Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pijnlijke ovulatie

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Feb 2018 16:22

Pijnlijke ovulatie

Ik kon hier nog geen topic over vinden, wel over ovulatiebloeding (maar dat heb ik niet).

Ik voelde mijn ovulatie altijd al wel, een zeurderige buikpijn. Nu na de bevalling heb ik wederom een Mirena spiraal maar nu is de ovulatie de laatste paar maanden toch echt pijnlijker geworden. Het voelt een beetje hetzelfde als een menstruatie qua kramp, alleen voelt momenteel mijn ovulatie pijnlijker dan m'n menstruatie gek genoeg.
Ik heb wel eens een topic geopend over mijn chagrijnigheid door hormonen, dat is ook rond deze periode én tijdens menstruatie (zeer ongezellig elke twee weken dus) maar ik heb tegenwoordig ook een echt pijnlijke buikpijn enkele dagen lang. Ik houd nog steeds alles bij in een app. Het is geen menstruatie (had ik twee weken geleden met bloeding -> bloeding had ik bij mijn vorige Mirena ook niet, nu wel), dus echt de ovulatie die zo pijnlijk is. Is dat herkenbaar voor anderen? Kan dat komen door de bevalling? Dat is intussen 10 maanden geleden dus lijkt me dat er intussen toch wel wat hersteld is, of niet? Waar kan het anders door komen? Omdat ik een andere Mirena heb? Kan ik voor een dergelijke pijn ook Aleve Feminax (of een andere pijnstiller, wat is het verschil eigenlijk?) nemen?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem272

Bericht 02 Feb 2018 17:00

Re: Pijnlijke ovulatie

Ik heb het sinds ik moeder ben geworden van I, dat mijn ovulatie echt pijn doet. Gek ineens, hè?

Gewoon een paracetamolletje moet prima zijn, toch?
Volgens mij maakt het met je ovulatie niet uit. Als je ongesteld bent moet je wel uitkijken met bepaalde soorten pijnstillers omdat die je bloed kunnen verdunnen waardoor je nog meer gaat vloeien (geloof ik).
<<

SanFran

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 192

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:02

Bericht 02 Feb 2018 17:15

Re: Pijnlijke ovulatie

Herkenbaar! Ook na de bevalling een pijnlijkere ovulatie, 10 maanden na de bevalling lag ik op zondag ochtend op de HAP :palm: Omdat het zo'n zeer deed (lag/zat letterlijk dubbel geklapt, kon geen stap zetten) dacht zelfs aan blindedarm, om antwoord te geven op je vraag, ja ik gebruik aleve feminax én paracetamol. Ik voelde mij knap lullig omdat ik voor zoiets "simpels" de hap belde, de gyn vertelde toen dat er zelfs vrouwen zijn met zo'n erge pijn dat die aan de morfine gaan.
Ik heb het gelukkig niet elke maand meer, maar wel vaker dan voor de bevalling. Ook je hormoon kwestie is hier herkenbaar, rond ovulatie en menstruatie, geen oplossing voor, behalve uitzitten.. Ooit weleens gezocht op PMS is enigzins herkenbaar maar ik heb me er verder niet in verdiept.

Ik gebruik verder geen anticonceptie, ik denk zelf dat na een zwangerschap de hele hormonale huishouding op de schop is gegaan met dit als resultaat. Vervelend wel..
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Feb 2018 17:34

Re: Pijnlijke ovulatie

Oh wat naar San Fran! Dat is wel heel erg. Het is dus wel minder geworden, nooit zo erg meer als die ene keer? Er is verder niet naar gekeken hoe of wat? Er valt natuurlijk verder niet zoveel aan te doen.

Zo erg is het bij mij niet maar momenteel wel als een fikse menstruatie maar dan zonder bloed. En met steken bij m'n eileider (neem ik aan). Ben eigenlijk wel benieuwd of het na verloop van tijd minder wordt.
Let's discover the world together.
<<

SanFran

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 192

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:02

Bericht 02 Feb 2018 18:01

Re: Pijnlijke ovulatie

Nee gelukkig niet meer zo erg, nu zoals jij omschrijft, en ook niet elke maand.
Geen oplossing voor, Kreeg toen in zkh ook naproxen voor de pijn. Vandaar dat ik soms aleve feminax pak.

Hopelijk word de pijn idd minder.
<<

InweCulnamo

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 370

Geregistreerd: 08 Feb 2014 14:01

Bericht 02 Feb 2018 18:50

Re: Pijnlijke ovulatie

Ja heb ik ook last van, elke maand. Pijn houd meestal een dag aan. Een vervelende stekende pijn. Om en om per maand rechts en links goed pijnlijk. Bij mij gestart na het stoppen van de pil, eigenlijk gelijk de eerste maand al. Daarbij zijn mijn menstruatieklachten ook vrij heftig. Wil nu gaan kijken of de f.emina 21+7 met daarnaast pijnstilling iets voor mij doen.

15-11-2019
14-05-2023
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Feb 2018 19:47

Re: Pijnlijke ovulatie

Ja bij mij ook om en om, maar dat had ik altijd al dat ik dat voelde.

Is dat een bepaalde anticonceptiepil? Ik ken het niet. Vervelend dat jij het ook zo heftig hebt, ook je menstruatie.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Feb 2018 20:11

Re: Pijnlijke ovulatie

Oh en is het normaal dat dit inderdaad een paar dagen duurt? Ik gebruik nu natuurlijk geen ovulatietesten dus ik weet niet wanneer m'n exacte ovulatie is, maar ik vermoed dat het de aanloop er naar toe is die pijn doet met misschien het hoogtepunt de ovulatie zelf. Vandaag is dag drie voor mij en het pijnlijkst.
Let's discover the world together.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 02 Feb 2018 21:14

Re: Pijnlijke ovulatie

Ik heb hier ook last van. Bij mij duurt dat één dag. Dit is sinds mijn eerste zwangerschap.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Moesje

Kwebbel

Berichten: 477

Geregistreerd: 09 Dec 2013 12:27

Bericht 02 Feb 2018 21:26

Re: Pijnlijke ovulatie

Ik vind 3 dagen wel lang hoor Marin! Ik had het vaak een uurtje of 3, dat was dus vaak een dagdeel. Echt zo'n kramp links of rechts onder waardoor ik niet rechtop kon lopen.

Ik had het ook pas na mn bevalling, maar dat is nu ruim 4 jaar geleden en nu voel ik het bijna nooit meer.
Achteraf was het wel praktisch, haha.
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 527

Geregistreerd: 09 Okt 2013 20:19

Bericht 02 Feb 2018 21:33

Re: Pijnlijke ovulatie

Naast veel pijn had ik ook last van tussentijds bloedverlies. (Elke week wel een dag of 2)
Ik had een cyste die waarschijnlijk door de mirena kwam. Deze is ook weer zelf weggegaan.
Wellicht toch is naar de huisarts en de gyn? Om toch te checken?
<<

InweCulnamo

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 370

Geregistreerd: 08 Feb 2014 14:01

Bericht 03 Feb 2018 00:36

Re: Pijnlijke ovulatie

Een paar dagen is echt wel heel lang. Van wat ik lees is een dag ook al lang, en word er meer over uren gesproken.
Hier houd de ergste pijn 1 dag aan, maar dag erna is het ook nog wel wat gevoelig.

De f emina 21+7 is meer een aanvulling qua vitamines en mineralen die je helpen je de hele maand fit en energiek te voelen, en tijdens de menstruatie neem je dan de andere tabletten (7) waar ijzer en magnesium inzitten.
Zal voor de pijnlijke ovulatie, en voor de pijnklachten tijdens menstruatie natuurlijk niets doen,maar kan geen kwaad om te proberen of ik er verder iets aan heb.

Moet zeggen dat de pijn die ik nu steeds heb toch wel zo pittig vind dat ik overweeg weer gewoon te starten met de pil.

15-11-2019
14-05-2023
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 03 Feb 2018 01:59

Re: Pijnlijke ovulatie

Ik heb dat echt al heel lang, denk inmiddels wel 12Jr ofzo. Idd echt hey gevoel alsof je ongesteld gaat worden. Heel vervelend. Na m'n bevalling merk ik het aan m'n humeur, dan een dag of 2/3 last en dan na 2wk ongesteld. Helaas heb ik een cyclus van 3wk dus heel gezellig ben ik meestal niet :laughcry:
30-04-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 03 Feb 2018 07:38

Re: Pijnlijke ovulatie

Het is gelukkig weer over!
Volgens de voorspellende app was m'n eisprong inderdaad gisteren, dus dat zou best goed kunnen.


Bleh stom Kees, elke drie weken ook echt. Wat een gezelligheid.

Dank je voor je uitleg Inwe. Hopelijk helpt het iets bij jou.
Let's discover the world together.
<<

Tiara

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:05

Bericht 04 Feb 2018 11:37

Re: Pijnlijke ovulatie

Ik had het ook sinds de bevalling en langzaam aan werden de klachten steeds erger. Bij mij kwam het door spataderen in de onderbuik.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Feb 2018 11:40

Re: Pijnlijke ovulatie

Oh dat klinkt naar Tiara. Hoe ben je daar achter gekomen? Via de huisarts en dan verwijzing naar gynaecoloog?

Op dit moment lijkt het me nog niet aan de orde voor mij denk Ik maar als het echt lang blijft misschien wel een keertje. Heb in het verleden wel een cyste gehad waarbij ik bij de gynaecoloog ben geweest.
Let's discover the world together.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 04 Feb 2018 13:01

Re: Pijnlijke ovulatie

Ik had al voor mijn zwangerschap regelmatig erg pijnlijke ovulaties en die heb ik nog steeds vaak. Het is niet elke maand zo extreem pijnlijk gelukkig. Maar ik heb wel eens in het ziekenhuis gezeten omdat ze twijfelden of het niet toch iets anders was omdat het zo extreem veel pijn deed dat ik bijna niet meer kon lopen. Het schijnt geen kwaad te kunnen maar prettig is het zeker niet.
2010 2012
<<

Tiara

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:05

Bericht 10 Feb 2018 10:58

Re: Pijnlijke ovulatie

Marin, een gynaecoloog herkent dit helaas niet. Ik had het geluk al onder behandeling te staan van een vaatchirurg die het herkende naar aanleiding van mijn klachten.
Het heet pelvic congestion syndroom. Dan kan je eens kijken of je klachten erbij passen :)
<<

Anoniem290

Bericht 10 Jul 2019 11:23

Re: Pijnlijke ovulatie

Ik up deze even. Is het minder geworden Marin? Bij mij lijkt het elke maand erger, L is nu 16 mnd. Deze keer duurde het van donderdag tm dinsdag. Het begint met zeurende pijn in mijn onderbuik, de dag erna steken (altijd links) en vanaf dan erge buikpijn en rugpijn, misselijkheid en extreem vermoeid. Ik kan dan ook niet gaan sporten bv. Sinds de bevalling heb ik elke dag buikpijn (het ergst als ik 's morgens opsta) en rond de ovulatie is het een week nog wat erger.
Ik bedacht me na een paar dagen dat ik Aleve Feminax moest nemen en dat leek wel te helpen. Maar ik vraag me af of het minder wordt, of ik er wellicht iets aan kan doen. Ik vind een week wel lang. Er zijn ook maanden dat het duurt tot de menstruatie, dus 2 weken.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Jul 2019 11:31

Re: Pijnlijke ovulatie

Nee het is niet minder geworden. Althans, een tijdje wel, maar nu is het weer terug. Paar dagen geleden echt een paar dagen last van gehad. Zo gek is dat. Ik houd het nog altijd bij en het lijkt echt met m'n ovulatie te maken te hebben inderdaad. Vervelend dat jij dat ook zo hebt zeg. Klinkt best heftig!
Let's discover the world together.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 10 Jul 2019 23:14

Re: Pijnlijke ovulatie

Ik heb geen kinderen, maar mijn ovulatie aan de ene kant voel ik niet, terwijl de andere altijd pijnlijk is. Het is inderdaad net menstruatiekramp, maar dan lager, meer richting m'n lies. Het houdt bij mij een paar uur tot een dag aan. Soms slik ik er paracetamol voor.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 11 Jul 2019 03:51

Re: Pijnlijke ovulatie

Oh ik heb het originele topic toen gemist maar ik ben blij met de up want ik heb EXACT dezelfde klachten en heb ook een Mirena. Elke 2 weken emotioneel, kramp, moe en ik heb ook een hele rare pijn in mijn rechterheup en bovenbeen (en ik weet zeker dat het uitstraling is) waardoor ik dan heel lastig kan zitten. Enige wat helpt is pijnstillers en naar een masseuse en dat is me eigenlijk beetje te gek elke 2 weken. De ene maand gaat het ok, de andere lig ik krom (zoals toevallig nu). Twijfel of het door de Mirena komt of de zwangerschap. Feit is wel dat het me zodanig stoort dat ik misschien wel permanent iets laat doen zodra we weten of we een tweede willen of niet, al weet ik niet precies wat de opties zijn hoor. Maar ik heb echt geen behoefte aan hormonale klachten meer als er geen 'purpose' is zeg maar. Dacht eerst dat mijn man zich dan wel kon laten helpen, en dat wil hij ook, maar nu denk ik: laat maar, ik ben er ZO klaar mee. Vind vet oneerlijk dat we niet zo geevolutioneerd zijn dat 1) bevalling pijnloos is en 2) de menstruatie al stom is maar in elk geval nog functioneel maar WAAROM met pijn elke maand?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Jul 2019 08:52

Re: Pijnlijke ovulatie

Wat raar zeg. Misschien ligt het dan toch aan de Mirena inderdaad in combi met een gevoeligere baarmoeder na het krijgen van een kind? Zoiets? Ik weet het ook niet. Aan de ene kant vind ik het fijn dat ik m'n ovulatie zo goed weet, dat is in de toekomst wellicht nog een keer handig, maar aan de andere kant, waarom voelt m'n ovulatie pijnlijker dan m'n menstruatie?
Let's discover the world together.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 11 Jul 2019 12:55

Re: Pijnlijke ovulatie

Ik had het toevallig mijn vorige ovulatie ook. Geen anticonceptie hier trouwens. Had het gevoel dat ik bijna flauw zou vallen, zo pijnlijk! Mijn moeder herkende het ook, die had ook vaak een ovulatie die pijnlijker was dan een menstruatie.
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Anoniem290

Bericht 11 Jul 2019 13:44

Re: Pijnlijke ovulatie

Wel herkenbaar dus! Echt raar he? Ik gebruik momenteel ook geen anticonceptie. Ik vind de ovulatie ook pijnljker dan de menstruatie, daar heb ik amper last van. Ik ben tijdens de ovulatie ook veel erger opgeblazen dan tijdens de menstruatie.

Ik gebruik de app Maya om mijn cyclus bij te houden. Klopt elke keer, als ik weer pijn heb en op de app kijk, voorspelt hij dat mijn eisprong dan is. Je kunt er ook symptomen in zetten. Wel handig, dan krijg je de keren daarna voorgestelde symptomen (zo weet ik nu bijvoorbeeld dat ik die week van de maand veel meer honger heb en zin om te snaaien...).
Volgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron