Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Emigreren?

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 06 Feb 2018 14:10

Emigreren?

Het is geen reis of vakantie vandaar even hier.

Heeft hier iemand wel eens over emigreren nagedacht? En het ook gedaan? (Marsy weet ik)

Elk jaar na de vakantie denken we er weer over na. Steeds serieuzer. Maar de stap daadwerkelijk nemen is nog heel groot. We beseffen ons heel goed dat emigreren geen vakantie is. We hebben behoefte aan wat meer vrijheid en niet meer werken voor een baas. Of zo.

Wel leuk om er eens ideeën over uit te wisselen en verder te dromen!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem249

Bericht 06 Feb 2018 14:18

Re: Emigreren?

Ja wij!
Laatst gewijzigd door Anoniem249 op 16 Feb 2018 11:11, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem249

Bericht 06 Feb 2018 14:19

Re: Emigreren?

Heb je al een idee van land/continent?
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 06 Feb 2018 14:24

Re: Emigreren?

Ja, al zal het bij mij waarschijnlijk wel een droom blijven. Aangezien ik inmiddels denk dat ik niet voor altijd zo ver van familie kan wonen.
Waar ik wel vaak op Google is dingen over een nomadenbestaan. Lijkt me zo fantastisch! En dan uiteindelijk vestigen op een tropische bestemming met een hutje op het strand.
<<

Anoniem249

Bericht 06 Feb 2018 14:27

Re: Emigreren?

Joey schreef:Ja, al zal het bij mij waarschijnlijk wel een droom blijven. Aangezien ik inmiddels denk dat ik niet voor altijd zo ver van familie kan wonen.
Waar ik wel vaak op Google is dingen over een nomadenbestaan. Lijkt me zo fantastisch! En dan uiteindelijk vestigen op een tropische bestemming met een hutje op het strand.

Als in blijven rondreizen? Ik heb op reis dus nooit zin om te werken.
Laatst gewijzigd door Anoniem249 op 16 Feb 2018 11:11, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem249

Bericht 06 Feb 2018 14:29

Re: Emigreren?

@Joey: je zou de film Given even moeten kijken op Netflix. Kun je lekker wegdromen ;-)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Feb 2018 14:33

Re: Emigreren?

Ik heb zeven jaar geleden emigratieplannen gehad toen ik de Amerikaanse diversity lottery had gewonnen. Maar zoals je misschien nog weet werd dat resultaat toen terug gedraaid. Een soort slechte grap. Weet je nog dat Marin naar Amerika ging? Ze ging niet.

Nu geen ambitie meer.
Let's discover the world together.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 06 Feb 2018 14:33

Re: Emigreren?

Ja, dat lijkt mij idd wel lekker, werken en reizen combineren. Dan kun je ook wel een maand op 1 plek zitten toch? Ik bedoel iig niet om de paar dagen verkassen, dat zou mij ook te ver gaan. Maar ik zou niet weten wat ik dan zou moeten doen voor werk en ben überhaupt niet happig op om als zzp'er te werken.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 06 Feb 2018 14:34

Re: Emigreren?

Marin schreef:Ik heb zeven jaar geleden emigratieplannen gehad toen ik de Amerikaanse diversity lottery had gewonnen. Maar zoals je misschien nog weet werd dat resultaat toen terug gedraaid. Een soort slechte grap. Weet je nog dat Marin naar Amerika ging? Ze ging niet.

Nu geen ambitie meer.

Omg dit is echt gebeurd? Wat erg voor je :O
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 06 Feb 2018 14:35

Re: Emigreren?

Claire**** schreef:@Joey: je zou de film Given even moeten kijken op Netflix. Kun je lekker wegdromen ;-)

Die ga ik serieus zo kijken, thnx
<<

Anoniem249

Bericht 06 Feb 2018 14:35

Re: Emigreren?

Marin zou het anders zijn als je heel makkelijk een green card zou kunnen krijgen? Als je man bijv een Amerikaans paspoort had?
<<

Anoniem249

Bericht 06 Feb 2018 14:38

Re: Emigreren?

Joey schreef:Ja, dat lijkt mij idd wel lekker, werken en reizen combineren. Dan kun je ook wel een maand op 1 plek zitten toch? Ik bedoel iig niet om de paar dagen verkassen, dat zou mij ook te ver gaan. Maar ik zou niet weten wat ik dan zou moeten doen voor werk en ben überhaupt niet happig op om als zzp'er te werken.
.
Laatst gewijzigd door Anoniem249 op 16 Feb 2018 11:12, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Feb 2018 14:41

Re: Emigreren?

Claire**** schreef:Marin zou het anders zijn als je heel makkelijk een green card zou kunnen krijgen? Als je man bijv een Amerikaans paspoort had?


Nee het enige wat zou kunnen is als het bedrijf een Amerikaanse dependance zou krijgen maar die kans is vrij klein.
En mochten we scheiden (geen plannen hoor) emigreer je toch ook niet zo makkelijk meer zodra er een kind in 't spel is. En sowieso is Amerika lastig om naar toe te gaan met die hele green cards. Als het destijds was gelukt had ik er vast een mooi leven opgebouwd intussen maar het is ook goed zo nu.

Maar ik vind het niet erg meer hoor. Ik had het graag gewild maar het leven wat ik nu leid wilde ik ook graag. Vind het wel mooi hoe bepaalde keuzes tot bepaalde gevolgen kunnen leiden.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Feb 2018 14:43

Re: Emigreren?

Joey schreef:
Marin schreef:Ik heb zeven jaar geleden emigratieplannen gehad toen ik de Amerikaanse diversity lottery had gewonnen. Maar zoals je misschien nog weet werd dat resultaat toen terug gedraaid. Een soort slechte grap. Weet je nog dat Marin naar Amerika ging? Ze ging niet.

Nu geen ambitie meer.

Omg dit is echt gebeurd? Wat erg voor je :O


Ja klopt, ik was al plannen aan het maken, ouders al ingelicht, en toen bleek het een computer fout geweest te zijn en werd alles ingetrokken. Had nog geen concrete stappen ondernomen gelukkig hoor, er waren maar een paar weken overheen gegaan. Maar was er destijds wel behoorlijk verdrietig om.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem281

Bericht 06 Feb 2018 14:44

Re: Emigreren?

Ik zou m'n familie teveel missen dus voor mij is 't sowieso nee, al het praktische (werk, financiën etc) daargelaten.

Waar we wel heel serieus voor sparen is een huis in Spanje om daar te overwinteren 'straks'. Enerzijds droom ik van een Finca en die zelf opknappen, maar we zien ook heel fijne huisjes die redelijk betaalbaar zijn en af. We sparen voor het huis en een vervroegd pensioen (voor iig mij, omdat m'n man 7 jaar ouder is)
<<

Anoniem249

Bericht 06 Feb 2018 14:44

Re: Emigreren?

Marin schreef:
Claire**** schreef:Marin zou het anders zijn als je heel makkelijk een green card zou kunnen krijgen? Als je man bijv een Amerikaans paspoort had?


Nee het enige wat zou kunnen is als het bedrijf een Amerikaanse dependance zou krijgen maar die kans is vrij klein.
En mochten we scheiden (geen plannen hoor) emigreer je toch ook niet zo makkelijk meer zodra er een kind in 't spel is. En sowieso is Amerika lastig om naar toe te gaan met die hele green cards. Als het destijds was gelukt had ik er vast een mooi leven opgebouwd intussen maar het is ook goed zo nu.

Maar ik vind het niet erg meer hoor. Ik had het graag gewild maar het leven wat ik nu leid wilde ik ook graag. Vind het wel mooi hoe bepaalde keuzes tot bepaalde gevolgen kunnen leiden.

Ik bedoelde meer als hypothese: wat als je man een Amerikaans paspoort had & jij + kind nu dus ook makkelijk een visum konden krijgen. STEL dat dat zo was, zou je dan nog interesse hebben? Of is die liefde om als Amerikaanse door het leven te gaan nu over?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 06 Feb 2018 14:44

Re: Emigreren?

We hebben 2 jaar terug de mogelijkheden onderzocht om naar Thailand te gaan. Een guesthouse oid beginnen. Thailand is haast onmogelijk om als Farang (blanke) iets te beginnen.

Ik denk 10 jaar terug heb ik gesolliciteerd om als kinderfysio bij een stichting te gaan werken die dolfijn therapie deed met dolfijnen in het seaquarium op Curacao. Dat werd toen niks. Maar dat zou ook nog kunnen. Al heb je dan wel weer een baas waar je voor werkt.

We zouden wel naar een warme bestemming willen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem249

Bericht 06 Feb 2018 14:45

Re: Emigreren?

Bazinga schreef:Ik zou m'n familie teveel missen dus voor mij is 't sowieso nee, al het praktische (werk, financiën etc) daargelaten.

Waar we wel heel serieus voor sparen is een huis in Spanje om daar te overwinteren 'straks'. Enerzijds droom ik van een Finca en die zelf opknappen, maar we zien ook heel fijne huisjes die redelijk betaalbaar zijn en af. We sparen voor het huis en een vervroegd pensioen (voor iig mij, omdat m'n man 7 jaar ouder is)


Wat bedoel je met financien? Je kunt je bankrekeningen toch overhevelen naar een nieuw land?
<<

Anoniem249

Bericht 06 Feb 2018 14:46

Re: Emigreren?

Jip schreef:We hebben 2 jaar terug de mogelijkheden onderzocht om naar Thailand te gaan. Een guesthouse oid beginnen. Thailand is haast onmogelijk om als Farang (blanke) iets te beginnen.

Ik denk 10 jaar terug heb ik gesolliciteerd om als kinderfysio bij een stichting te gaan werken die dolfijn therapie deed met dolfijnen in het seaquarium op Curacao. Dat werd toen niks. Maar dat zou ook nog kunnen. Al heb je dan wel weer een baas waar je voor werkt.

We zouden wel naar een warme bestemming willen.
Ja in veel landen zit je wel vast aan een 3 maandelijkse visa run.
Laatst gewijzigd door Anoniem249 op 16 Feb 2018 11:12, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 06 Feb 2018 14:48

Re: Emigreren?

Niet alleen dat, maar ook je moet zoveel geld meenemen, je moet bewijzen dat je Thai in dienst gaat nemen, etc. Het werd in elk geval heel ingewikkeld.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem249

Bericht 06 Feb 2018 14:49

Re: Emigreren?

Dat klinkt wel heel ingewikkeld inderdaad...
<<

Anoniem281

Bericht 06 Feb 2018 14:54

Re: Emigreren?

Ja, m'n huidige rekeningen zijn wel om te zetten, maar werk vinden is één ding, de financiële verplichtingen die ik hier heb, verdwijnen niet. Geen schulden, hoor, maar door omstandigheden ondersteun ik financieel mijn ouders. Een baan vinden in het buitenland is misschien makkelijk, maar om dan genoeg te verdienen om alles nog te kunnen doen, lijkt me lastiger.
<<

Anoniem249

Bericht 06 Feb 2018 14:58

Re: Emigreren?

Dat ligt er maar net aan waar je heen verhuisd natuurlijk.
Laatst gewijzigd door Anoniem249 op 16 Feb 2018 11:13, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Feb 2018 15:16

Re: Emigreren?

Claire**** schreef:
Marin schreef:
Claire**** schreef:Marin zou het anders zijn als je heel makkelijk een green card zou kunnen krijgen? Als je man bijv een Amerikaans paspoort had?


Nee het enige wat zou kunnen is als het bedrijf een Amerikaanse dependance zou krijgen maar die kans is vrij klein.
En mochten we scheiden (geen plannen hoor) emigreer je toch ook niet zo makkelijk meer zodra er een kind in 't spel is. En sowieso is Amerika lastig om naar toe te gaan met die hele green cards. Als het destijds was gelukt had ik er vast een mooi leven opgebouwd intussen maar het is ook goed zo nu.

Maar ik vind het niet erg meer hoor. Ik had het graag gewild maar het leven wat ik nu leid wilde ik ook graag. Vind het wel mooi hoe bepaalde keuzes tot bepaalde gevolgen kunnen leiden.

Ik bedoelde meer als hypothese: wat als je man een Amerikaans paspoort had & jij + kind nu dus ook makkelijk een visum konden krijgen. STEL dat dat zo was, zou je dan nog interesse hebben? Of is die liefde om als Amerikaanse door het leven te gaan nu over?


Oh zo. Ik denk dat ik het nu wel goed vind. Ik zou het best interessant vinden maar uiteindelijk nu we een kind hebben toch wel lastiger om hem zo ver van z'n grootouders te laten opgroeien. Dat vind ik nu wel heel waardevol.
Als ik daar naar toe was gegaan als single en een Amerikaan had ontmoet en daar een kind had gekregen was het misschien gevoelsmatig anders geweest. Maar nee, het is goed zo.
Let's discover the world together.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 06 Feb 2018 15:18

Re: Emigreren?

Jip schreef:We hebben 2 jaar terug de mogelijkheden onderzocht om naar Thailand te gaan. Een guesthouse oid beginnen. Thailand is haast onmogelijk om als Farang (blanke) iets te beginnen.


We zouden wel naar een warme bestemming willen.


Dit lijkt mijn vriend ook heel leuk, of een duikschool. Ik zou juist dan op die plek weer niet vast willen zitten op deze manier. Maar goed, dan kun je bv toch in loondienst gaan waardoor je weer flexibeler bent om te vertrekken. Ja.. Dromen genoeg hier :)
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers