Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


CBL goes assertive!

<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 08 Feb 2018 19:29

Re: CBL goes assertive!

Dobby, dat soort reacties wordt denk ik ook niet bedoeld door Luisa. Het gaat om de korte, flauwe, grappig bedoelde of gewoonweg botte opmerkingen die meerdere forummers maken zodra CBL een topic opent of ergens reageert.

Natuurlijk mag je je verbazing uiten over dingen die CBL soms post en haar proberen van advies te voorzien of soms een spiegel voor te houden. Veel forummers nemen die moeite niet (meer) en reageren niet of proberen gewoon heel sec maar wel constructief advies te geven op haar vragen of dillemma’s.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem278

Bericht 08 Feb 2018 19:53

Re: CBL goes assertive!

Dobby schreef:
Luisa schreef:Ik heb tijden geleden al eens aangekaart dat ik vind dat cbl hier gepest wordt. Maar ik moet Lejow wel gelijk geven dat zij niet de enige is die dit doet. Wat het allemaal triester maakt natuurlijk, gezellig meteen groepje tegen 1. Ben het dan ook helemaal eens met deze post.


Bijzonder.
Ik bedoel mijn reactie (namelijk) oprecht: ik lees hier al langer mee en het valt me op dat juist CBL vaak fel en agressief reageert, terwijl ze zelf aangeeft dat niet fijn te vinden. Ook zijn er vaak negatieve opmerkingen over anderen, over TV-programma's, beroemdheden... Zelden lees ik een positieve bijdrage van CBL; vaak juist met veel verwijten. Terwijl ze zelf dus - nogmaals - dit niet wenst te horen. Uiten mag echter wel, want "mijn mening, ja".
Mijn verbazing in dezen is oprecht. Ik heb dan nog altijd de gedachte: "Het kwartje moet toch vallen als je het uitlegt?" - maar nee dus, kennelijk.
Er worden hier wel wat oordelen gegeven, maar als ik eerlijk ben, als je dingen (terug)blaast naar mensen (CBL), vind ik dat eerlijk gezegd niet zo sjiek. Niet volwassen en niet assertief.
Wat is dan precies pestgedrag onder de mensen die reageren?


Maar als jij hier al écht lang mee zou lezen, en dan heb ik het over meerdere jaren, want er is hier een hele grote groep forummers al jarenlang actief, dan zou je weten dat CBL nu eenmaal een bepaalde manier van doen heeft. Dat kun je leuk vinden of niet, en ik begrijp echt heel goed dat veel mensen er moeite mee hebben. Daar gaat het niet om, het gaat erom dat CBL nu eenmaal zo is, en er een aantal mensen zijn die daar ook in elk topic of bijna elk topic dan weer op in gaan, en de situatie alleen maar erger maken.

Als iemand gewoon op een bepaalde manier reageert, denkt en ís, zoals CBL, dan hoeft er geen kwartje te vallen, zij is zoals zij is. Dan kun je mijns inziens als reageerder, zeker als je hier al sinds jaar en dag komt, toch ook kiezen om geen olie op dat vuur te gooien?

En dat vind ik dus onder pestgedrag vallen. Haar elke keer op een nare manier aanspreken op haar gedrag, de popcorn smiley inzetten, meteen iets schrijven als 'daar gaan we weer'. Of opmerkingen als 'ze luistert toch niet'.
Als je dat weet, als je weet hoe dit steeds opnieuw loopt, zet haar dan op de negeerstand, open haar topics niet, negeer haar reacties, maar laat het gaan.

En ik heb inderdaad een naam genoemd en wellicht een voorbeeld gesteld daarmee, en nee zij is niet de enige, puur degene die me het allermeest opvalt omdat zowel Lejow als CBL hier bij het meubilair horen, ik snap gewoon niet zo goed dat dat na al die jaren nog steeds zo gaat.
(en Lejow, dat neemt niet weg dat het wat mij betreft na die sorry al best was hoor, ik bedoel dit als lopend voorbeeld, niet om het er nog een keer in te wrijven).
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 08 Feb 2018 20:25

Re: CBL goes assertive!

Bijzonder dat elk topic van CBL off-topic gaat.

CBL, je hebt je mening geven en je mening geven. Zij mogen hun mening geven, dat mag jij ook. Echter, de scheidslijn tussen assertief en agressief is maar dun.

Natuurlijk mag jij je mening geven als zij weer iets van jou afkraakt. Maar dat kan ook gewoon door te zeggen: "dat ben ik niet met je eens" of "wij zien dat anders". Als zij jouw vegaburgers afkeuren, kun je ook reageren met: "het smaakt misschien anders dan wat jij gewend bent, maar ik eet dit liever dan vlees". Dan houd je het bij jezelf, val je haar niet af en maak je toch duidelijk hoe je erin staat. Als je er meteen bovenop vliegt, kan dat agressief overkomen en daar wordt de avond vast niet gezelliger van.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Feb 2018 20:54

Re: CBL goes assertive!

Marie schreef:Bijzonder dat elk topic van CBL off-topic gaat.

CBL, je hebt je mening geven en je mening geven. Zij mogen hun mening geven, dat mag jij ook. Echter, de scheidslijn tussen assertief en agressief is maar dun.

Natuurlijk mag jij je mening geven als zij weer iets van jou afkraakt. Maar dat kan ook gewoon door te zeggen: "dat ben ik niet met je eens" of "wij zien dat anders". Als zij jouw vegaburgers afkeuren, kun je ook reageren met: "het smaakt misschien anders dan wat jij gewend bent, maar ik eet dit liever dan vlees". Dan houd je het bij jezelf, val je haar niet af en maak je toch duidelijk hoe je erin staat. Als je er meteen bovenop vliegt, kan dat agressief overkomen en daar wordt de avond vast niet gezelliger van.


Ik geef toch ook mijn mening als ik tegen haar er iets over zeg waar ik het niet mee eens ben. Doet zij evengoed en ik zie echt niet waarom ik dat niet zou mogen. Vind het jammer dat er eerder gezegd werd dat als zij het doet ik het niet ook hoeft te doen. Nee niet mee eens. Waarom zou ik over mij heen laten lopen keer op keer? Zij geeft haar mening oa door te zeggen niet naar India te gaan oke dat mag zij, maar dan mag ik er op ingaan toch? Het gaat tenslotte om mij.
Sorry, maar zie niet in waarom ik zo zou reageren mbt vega eten. Zij weet hoe ik over vlees denk dus ze had het ook voor zich kunnen houden. Dat deed ze niet prima,maar dan moet ze niet gek staan kijken als ik er tegenin ga.Het eerste wat in haar opkomt zegt zij gewoon dus als ik als eerste denk waarom zeg je dat zo respectloos kan ik dat best zeggen vind ik.
Waarom zou ik moeten oppassen daarmee? Zij heeft er toch ook schijt aan! Ik heb het nooit over agressief reageren gehad wat hier continu benoemt wordt. Nee, ik kan er best wat van zeggen wat mijn goed recht is aangezien het mij betreft. Niet zo raar toch?
<<

Anoniem244

Bericht 08 Feb 2018 21:00

Re: CBL goes assertive!

Je mag er best iets over zeggen als zij iets zegt.
Dus als jullie eten en zij zegt er iets over kan je best zeggen “joh ik vind het vervelend dat je elke keer commentaar op mijn eten hebt, zou je daar mee willen stoppen”
Als zij iets over je vakantie zegt kan je ook prima zeggen “als wij het maar leuk vinden, jij hoeft het niet leuk te vinden”
Dat zeuren over je eten kan ik mij voorstellen dat dat gewoon super irritant is, qua vakantie zou ik denken lekker boeiend wat een ander er van vind.
En qua die uitnodigingen vind ik het echt raar als je daar iets over zou zeggen.

Maar denk ook dat meespeelt dat je van de ene persoon meer kan hebben dan van de ander. En jij kan van je schoonzus nou eenmaal wat minder hebben... zo hebben we allemaal wel iemand van wie je meer / minder kan hebben.
Vervelend dat je het van haar allemaal zo aantrekt en niet wat meer los kan laten. Geeft je onnodig een hoop frustratie en irritatie
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 08 Feb 2018 21:32

Re: CBL goes assertive!

Ik vind dat je gelijk hebt dat je er wat van mag zeggen. Hier op het forum ben je echter niet zo heel sterk in aardig je mening geven. Je berichten zijn vaak best agressief ipv assertief. Als je wilt zoek ik paar op en zet het onder elkaar zodat je snapt wat ik bedoel. Het komt ontzettend onaardig over soms en ook op mensen die het onwijs goed bedoelen. Dus ik vraag me af hoe jij dan bent naar iemand die je oprecht boos maakt. Ben je dan aardig en assertief of ben je net als hier: meteen erbovenop en onaardig. Je schetst ook regelmatig dingen die gebeuren met collega’s, callcenter medewerkers of buren etc, ook dan kom je meer ‘flipperig’ over dan aardig. En dat was meer mijn punt: kwaad niet met kwaad vergelden en wat u niet wilt dat u geschiedt.. Jouw schoonzus is niet aardig maar jij kunt ook onwijs onaardig doen. En dan helpt het helemaal niks, dan krijg je alleen maar ruzie. Dus ik raad je aan de tips hier heel goed te lezen en misschien echt een assertiviteitstraining te doen, heb je je hele leven baat van.
Afbeelding
Afbeelding
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Feb 2018 21:52

Re: CBL goes assertive!

Marsy31 schreef:Ik vind dat je gelijk hebt dat je er wat van mag zeggen. Hier op het forum ben je echter niet zo heel sterk in aardig je mening geven. Je berichten zijn vaak best agressief ipv assertief. Als je wilt zoek ik paar op en zet het onder elkaar zodat je snapt wat ik bedoel. Het komt ontzettend onaardig over soms en ook op mensen die het onwijs goed bedoelen. Dus ik vraag me af hoe jij dan bent naar iemand die je oprecht boos maakt. Ben je dan aardig en assertief of ben je net als hier: meteen erbovenop en onaardig. Je schetst ook regelmatig dingen die gebeuren met collega’s, callcenter medewerkers of buren etc, ook dan kom je meer ‘flipperig’ over dan aardig. En dat was meer mijn punt: kwaad niet met kwaad vergelden en wat u niet wilt dat u geschiedt.. Jouw schoonzus is niet aardig maar jij kunt ook onwijs onaardig doen. En dan helpt het helemaal niks, dan krijg je alleen maar ruzie. Dus ik raad je aan de tips hier heel goed te lezen en misschien echt een assertiviteitstraining te doen, heb je je hele leven baat van.


Bespaar je de moeite een lijstje maken vind ik onzin en vrij sneu sorry zo denk ik erover. Ik bedank ook regelmatig voor tips ed, maar daar zegt niemand wat over.............jammer!
Ik ben hier wel iets anders dan in het echt hoor. Ik zeg dan ook gewoon waar het op staat, maar op een iets andere manier. Lijkt me heel vervelend als ik met een familielid ruzie krijg hier is dat wat makkelijker ;).
Nee ik ga geen cursus oid volgen vind dat zwaar overdreven net als toen iemand beweerde dat ik autistisch was ook zoiets achterlijks!
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 08 Feb 2018 21:55

Re: CBL goes assertive!

Maar kijk nou even serieus naar je eerste en laatste zin, hoe vreselijk onaardig ben je nou tegen mij? Als je dat echt niet kunt zien, dan weet ik het ook niet meer..
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem301

Bericht 08 Feb 2018 22:10

Re: CBL goes assertive!

Ik snap ook best dat CBL niet op een lijstje zit te wachten hoor. Vind haar 1e zin niet onaardig verwoord. Haar laatste zin trouwens ook niet.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 08 Feb 2018 22:16

Re: CBL goes assertive!

Ik bedoelde het oprecht, soms zie je even niet wat de ander bedoeld. Zo werd ik ooit ook op mijn vingers getikt nadat iemand mij gequote had en zag ik het toen opeens wel. En Carrie, doe nou niet net alsof je niet snapt hoe CBL op mensen hier reageert. Die laatste zin geeft toch 100% aan waarom ze constant mensen tegen zich in het harnas jaagt. In het echte leven en hier op het forum. En nu heeft ze het notabene over assertiviteit, dat ze de definitie niet snapt - soit. Maar dat ze ook niet aanneemt hoe vreselijk aanvallend en onvriendelijk ze kan zijn en jij dat met jouw reactie ook gaat bagetalliseren, daar is ze natuurlijk niet mee geholpen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Feb 2018 22:40

Re: CBL goes assertive!

Marsy31 schreef:Maar kijk nou even serieus naar je eerste en laatste zin, hoe vreselijk onaardig ben je nou tegen mij? Als je dat echt niet kunt zien, dan weet ik het ook niet meer..



Sorry als het lullig overkwam. Maar kan je soms begrijpen dat ik het ook even niet meer weet hoe te reageren?
<<

Anoniem229

Bericht 08 Feb 2018 23:15

Re: CBL goes assertive!

Quizzle: reagerend op je 'Dan zou je weten dat CBL nou eenmaal een bepaalde manier van doen heeft.'

Tja. Maar ze geeft zelf aan bepaalde reacties van anderen niet leuk te vinden. Ze geeft kritiek op anderen. Vaak ook, fel.
Het gaat er bij mij niet in dat haar eigen gedrag dan maar 'zo is ze nu eenmaal' is. En in dit topic nog eens extra, omdat ze kennelijk het verschil tussen agressief en assertief niet weet.
Maar goed, ik laat het hier maar bij.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 09 Feb 2018 00:13

Re: CBL goes assertive!

caribbeanlover schreef:
Marsy31 schreef:Maar kijk nou even serieus naar je eerste en laatste zin, hoe vreselijk onaardig ben je nou tegen mij? Als je dat echt niet kunt zien, dan weet ik het ook niet meer..



Sorry als het lullig overkwam. Maar kan je soms begrijpen dat ik het ook even niet meer weet hoe te reageren?


Ja dat begrijp ik helemaal! Daar loop ik hier ook wel eens tegenaan. En ook ik krijg vaak het advies om iets minder fel te zijn of direct en ik denk daar wel over na. Maar dit topic gaat specifiek om hoe te reageren op je schoonzus, dus ik denk dat het heel goed is als je ook kunt reflecteren en niet zo reageert als je hier doet. Want ook zij kan je zo in een hoek drukken en het is natuurlijk de bedoeling dat jouw gevoel duidelijk wordt en niet dat er ruzie ontstaat. En als je mij al op de kast krijgt door een bepaalde manier van reageren, wat heel anders had gekund met vriendelijkere bewoording, dan ben ik bang dat je schoonzus ook op de kast gaat zitten, waardoor zij weer dingen gaat roepen en jij gefrusteerd raakt etc etc.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 09 Feb 2018 07:56

Re: CBL goes assertive!

Marsy31 schreef:Maar kijk nou even serieus naar je eerste en laatste zin, hoe vreselijk onaardig ben je nou tegen mij? Als je dat echt niet kunt zien, dan weet ik het ook niet meer..


Meen je dit? Ik denk dat je in die laatste zin comma’s moet lezen, dan is het al minder hard. Daarbij refereert ze aan het feit dat iemand haar autistisch noemt, dat ze daar negatief over is lijkt mij niet gek.

Ik vind ook dat men hier wat meer moet kijken naar hoe iemand gewoon is te reageren of nou eenmaal is. Iedereen weet dat CBL nogal uitgesproken reageert. Dat betekent toch niet dat er kwaad achter zit? Natuurlijk zou ze dingen ook anders kunnen brengen, maar dat hoort kennelijk niet bij haar. Waarom er gelijk vanuit gaan dat zij iets lulligs bedoeld? Lijkt mij dat iemand die haar ‘kent’ prima in staat moet zijn om daar doorheen te prikken. Ik vind hier ook genoeg mensen stom reageren, qua vorm dan. Dan kan ik daar over vallen, maar ik richt me liever op de inhoud van die post.

En met dat pestgedrag bedoel ik dat telkens uitdagen en zuigen, dat op elke slak een kilo zout leggen en alles in het negatieve zetten. En als CBL dan met een sneer reageert valt men masaal over haar heen. Tja, iets met een cirkeltje lijkt mij. En dan met name het met een groepje tegen 1 gedrag.
Overigens zijn hier m.i. wel vaker mensen gepest, in meer of mindere mate. Ik denk aan een babydoll, Maura, maar ook een printje in een korte periode. Vast nog wel meer. Het is een forum, tuurlijk zijn er mensen hier die je niet mag. Maar je hoeft niet te reageren he.
<<

Anoniem304

Bericht 09 Feb 2018 08:09

Re: CBL goes assertive!

Goh en dan gaat het op dit forum nog altijd poeslief er aan toe.

Op andere fora worden reacties met het IQ van een aardappel compleet de grond ingeboord. Welkom op het internet.
Ik snap nooit zo goed dat het hier altijd maar een gezellig theekransje moet zijn.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 09 Feb 2018 08:13

Re: CBL goes assertive!

Cotton schreef:Goh en dan gaat het op dit forum nog altijd poeslief er aan toe.

Op andere fora worden reacties met het IQ van een aardappel compleet de grond ingeboord. Welkom op het internet.
Ik snap nooit zo goed dat het hier altijd maar een gezellig theekransje moet zijn.


Maar dat hoor jij mij ook niet zeggen. Ik heb niets tegen harde reacties, sterker nog daar houd ik van. Als het gaat om pestgedrag doel ik juist op het stelselmatig kleineren, lullig reageren, op de man spelen o.i.d bij een bepaalde persoon. Eigenljk ongeacht wat die persoon zegt. Heeft niks met harde reacties te maken.
<<

Anoniem229

Bericht 09 Feb 2018 08:16

Re: CBL goes assertive!

Maar CBL opent zelf een topic waarin nou juist zij - die regelmatig van zich afblaast - zegt assertiever te willen zijn. Met voorbeelden. Waarna geantwoord wordt: 'Dat is eerder agressief.' Is dat pesten?

Met de stelling 'Zo ben ik nou eenmaal' of 'Zo is zij nou eenmaal' hoef je nooit verantwoording te nemen. Dat kan de grootste pestkop van de klas ook zeggen.

Overigens vind ik een antwoord als 'onzin', 'vrij sneu' en 'zwaar overdreven' ook niet heel vriendelijk.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 09 Feb 2018 08:22

Re: CBL goes assertive!

Thanks Dobby, dat was precies wat ik ook bedoelde
Afbeelding
Afbeelding
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 09 Feb 2018 08:28

Re: CBL goes assertive!

[quote="Dobby"]Maar CBL opent zelf een topic waarin nou juist zij - die regelmatig van zich afblaast - zegt assertiever te willen zijn. Met voorbeelden. Waarna geantwoord wordt: 'Dat is eerder agressief.' Is dat pesten/quote]

Nee natuurlijk niet. Gaat ook niet specifiek om dit topic, het is meer dat het hier ter sprake kwam dat ik er op inhaak. Het gaat om het totaalplaatje, het structurele.

En nu ga ik werken dus ik trek me terug uit deze discussie.
<<

Anoniem304

Bericht 09 Feb 2018 08:29

Re: CBL goes assertive!

Luisa schreef:
Cotton schreef:Goh en dan gaat het op dit forum nog altijd poeslief er aan toe.

Op andere fora worden reacties met het IQ van een aardappel compleet de grond ingeboord. Welkom op het internet.
Ik snap nooit zo goed dat het hier altijd maar een gezellig theekransje moet zijn.


Maar dat hoor jij mij ook niet zeggen. Ik heb niets tegen harde reacties, sterker nog daar houd ik van. Als het gaat om pestgedrag doel ik juist op het stelselmatig kleineren, lullig reageren, op de man spelen o.i.d bij een bepaalde persoon. Eigenljk ongeacht wat die persoon zegt. Heeft niks met harde reacties te maken.

Dat begrijp ik, maar ik ben dus wel iemand die de popcorn smiley er zo nu en dan in gooit? Waarom? Ieder topic van CBL loopt doorgaans op pagina 1 al volledig uit de hand omdat ze om zich heen begint te slaan als de reacties haar niet bevallen.
Is mijn popcorn plaatje dan pestgedrag? Misschien wel. Ja ik hoef dan inderdaad niet te reageren, maar ik zit dan zo hard te facepalmen achter m'n laptop dat ik me echt af vraag hoe iemand gewoon echt zo kan zijn en dan kies ik soms inderdaad voor wat olie op het vuur.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 09 Feb 2018 09:38

Re: CBL goes assertive!

Cotton schreef:Goh en dan gaat het op dit forum nog altijd poeslief er aan toe.

Op andere fora worden reacties met het IQ van een aardappel compleet de grond ingeboord. Welkom op het internet.
Ik snap nooit zo goed dat het hier altijd maar een gezellig theekransje moet zijn.


Maar ik zit niet op een forum om extra hard te zijn. Of om hier dingen te zeggen die ik in het dagelijkse leven nooit zou zeggen. Ik probeer hier niet extra gemeen of hard over te komen alleen maar omdat het dan toevallig internet is en het dan geoorloofd zou zijn. We zijn toch nog steeds mensen?

Ik vind juist het feit dat overal zo hard wordt gereageerd (social, andere fora) een slechte ontwikkeling. Mensen lijken maar alles te gaan roepen omdat het eenmaal kan. Lekker veilig van achter je computer. Ik heb helemaal geen zin in hard tegen hard, ik blijf dan liever in een theekransje denk ik.
<<

Anoniem304

Bericht 09 Feb 2018 09:51

Re: CBL goes assertive!

Mja, in het dagelijks leven kan ik er uiteraard geen smiley's in gooien, maar als iemand dan een domme opmerking heeft dan bats ik daar ook wel in. Niet gemeen, wel hard soms ja denk ik.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 09 Feb 2018 09:55

Re: CBL goes assertive!

Ik snap het argument van een theekransje sowieso oprecht ook eigenlijk nooit zo goed. Is dat het doel van mensen die niét hard, overly eerlijk, of lullig willen doen? Ik vind het altijd zo gek dat als je het gewoon netjes wil houden, of oprecht iig, dat het dan vergeleken wordt met een theekransje. En vooral: dat je dan iemand bent die wil dat het dat is, een theekransje. Ik snap echt al jaren die vergelijking niet.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem304

Bericht 09 Feb 2018 09:57

Re: CBL goes assertive!

Zora schreef:Ik snap het argument van een theekransje sowieso oprecht ook eigenlijk nooit zo goed. Is dat het doel van mensen die niét hard, overly eerlijk, of lullig willen doen? Ik vind het altijd zo gek dat als je het gewoon netjes wil houden, of oprecht iig, dat het dan vergeleken wordt met een theekransje. En vooral: dat je dan iemand bent die wil dat het dat is, een theekransje. Ik snap echt al jaren die vergelijking niet.

Het gaat gewoon niet altijd netjes, dat is gewoon zo. En dat moet altijd zo breed uitgemeten worden. Terwijl ik dan denk; zo gaat het in het echt leven ook niet, het is niet altijd een 'theekransje' of hoe je het ook maar noemen wilt.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 09 Feb 2018 10:40

Re: CBL goes assertive!

Ik durf te beweren dat ik hier 100% reageer zoals ik ook in het echt zou doen. Ik ben hier 100% mezelf.
Afbeelding
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers