Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


CBL goes assertive!

<<

caribbeanlover

Bericht 07 Feb 2018 16:58

Re: CBL goes assertive!

Lejow schreef:Assertief zijn betekent dat je kunt opkomen voor jezelf. Dat vind ik in deze beide situaties nou niet echt van toepassing.
Iemand die foto's stuurt waar jij niet op zit te wachten heeft niets met assertiviteit te maken.

Daarnaast vertel jij iedereen toch altijd al graag, te pas en te onpas, wat je van iets vindt?



Daaaaaaaahaaaaaaaaag Lejow bij deze ben je een block!
<<

Anoniem245

Bericht 07 Feb 2018 17:02

Re: CBL goes assertive!

caribbeanlover schreef:
Lejow schreef:Assertief zijn betekent dat je kunt opkomen voor jezelf. Dat vind ik in deze beide situaties nou niet echt van toepassing.
Iemand die foto's stuurt waar jij niet op zit te wachten heeft niets met assertiviteit te maken.

Daarnaast vertel jij iedereen toch altijd al graag, te pas en te onpas, wat je van iets vindt?



Daaaaaaaahaaaaaaaaag Lejow bij deze ben je een block!


Misschien moet je de titel van het topic veranderen in CBL goes volwassen. En dan tips vragen, jeetje.
<<

caribbeanlover

Bericht 07 Feb 2018 17:08

Re: CBL goes assertive!

Dat doet er nu niet toe. Het gaat erom hoe zielig zij steeds doet naar mij wat los staat van dit topic!
Trouwens je mening geven en voor jezelf opkomen is gewoon volwassen hoor.
<<

Anoniem229

Bericht 07 Feb 2018 17:17

Re: CBL goes assertive!

't Is de manier waarop.
Lejow schrijft niets dat niet klopt.

Maar toe maar.
Dit heeft volgens mij niet zoveel zin; ik heb niet het idee dat je open staat voor hoe iemand iets bedoelt.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 07 Feb 2018 17:22

Re: CBL goes assertive!

Je mening geven en voor jezelf opkomen zijn twee compleet verschillende dingen.

Google says:
Een definitie voor de competentie assertief of assertiviteit wordt bedoeld: Op een niet kwetsende, tactvolle manier opkomen voor de eigen mening, behoeften of belangen. Assertiviteit of zelfstandigheid wil ook zeggen dat je goed voor jezelf kunt opkomen waarbij je anderen in hun waarde laat.

:face:


Iets uitleggen aan CBL heeft meestal weinig zin. Ze staat sowieso niet open voor de mening van anderen. Het is hoe zij het vindt, en niet anders.
<<

Anoniem244

Bericht 07 Feb 2018 17:28

Re: CBL goes assertive!

Waarom zou je iets zeggen over de uitnodiging die hun sturen? Als zij er foto’s bij willen doen prima... dat jij dat niks vind, ook prima... maar waarom zou je daar iets van zegen? Laat ze lekker.
Ik weet ook hoe m’n neefje eruit ziet maar vind het heerlijk om foto’s te ontvangen.

Voor jezelf opkomen en assertief zijn is alleen maar goed... maar Zoals jij beschrijft is niet assertief.
<<

Anoniem248

Bericht 07 Feb 2018 18:08

Re: CBL goes assertive!

Ik dacht door de topictitel even dat je een assertiviteitscursus ging volgen. Misschien mag ik je dat als tip aandragen?
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 07 Feb 2018 22:48

Re: CBL goes assertive!

Sorry dat ik het zeg, maar je doet me aan mn tante denken :palm:
Die trekt zich ook alles aan. Ze kan absoluut niet tegen een grapje en (denk ik) omdat ik haar vergeten ben te feliciteren met haar verjaardag (pas geleden) verwijderd ze me van Facebook, net al bij mn ma. Blijkbaar heeft mn ma iets gezegd en wordt ze verwijderd van Facebook (geen wereld ramp weet ik, maar het is een aparte vrouw)... Ook als mn oom ooit komt te overlijden, dan verbreekt ze alle contact met de familie van mn oom z'n kant...

Sorry maar daar doe je me een beetje aan denken, moest het even kwijt dat dat niet zo leuk is...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 07 Feb 2018 23:09

Re: CBL goes assertive!

Weet je wat me het meest opvalt in deze post? Dat jij PRECIES doet wat je bj je schoonzus zo irriteert. Jij gaat kwaad met kwaad bestrijden. Ik ben opgevoed met: 'wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet'. Dus zij geeft haar mening maar is een rotwijf, dus nu ga jij je mening ook heel duidelijk neerzetten, maar dat is dan opeens ok, want zij doet het ook. Wat je ook zou kunnen doen, en wat veel volwassener en constructiver is, is inderdaad negeren of rustig reageren en niet als een gebeten hond. Je kunt mensen niet veranderen, alleen jezelf. En als op deze manier 'assertiever' wilt zijn, lijkt het mij eerder destructief dan constructief. Als je wilt dat er in de toekomst wat veranderd, zou ik het zeker anders aanpakken.

Maar dit is weer een typisch CBL topic. Jij hebt iets in je hoofd, mensen proberen je met alle liefde van de wereld te laten inzien dat weer een typisch CBL probleem en gedachtegang is, dus proberen je te behoeden en jij trekt toch je eigen plan uiteindelijk. Hopelijk zie je ook eens in als 95% van de antwoorden op jouw topics (en bless the mensen die de rust, het geduld en de tijd nemen om jou nog van advies te voorzien) hetzelfde zijn. Trek daar conclusies uit. Ik gok dat als mensen zovaak hetzelfde reageren dat het wel eens zo zou kunnen zijn denk je niet? En grappig genoeg loop ik nooit tegen dit soort situaties aan, simpelweg omdat ik mijn energie niet wil stoppen in dit soort zaken. Ga de film Frozen kijken: 'laat het gaan, laat het los' is echt een mantra wat jij zou moeten herhalen. Elk uur.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem316

Bericht 07 Feb 2018 23:11

Re: CBL goes assertive!

Wauw CBL, wat ben je toch onvoorstelbaar. Dat wat jij wil doen is niet assertief maar is horkig en asociaal.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 08 Feb 2018 00:10

Re: CBL goes assertive!

Laat gaan. Ze doet er toch helemaal niks mee. Dat doet ze nooit. Haar mening is toch altijd waarheid. Zonde van je energie.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem253

Bericht 08 Feb 2018 07:33

Re: CBL goes assertive!

caribbeanlover schreef:
ChiQ schreef:Kan het jou echt wat schelen dat zij een vegaballetje vies vindt? Of zegt dat je niet naar India moet gaan? Ik vind het zo niet boeiend wat een ander van mijn eten vindt/mijn vakanties. En kijk - jij doet waar je zin in hebt, en zij ook.. ze klapt die mailtjes lekker naar jullie beiden. Want dat mag zij gewoon doen, net zoals jij een vegabal een delicatesse vindt en Bali het allerleukste vindt om op vakantie te gaan.


Hoe zou jij het vinden als je eindelijk eruit bent waar je heen wilt en iemand zegt .........nee joh doe normaal oid zegt? Niet leuk toch?


Kan je je daar echt druk om maken? Mij zou het echt niet boeien, jij lekker naar Bali en zij naar de camping in zeeland (bij wijze van) prima toch :).
<<

Anoniem257

Bericht 08 Feb 2018 09:28

Re: CBL goes assertive!

Dee schreef:Wauw CBL, wat ben je toch onvoorstelbaar. Dat wat jij wil doen is niet assertief maar is horkig en asociaal.

Daaaaaaaaaaaaaaag


BLOCK. :face:
<<

Anoniem304

Bericht 08 Feb 2018 09:29

Re: CBL goes assertive!

:popcorn:
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 08 Feb 2018 09:33

Re: CBL goes assertive!

Ik snap het wel een beetje hoor, sommige mensen denken altijd maar alles te kunnen zeggen. Nu moet je je daar niks van aantrekken nee, en is het belangrijker dat JIJ het leuk/lekker vindt ipv zij, maar nodig is het ook niet. Mensen hebben daar bij mij ook weleens een handje van, ik heb hier weleens als tip gekregen dat ik misschien teveel ruimte laat voor deze mensen/opmerkingen. Ik reageer er dan niet meteen op en vind het achteraf eigenlijk gewoon een rot opmerking. Je hoeft er niet boos om te worden/ruzie om te maken. Maar je kan het wel sneller afkappen, dan hebben mensen echt wel door dat je het niet waardeert of dat het vooral gewoon onnodig is om zo'n opmerking te maken. Als jij zit te genieten van een vegaballetje is het niet leuk als iemand anders lachend zegt: vies he!?. Dus dan zou ik zeggen: "als ik het maar lekker vind!". Of "het is ook niet voor jou hoor". En dan niet boos maar gewoon duidelijk.
<<

Anoniem316

Bericht 08 Feb 2018 09:47

Re: CBL goes assertive!

Betty schreef:
Dee schreef:Wauw CBL, wat ben je toch onvoorstelbaar. Dat wat jij wil doen is niet assertief maar is horkig en asociaal.

Daaaaaaaaaaaaaaag


BLOCK. :face:


Wat? Ben jij CBL? :P
<<

Anoniem278

Bericht 08 Feb 2018 09:59

Re: CBL goes assertive!

Misschien kun je een beetje van beiden doen, CBL? Iets meer van je af laten glijden, (want wat doet hun mening er überhaupt toe?) en af en toe gewoon aangeven dat je iets niet prettig vindt? Ik snap best dat het op een gegeven moment gaat irriteren als je steeds maar ongevraagd commentaar krijgt.
Wat ik wel n beetje grappig vind is dat jij hier altijd zegt: 'het is mijn mening en die mag ik geven', want eigenlijk doen zij nu precies hetzelfde. Ze hebben een mening en die geven ze. Misschien kun jij daar ook zelf iets van leren? Dat het dus niet altijd even prettig is als iedereen maar te pas en te onpas hun mening geeft?

Verder, Lejow, ik vind dat CBL wel een punt heeft. Ik vind ook dat je haar een beetje pest, en dat vind ik al een hele tijd. Je vindt haar overduidelijk een vervelend iemand, prima, maar je laat ook geen kans onbenut om dat erin te wrijven. Je deed het bij de showbizzbaby's gister en je doet het echt heel vaak. Waarom negeer jij haar niet gewoon?
<<

Zero

Bericht 08 Feb 2018 10:13

Re: CBL goes assertive!

Dit vind ik niet echt over komen als assertief. Dit vind ik over komen als asperger.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 08 Feb 2018 10:25

Re: CBL goes assertive!

Quizzle schreef:Verder, Lejow, ik vind dat CBL wel een punt heeft. Ik vind ook dat je haar een beetje pest, en dat vind ik al een hele tijd. Je vindt haar overduidelijk een vervelend iemand, prima, maar je laat ook geen kans onbenut om dat erin te wrijven. Je deed het bij de showbizzbaby's gister en je doet het echt heel vaak. Waarom negeer jij haar niet gewoon?


Dit. Ik was ook al een manier aan het vinden om het aan te kaarten dat het opvalt dat als het om CBL gaat, jij er direct bij bent en ook dat je gewoon niet aardig bent. Je bent juf, ik neem aan dat je pesten in de klas ook niet pikt? Toch doet me het gedrag aan pesten denken. Ik zeg niet dat je het bewust doet, maar het komt op mij wel zo over.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 08 Feb 2018 11:13

Re: CBL goes assertive!

Maple schreef:Ik dacht door de topictitel even dat je een assertiviteitscursus ging volgen. Misschien mag ik je dat als tip aandragen?


Dat dacht ik ook!

En niet om het één of ander CBL maar zou het niet veel fijner zijn als je sommige dingen gewoon langs je heen laat gaan? Dat bespaart je een hoop energie die je veel beter ergens anders voor kan gebruiken zoals de leuke dingen :) Voorbeeld: Mijn moeder en broertje zijn heel besluiteloos, zij kunnen heel lang tobben of ze iets wel of niet moeten doen. We gaan jaarlijks met elkaar op vakantie en ook dan komt dit terug, heel irritant! Maar dan kan ik 2 dingen doen: Of ik ga mij er heel aan ergeren en ze keer op keer op hun nummer zetten of ik kan denken 'Zo zijn ze' en dan hakken wij (Ik, mijn zusje en mijn vriend) de knoop wel door.. Je kan ook proberen om de dingen eens rustig te brengen i.p.v. heel 'boos' onder het mom van 'Ja maar zij doen dat ook', daar kom je alleen niets verder mee want dan blijft het over en weer gaan en dat is voor niemand leuk (lijkt mij)
Wat als het lukt
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Feb 2018 11:17

Re: CBL goes assertive!

Linnie,

Ik kan zeker tegen een grapje, maar daar gaat het nu niet om aangezien dit geen grappen zijn.

Marsy,

Ik zeg ook niet dat ik het al schreeuwend ga zeggen. Ik noem haar geen rotwijf en vind dat ook niet. De opmerkingen vind ik overigens wel rot.

Champagne,

Ik ben nou eenmaal iemand die zich veel aantrekt kan ik ook niks aan doen.

Lot,

Ongevraagd meningen geven is niet leuk. Heeft ze wel een handje van. Een keer had ze commentaar op mijn mans zonnebril dat die goedkoop was wat ook klopt. Zij hebben meer te besteden en kopen vn merken. Wij geven daar niet om, maar om iemand dan te kakken te zetten omdat zij het wel kunnen betalen en wij niet is niet oke.

Quizzle,

Loslaten is lastig voor mij. Iedereen mag zijn mening hier geven da's prima, maar in privesfeer wens ik dat niet steeds aan te moeten horen en dat is wel het geval steeds. Het is ook nooit in haar opgekomen dat naar India gaan misschien wel van emotionele waarde kan zijn voor mij en door te zeggen dat we niet moeten gaan is niet leuk. Daarna is er ook niet gevraagd hoe het was. Lejow is gewoon kinderachtig bezig. Ongelofelijk dat zij leerkracht is zo'n een zou ik niet willen hebben voor mijn kids als ik ze had. Idd negeren, maar ze doet het erom en vind het gewoon leuk. Pesten heet dat idd!
<<

Anoniem229

Bericht 08 Feb 2018 12:17

Re: CBL goes assertive!

Je geeft zelf aan dat het niet leuk is om ongevraagd commentaar te krijgen op keuzes.

Waarom doe je dat zelf dan volop met de toevoeging: 'Dat heet een mening, ja!'?
Kortom: je beschuldigt anderen van iets wat je zelf volop doet.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 08 Feb 2018 12:23

Re: CBL goes assertive!

Dee schreef:
Betty schreef:
Dee schreef:Wauw CBL, wat ben je toch onvoorstelbaar. Dat wat jij wil doen is niet assertief maar is horkig en asociaal.

Daaaaaaaaaaaaaaag


BLOCK. :face:


Wat? Ben jij CBL? :P


CBL heeft toch geen kinderen (Betty had het namelijk over een kinderzitje in een ander bericht).
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 08 Feb 2018 12:24

Re: CBL goes assertive!

Linnie schreef:
Dee schreef:
Betty schreef:Daaaaaaaaaaaaaaag


BLOCK. :face:


Wat? Ben jij CBL? :P


CBL heeft toch geen kinderen (Betty had het namelijk over een kinderzitje in een ander bericht).

:lol:
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 08 Feb 2018 12:48

Re: CBL goes assertive!

Cotton schreef:
Linnie schreef:
Dee schreef:
Wat? Ben jij CBL? :P


CBL heeft toch geen kinderen (Betty had het namelijk over een kinderzitje in een ander bericht).

:lol:


Ja zo vaak.kom ik nou ook niet op het forum hoor :P
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers