Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Novasure

<<

Floor

Noob

Berichten: 142

Geregistreerd: 14 Mei 2015 14:17

Bericht 09 Feb 2018 11:46

Novasure

Is er iemand hier die ervaring heeft met een Novasure behandeling?

Waarom heb je dit gedaan en wat is het effect? En hoe vond je de behandeling zelf?
<<

Anoniem249

Bericht 09 Feb 2018 14:30

Re: Novasure

Wat ik me afvraag bij deze behandeling is of het niet effectiever is om gesteriliseerd te worden? Dan heb je helemaal geen bloedverlies meer en aangezien je niet meer zwanger kunt worden na deze behandeling kijkt me dat handiger. Hoe denk jij daarover?
<<

Floor

Noob

Berichten: 142

Geregistreerd: 14 Mei 2015 14:17

Bericht 09 Feb 2018 14:55

Re: Novasure

Dat is dus een beetje mijn twijfel. Vandaar dat ik dus op zoek ben naar ervaringen mat NovaSure om te kunnen afwegen.
<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 08:10

Bericht 09 Feb 2018 15:00

Re: Novasure

Na een sterilisatie heb je gewoon nog een menstruatie iedere maand.
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020
<<

Anoniem249

Bericht 09 Feb 2018 15:06

Re: Novasure

Puck schreef:Na een sterilisatie heb je gewoon nog een menstruatie iedere maand.

Echt? Hoe kan dat dan, want je produceert toch geen eisprong meer?
<<

Anoniem250

Bericht 09 Feb 2018 15:12

Re: Novasure

Claire**** schreef:
Puck schreef:Na een sterilisatie heb je gewoon nog een menstruatie iedere maand.

Echt? Hoe kan dat dan, want je produceert toch geen eisprong meer?


Menstruatie is vooral het baarmoederslijmvlies dat afgestoten wordt. Elke maand bouwt dat zich opnieuw op en wordt weer afgestoten.
<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 08:10

Bericht 09 Feb 2018 15:13

Re: Novasure

Claire**** schreef:
Puck schreef:Na een sterilisatie heb je gewoon nog een menstruatie iedere maand.

Echt? Hoe kan dat dan, want je produceert toch geen eisprong meer?


Jawel, je hebt nog steeds een eisprong, maar omdat de eileiders worden afgesloten kan de eicel de baarmoeder niet meer bereiken.
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020
<<

Anoniem249

Bericht 09 Feb 2018 15:25

Re: Novasure

Oh jeetje, dat verandert de zaak.
@Floor: bij mij hebben ze in het ziekenhuis eens voorgesteld het een en ander dicht te branden. Als je geen kinderwens (meer) hebt, is dat denk ik ook een goede oplossing. Dan bloed je bijna niet meer als het goed gaat.
<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 13:39

Bericht 09 Feb 2018 15:33

Re: Novasure

Ik heb hier een tijdje geleden ook een topic over geopend, hevige menstruatie
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 10 Feb 2018 08:41

Re: Novasure

Nog geen ervaring maar wel besproken met de gynaecoloog. Ik heb hevig bloedverlies en daardoor bloedarmoede, dus voor mij zal dit een goede oplossing zijn. Ik ga dit in april laten doen.
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 10 Feb 2018 08:56

Re: Novasure

Claire**** schreef:Oh jeetje, dat verandert de zaak.
@Floor: bij mij hebben ze in het ziekenhuis eens voorgesteld het een en ander dicht te branden. Als je geen kinderwens (meer) hebt, is dat denk ik ook een goede oplossing. Dan bloed je bijna niet meer als het goed gaat.

Ik weet niet wat ze dan dicht branden?
Mijn eileiders zijn doorgebrand en ik heb nog steeds dezelfde menstruatie als voorheen. Enige verschil is dat het eitje niet in m'n baarmoeder komt, de rest blijft hetzelfde.
30-04-2017
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 10 Feb 2018 09:12

Re: Novasure

Claire**** schreef:Wat ik me afvraag bij deze behandeling is of het niet effectiever is om gesteriliseerd te worden? Dan heb je helemaal geen bloedverlies meer en aangezien je niet meer zwanger kunt worden na deze behandeling kijkt me dat handiger. Hoe denk jij daarover?


Dit is een sterilisatiemethode. Bij alle normale sterilisatiemethoden wordt de toegang van de eileiders afgesloten. Als je eierstokken worden weggehaald heb je geen eisprong meer en dus nauwelijks bloedverlies maar dan kom je in de overgang.
<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 13:39

Bericht 10 Feb 2018 09:30

Re: Novasure

Blue flower schreef:Nog geen ervaring maar wel besproken met de gynaecoloog. Ik heb hevig bloedverlies en daardoor bloedarmoede, dus voor mij zal dit een goede oplossing zijn. Ik ga dit in april laten doen.



Mijn gynaecoloog ziet er dus toch weer vanaf bij mij... de ene vond het akkoord en de ander niet gezien mijn leeftijd (32 jaar)
Ze is bang voor een toch nog opnieuw komende kinderwens.... en dat terwijl ik bij de jongste bijna ben doodgebloed en mijn man inmiddels is gesteriliseerd..
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 10 Feb 2018 09:39

Re: Novasure

Dat is balen Druifje, ergens begrijp ik de zorgen van zo'n arts maar uiteindelijk is het jouw beslissing natuurlijk. Wat ik me afvraag, staat het vast dat je minder menstrueert na die methode? Lijkt me echt zo naar als je zoveel bloedverlies hebt. Je hebt het vast in je andere topic al benoemd maar is de pil/Mirenaspiraal geen optie?
<<

Anoniem249

Bericht 10 Feb 2018 10:07

Re: Novasure

Ik heb ook bloedarmoede vanwege hevige menstruatie. Ik heb nu de nuvaring (weinig hormonen) en haal deze er maar 1x in de 2a3 maanden uit voor een stopweek. Op deze manier is m'n menstruatie ook een stuk minder hevig (minder aantal dagen).

Ik vind het heel frustrerend dat er zo weinig aan te doen is, ik ben bij verschillende gynaecologen geweest maar ze raadden me allemaal hetzelfde aan (anticonceptie en dan stopweek overslaan)
<<

Anoniem249

Bericht 10 Feb 2018 10:09

Re: Novasure

SoGood als je last hebt van acne is een spiraal geen goed idee. De pil heeft heel veel hormonen en ik had daar veel last van. Zoveel dat ik liever bloedarmoede heb dan de pil slik.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 10 Feb 2018 12:00

Re: Novasure

Claire**** schreef:SoGood als je last hebt van acne is een spiraal geen goed idee. De pil heeft heel veel hormonen en ik had daar veel last van. Zoveel dat ik liever bloedarmoede heb dan de pil slik.

Dat is niet per definitie zo. Spiraal en acne kan ook een hele goede combi zijn is mijn ervaring. Het ligt er maar net aan wat de acne veroorzaakt.
Afbeelding
<<

Anoniem249

Bericht 10 Feb 2018 12:17

Re: Novasure

Elska schreef:
Claire**** schreef:SoGood als je last hebt van acne is een spiraal geen goed idee. De pil heeft heel veel hormonen en ik had daar veel last van. Zoveel dat ik liever bloedarmoede heb dan de pil slik.

Dat is niet per definitie zo. Spiraal en acne kan ook een hele goede combi zijn is mijn ervaring. Het ligt er maar net aan wat de acne veroorzaakt.
Ik dacht dat acne altijd veroorzaakt werd door hormonen?
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:04

Bericht 10 Feb 2018 18:56

Re: Novasure

Ik heb het afgelopen november laten doen.
Ik bloed helemaal niet meer, zo fijn!
Ik heb nig wel menstruatieklachten, heel licht eigenlijk. Dus als ik ongesteld hoor te zijn heb ik wat krampen en helder verlies. Pijn in mijn borsten tijdens de eisprong en dat was het wel zo'n beetje.
Gewoon geen spatje bloed meer,

De behandeling onder plaatselijke verdoving vond ik wel erg pijnlijk. Het voelde aan als een lange wee, uit het niets, dus dat doet best pijn. Ook moest er bij mij de volledige 120 secondes gebrand worden. Het was afzien. De gehele dag last van weeën gehad, soort van lange wee zonder pauze. En de dag er na gewoon niks. Een aantal weken waterige afscheiding gehad and that's it.

Ik ben blij dat ik het heb laten doen, maar als ik wist dat het zo'n pijn zou doen had ik voor een ander ziekenhuis gekozen en het met een ruggenprik laten uitvoeren. 'Mijn' ziekenhuis voert de behandeling alleen uit onder plaatselijke verdoving.

Maar tijdens mijn zoektocht op het internet las ik ook dat veel dames geen centje pijn of lichte pijn hadden met een plaatselijke verdoving. Helaas had ik dat niet.

Ik ben trouwens 35 jaar, het was geen probleem akkoord te krijgen voor novasure. Geen kinderwens, man met een knip, bloedarmoede door menstruatie en ik had echt een heftige bloeding elke maand. Dus het was geen enkel probleem de dokter te overtuigen.

Als er meer vragen zijn, let me know.
05-05-2005 01-05-2011
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 11 Feb 2018 01:52

Re: Novasure

Claire**** schreef:
Elska schreef:
Claire**** schreef:SoGood als je last hebt van acne is een spiraal geen goed idee. De pil heeft heel veel hormonen en ik had daar veel last van. Zoveel dat ik liever bloedarmoede heb dan de pil slik.

Dat is niet per definitie zo. Spiraal en acne kan ook een hele goede combi zijn is mijn ervaring. Het ligt er maar net aan wat de acne veroorzaakt.
Ik dacht dat acne altijd veroorzaakt werd door hormonen?

Vaak wel maar dat betekend niet dat het erger wordt met hormonen.

Wat bij mij voor verbetering zorgde was de constante afgifte van hormonen, dat geeft minder schommelingen. Normaal vlamde het op rond de menstruatie of de stopweek, met spiraal niet meer ondanks dat ik nog gewoon maandelijks ongesteld werd. Ik dacht eerst dat ik er misschien overheen was gegroeid maar na het verwijderen ivm kinderwens kwam alles net zo hard weer terug.

Er zijn ook mensen die helaas last krijgen van acne door het hormoonspiraaltje. Hormonen zijn gekke dingen en elk lichaam reageert weer anders.
Afbeelding

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers