Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Flexwerk / invalwerk en kinderen...

<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 25 Jan 2018 14:56

Flexwerk / invalwerk en kinderen...

Even nieuwsgierig, is er iemand hier die flexwerk / invalwerk met jonge kinderen weet te combineren? Zo ja, hoe deed/ doe je dat?

Naar aanleiding van een recente sollicitatie werd ik niet uitgenodigd, maar kreeg ik een telefoontje of ik wellicht invalwerk zou willen doen. Vrijwel exact dezelfde functie (zelfde organisatie, alleen andere leeftijdsgroep en locatie) deed ik tot vier jaar geleden ook. Qua doelgroep, afdeling, überhaupt gewoon weer in mijn werkveld aan het werk komen na een groot gat op mijn cv, zou ik ja! willen zeggen. Maar weer de onzekerheid van invalwerk, de mate van flexibiliteit die dat vraagt van mij / mijn gezin, hoe ik dat met opvang zou moeten regelen etc (flexibele opvang nodig, mogelijk locatie moeten wisselen vlak voor oudste naar school gaat en hoger uurtarief terwijl ik als invaller lager ingeschaald zou worden) ... De factor 'kinderen' bemoeilijkt het dan toch wel weer. Mijn partner werkt 40 uur of meer, van hem verwachten dat hij de kinderen naar opvang / straks naar school kan brengen is onrealistisch. Daarvoor is zijn agenda te vol, de reistijd te lang en is hij te vroeg van huis weg. Sociaal vangnet qua opvang hebben we niet op dit moment. Als ik er over nadenk is het niet mogelijk, tegelijk baal ik daarvan want ik wil graag weer aan het werk... Dus zoek ik ervaringen :) in de hoop dat die misschien wat positiever zijn dan wat mijn hoofd vertelt.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 25 Jan 2018 15:50

Re: Flexwerk / invalwerk en kinderen...

Ik heb vaker invalwerk gedaan in de zorg waarbij ik toch best ver van te voren mijn uren wist. Ook werd er niet van mij verwacht dat ik last-minute op kwam dagen als ze iemand nodig hadden. Als je altijd op het laatst pas je uren weet en vaak dezelfde of volgende dag pas gevraagd wordt, is het lastig denk ik. Als dat niet per se het geval is, kun je misschien met overleg met werkgever over beschikbaarheid en oproepbaarheid, een flexibeler gastouder of kdv, het wel mogelijk maken.
<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 13:39

Bericht 25 Jan 2018 15:54

Re: Flexwerk / invalwerk en kinderen...

Ik werk in een flexpool in de zorg, ik kan zelf mijn diensten invullen, ideaal.
Het is een online systeem waarin de zorgteams van deze zorgorganisatie hun te korten op zet.
Meestal vul ik dan avonddiensten en weekend in als mijn man thuis is.
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:23

Bericht 04 Feb 2018 21:50

Re: Flexwerk / invalwerk en kinderen...

Druifje schreef:Ik werk in een flexpool in de zorg, ik kan zelf mijn diensten invullen, ideaal.
Het is een online systeem waarin de zorgteams van deze zorgorganisatie hun te korten op zet.
Meestal vul ik dan avonddiensten en weekend in als mijn man thuis is.


Hier net zo. Ik weet nu mijn diensten al van maart. En april staan de eerste diensten ook al open die ik kan invullen. Je wordt wel eens gebeld voor last minuten maar als dat niet lukt met de kids houdt het op.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers