Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schimmelvlekken in bekleding auto

<<

Anoniem249

Bericht 05 Feb 2018 20:01

Schimmelvlekken in bekleding auto

Mijn auto heeft een kleine winterslaap gemaakt van enkele maanden. Nu zitten er schimmelvlekken op de bekleding van de auto. Daarnaast is het extreem vochtig in de auto.
Hoe kan ik dit het beste schoonmaken? Azijn? Ammoniak?
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 05 Feb 2018 20:05

Re: Schimmelvlekken in bekleding auto

Zit het weer erin? Dan denk ik niet dat je dat nog eruit gaat krijgen.

Verder zou ik even 2 vochtvreters halen en in je auto zetten.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem249

Bericht 05 Feb 2018 20:12

Re: Schimmelvlekken in bekleding auto

Heb inderdaad net vochtvreters bestelt! Er zitten inderdaad witte schimmelvlekken in. De car & wash kan het er voor je uithalen, maar dat kost meteen 60 euro. Dus ik wilde het graag eerst zelf problemen aangezien het maar 2 kleine vlekjes zijn.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 05 Feb 2018 20:30

Re: Schimmelvlekken in bekleding auto

En als je gaat rijden en het is droog, verwarming op zijn warmst en vol aan en het raam een stukje open.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem249

Bericht 05 Feb 2018 20:37

Re: Schimmelvlekken in bekleding auto

We proberen deze maand zoveel mogelijk te rijden. Ga morgen even aan de slag met bekleding schuim en een nagelborsteltje. Ben benieuwd!
Ik lees ook overal dat het slim is je raam een stukje open te laten staan, maar dat lijkt me niet zo'n geslaagd plan midden in de stad.
<<

Anoniem316

Bericht 05 Feb 2018 20:39

Re: Schimmelvlekken in bekleding auto

Bij de Action verkopen ze schoonmaakschuim voor bekleding. Hielp hier toen goed!
<<

Anoniem249

Bericht 05 Feb 2018 20:41

Re: Schimmelvlekken in bekleding auto

Goede tip Dee! Fiets er morgen even langs.
<<

Anoniem304

Bericht 05 Feb 2018 21:36

Re: Schimmelvlekken in bekleding auto

Dat spul van de Action idd of HG schimmelreiniger. Werkt super.
<<

Anoniem249

Bericht 05 Feb 2018 21:38

Re: Schimmelvlekken in bekleding auto

Maar HG schimmelreiniger is niet bedoelt voor bekleding toch? Ik las dat HG schimmelreiniger waarschijnlijk je bekleding verkleurt. Weet jij daar meer over?
<<

Anoniem304

Bericht 05 Feb 2018 21:47

Re: Schimmelvlekken in bekleding auto

Dat kan met die van de Action ook gebeuren. Die 'moet' je ook eerst testen op een onzichtbare plek.

Ik heb die van de Action gebruikt voor een enorme vet vlek in m'n auto bekleding. Dat ging prima.
Die van HG hebben wij zelf niet gebruikt op stof, maar vrienden van ons op een buggy met schimmel/weerplekken en dat is ook goed gegaan.
Maarja wel testen dus.
<<

Anoniem249

Bericht 05 Feb 2018 21:55

Re: Schimmelvlekken in bekleding auto

Ok goede tip! Ik heb 1 vlek zitten naast de pedalen, dus daar zal ik t even uittesten :-) De andere zit namelijk op de bestuurdersstoel en dat zou wel heel zonde zijn aangezien het een vrij nieuwe auto is.
<<

Anoniem249

Bericht 05 Feb 2018 21:56

Re: Schimmelvlekken in bekleding auto

Ik zal verslag uitbrengen zodra ik 't heb uitgeprobeerd!
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:38

Bericht 06 Feb 2018 06:29

Re: Schimmelvlekken in bekleding auto

In schimmel reiniger zit over het algemeen chloor dus daar zou ik heel voorzichtig mee zijn! Hoop dat het je gaat lukken, zou anders erg zonde zijn inderdaad van je bijna nieuwe auto!
<<

Anoniem249

Bericht 06 Feb 2018 10:11

Re: Schimmelvlekken in bekleding auto

Goed dat je het zegt. Ik ga even naar de ingredienten kijken en als er inderdaad chloor in zit dan probeer ik het eerst een paar keer met bekleding reiniger.
<<

Anoniem249

Bericht 07 Feb 2018 12:26

Re: Schimmelvlekken in bekleding auto

Vanochtend stond ik met de schimmel spray en de bekleding spray in de aanslag. Ik deed de deur open en de vlekken waren weg...!!
M'n vriend heeft maandag de hele dag gereden en gister heeft de auto de hele dag in het zonnetje gestaan. Misschien waren het gewoon vochtplekken? Het rook ook niet meer naar vocht. Wel voor de zekerheid een vochtvreter neergezet en alles gezogen en een doekje over gehaald.
<<

Mathilde

Noob

Berichten: 5

Geregistreerd: 09 Feb 2018 12:05

Woonplaats: Reuver

Bericht 09 Feb 2018 12:22

Re: Schimmelvlekken in bekleding auto

Bij mij heeft de weerplekken en schimmelreiniger van HG goed gewerkt. Let wel, je stof kan verkleuren maar bij mij bleef alles goed.
Huismoeder - Muismoeder
♥ Noah
♥ Kimmie
<<

Anoniem301

Bericht 09 Feb 2018 14:24

Re: Schimmelvlekken in bekleding auto

Mathilde schreef:Bij mij heeft de weerplekken en schimmelreiniger van HG goed gewerkt. Let wel, je stof kan verkleuren maar bij mij bleef alles goed.

Ok goede tip nog!
<<

thodvrie

Noob

Berichten: 3

Geregistreerd: 22 Jan 2021 15:05

Bericht 22 Jan 2021 15:10

Re: Schimmelvlekken in bekleding auto

Savi schreef:Dat spul van de Action idd of HG schimmelreiniger. Werkt super.

Welk spul is dat juist? Ik heb gekeken op de site van Action en er zijn veel verschillende schoonmaakproducten maar ik vind niet direct welke specifiek bedoeld is voor bekleding. Is het mogelijk om even de naam of link te geven?
<<

Anoniem336

Bericht 22 Jan 2021 16:30

Re: Schimmelvlekken in bekleding auto

Als je nu schimmel wilt verwijderen, zou ik voor HG gaan, gezien de Action nog enige tijd gesloten is :)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 22 Jan 2021 17:05

Re: Schimmelvlekken in bekleding auto

Ik kan uit recente ervaring vertellen dat schimmel op de achterbak mat verwijderen met HG schimmelreiniger helaas niet werkt.
Let's discover the world together.
<<

thodvrie

Noob

Berichten: 3

Geregistreerd: 22 Jan 2021 15:05

Bericht 22 Jan 2021 18:21

Re: Schimmelvlekken in bekleding auto

Elja schreef:Als je nu schimmel wilt verwijderen, zou ik voor HG gaan, gezien de Action nog enige tijd gesloten is :)

Hier in België niet hoor :wink:
Ben daarnet naar de Action geweest, heb een product gevonden genaamd 'Textile Cleaner' van C&C Automotive. De schimmelvlekjes verdwenen bijna direct nadat ik het product erop had gespoten. Daarna nog eens met een schuursponsje erover geweest en dan met een droge doek. Zag ook geen kleurverandering in de zetels. Nu morgen eens afwachten en kijken of alles nog in orde is.
<<

Anoniem336

Bericht 22 Jan 2021 19:53

Re: Schimmelvlekken in bekleding auto

Oja, das waar :)

Ben benieuwd of je uiteindelijk kleurverschil ziet. Het is wel echt krachtig spul idd.
<<

thodvrie

Noob

Berichten: 3

Geregistreerd: 22 Jan 2021 15:05

Bericht 23 Jan 2021 14:36

Re: Schimmelvlekken in bekleding auto

Elja schreef:Oja, das waar :)

Ben benieuwd of je uiteindelijk kleurverschil ziet. Het is wel echt krachtig spul idd.

Heb nog eens gecontroleerd en idd geen kleurverschil! Alles ziet er terug proper uit. Heb gisteren ook 2 vochtvreters van de action in mijn auto gezet en had vanochtend niks van condens op de ruiten, nochtans zijn de zetels nog wat vochtig van ze te kuisen gisteren. Kuisproduct en vochtvreters van de Action zijn dus aan te raden!
<<

Anoniem304

Bericht 23 Jan 2021 14:57

Re: Schimmelvlekken in bekleding auto

thodvrie schreef:
Elja schreef:Als je nu schimmel wilt verwijderen, zou ik voor HG gaan, gezien de Action nog enige tijd gesloten is :)

Hier in België niet hoor :wink:
Ben daarnet naar de Action geweest, heb een product gevonden genaamd 'Textile Cleaner' van C&C Automotive. De schimmelvlekjes verdwenen bijna direct nadat ik het product erop had gespoten. Daarna nog eens met een schuursponsje erover geweest en dan met een droge doek. Zag ook geen kleurverandering in de zetels. Nu morgen eens afwachten en kijken of alles nog in orde is.

Ja die is het!

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers