Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Forummer van de maand Januari

<<

Burgemeester Sil

Gebruikers-avatar

Site Admin

Bericht 15 Jan 2018 10:10

Forummer van de maand Januari

Ook in het nieuwe jaar gaan we weer verder met de forummer van de maand en degene die in 2018 het spits afbijt is Mickey.

Ekiaam vroeg of Mickey haar forumnaam heeft gekozen omdat ze Disney fan is en natuurlijk heeft Mickey daar als eerst op gereageerd.

Mijn forumnaam is Mickey. Mijn hondje heette zo, dus helaas voor Ekiaam, het is niet afgeleid van Disney ;) Ik ben echter wel fan van Disney, dus het had zomaar gekund.
Ik heb deze naam sinds het huidige forum. Op het oude forum heette ik Mickeymuis, omdat er daar al een Mickey was. Die was toen niet meer actief geloof ik, waardoor ik bij de overgang Mickey heb kunnen “inpikken” :smile:
Ik ben op het forum gekomen via het tijdschrift. Ik had er een abonnement op en heb ook een keer in de rubriek “Jij en je huisdier” (ofzoiets) gestaan.

Mickey in het dagelijks leven:

Mijn vriend en ik hebben twee zoons, we hebben afgelopen maand hun verjaardagen gevierd. De oudste is nu zes en de jongste is drie. Mijn vriend en ik zijn ruim twaalf jaar samen en hebben afgelopen april voor de tweede keer samen een huis gekocht (en het oude verkocht ;) ), waar we inmiddels wel aardig gewend zijn. Als ik niet aan het werk ben, ben ik vooral druk met mijn gezin, vrienden, familie en helaas het huishouden :P
Wat werk betreft: ik werk parttime, bij een gezin aan huis. Zij hebben twee kinderen, waarvan de oudste meervoudig gehandicapt is, als gevolg van een zuurstofgebrek bij de geboorte. Ik ben er ter ondersteuning in de dagelijkse gang van zaken. Ik doe dit nu zo’n vier jaar en het bevalt nog steeds erg goed.

Een beschrijving van Mickey:

Poeh.. dat vind ik wel een lastige. Ik ben volgens mij niet heel aanwezig op het forum. Het zou me niks verbazen als sommigen hier nog nooit van mij gehoord hebben. Ik plaats zelden tot nooit foto’s van mijzelf, want ik ben niet snel blij met foto’s van mijzelf. Al sinds mijn puberteit worstel ik met overgewicht.

In het dagelijks leven zal het misschien mijn zorgzaamheid zijn, al val ik ook wel een beetje in de categorie “grote bek, klein hartje”. Ik doe me vaak stoerder en zelfverzekerder voor dan ik daadwerkelijk ben.
Vanwege mijn overgewicht ben ik onzeker en sta ik niet graag in het middelpunt van de belangstelling. Ook is mijn jeugd geen onbeschreven blad, wat er rond mijn twintigste toe heeft geleid dat ik depressief werd met gedachten over een einde maken aan mijn leven. Gelukkig was ik helder genoeg om dat in te zien en ben ik voor hulp naar de huisarts gestapt. Na een aantal mislukte sessies bij een hulpverlener, ben ik uiteindelijk in groepstherapie geweest, wat mij enorm heeft geholpen.

Mickey in één woord:

Nog zo’n lastige. Ik denk dat zorgzaam wel een goeie is. Dat is overwegend positief, alleen slaat het soms door in teveel voor andere willen doen en mijn eigen plannen opzij zetten. Een beetje een people-pleaser dus. Al toen ik nog een kind was, was ik er heel veel mee bezig om de mensen om mij heen blij te maken en aan het lachen te krijgen.

De wens van Mickey:

In het klein: Gezondheid voor mijzelf en mijn naasten. In het groot: meer liefde, compassie en begrip voor jezelf en een ander. De wereld is zo hard en veroordelend ten opzichte van anderen.

Mickey over tien jaar: 

Ik hoop over tien jaar toch echt minimaal 25 kilo minder te wegen en daarin stabiel te zijn. Ook hoop ik dan nog steeds gelukkig te zijn met mijn vriend en onze jongens.
Op werkgebied hoop ik dan goed op mijn plek te zitten. Dat zit ik nu ook, maar het is ook best een onzekere baan, aangezien het gefinancierd wordt door het P.G.B.

Mickey op het forum:

Ik lees het meeste in de zwangerschap en mama pijler. Hoewel ons gezin compleet is nu met twee gezonde kinderen, vind ik zwangerschappen en alles daarom heen nog steeds erg interessant en leuk om te lezen. Ik vind het soms ook wel jammer dat ik nooit meer zwanger zal zijn, nooit meer borstvoeding.
In werk en studie kom ik zelden, tenzij er via de overzichtspagina een interessant topic staat.
Ik forum zelden via mijn laptop, maar kijk via mijn smartphone dagelijks wel even op het forum. De ene keer is dat een half uurtje, de andere keer kan dat ook wel een avond lang zijn.

Ik heb niet echt een favoriet topic, wat ik echt dagelijks lees en waar ik ook in mee schrijf. Er zijn er wel een aantal die ik graag bekijk, met name foto-topics . Beetje hypocriet misschien, aangezien ik zelf zelden foto’s plaats.
In de vrije tijd pijler vind ik het showbizz baby-topic leuk om te lezen. Soms lees ik via andere kanalen over een bekend persoon die zwanger is en dan kijk ik vaak meteen even of het topic al is bijgewerkt.

Door het forum heb ik ook veel geleerd op het gebied van zwangerschap en kinderen. Zo heb ik dankzij het forum geleerd over draagdoeken en dragers . Mijn jongste draag ik nog steeds graag en zelf vindt hij het ook fijn. Ook over borstvoeding heb ik veel geleerd.
Dankzij het netflix topic, ben ik er afgelopen zomer achter gekomen dat Orange Is The New Black heel leuk is en ben ik nu bezig met Pretty Little Liars.

Wat Mickey het meest bijstaat van het forum:

Ik vind het zo mooi om te lezen hoe zeer iedereen altijd met elkaar mee leeft. Bij ziekte, overlijden, zwangerschap (en de soms moeilijke weg daarnaartoe). Noem het maar op. Er is altijd wel aandacht voor elkaar. Vaak wordt er ook na een tijdje nog even gevraagd hoe het nu met iemand is.
De verhalen die Susan plaatst, zijn ook elke keer weer erg leuk om te lezen.

Wat Mickey minder leuk vindt: 

Zoals al vaker is aangegeven, vind ik het minder leuk dat er vaak minder gereageerd lijkt te worden op minder bekende forumsters. Ik heb dat gevoel zelf ook wel eens gehad, dat mijn posts niet interessant genoeg zijn, om op te reageren.

Wat Mickey graag anders zou zien: 
Ik vind het forum goed zoals het nu is, al zou het plaatsen van reacties via smartphone, wel wat makkelijker mogen :wink:

Mickey heeft Joey gevraagd om de volgende forumster van de maand te worden, omdat Joey heel positief opvalt, ondanks dat ze er nog niet zo lang is. 
De vraag die Mickey voor Joey heeft is: Wat wilde je vroeger graag worden en is dat gelukt?

Heel leuk dat Mickey ons zelfs twee foto's laat zien uit haar leven:

De eerste is een redelijk anonieme van mijn twee jochies. Ik ben stapelgek op ze, maar kan ze uiteraard ook wel af en toe achter het behang plakken :wink:
Afbeelding

Als tweede nog een foto van onze vakantie in Italië, ik vind het zo'n heerlijk land. En de taal is prachtig, al versta ik er niets van :smile:

Afbeelding
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 15 Jan 2018 11:04

Re: Forummer van de maand Januari

Wat is het een leuk stuk geworden. Ik vond het stiekem best een beetje spannend om te doen :silent:
07.12.2011
11.12.2014
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 15 Jan 2018 11:06

Leuk om te lezen Micky! Ik wist niet zoveel over jou, nu heb ik wat meer een beeld :)
<<

Maan

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 15 Jan 2018 12:40

Wat leuk om over jou te lezen, Mickey! Kan me wel voorstellen dat je het spannend vindt. Wat een heerlijke foto van je twee jongens!
Maart 2012
Februari 2015
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 15 Jan 2018 13:27

Leuk, Mickey!
26 september 2013
30 december 2015
<<

Marin

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 15 Jan 2018 13:45

Wat leuk om wat meer over je te weten te komen Mickey. Wat minder vrolijke dingen, maar gelukkig ook heel veel moois.
Lieve jongens heb je volgens mij en wat een prachtige foto van Italië. Is dat aan het Como meer of Garda meer?

En leuk dat je Joey hebt gekozen!
Lieve kleine man. 01-04-2017

Afbeelding
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 15 Jan 2018 15:36

Dat was de bedoeling he Elliot :wink:
Het zijn inderdaad 2 heerlijke jongens, maar ook wel boeven hoor :razz:
Dat is het Gardameer, we waren toen een dagje in Sirmione. Echt prachtig daar.
Bedankt voor jullie reacties :)
07.12.2011
11.12.2014
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 15 Jan 2018 15:57

Wat leuk om wat meer over je te lezen Mickey!
29 augustus 2012 ~ 27 februari 2016

Volg mij op instagram Mamajezzblog
<<

Brooke

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 15 Jan 2018 16:04

Wat leuk om wat meer over je te weten!
*Sterretje december 2012

*Kleine kanjer 19-10-2013

Afbeelding
<<

Exogenesis

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 15 Jan 2018 19:23

Interessant om wat meer van je te weten te komen.
• 6-12-2013 & 30-8-2016 •
<<

Sookie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 15 Jan 2018 21:25

Leuk om te lezen Mickey! Wat worden je jongens groot, en wat leuk dat je nog steeds draagt! Dat gaat met J. echt niet meer hier, haha.
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 16 Jan 2018 15:42

Leuke reactie allemaal :ja:
Sookie: op mijn rug in de tula gaat nog prima. En zelf vindt hij dat ook heerlijk nog :cheering:

Bedankt voor het lieve kaartje burgemeesters :)
07.12.2011
11.12.2014
<<

Quizzle

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Jan 2018 15:44

Wat leuk om meer over jou te lezen, Mickey. Wat een heftige tijden heb je doorgemaakt en wat klink je sterk.
After the flood, all the colors came in
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 16 Jan 2018 18:20

wat een mooi stukje over jou
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Jan 2018 20:58

Leuk om wat meer over je te lezen Mickey, er stonden veel nieuwe dingen in voor mij!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 16 Jan 2018 21:40

Hé ik zie dit nu pas, leuk stukje Mickey
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Jan 2018 21:42

Wat een leuk stuk Mickey, ik heb ook een hoop nieuwe dingen gelezen over jou.
Leuk ook dat je Joey hebt genomineerd, ben ook benieuwd naar jou!
2012 & 2016
<<

Julia

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 17 Jan 2018 09:22

Leuk stuk Mickey. En wat een leuke foto van je jongens.
♥ 18-09-2013 ♥ 26-05-2016 ♥
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 18 Jan 2018 16:55

Leuk stukje Mickey! Mooie jongens heb je van achter gezien
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 06 Feb 2018 11:58

Leuk stuk Mickey! En leuk dat je me de volgende forummer van de maand hebt gemaakt :)

Terug naar Forumzaken