Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gescheurde voetzolen: update anderhalf jaar later

<<

Blue

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 251

Geregistreerd: 18 Apr 2014 09:04

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 14 Mrt 2016 12:08

Re: Gescheurde voetzolen: update anderhalf jaar later

En toch weer een afspraak in het AMC maken? Ik las net terug dat je best wel een sterke creme moest smeren en dat moet echt wel helpen. Misschien zijn er wel andere alternatieven?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Mrt 2016 12:13

Re: Gescheurde voetzolen: update anderhalf jaar later

Ja ik had afgesproken dat ik wel weer kon bellen als t erger werd na Azië. M'n laatste afspraak was een week er voor dus begin januari. 't is niet echt veel erger geworden maar ook niet over. Ik mocht natuurlijk niet te veel en te vaak smeren met die zware crème. Ik zal binnenkort weer eens bellen voor advies!
Let's discover the world together.
<<

Blue

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 251

Geregistreerd: 18 Apr 2014 09:04

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 14 Mrt 2016 18:15

Re: Gescheurde voetzolen: update anderhalf jaar later

Doen hoor! Is niet raar of vervelend. Misschien kan er een belafspraak voor je ingepland worden. Dan hoef je niet helemaal langs te komen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Mrt 2016 18:17

Re: Gescheurde voetzolen: update anderhalf jaar later

Ja dat is wel een goed idee! Ga morgen direct even met de receptie bellen. Het kost me toch al vaak een paar uur al is het relatief dichtbij. H
Let's discover the world together.
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:04

Bericht 14 Mrt 2016 18:21

Re: Gescheurde voetzolen: update anderhalf jaar later

Dat jeukerige, blaasjes en schilferige herken ik helaas ook.
Een tijd geleden kas ik dat tea tree oil werkt tegen schimmels. Ik heb het destijd meteen gekocht en geprobeerd en verrek het werkt hier top!
Ik heb gewoon tea tree oil van het Kruidvat gekocht. Rond de Drie euro dacht ik.

Je hebt echt maar een druppel nodig, eigenlijk moet je het verdunnen of er een voetenbad mee nemen.
Misschien een tip?!
05-05-2005 01-05-2011
<<

Blue

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 251

Geregistreerd: 18 Apr 2014 09:04

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 14 Mrt 2016 18:24

Re: Gescheurde voetzolen: update anderhalf jaar later

Ik zou gewoon vragen om die bel afspraak.. als de dokter dan belt en ze wil je toch zien kan dat altijd nog. Kan mij voorstellen dat het je wel een paar uur kost. De spreekuren lopen ook nog wel een uit :smile: .
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 12 Jan 2018 23:24

Re: Gescheurde voetzolen: update anderhalf jaar later

Is het al over Marin?
Ik kwam in dit topic via Google toevallig.
04-2014
10-2015
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Jan 2018 23:44

Re: Gescheurde voetzolen: update anderhalf jaar later

Oh wat toevallig. Nee het is nooit helemaal over gegaan. Dit was in januari 2014 gebeurd dus intussen vier jaar verder. Wel is het meestal goed, soms vlamt het even op. Het is toch niet echt eczeem en toch ook niet echt een schimmel. Maar wat wel zijn ze nooit echt achtergekomen.
Maar over 't algemeen is het wel beter. Toch baal ik nog altijd van m'n voeten en benen, het is nooit meer helemaal geworden hoe ze waren.

Je hoeft het niet kwijt maar heb jij ook ergens last van?
Let's discover the world together.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 13 Jan 2018 00:37

Re: Gescheurde voetzolen: update anderhalf jaar later

Wat balen zeg! Ben je ook mooi klaar mee.. :(
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 13 Jan 2018 13:17

Re: Gescheurde voetzolen: update anderhalf jaar later

Oh wat balen zeg!

Nee ik zat te googelen op eeltsokken van Gehwol omdat ik een hekel aan al dat eelt heb maar niet naar de pedicure wil. En toen stond dit topic in de zoekresultaten.
Heb nu van Scholl de Diamond velvet smooth gekocht om zelf eelt weg te halen.
04-2014
10-2015
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Jan 2018 13:37

Re: Gescheurde voetzolen: update anderhalf jaar later

Dat is wel toevallig. Heb helaas geen tips voor jou voor eelt.
Ik moet wel echt zelf naar de pedicure voor kalknagels want die heb ik ook nog. Dat vind ik ook vies (maar daar is hopelijk wel wat aan te doen)
Let's discover the world together.
<<

Anoniem306

Bericht 13 Jan 2018 14:08

Re: Gescheurde voetzolen: update anderhalf jaar later

Balen dat het nog steeds niet echt over is. Jammer dat ze nooit diagnose hebben kunnen stellen.

Aan kalknagels is gelukkig wat te doen, het duurt alleen heel heel heel erg lang en je moet er echt consequent mee zijn.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 14 Jan 2018 01:19

Re: Gescheurde voetzolen: update anderhalf jaar later

Mijn moeder en broertje hebben kalknagels. Ik vind voeten en tenen sowieso verschrikkelijk, maar zij moeten van mij hun sokken aanhouden in mijn huis.
Het enige wat helpt bij hen, is pillen slikken die ook echt alleeb op recept verkrijgbaar zijn en die bijwerkingen hebben zoals jeuk. Heel naar allemaal. Maar zodra ze ermee stoppen komt die nagel weer direct terug.
04-2014
10-2015
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Jan 2018 09:07

Re: Gescheurde voetzolen: update anderhalf jaar later

Ja ik had vroeger best mooie voeten en snapte ik nooit dat mensen zich konden schamen voor hun voeten. Het waren maar voeten. Maar nu snap ik het helaas wel.
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 05 Feb 2018 08:27

Re: Gescheurde voetzolen: update anderhalf jaar later

Wat is er te doen aan een kalknagel? Ik heb er helaas ook eentje.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem306

Bericht 05 Feb 2018 15:14

Re: Gescheurde voetzolen: update anderhalf jaar later

Ik heb heel lang een nagellak met antibiotica voor schimmels gebruikt. Gekocht bij de Etos. Dat heeft wel. M'n nagel is bijna kalk vrij.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 05 Feb 2018 16:11

Re: Gescheurde voetzolen: update anderhalf jaar later

Jip schreef:Wat is er te doen aan een kalknagel? Ik heb er helaas ook eentje.


Het schijnt een hele slechte tip te zijn maar bij mij heeft het wel geholpen.
Ik heb hem helemaal kort geknipt en ook de verdikking eraf (halve slachtpartij) dit heb ik een paar maande volgehouden en nu is mn nagel een stuk beter!
30-04-2017
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 05 Feb 2018 19:32

Re: Gescheurde voetzolen: update anderhalf jaar later

Ik heb wel gelezen dat azijn helpend kan zijn. Ik heb heel lang elke avond mijn voet in de azijn gehad... en dan groeit het er mee uit(met je nagel). Bij een teen heeft het wel geholpen, bij de andere zie ik een heeeeeeeeel klein beetje resultaat.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem306

Bericht 05 Feb 2018 20:37

Re: Gescheurde voetzolen: update anderhalf jaar later

Kees schreef:
Jip schreef:Wat is er te doen aan een kalknagel? Ik heb er helaas ook eentje.


Het schijnt een hele slechte tip te zijn maar bij mij heeft het wel geholpen.
Ik heb hem helemaal kort geknipt en ook de verdikking eraf (halve slachtpartij) dit heb ik een paar maande volgehouden en nu is mn nagel een stuk beter!


Deed ik ook. Steeds zo veel mogelijk nagel eraf knippen.

En als je het van de zomer nog steeds hebt, dan vaak slippers of iets dergelijks aantrekken. De schimmel heeft een hekel aan zonlicht vanwege de uv straling.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 06 Feb 2018 11:52

Re: Gescheurde voetzolen: update anderhalf jaar later

Wat kees doet heb ik gedaan idd. Ik heb afgelopen 3 weken slippers aan gehad. Wel met nagellak...
Azijn kan ik nog wel proberen!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

cinn

Noob

Berichten: 122

Geregistreerd: 17 Sep 2013 19:49

Bericht 11 Feb 2018 16:53

Re: Gescheurde voetzolen: update anderhalf jaar later

Zijn het kalk of schimmelnagels? want heel vaak noemen mensen die schimmelnagels hebben , het kalknagels.

Voor schimmelnagels, hou ze mooi dun en gebruik APPEL azijn. gebruik dit dagelijks. gewoon druppelen.
Wel echt de appelazijn, een schimmel heeft een hekel aan zuren en deze zitten in de appel. Je bent vaak wel een jaar verder.

en de dames onder ons die nagellak gebruiken. als je een schimmelnagel hebt, liever niet anders luchtdoorlatende nagellak. door gewone nagellak sluit de nagel af en is het de ideale broeiplek voor schimmels, helemaal als je onder de douche vandaan komt en de nagels nog nat zijn.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 12 Feb 2018 08:49

Re: Gescheurde voetzolen: update anderhalf jaar later

Geen idee welke van de twee het is. Het kan geen kwaad om te proberen in elk geval!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Suffie

Noob

Berichten: 3

Geregistreerd: 13 Nov 2018 23:40

Bericht 13 Nov 2018 23:43

Re: Gescheurde voetzolen: update anderhalf jaar later

Ik heb me speciaal aangemeld op dit forum omdat de topic starter precies hetzelfde heeft als wat ik heb.

Heb je tips Marin? Ik heb gelezen dat je ook niet weet wat het is, maar misschien wel dingetjes die een beetje helpen?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Nov 2018 07:54

Re: Gescheurde voetzolen: update anderhalf jaar later

Wat vervelend dat jij er ook last van hebt Suffie. Kun je je klachten omschrijven? Waar heb je allemaal last van?

Bij mij zijn ze/ik er nooit helemaal achter gekomen wat het nou was. De echte kapotte voetzolen zijn gelukkig geheeld, ik denk door tijd, maar ik heb nog altijd een rode rand rondom de voet, het vlamt snel op en ik heb sowieso last van schimmel. Ook heb ik nog altijd een paar plekjes op m'n benen.

Wat bij mij sowieso hielp en helpt is m'n voeten goed koel houden. Ik kan niet goed tegen warme voeten die gaan broeien. Zo veel mogelijk op blote voeten of luchtige sokken.
Let's discover the world together.
<<

Suffie

Noob

Berichten: 3

Geregistreerd: 13 Nov 2018 23:40

Bericht 14 Nov 2018 14:16

Re: Gescheurde voetzolen: update anderhalf jaar later

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er af en toe aan peuter :o
Het lijkt wel alsof er een (halve) huidlaag op m'n hielen ligt. Het doet ook pijn en het jeukt vooral.die foto van je voeten zijn precies mijn voeten!

Ik heb het gekregen 2mnd na een vakantie op menorca en ik was ook net pril zwanger maar ik denk niet dat het zwangerschapsgerelateerd is.

Sorry beetje snel geschreven maar heb een zieke baby op schoot
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers