Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Emigreren?

<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 08 Feb 2018 12:31

Re: Emigreren?

Marsy31 schreef:Nee, maar jij wel? ;)
Blijft toch gissen en ik geloof echt dat als je hart erin zit, dat het dan ook je leven is.

En bedoel dit echt niet lullig: maar stage of reizen is niet emigreren, dat is ook echt vakantie, het is een tijdelijk iets en je weet wanneer het weer ophoudt en je teruggaat. Vanzelfsprekend heb je dan ander gevoel dan wanneer je werkende en sociale leven voor altijd in ander land is. Dan moet je wel een bepaalde mindset hebben. En die voel ik bij Jip, en dat is waarom ik het aanmoedig, ik herken mezelf er ook heel erg in.


Als je gewoon 40+ uur mee draait voor 5 maanden, 5 dagen in de week is dat echt wel anders dan gewoon op vakantie zijn. (Geloof me, ben vaak en lang genoeg in Thailand geweest om dat verschil te ervaren) Je krijgt iig een veel beter idee van hoe het dagelijks leven er aan toe gaat dan enkel ergens op vakantie te zijn geweest.


En true, als het echt je passie is dan is een B&B zeker minder "zwaar" dan als dat het niet is. Maar feit is wel dat je nooit echt de deur achter je dicht kan trekken. En ook dan heb je met allerlei (bureaucratische) regeltjes te maken.
Heb altijd het idee dat velen het onderschatten. Zeker als je 0 ervaring hebt op dat gebied. Dat is het enige dat ik bedoelde :)

Enne die mindset klopt helemaal, er zijn genoeg mensen die bij een week vakantie al heimwee hebben of zich totaal niet aan kunnen passen aan een cultuur. Ja dan kom je er niet.
Ik voelde me tijdens mijn stage ook geen toerist. Verbleef buiten het toeristische gedeelte, leerde een beetje de taal (enorm moeilijk, Thais!) waardoor ik makkelijker kon communiceren. (Het meest toffe was toen ik een lange treinreis had (9u), en de conducteur 0 worden engels sprak, ik de enige blanke was, er niemand engels sprak en hij langs kwam aan iedereen iets vroeg. Ik herkende 1 van mijn favo maaltijden tijdens zijn verhaal, waar ik uit op maakte dat het om luch ging. Dus ik kon lunch bestellen, vragen hoe duur het was en kreeg inderdaad 2 stations later precies wat ik besteld had, inclusief het extra bestelde gebakken ei. Dat gaf wel een kick!)

Maar Jip, kan je met jouw beroep ook geen werkvisum in Australie krijgen? Ik heb het toen eens opgezocht voor mijzelf en er is een lijst opgesteld voor beroepen waarmee je een werkvisum kan krijgen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 08 Feb 2018 12:36

Re: Emigreren?

Wat jij nu schrijft herken ik ook. Dat kon ik ook na mijn 3 maanden reizen (wv een maand thailand) en ik pluk daar nu nog de vruchten van. Ik ben een toerist, maar ik meng me ook heel makkelijk tussen de mensen (voor zo ver dat kan als farang). Nu ook op vakantie zag ik zo veel verschil in hoe mensen op ons reageerden tov andere toeristen die hetzelfde bestelden. Bij ons kwam er altijd een glimlach terug. (en dat was ook al zonder V).

Ik weet niet of ik dit werk wil blijven doen of iets heel anders...
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers