Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tips Noord-Frankrijk of Luxemburg

<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 15:08

Bericht 07 Feb 2018 11:26

Tips Noord-Frankrijk of Luxemburg

Mijn man en ik willen in de zomer een paar dagen naar Luemburg en/of Frankrijk. Ik ben nu zelf beetje rond aan het kijken, maar zie door de bomen het bos niet meer.
Ik had in Picardie mooie dingen gezien, maar las dat het weer daar nog bijna slechter is als in Nederland. Nu hoeven wij absoluut geen 30 graden, maar een week regen en kou vinden we ook niks. Ook al weet je dat nooit van te voren natuurlijk.
We willen graag zo rond de 4 a 5 uur rijden en hoeven niet perse een week lang op dezelfde bestemming te blijven.
We houden van mooie dorpjes bekijken en een mooie natuur.
Heeft er iemand nog leuke tips voor ons? :)
<<

Anoniem313

Bericht 07 Feb 2018 13:52

Re: Tips Noord-Frankrijk of Luxemburg

Ik vind de Elzas echt prachtig. Hele mooie natuur, leuke dorpjes, lekker eten en lekkere wijnen. Dus dat raad ik echt aan. Het weer is daar inderdaad niet geweldig. Net als in NL eigenlijk, je kunt geluk hebben maar ook pech. Dat geldt voor alles op 4-5 uur rijden volgens mij. Ik ken geen gebied binnen die radius waar je meer kans op zon hebt dan hier.
<<

Anoniem278

Bericht 07 Feb 2018 14:21

Re: Tips Noord-Frankrijk of Luxemburg

Ik sluit me aan bij de Elzas en gooi de Vogezen er ook even bij in.
Het weer kan inderdaad gewoon wat Nederlands aandoen, maar ik heb er eerlijk gezegd altijd goed weer gehad. Ik denk dat je er op vakantie sowieso eerder op uittrekt.
Er zijn zoveel prachtige dorpjes in die omgeving (zoek anders even het topic van Marin op, daar staan veel tips over die regio) en je kunt er heel veel ondernemen maar ook gewoon relaxen.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 07 Feb 2018 15:12

Re: Tips Noord-Frankrijk of Luxemburg

Ik ben met mijn ouders naar st Aubin sur mer geweest vroeger op camping La côte de Nacre. Het is bijna 20 jaar geleden, dus hoe de camping nu is geen idee. Maar vanaf de (toen leuke) camping liep je door een leuk dorpje naar het strand. Ik vind het altijd leuk, dichtbij zo'n dorpje en het strand, dus ik vind het een aanrader.
<<

Anoniem278

Bericht 07 Feb 2018 15:30

Re: Tips Noord-Frankrijk of Luxemburg

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 07 Feb 2018 15:53

Re: Tips Noord-Frankrijk of Luxemburg

Ja de Elzas, ik ben fan geworden. Wil weer terug om cremant in te slaan.
Let's discover the world together.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 08 Feb 2018 07:10

Re: Tips Noord-Frankrijk of Luxemburg

Joey schreef:Ik ben met mijn ouders naar st Aubin sur mer geweest vroeger op camping La côte de Nacre. Het is bijna 20 jaar geleden, dus hoe de camping nu is geen idee. Maar vanaf de (toen leuke) camping liep je door een leuk dorpje naar het strand. Ik vind het altijd leuk, dichtbij zo'n dorpje en het strand, dus ik vind het een aanrader.


Ik ben daar 7 jaar geleden geweest!
Het is nog steeds een mooie en fijne camping in een schattig dorpje. Echt ontzettend veel bezienswaardigheden in de buurt en leuke stadjes om te winkelen.
10.04.17
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 08 Feb 2018 07:59

Re: Tips Noord-Frankrijk of Luxemburg

Dit is een leuk adresje in de Vogezen: http://www.moulinlethieloup.nl. Ruime appartementen in een oude watermolen met een grote gemeenschappelijke tuin. Heerlijk ontbijt en de eigenaren koken een aantal keer per week een superlekker diner. Wij waren er 1,5 jr geleden een weekje in september en hadden fantastisch zonnig en warm weer! Maar het is inderdaad heel onzeker in dat gebied.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem316

Bericht 08 Feb 2018 08:53

Re: Tips Noord-Frankrijk of Luxemburg

Oe in de buurt van Echternach is echt prachtig. In de ruim 10 jaar dat ik daar ben geweest, 1x relatief minder weer gehad. Dus dat zit dan vast wel goed ;). Je hebt daar veel mooie plekken en bezienswaardigheden.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers