier spelen inmiddels vaak dezelfde meiden, heb bij hun geen problemen met brutaal gedrag of expres rommel maken. Nu ben ik ook wel makkelijk dat scheelt ook. Ik werk meeste onder schooltijd dus ik ben daarna ook vaak bezig met huishoudelijke klusjes, dan maakt het mij niet uit als ze wat rommel maken, hooguit als ik nog even wil dweilen maar dan wordt er ook goed geluisterd en geen troep gemaakt.
De meeste kinderen zijn ook gek op Naomi dat vind ik wel heel leuk om te zien. Ze spelen ook altijd met zijn 3en of 4en als er 2 vriendinnetjes mee zijn.

Ik heb 1 meisje hier gehad wat de meiden sloeg als het niet ging zoals zij wil, die heb ik erop aangesproken. Zij kon ook niet goed met de jongste, vond haar vervelend. Toen heb ik gezegd “Naomi woont hier ook en die speelt gewoon mee, als je dat niet wil ga je volgende keer maar thuis spelen met Elena” en dan was het over.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 09 Feb 2018 16:32

Re: Kleuters en speelafspraakjes

Hier zijn speelafspraakjes tot nu toe alleen nog met beste vriendinnetje die ook ons overbuurmeisje is. Dat gaat eigenlijk altijd heel gezellig, vind het heel grappig hoe er dan 'samen' gespeeld wordt. Af en toe moet ik dat een beetje begeleiden, ze zijn tenslotte nog maar 3,5. Maar over het algemeen heb ik er dan echt geen kind aan en vind ik het juist heel relaxt omdat iedereen zich veel beter vermaakt met elkaar en ik vooral oudste veel minder hoef te corrigeren (in spel met jongste is dat veel meer ruzie en duwen etc. dan met haar vriendinnetje). Nu ook, ik zit lekker te forummen terwijl ik me zo min mogelijk met hun spel bemoei en slechts af en toe wat hoef te zeggen. Dat mijn woonkamer een enorme zwijnestal is neem ik dan voor lief overigens :)
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers