Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Emigreren?

<<

Anoniem249

Bericht 07 Feb 2018 13:02

Re: Emigreren?

Veel warme landen hebben ook "gewoon" seizoenen Bliss ;-)
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 07 Feb 2018 13:03

Re: Emigreren?

Ja da's waar, maar het weer is nergens zo afwisselend als in NL volgens mij! Maar buiten het weer lijkt het me nog steeds niks. :P
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem249

Bericht 07 Feb 2018 13:16

Re: Emigreren?

Als je met afwisselend regen noemt, dan JA haha.
<<

Anoniem250

Bericht 07 Feb 2018 13:23

Re: Emigreren?

Ha! Door dit topic ben ik gaan zoeken naar vacatures op de Antillen. Die stap is voor mij minder groot, omdat ik daar vaak ben geweest en er familie woont. En zie ik toch ineens een vacature die op mijn lijf geschreven is. Ik zou het zo kunnen doen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 07 Feb 2018 13:36

Re: Emigreren?

Ik heb gister ook gekeken Holly!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Truus

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 334

Geregistreerd: 28 Dec 2013 15:39

Bericht 07 Feb 2018 14:02

Re: Emigreren?

Ik sluit het niet uit voor mezelf voor de toekomst, maar heb geen concrete plannen. Ik zou het zelf wat open willen houden: De stap zetten, ervoor gaan, maar altijd in gedachten houden dat ik terug kan gaan als het niet bevalt. Of een bepaalde probeerperiode bedenken (wel van een paar jaren, niet weken/maanden denk ik). Dan voelt het iets minder definitief en gemakkelijker de stap te zetten. Misschien werkt dit alleen voor mij zo hoor, haha. Maar emigreren klinkt heel definitief en ergens moet je er natuurlijk wel echt voor kunnen gaan, maar ik zou mezelf echt moeten vertellen 'ik kan altijd terug' om juist de stap te zetten. Ik ken best veel mensen die de stap hebben gezet, en heb zo ook een hoop voors en tegens meegekregen. Leuk dat je hier zo over nadenkt trouwens!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 07 Feb 2018 17:24

Re: Emigreren?

Nee, ik zou het niet kunnen.
Ben juist eind vorig jaar weer dichter bij familie en vrienden gaan wonen.

Tenzij ze allemaal mee zouden gaan :P
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 07 Feb 2018 19:12

Re: Emigreren?

Vriendin van mij is geëmigreerd naar Spanje, haar man ging daar een nieuwe tak van het bedrijf opzetten. Ze woonden in de buurt van Barcelona. Ze zijn drie jaar daar gebleven en toen terug naar Nederland gegaan. Ze hebben hun koophuis het eerste jaar verhuurd en daarna hebben ze het verkocht. Ze wisten van te voren niet hoe lang ze daar zouden blijven, hun jongste was 1 toen ze daar kwamen.

Na 3 jaar kon haar man een goede functie in Nederland krijgen en zijn ze weer terug gegaan, ze hadden die wens ook wel om terug te gaan om de kinderen een stukje Nederlandse scholing mee te geven want daar liepen ze wel tegenaan, hoewel de kinderen echt wel op een goede internationale school zaten. Zij is toen een week naar Nederland gekomen om scholen te kijken voor de kinderen, ze heeft in een straal rond Amsterdam gezocht en in allerlei plaatsen die haar aanspraken om te wonen scholen die haar aanspraken bezocht. Op een gegeven moment had ze een hele leuke school gevonden en toen is haar man een naar Nederland gegaan om een huis te kopen in die plaats.

Ik zelf heb jarenlang wel gedacht dat emigreren heel gaaf zou zijn, maar inmiddels merk ik dat ik met mijn gezin en kinderen liever in de buurt van mijn familie ben. Ondanks dat ik me elke winter ruk voel door de donkere dagen zou ik het echt wel heel zwaar vinden zonder (schoon)familie en vrienden in het buitenland. Nou weet ik dat je die snel kunt maken, ik heb 6 maanden in Paraguay gezeten en had daar al snel een paar leuke vrienden. Maar ik weet inmiddels dus ook hoe ontheemd je je kunt voelen. Nou was Paraguay ook wel heel extreem hoor, maar ik denk dat ik uiteindelijk wel terug zou willen.

We willen wel mooie reizen gaan maken met de kinderen, we zijn er al druk voor aan het sparen. Mijn man heeft zelfs bedacht dat hij een half jaar op wereldreis wil met ze. Ik moet er nu even niet aan denken haha, maar het lijkt me wel een bijzondere en mooie ervaring. Dus we houden het in ons achterhoofd als mogelijkheid voor de toekomst.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 07 Feb 2018 21:02

Re: Emigreren?

Ik zou het niet kunnen. Ben gek op reizen maar Nederland is echt mijn thuisbasis. Altijd als ik op reis ben, valt het me op hoe fijn het is om Nederlander te zijn. Goede faciliteiten, mooi taaltje, lekker open en direct, goede regelingen, schoon, mooie natuur. Ik zou ons kikkerlandje teveel missen.
<<

Anoniem249

Bericht 07 Feb 2018 21:49

Re: Emigreren?

Oh Fantine ik heb het juist precies andersom. Ik zak ook altijd een beetje in elkaar als ik Nederlanders hoor als ik op reis ben. Die ontloop ik het liefst. En als ik dan terug kom in Nederland vind ik echt even alles stom aan Nederland.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 07 Feb 2018 21:56

Re: Emigreren?

Ik herken wat je zegt met die laatste zin.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem249

Bericht 07 Feb 2018 22:00

Re: Emigreren?

Hoe langer ik weg ga, hoe langer en heftiger de fase is. Ik zit er nu volop in haha. Het weer helpt ook echt niet mee.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 08 Feb 2018 00:02

Re: Emigreren?

Heb ik dus ook Claire. Ben trots Nederlander hoor maar als ik op vakantie in Nederland ben, ben ik ook altijd weer blij als ik naar huis kan. 2 weken Nederland en ik ben klaar. Mis wel de snackbar heel erg haha. Ik ben ook tegenovergestelde van Fantine: vind Nederlands helemaal geen mooie taal (al geef ik Nederlandse lea), natuur? Waar dan? Schoon is het in meeste eerste wereld landen wel, ziektekosten etc was beter geregeld in Oostenrijk en hier nu ook (regering betaald). Maar als je denkt aan emigreren dan heb je dat gevoel denk ik ook minder. Overigens ben ik wel van het directe, daar hou ik wel van! De luizenmoeder zou hier echt niet kunnen haha.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem245

Bericht 08 Feb 2018 06:51

Re: Emigreren?

Natuur genoeg in Nederland hoor Marsy.
Ik zou liever een wereldreis maken dan echt emigreren denk ik.
<<

Anoniem253

Bericht 08 Feb 2018 07:48

Re: Emigreren?

HollyGolightly schreef:Ha! Door dit topic ben ik gaan zoeken naar vacatures op de Antillen. Die stap is voor mij minder groot, omdat ik daar vaak ben geweest en er familie woont. En zie ik toch ineens een vacature die op mijn lijf geschreven is. Ik zou het zo kunnen doen.


Mocht je een vacature in de zorg zoeken pm mij dan even :).
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 08 Feb 2018 08:02

Re: Emigreren?

Wat heb je dan in de zorg champagne?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 08 Feb 2018 08:33

Re: Emigreren?

Je staat trouwens ook op de skilled lijst van Australië zag ik net.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 08 Feb 2018 09:37

Re: Emigreren?

Marsy31 schreef:ja, maar wel met beter weer, niet voor een baas werken maar voor jezelf, mensen in vakantiestemming. Ik werk (of nou ja werkTE, straks wel weer meer als ik zin heb) keihard en toch heb ik hier (en in Oostenrijk ook) altijd een vakantiegevoel.


True, maar heb je ook een eigen b&b gerunt?
Lijkt me niet te vergelijken met een "normale" baan.

En dat vakantiegevoel geloof ik wel, had ik ook tijdens mijn stage in Bangkok.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 08 Feb 2018 09:40

Re: Emigreren?

Nee, maar jij wel? ;)
Blijft toch gissen en ik geloof echt dat als je hart erin zit, dat het dan ook je leven is.

En bedoel dit echt niet lullig: maar stage of reizen is niet emigreren, dat is ook echt vakantie, het is een tijdelijk iets en je weet wanneer het weer ophoudt en je teruggaat. Vanzelfsprekend heb je dan ander gevoel dan wanneer je werkende en sociale leven voor altijd in ander land is. Dan moet je wel een bepaalde mindset hebben. En die voel ik bij Jip, en dat is waarom ik het aanmoedig, ik herken mezelf er ook heel erg in.
Afbeelding
Afbeelding
<<

psv-forever

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 141

Geregistreerd: 04 Sep 2013 22:43

Woonplaats: Ile de france, departement 77

Bericht 08 Feb 2018 09:51

Re: Emigreren?

Ik woon sinds 2009 in Frankrijk. Zou eigenlijk maar eventjes blijven
Ben blijven hangen door m'n vriend.
<<

Anoniem313

Bericht 08 Feb 2018 10:37

Re: Emigreren?

psv-forever schreef:Ik woon sinds 2009 in Frankrijk. Zou eigenlijk maar eventjes blijven
Ben blijven hangen door m'n vriend.


Wat leuk, waar woon je? En kom je er goed tussen, bij de Fransen? Lijkt me een bijzonder land om te wonen.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 08 Feb 2018 10:47

Re: Emigreren?

Volgens mij in de buurt van Parijs toch? Je werkt toch bij Disney?
<<

Anoniem253

Bericht 08 Feb 2018 11:04

Re: Emigreren?

Jip schreef:Wat heb je dan in de zorg champagne?


Vacatures voor medisch en verplegend personeel.
<<

psv-forever

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 141

Geregistreerd: 04 Sep 2013 22:43

Woonplaats: Ile de france, departement 77

Bericht 08 Feb 2018 11:43

Re: Emigreren?

Caro schreef:Volgens mij in de buurt van Parijs toch? Je werkt toch bij Disney?


Caulfield schreef:
psv-forever schreef:Ik woon sinds 2009 in Frankrijk. Zou eigenlijk maar eventjes blijven
Ben blijven hangen door m'n vriend.


Wat leuk, waar woon je? En kom je er goed tussen, bij de Fransen? Lijkt me een bijzonder land om te wonen.



Mijn verhaal na 2 mnd maar weggehaald aangezien er geen reactie op word gegeven. Jammer
Laatst gewijzigd door psv-forever op 07 Apr 2018 23:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 08 Feb 2018 11:56

Re: Emigreren?

Champagne schreef:
Jip schreef:Wat heb je dan in de zorg champagne?


Vacatures voor medisch en verplegend personeel.


Dat is niks voor mij dan ws.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers