Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Taarten topic

<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 05 Feb 2018 20:16

Re: Taarten topic

Eerst de zijkant(en) bekleden en dan pas bovenop

Ik heb het filmpje niet helemaal bekeken, maar hier zie je het; https://youtu.be/Wlzn1_RIdjk
(En hij is nog in het Nederlands ook, dat vind ik persoonlijk wel altijd erg fijn)
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 05 Feb 2018 21:15

Re: Taarten topic

dat zou ik juist niet doen, dan krijg je een rand tussen de zijkanten en de bovenkant.

Ik zou echt gewoon een veel te grote lap pakken en beetje bij beetje het strak maken en de vouwen er uit drukken, waar je extra ruimte voor heb door de grootte van de lap.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 12 Mei 2018 15:05

Re: Taarten topic

Ik vind taarten maken leuk, maar ben wel een amateur ;)
Ik maak verschillende smaken taarten, heb niks met fondant (heb daar geen geduld voor).
Nu wil ik voor zoontje een soort hulktaart maken. Zat dan te denken aan gewoon een caketaart (biscuit), en dan groen.
Zou ik dan bijv een gewone taart kunnen maken, en dmv groene kleurstof de slagroom groen kunnen kleuren, waar ik de taart dan mee afsmeer en bedek?
Of heeft iemand anders (groene) opties?
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 19 Mei 2018 08:14

Re: Taarten topic

Elro schreef:Ik vind taarten maken leuk, maar ben wel een amateur ;)
Ik maak verschillende smaken taarten, heb niks met fondant (heb daar geen geduld voor).
Nu wil ik voor zoontje een soort hulktaart maken. Zat dan te denken aan gewoon een caketaart (biscuit), en dan groen.
Zou ik dan bijv een gewone taart kunnen maken, en dmv groene kleurstof de slagroom groen kunnen kleuren, waar ik de taart dan mee afsmeer en bedek?
Of heeft iemand anders (groene) opties?


Ja hoor, dat kan, maar botercreme is denk ik een handigere optie. Dit hoeft ook niet perse in de koelkast en is wat harder en steviger.

Ik heb vandeweek een workshop koekjes decoreren gedaan, zijn wel geen taarten... maar wil ze toch even laten zien ;)
Afbeelding

Het was echt super leuk.. ga vandaag zelf thuis een poging doen :P
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 19 Mei 2018 11:31

Re: Taarten topic

Dat ziet er leuk uit Lejow! Dat zal je dochter ook wel fantastisch vinden om te doen :smile:
<<

sabje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 572

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:05

Bericht 22 Mei 2018 12:25

Re: Taarten topic

elro: Ik zou het ook met botercrème afsmeren

Lejow: Mooi! Ik wil daar ook nog een workshop van gaan doen.

Ik heb de afgelopen weken weer 3 taarten gemaakt.
1 voor een een vriendin haar babyshower en 2 voor mijn neefjes die jarig waren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Over 2 weken mag ik een gender reveal taart maken voor een collega. Ook erg leuk!
Ons boefje 24-08-2010
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 26 Mrt 2019 13:09

Re: Taarten topic

Even een vraagje voor de baksters onder ons.

Ik ga voor O's verjaardag cupcakes bakken (voor de kinderen, de volwassenen krijgen stukje taart). Ik heb alles al in huis ervoor en ook een plan de campagne, maar wil toch even paar dingetjes checken, wat handige tips en tricks.

-Ik wil ze eigenlijk vrijdag al bakken, zaterdag versieren en zondag eten. Zonder ze in te vriezen. Kan dat? Gewoon op een donkere, koele plek bewaren of koelkast? Of liever zaterdag bakken en zondag versieren vlak voor 't eten?

- Ik ga ze versieren met een laagje botercreme, dan een dun rondje marsepein (uitsteken met een kookring) en daar dan bovenop een plaatje op frosting sheet (hebben we al laten drukken en is al in huis). Dan lijkt het me handig dat ze bovenop een beetje afgeplat zijn, niet waar? Wat is dan de meest handige truc om ze plat te krijgen? Terwijl ze nog in de cupcake bakvorm zitten (met papieren vormpjes in de bakvorm) met een bakpapiertje en dan zwaar boek erop? Of is een andere manier handiger?

- Moet ik die botercreme dan echt als toef spuiten of gewoon een laagje smeren?

- Heb ik persé eetbare lijm nodig om de frosting sheet op het marsepein te plakken? Of werkt erop leggen en zachtjes aandrukken ook? Het rondje van marsepein is tegen 't vocht van de botercreme om de frosting sheets te beschermen, hadden we gelezen.

- Nog andere tips, iets wat ik over 't hoofd zie?

- Oh ja misschien nog een vraag: Ik dacht eigenlijk aan gewoon simpele vanillecupcakes zonder vulling want dat is ook knoeitechnisch prettiger met kleine kinderen, maar is dat heel saai? Vinden mensen dat dan stom dat dat saai is? Daar ben ik beetje bang voor. Of misschien een lekkere botercreme smaak die het goed doet bij kinderen? Hoe krijg ik smaak daarin?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 26 Mrt 2019 13:22

Re: Taarten topic

Marin schreef:
Oh ja misschien nog een vraag: Ik dacht eigenlijk aan gewoon simpele vanillecupcakes zonder vulling want dat is ook knoeitechnisch prettiger met kleine kinderen, maar is dat heel saai? Vinden mensen dat dan stom dat dat saai is? Daar ben ik beetje bang voor.


Ik heb verder geen verstand van cupcakes bakken hoor, maar:

Vrouw. Je gaat zelf cupcakes staan bakken voor 15 kinderen. je gaat drie dagen vantevoren beginnen met voorbereiden. Je gaat rondjes marsepein uitsteken. je hebt een plaatje laten drukken op frosting sheet, whatever the hell that may be. En dan ga jij je druk maken over dat mensen vinden dat jij voor hun kinderen cupcakes hebt die te saai zijn? Wat voor vrienden heb jij dat je je zo druk moet maken over hun oordeel? Op de verjaardag van mijn jongste krijgen ze Hema tompoezen. De eerste die daar iets van vindt lach ik heel hartelijk uit vanwege het volledig ontbreken van prioriteiten en realiteitszin :smile:
Echt hoor, niet zo druk maken om dit soort dingen. Nergens voor nodig.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 26 Mrt 2019 13:23

Re: Taarten topic

Je kunt de cupcakes na het bakken op z'n kop af laten koelen, dan worden ze wat platter. Ik deed dat dat niet meteen als ze uit de oven kwamen, maar na een paar minuten.

De botercrème zou ik heel dun uitsmeren en daar dan de marsepein op plakken. Hoe je die sheets er mooi op krijgt weet eigenlijk niet, daar heb ik nog nooit mee gewerkt.

En vanillecupcakes zijn toch hartstikke lekker voor kinderen. Ik vind daar niets saais aan!
10.04.17
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 26 Mrt 2019 13:30

Re: Taarten topic

Caulfield schreef:
Marin schreef:
Oh ja misschien nog een vraag: Ik dacht eigenlijk aan gewoon simpele vanillecupcakes zonder vulling want dat is ook knoeitechnisch prettiger met kleine kinderen, maar is dat heel saai? Vinden mensen dat dan stom dat dat saai is? Daar ben ik beetje bang voor.


Ik heb verder geen verstand van cupcakes bakken hoor, maar:

Vrouw. Je gaat zelf cupcakes staan bakken voor 15 kinderen. je gaat drie dagen vantevoren beginnen met voorbereiden. Je gaat rondjes marsepein uitsteken. je hebt een plaatje laten drukken op frosting sheet, whatever the hell that may be. En dan ga jij je druk maken over dat mensen vinden dat jij voor hun kinderen cupcakes hebt die te saai zijn? Wat voor vrienden heb jij dat je je zo druk moet maken over hun oordeel? Op de verjaardag van mijn jongste krijgen ze Hema tompoezen. De eerste die daar iets van vindt lach ik heel hartelijk uit vanwege het volledig ontbreken van prioriteiten en realiteitszin :smile:
Echt hoor, niet zo druk maken om dit soort dingen. Nergens voor nodig.


Hahaha oke nu moet ik er zelf ook wel om lachen. Maar dat is niet saai dan toch? Ik blijf er bang voor hoor, het zit gewoon in me. Maar zeg me dat het niet saai is. :smile:

En dank je voor de tips Saga! Ja ik weet nooit of je dat dan direct moet afplatten als ze nog warm zijn of juist even moet wachten.
Let's discover the world together.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 26 Mrt 2019 13:31

Re: Taarten topic

Echt niet saai!! Ik had bij onze verjaardag mini cupcakes voor de kinderen met glazuur en dan in de discodip (potje van dr oetker). Dikke hit! En heel makkelijk en snel.
Je zelf niet te moeilijk maken! Ze komen voor O, niet voor Holland next bakery
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 26 Mrt 2019 13:32

Re: Taarten topic

Ik zou ook zeggen op zn kop laten afkoelen. En over of het saai is? Ik vind dat je er al vrij veel moeite voor doet en zou dat zien als ouder! Mijn ervaring is dat kinderen over het algemeen toch het meeste niet opeten. Zou dus zeker niet in investeren in dure producten, vulling of er veel tijd aan besteden.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 26 Mrt 2019 13:36

Re: Taarten topic

Pure* schreef:Ik zou ook zeggen op zn kop laten afkoelen. En over of het saai is? Ik vind dat je er al vrij veel moeite voor doet en zou dat zien als ouder! Mijn ervaring is dat kinderen over het algemeen toch het meeste niet opeten. Zou dus zeker niet in investeren in dure producten, vulling of er veel tijd aan besteden.


Fijn om te weten! En ja inderdaad, daarom hebben we ook gekozen voor zelf cupcakes bakken. We wilden ze eerst laten maken door degene waar we ook de taart besteld hebben, maar dan kwamen we in totaal op een bedrag van meer dan 200 euro en toen zeiden we ook dat dat toch echt te gek werd. Taart voor de volwassenen, prima, maar inderdaad, ik kan het met m'n hart niet aan als ik 15 van die halve afgeknaagde cupcakes van x euro per stuk terug vind, dat is echt zonde van het geld en de arbeid. Dus ik bak ze lekker zelf.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 26 Mrt 2019 13:37

Re: Taarten topic

Marin schreef:
Hahaha oke nu moet ik er zelf ook wel om lachen. Maar dat is niet saai dan toch? Ik blijf er bang voor hoor, het zit gewoon in me. Maar zeg me dat het niet saai is. :smile:

.


Het is niet saai.

Ik zou mijn kinderen misschien wel thuishouden vanwege de enorme hoeveelheid prikkels die jouw cupcakes ze bieden (dat was een grapje).
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 26 Mrt 2019 13:40

Re: Taarten topic

Hahaha. Nou top, dan blijven het vanillecupcakes. Merci!
Let's discover the world together.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 26 Mrt 2019 13:45

Re: Taarten topic

Ik zou ze zaterdag bakken. Plank erop leggen als ze uit de oven komen (als het nodig is, mijn cupcakes zijn altijd plat). Af laten koelen, botercreme met marsepein erop maken. Afgesloten bewaren en dan zondag de plaatjes erop.
2010 2012
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 26 Mrt 2019 13:50

Re: Taarten topic

Dank je Lexi. En weet jij of die eetbare lijm nodig is of zal dat sowieso wel plakken op de marsepeinen rondjes?
Let's discover the world together.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 26 Mrt 2019 13:56

Re: Taarten topic

Nee is niet nodig hoor, kan ook gewoon met een drupje water of je kan wat poedersuiker met water mengen en dat als lijm gebruiken.
2010 2012
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 26 Mrt 2019 13:56

Re: Taarten topic

Ah super, dank je wel!
Let's discover the world together.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 26 Mrt 2019 20:45

Re: Taarten topic

Cupcakes vooral niet te heet bakken. Liever wat minder warm en langer dan te warm en korter. Als je ze te heet bakt blijven ze niet mooi plat.
2015 💙
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 26 Mrt 2019 20:56

Re: Taarten topic

Als je nou echt bang bent dat het saai wordt kan je ook kleurstof door het beslag heen doen, weinig extra werk en oogt gelijk anders.
<<

Anoniem281

Bericht 26 Mrt 2019 21:02

Re: Taarten topic

Wat voor eetbare prints heb je, Marin? Ik print ze op m'n werk ook (dus PM me volgende keer even, regel ik het voor je!) maar wij raden lijm af. Echt een mini beetje water is voldoende, vocht trekt namelijk suiker uit de afbeelding en dan loopt je afbeelding uit.

Vrij last minute klusje dus :)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 26 Mrt 2019 21:12

Re: Taarten topic

Ja jullie hadden niet de juiste diameter geloof ik, vandaar dat we 't ergens anders hebben besteld. Maar had wel op de website gekeken.
Het is Frosting sheet, met een plaatje en tekst.
Goed om te weten dat dat last minute moet.

Bedankt voor de praktische tips, hier heb ik wat aan!
Let's discover the world together.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 27 Mrt 2019 06:08

Re: Taarten topic

Het is misschien ook goed om je te realiseren dat veel kinderen helemaal niet wéten dat cupcakes ook anders kunnen zijn dan 'gewoon' vanille.
<<

Anoniem313

Bericht 27 Mrt 2019 07:54

Re: Taarten topic

Olíve schreef:Het is misschien ook goed om je te realiseren dat veel kinderen helemaal niet wéten dat cupcakes ook anders kunnen zijn dan 'gewoon' vanille.


Verwende Gooise peuter: ‘Maar ik wou Red Velvehéééét!!’ :cry:
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers