Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe ziet jou droomvakantie er uit?

<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 24 Jan 2018 11:36

Hoe ziet jou droomvakantie er uit?

Dat vroeg mijn theezakje vandaag.

Ik ben benieuwd naar jullie droomvakantie.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Jan 2018 12:10

Re: Hoe ziet jou droomvakantie er uit?

Leuke vraag :)

Ik heb één echte droomvakantie waarvan ik heel erg hoop dat we dat over pakweg vijf tot tien jaar zullen doen wanneer we twee kindjes hebben die wat ouder zijn. Een reis door het noordoosten van Amerika, New England, Boston, Cape Cod, Nantucket. Dat soort plekken. Voglens mij is het daar zo mooi, dit soort plaatsjes (Stars Hollows achtig) en dan zeilen met de kinderen:
Afbeelding
Afbeelding
En dan twee weken ofzo in zo'n beach house overnachten als gezin.
Afbeelding
Afbeelding


Ik denk dat we ooit zoiets wel gaan doen. Vooralsnog vind ik onze zoon daar nog te klein voor.

Wel denken we komend jaar aan een reis naar Amerika of Canada, misschien in een camper. Ik zou zelf heel graag naar Oregon en Washington State willen dan.
Afbeelding
Campings zijn wel erg leuk met een kind, lekker rondscharrelen en 's avonds als kind slaapt kan je dan buiten je camper nog een biertje drinken. Dat is in een hotel toch lastiger. Of zo'n cabin op een camping, lijkt me ook echt leuk.
Afbeelding


Met z'n tweetjes willen we heel graag naar Piemonte in Italie. Zo'n mooi gebied in de bergen en één van de culinaire centra van Italie met de mooiste wijnen en het hart van de slow food beweging. Er is een kaasfestival. I'm just saying.
Afbeelding


Ik ben geen strandganger, dus echte tropische stranden staan niet echt op mijn wish list al zou ik er geen nee tegen zeggen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem247

Bericht 24 Jan 2018 12:47

Re: Hoe ziet jou droomvakantie er uit?

Alleen. Tropisch eiland. Lekker eten en drinken. En alleen maar luieren. :yes:
<<

Anoniem281

Bericht 24 Jan 2018 12:58

Re: Hoe ziet jou droomvakantie er uit?

M'n lange-termijn-droomvakantie is een rondreis door Australië, alleen met m'n man, maar dat zal dus nog een aantal jaren duren.

Droomvakantie met kind; een kindvriendelijk strand, een mooi huis in de buurt van 't strand, met genoeg speelruimte voor Tobias en genoeg leefruimte voor ons. Warm weer, niet té heet, lekker briesje. In de ochtend met Tobias op 't strand spelen, tijdens z'n slaapje in de zon luieren, 's middags de omgeving verkennen, lekker eten. Simpel, maar fijn!
<<

Anoniem315

Bericht 24 Jan 2018 13:10

Re: Hoe ziet jou droomvakantie er uit?

Mijn droomvakantie/bucketlistding heb ik een paar jaar geleden laten uitkomen: een rondreis door Egypte. Dat was echt heel mooi en ik heb het gevoel dat ik alles gezien heb.

Voor nu staat er nog een boel op de lijst:

- Noorwegen. Het noorderlicht, de Fjorden, de Atlantic road.
- Tropisch eiland in the middle of nowhere.
- Schotland.
- Paaseiland.
- enzovoort. Als er maar wat te zien en te beleven valt. Ik houd heel erg van afwisseling in landschap en cultuur.
Laatst gewijzigd door Anoniem315 op 24 Jan 2018 13:23, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 24 Jan 2018 13:14

Re: Hoe ziet jou droomvakantie er uit?

Ik heb echt teveel dromen wat dat betreft.
Ik wil heel graag nog een keer naar zo’n witte stranden/ blauwe zee droomlocatie.
Verder wil ik graag naar Japan en dan daar workshops doen, houtsnede en zo.
Met de kinderen willen we ook graag als ze wat groter zijn een grote reis maken door het westen vab de V.S., zijn we al druk voor aan het sparen en wilden we eigenlijk deze zomer al doen maar ik ben er nog niet aan toe, kreeg er zo de zenuwen van, dus dat stellen we uit.
Ik ben sowieso dol op rondreizen, dat lijkt me met de kinderen ook leuk om te doen, om echt iets te zien van de wereld maar tegelijk ook om te gaan waar je op dat moment heen wil.
We zouden op die manier ook wel met een camper door Noorwegen willen reizen.
Nou ja en een keer naar Lapland in de winter lijkt ne ook zó bijzonder!
<<

Geel

Bericht 24 Jan 2018 13:26

Re: Hoe ziet jou droomvakantie er uit?

Wauw Marin, ik denk dat een mix van jouw twee reizen bij dezen ook de mijne is. Mijn droomreis zou namelijk bestaan uit landschappen met bergen, heuvels, meren, bossen en van die dromerige velden waar je uren doorheen kunt rijden, in combinatie met luxe doch landelijke verblijfplaatsen, waar je uren kunt luieren, worst en kaas eten, boeken lezen en spelletjes spelen. Het natuurlijke campinggevoel wil ik, maar dan luxe. Ik wil er dan ook een schoonmaakster bij die de hele bende elke dag opruimt, zodat ik écht aan vakantie doe.

Afbeelding

Afbeelding
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 24 Jan 2018 13:35

Re: Hoe ziet jou droomvakantie er uit?

- paar weken toeren langs de westkust van de VS
- Italië: mooie stadjes bezoeken, lekker eten etc., dit kan ik elk jaar wel doen
- New York staat al jaren op m'n bucket list
- ik ben niet zo van de strandvakanties, maar ergens naar een tropisch eiland lijkt me toch ook nog wel een keer leuk (maar dan ook wel wat ondernemen af en toe)
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem313

Bericht 24 Jan 2018 14:20

Re: Hoe ziet jou droomvakantie er uit?

Ava schreef:[b]Alleen[/b]. Tropisch eiland. Lekker eten en drinken. En alleen maar luieren. :yes:


Haha, I hear ya :smile:

Maar ervan uitgaande dat het mijn droomreis met de kinderen zal zijn, zit ik toch ook wel dicht tegen Marin aan te schurken.
Over Piemonte hoor ik de laatste jaren iedereen om me heen! Heerlijk lijkt me dat, erheen vliegen en dan in drie weken tijd wat plaatsjes aandoen, agriturismos, een keer met zwembad erbij, lekker wijn drinken, geweldig.
De VS staat hier zeker op het lijstje, al zouden wij dan denk ik de westkust pakken. Mijn vriend is nog nooit in San Francisco geweest en wil daar graag heen, en de NP's natuurlijk. We kunnen dat combineren met onze vrienden in Utah bezoeken.
Zuid-oost Azie met de kinderen lijkt me ook gaaf. Gewoon Thailand ofzo, niet super uitdagen misschien maar juist heel relaxed omdat je daar zo gemakkelijk rondreist met kinderen.

En ik ben dus soms ook al aan het denken aan vakanties zonder die jochies. Ik ging vanaf m'n 15e al niet meer mee met mijn ouders, die van mij zijn 5 en 2, dus wellicht over 13 jaar al gaan we met z'n tweeën. Niet dat ik ze weg wil kijken, maar het biedt wat perspectief. Lekker buiten de schoolvakanties weg. En ik wil dan heel graag wandelen in Schotland (whisky proeven) en Ierland.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Jan 2018 15:08

Re: Hoe ziet jou droomvakantie er uit?

Oh heerlijk.
Geel, die tent. Dat soort luxe tenten hadden we ook op safari in Afrika. Dan slaap je dus zo en word je wakker met olifanten en zebra's in je 'tuin'. Dat was wel het summum hoor.
Maar doe mij uiteindelijk inderdaad maar dat berglandschap. Daar word ik gewoon het gelukkigst van.

Caulfield, 'gewoon' Thailand ja. Ik zie ons dat ook nog wel met kinderen doen. Of Vietnam. Gewoon voor het eten want het is gewoon zo zalig.
Ik ken trouwens iemand die misschien whisky tours gaat doen. Als dat zover is, ben ik in, dat lijkt me vet.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem249

Bericht 02 Feb 2018 21:33

Re: Hoe ziet jou droomvakantie er uit?

Marin ben je weleens in Princeton geweest? Dat past heel goed in jouw straatje als ik je foto's zo bekijk!
<<

Anoniem249

Bericht 02 Feb 2018 21:35

Re: Hoe ziet jou droomvakantie er uit?

Mijn droomvakanties zijn rondreizen van meerdere maanden naar mooie natuurgebieden en heb daar al een aantal van gemaakt.
Op mijn lijstje staat nog India, Nepal & Buthan. Daarna mochten er kindjes komen met de camper alle nationale parken in de USA langs en als de evt kindjes groter zijn en we alleen in de zomer op vakantie kunnen naar Canada voor een rondreis, liefst met een tentje.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Feb 2018 22:53

Re: Hoe ziet jou droomvakantie er uit?

Klinkt goed Claire. Leuk voor eventuele kindjes om ze dan een National Park passport te geven om stempels te verzamelen! Wil ik ook aan O geven als het zover is,.
https://www.eparks.com/product/74118/Ki ... Companion/

En nee, ik ben nog nooit in Princeton geweest maar al die Ivy League universiteiten en diens plaatsen staan wel op mijn wishlist, vooral aan de eastcoast.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 02 Feb 2018 23:21

Re: Hoe ziet jou droomvakantie er uit?

Wat lijkt je zo leuk aan die universiteiten Marin?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 03 Feb 2018 06:43

Re: Hoe ziet jou droomvakantie er uit?

Ik houd van wandelen over zo'n groene campus en mooie statige gebouwen. De architectuur, de opzet van zo'n universiteit, de bibliotheken en eetzalen. Ik heb er een zwak voor (mede door mijn eigen ervaring in Cambridge, maar dat had ik daarvoor ook al). Mijn man heeft ook aan zo'n oude universiteit in Amerika gestudeerd en hoewel het in Amerika vaak wat protsiger is qua architectuur heeft deze universiteit ook mooie gebouwen ontworpen door dezelfde architect als de St Paul's Cathedral in Londen. Dus deels architectuur interesse en deels mijn nerdy kant die graag die kennis 'voelt'.
Let's discover the world together.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 04 Feb 2018 21:33

Re: Hoe ziet jou droomvakantie er uit?

Wij zijn nog niet vaak echt samen op vakantie geweest, maar ik heb zo genoten van onze vakantie in de tent in Drenthe dit jaar.
Het was zo heerlijk om een paar dagen weg te zijn met z’n vieren! Dus graag meer vakanties met onze tent op een fijne (natuur)camping.

Ik zou graag alleen nog graag eens een paardrij vakantie hebben. Een trektocht te paard, het lijkt mij zo’n gevoel Vvan vrijheid geven, en een zijn met de natuur.
De plek maakt mij dan niet eens uit.
<<

Anoniem250

Bericht 05 Feb 2018 09:23

Re: Hoe ziet jou droomvakantie er uit?

Ik zou graag nog mooie rondreizen maken door de natuur. En ik denk dat aan Noord Amerika, Scandinavië, Canada, Engeland, Schotland en Ierland. Ik zou kamperen af willen wisselen met luxe lodges. Dichtbij de natuur, maar wel de luxe van lekker eten, warme douche en af en toe een stad bezoeken. Ook zou ik het leuk vinden om weer eens met de hele familie (dus ouders, zussen, broer, aanhang en hun kinderen) naar Curaçao te gaan. Mijn vader komt er vandaan en ik ben er geboren.

Ik ben als kind o.a. naar Curaçao en Noord-Amerika geweest, maar voor mij kon absoluut niks tippen aan de campingvakanties in Europa. De hele dag de paarden van de camping verzorgen, zwemmen, af en toe naar het strand. Ik vond als kind die vrijheid op die vakanties heerlijk. Leuker dan een rondreis door Florida. Of een vakantie Curaçao. Dus ik houd er rekening mee dat het de komende jaren vooral campingvakanties worden. Prima, zolang het maar rustieke campings zijn.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers