Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Juiste kleur lippenstift bepalen

<<

Anoniem298

Bericht 08 Feb 2018 10:12

Juiste kleur lippenstift bepalen

Hoe doe je dat? Ik neem aan dat je een kleur kiest die bij je huidskleur past? En verder? Ik heb nu twee kleuren die ik op zich wel oké vind, maar laaiend enthousiast word ik er niet van. Of moet ik echt naar een ICI Paris of soortgelijke winkel/beautysalon voor advies daarover? Ik wil er ook niet al teveel geld aan besteden eigenlijk.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 08 Feb 2018 10:24

Re: Juiste kleur lippenstift bepalen

Ik zou wel even advies vragen, je moet er rekening mee houden of het bij je huidskleur past en of het een koele of warme kleur is. Mocht je er niet teveel geld aan uit willen geven zou je evt advies kunnen vragen en het product daar niet kopen. Kleurcode/tint opschrijven of onthouden en deze tint in een goedkopere versie kunnen zoeken. Maar ze zullen toch wel verschillende prijsklassen hebben bij bijvoorbeeld een Douglas.
<<

Anoniem313

Bericht 08 Feb 2018 10:35

Re: Juiste kleur lippenstift bepalen

Paar dingen om op te letten:

- warmte: bij een warme huidskleur past een warme kleur lipstick, bij koel past koel.
- intensiteit: wil je een knal kleur of liever meer nude? En wil je richting roze of rood? Dan kom je uit op bijvoorbeeld subtiel koel roze of juist knallend warm rood. Alle combinaties bestaan.
- finish: mat, glanzend? Sheer of dekkend?

Dat zijn de belangrijkste parameters, volgens mij.
Als je wel voor advies wil gaan, zou ik voor MAC kiezen. Die geven goede adviezen en hebben mooie lippenstiften. Kosten 20 euro maar ze blijven goed zitten en je doet er echt lang mee.
<<

Anoniem298

Bericht 08 Feb 2018 11:42

Re: Juiste kleur lippenstift bepalen

Bedankt voor jullie reactie! 20 euro vind ik nog wel te doen, het is tenslotte geen wekelijkse uitgave. Ik heb eerder lipgloss van MAC gebruikt waar ik erg tevreden over was, dus wat mij betreft opnieuw het proberen waard voor 'gewone' lippenstift.

De parameters die jij noemt vind ik ook handig! Ik ben sowieso al snel bang dat het te knallend is of juist te licht, dus dan draag ik maar geen lippenstift terwijl ik denk dat dat juist een mooie finishing touch is bij de rest van de make up.
<<

Geel

Bericht 08 Feb 2018 11:49

Re: Juiste kleur lippenstift bepalen

Qua kleurwarmte kan ik je vast helpen: jij bent een warm type, dus kleuren als fuchsia, babyroze, kersenrood of diep-paarsroze kun je overslaan. Deze:

Afbeelding

Afbeelding

Ik weet echt niet of je herfst of lente bent, ik vermoed herfst, maar ze zijn gelukkig allebei warm, dus ik zou met deze kleuren gaan experimenteren:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Geel

Bericht 08 Feb 2018 11:54

Re: Juiste kleur lippenstift bepalen

Als je de rest van je make-up ook nog wat wilt aanpassen, zodat het allemaal mooi bij die lipstick past, neem dit plaatje dan mee als inspiratie :wink:

Afbeelding

Ik denk dat dit je heel mooi zal staan allemaal. Mooie olijfgroene blouse eronder en hoppa. Je kunt écht meer met kleur werken, maar als je de verkeerde kleuren gebruikt, zul je altijd denken: getsie, wat fel en knallend, of juist licht inderdaad. Dat komt alleen maar omdat de kleurtóón niet bij jouw natuurlijke schoonheid past, het matcht dan niet, terwijl een andere toon je fantastisch uit de verf (haha) laat komen. Go for it!
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4486

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 08 Feb 2018 12:40

Re: Juiste kleur lippenstift bepalen

Let ook even op de kleur rood want sommige laten je tanden heel geel lijken. Ik heb zelf een chubby stick van Clinique maar de kleur is eraf gesleten dus weet niet welke kleur het is :(
<<

Anoniem298

Bericht 08 Feb 2018 16:02

Re: Juiste kleur lippenstift bepalen

Geel schreef:Qua kleurwarmte kan ik je vast helpen: jij bent een warm type, dus kleuren als fuchsia, babyroze, kersenrood of diep-paarsroze kun je overslaan.


Oh ja, zie je, daar ga ik al. Gebruik ik dus al die tijd al de verkeerde kleur :palm: Waarom ben ik een warm type? Ik dacht juist van niet omdat ik een lichte huidskleur heb, of staat dat er dan weer los van?
Ik heb er net als met kleding geen kaas van gegeten zoals je al merkt.

Geel schreef:Als je de rest van je make-up ook nog wat wilt aanpassen, zodat het allemaal mooi bij die lipstick past, neem dit plaatje dan mee als inspiratie :wink:

Afbeelding

Ik denk dat dit je heel mooi zal staan allemaal. Mooie olijfgroene blouse eronder en hoppa. Je kunt écht meer met kleur werken, maar als je de verkeerde kleuren gebruikt, zul je altijd denken: getsie, wat fel en knallend, of juist licht inderdaad. Dat komt alleen maar omdat de kleurtóón niet bij jouw natuurlijke schoonheid past, het matcht dan niet, terwijl een andere toon je fantastisch uit de verf (haha) laat komen. Go for it!


En hier heb ik ook echt veel aan! Volgens mij gebruik ik al jaren de verkeerde kleur foundation en blush, de vorige was volgens mij te donker (was zelfs een beetje oranje-achtig) en die ik nu heb is weer te licht. :nopompom:
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 08 Feb 2018 16:52

Re: Juiste kleur lippenstift bepalen

Je bent een warm type omdat bij jou de ondertoon van je huid geler is. Elke huid heeft gele en blauwe pigmenten, de mensen bij wie het geel de overhand heeft zijn warme kleurentypes (lente/herfst). De mensen bij wie de blauwe pigmenten de overhand hebben zijn koele kleurentypes (zomer / winter).
#teammaple🍁
<<

Anoniem249

Bericht 08 Feb 2018 17:14

Re: Juiste kleur lippenstift bepalen

En als je een rode ondertoon hebt (lichte huidskleur)?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 08 Feb 2018 18:12

Re: Juiste kleur lippenstift bepalen

Dan moet je nog steeds op geel/blauw letten :)
#teammaple🍁
<<

Anoniem249

Bericht 08 Feb 2018 18:14

Re: Juiste kleur lippenstift bepalen

Noooo... dat weet ik niet hoor. De vrouwtjes van de make up raden me altijd spul aan dat past bij het pallet dat Geel geplaatst heeft, dus ik ga er maar vanuit dat het klopt.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 08 Feb 2018 18:20

Re: Juiste kleur lippenstift bepalen

Hopelijk zien ze het goed! Vast wel.

Ik heb een paar weken terug een kleuranalyse gedaan. Was erg leuk en nu weet ik dat ik zomer ben (en geen winter, wat ik eerst dacht). Mijn ondertoon is blauw en m’n huid erg licht, koele kleuren staan mij het mooist. Dus eerder rozetinten dan oranjetinten.
#teammaple🍁
<<

Anoniem249

Bericht 08 Feb 2018 18:26

Re: Juiste kleur lippenstift bepalen

Ik zou dat ook wel willen doen UN, maar ben bang dat het zo'n truttig gebeuren is en dat ik dan denk "wat doe ik hier?". Of viel dat bij jou mee? Hoe lang duurt zoiets?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 08 Feb 2018 18:29

Re: Juiste kleur lippenstift bepalen

Het was lichtelijk truttig maar dat is het onderwerp ook wel :) het duurde een uur en met vriendinnen erbij leuk!
#teammaple🍁

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers