Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hotels zonder kluis of losse.

<<

Anoniem249

Bericht 02 Feb 2018 21:11

Re: Hotels zonder kluis of losse.

Als je daar echt zo bang voor bent zou ik eerder m'n rijbewijs op zak meenemen. Als je je paspoort kwijt raakt is dat toch wel heel vervelend op vakantie.
Het is logisch dat je in NL, waar je woont, meer problemen krijgt dan in het buitenland. Daarnaast kun je ook gewoon een kopietje van je paspoort meenemen. Dat deed ik vroeger altijd met uitgaan in het buitenland.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 02 Feb 2018 21:36

Re: Hotels zonder kluis of losse.

dan moet je wel een rijbewijs hebben ;)
kopietjes worden afgeraden omdat nog gevoeliger is voor fraude dan een echt paspoort. kras dan op zijn minst foto en BSNnummer door.

Er wordt nu gedaan alsof het een gigantisch probleem is dat ik een identificatie bij me heb maar ik heb er helemaal geen probleem mee. Zal dit topic verder maar negeren want blijkbaar wordt het niet op prijs gesteld dat ik geen gebruik maak van een kluisje en het mij dus niets uitmaakt of er een kluisje aanwezig is.
Afbeelding
<<

Anoniem249

Bericht 02 Feb 2018 21:38

Re: Hotels zonder kluis of losse.

Ik maak ook nooit gebruik van kluisjes, ik denk meer dat men (waaronder ikzelf) het probeert duidelijk te maken dat het misschien niet de verstandigste optie is om je paspoort continue op zak te hebben. Maar dat moet je verder natuurlijk helemaal zelf weten!

PS het gaat mij er niet om dat ze aan de haal gaan met m'n gegevens, maar dat ik een document heb om mee verder te reizen en geen noodpaspoort moet aanvragen aan de andere kant van het land.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Feb 2018 21:42

Re: Hotels zonder kluis of losse.

Elska schreef:Er wordt nu gedaan alsof het een gigantisch probleem is dat ik een identificatie bij me heb maar ik heb er helemaal geen probleem mee. Zal dit topic verder maar negeren want blijkbaar wordt het niet op prijs gesteld dat ik geen gebruik maak van een kluisje en het mij dus niets uitmaakt of er een kluisje aanwezig is.


?

Beetje overdreven reactie lijkt me. Het is je goed recht om je ID bij je te houden hoor, dat moet je toch zelf weten? Ik heb gegoogled of er uberhaupt identificatieplicht is in andere landen (ongetwijfeld in sommige landen, maar de regels verschillen zo per land en ik kon niets concreets vinden. In Amerika is een rijbewijs bijvoorbeeld al rechtsgeldig en hier in Nederland officieel niet. Ikzelf neem liever geen risico op dat mijn paspoort (wat op reis vele malen kostbaarder is dan geld voor mij) gestolen wordt. Ik vind kluisjes ook eng, daar niet van, ben altijd bang dat het kluisje niet meer open gaat of dat ik het vergeet. Maar zo ben ik wel een stuk minder kwetsbaar. Liever m'n geld jatten dan m'n paspoort waarvoor ik mijn reis dan moet stopzetten om aan een noodpaspoort te komen en het land anders niet uit te komen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem249

Bericht 02 Feb 2018 21:45

Re: Hotels zonder kluis of losse.

Oh dat wist ik niet eens Marin! Ik heb in NL m'n rijbewijs meestal op zak en daar hebben ze 't maar mee te doen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Feb 2018 21:49

Re: Hotels zonder kluis of losse.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ntificeren

Ik heb hem ook altijd bij me hoor (sinds ik er eentje heb) maar heb ook mijn ID kaart altijd bij me. Paspoort alleen op reis.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem249

Bericht 02 Feb 2018 21:56

Re: Hotels zonder kluis of losse.

Interessant! Dank voor de link.

Ik ben trouwens nog nooit naar mijn ID gevraagd op straat. Wel als ik iets bij de gemeente moet doen, of iets officieels ga ondertekenen maar op een random onaangekondigde dag niet.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 02 Feb 2018 22:44

Re: Hotels zonder kluis of losse.

Een kluis bij de receptie hoeft niet te betekenen dat je daar moet afgeven. Wij hadden dat in egypte, de kluisjes zaten in een ruimte achter de receptie. Je kreeg een sleutel van het aan jou toegewezen kluisje die je zelf bij je hield. Kluisje kon alleen opengemaakt worden met jouw sleutel en met iemand van de recptie (ook een sleutel). Net zoals het gaat bij banken (in de film).
<<

caribbeanlover

Bericht 02 Feb 2018 23:06

Re: Hotels zonder kluis of losse.

Maple schreef:Bedoelen ze niet dat de kluis al op de kamer staat, en de sleutel tegen betaling af te halen is bij de receptie? Ik gok maar wat. Overigens neem ik zelf liever ook paspoort overal mee naartoe. Naar het strand/zwembad dan weer niet.


Zou kunnen, maar ze hadden het over on request dus denk zo'n mobiel ding. Heb het ze gevraagd. Mijn man vind het ook niks en betaald liever wat meer voor een hotel waar er een muurvast zit zeg maar.
<<

caribbeanlover

Bericht 02 Feb 2018 23:09

Re: Hotels zonder kluis of losse.

Elska schreef:dan moet je wel een rijbewijs hebben ;)
kopietjes worden afgeraden omdat nog gevoeliger is voor fraude dan een echt paspoort. kras dan op zijn minst foto en BSNnummer door.

Er wordt nu gedaan alsof het een gigantisch probleem is dat ik een identificatie bij me heb maar ik heb er helemaal geen probleem mee. Zal dit topic verder maar negeren want blijkbaar wordt het niet op prijs gesteld dat ik geen gebruik maak van een kluisje en het mij dus niets uitmaakt of er een kluisje aanwezig is.


Rijbewijs heb ik gelukkig al bijna 12 jr! Nee hoor jij mag zeggen wat je wilt, maar daar mag ik ook weer op reageren.
BSN nr doorkrassen is een goede met kopietjes, maar de foto lijkt me niet zo handig dan kunnen ze niet zien dat ik het ben.
<<

caribbeanlover

Bericht 02 Feb 2018 23:12

Re: Hotels zonder kluis of losse.

Jorja schreef:Een kluis bij de receptie hoeft niet te betekenen dat je daar moet afgeven. Wij hadden dat in egypte, de kluisjes zaten in een ruimte achter de receptie. Je kreeg een sleutel van het aan jou toegewezen kluisje die je zelf bij je hield. Kluisje kon alleen opengemaakt worden met jouw sleutel en met iemand van de recptie (ook een sleutel). Net zoals het gaat bij banken (in de film).



Ik heb het toch niet over afgeven? Het zijn dan gewoon kluisjes bij de receptie ipv op je kamer, maar dacht dat iedereen dat wel zou snappen. Ik vind dat niks, dan moet ik daar steeds heen en het is veel makkelijker om er een op de kamer te hebben.
<<

caribbeanlover

Bericht 02 Feb 2018 23:14

Re: Hotels zonder kluis of losse.

Claire**** schreef:Oh dat wist ik niet eens Marin! Ik heb in NL m'n rijbewijs meestal op zak en daar hebben ze 't maar mee te doen.


Ik ook. Ben 1x aangehouden toen ik nog zonder licht fietste (ja dom ik weet het). Daarvan heb ik geleerd en het nooit meer gedaan.

Marin, Nooit problemen mee gehad kluisjes gingen altijd goed dicht en open.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 03 Feb 2018 10:19

Re: Hotels zonder kluis of losse.

Marin schreef:https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/identificatieplicht/vraag-en-antwoord/met-welke-identiteitsbewijzen-kan-ik-mij-identificeren

Ik heb hem ook altijd bij me hoor (sinds ik er eentje heb) maar heb ook mijn ID kaart altijd bij me. Paspoort alleen op reis.


In jouw eerdere bericht schrijf je dat in Amerika alleen een rijbewijs rechtsgeldig is en in Nederland niet. Dat staat niet in die link. Alleen in die vijf situaties zoals beschreven is het niet genoeg. Bijvoorbeeld als je een boete krijgt in de trein of op straat is een rijbewijs wel gewoon voldoende. Altijd alleen je rijbewijs bij je dragen is dus in Nederland als standaard wel genoeg.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 03 Feb 2018 10:36

Re: Hotels zonder kluis of losse.

Ja je hebt gelijk. Ik dacht dat je je bij de politie ook niet mocht identificeren met een rijbewijs maar blijkbaar toch wel.
Let's discover the world together.
<<

caribbeanlover

Bericht 03 Feb 2018 13:26

Re: Hotels zonder kluis of losse.

Marin schreef:Ja je hebt gelijk. Ik dacht dat je je bij de politie ook niet mocht identificeren met een rijbewijs maar blijkbaar toch wel.


Toen ik jaren aan werd gehouden wat ik net zei had ik alleen mijn rijbewijs dus toen gold het al. PP heb ik nooit bij me zou niet weten waar ik die moet houden.
<<

caribbeanlover

Bericht 05 Feb 2018 12:00

Re: Hotels zonder kluis of losse.

Ik heb heel veel hotels gevonden en uiteindelijk een aantal gekozen als optie. We zijn er zo goed als uit welke we gaan boeken. We gaan 6 nachten nog eens 6 nachten en dan 4 nachten ergens verblijven.
Voor de 2 6 nachten hebben we 2 hotels op het oog waarvan 1 dus ene losse kluis heeft. Dus ik aan die 2e vragen of zij er een vaste hebben heeft die ook een losse op aanvraag.
Nou ik weet het niet meer hoor denk dat we het maar moeten gokken, want echt veel leuke hotels naar onze wens voor die 2e 6 nachten zijn er niet echt.
<<

ChiQ

Bericht 06 Feb 2018 09:08

Re: Hotels zonder kluis of losse.

Wij hebben paspoorten echt niet in de kluis, haha! En de Rolex van man ook niet, die heeft hi gewoon om. Wij doen die dingen in de koffer en de koffer ruimen we op. Niemand gaat een koffer zitten jatten uit de hotelkamer. Terwijl die verankerde kluisjes in de garderobe kast kan gewoon door de receptie geopend worden.
<<

ChiQ

Bericht 06 Feb 2018 09:09

Re: Hotels zonder kluis of losse.

Ps CBL, kluis op aanvraag zijn gewoon kamer die al voorzien zijn van een kluis. Ze komen echt niet aanzetten met een kluis die je wegtilt.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Feb 2018 09:30

Re: Hotels zonder kluis of losse.

Qua horloges hebben wij trouwens goedkopere reishorloges gekocht, zo heb ik een Swatch. Wel een beetje afhankelijk van het soort reis maar bijv naar Azië doen we die dan om en laten we de mooie dure horloges thuis. Ook best handig.
Let's discover the world together.
<<

caribbeanlover

Bericht 06 Feb 2018 09:54

Re: Hotels zonder kluis of losse.

ChiQ schreef:Wij hebben paspoorten echt niet in de kluis, haha! En de Rolex van man ook niet, die heeft hi gewoon om. Wij doen die dingen in de koffer en de koffer ruimen we op. Niemand gaat een koffer zitten jatten uit de hotelkamer. Terwijl die verankerde kluisjes in de garderobe kast kan gewoon door de receptie geopend worden.


Daar had ik het gister ook over met mijn man (zonder rolex) dat we de koffer als kluis kunnen gebruiken. Het valt natuurlijk op als iemand met een koffer van een anders loopt.
<<

caribbeanlover

Bericht 06 Feb 2018 09:56

Re: Hotels zonder kluis of losse.

ChiQ schreef:Ps CBL, kluis op aanvraag zijn gewoon kamer die al voorzien zijn van een kluis. Ze komen echt niet aanzetten met een kluis die je wegtilt.


Daar heb je een punt in, maar op de vraag om een uitleg/omschrijving/foto reageren ze tot op heden niet. Dus ik denk aan zo'n mobiel ding wat wij hier hebben.
Aan de andere kant je weet niet zeker wat voor een ze daar bedoelen. Vind het op aanvraag sowieso al raar. Gewoon 1 in iedere kamer er een hebben die zo vast zit als een rots in de kast.
<<

caribbeanlover

Bericht 06 Feb 2018 09:57

Re: Hotels zonder kluis of losse.

Marin schreef:Qua horloges hebben wij trouwens goedkopere reishorloges gekocht, zo heb ik een Swatch. Wel een beetje afhankelijk van het soort reis maar bijv naar Azië doen we die dan om en laten we de mooie dure horloges thuis. Ook best handig.


Wij zijn niet van de dure dingen/merken dus dat scheelt. Ik heb er een aantal oa een Regal van Lucardi.
<<

Anoniem249

Bericht 06 Feb 2018 10:09

Re: Hotels zonder kluis of losse.

Dat lijkt me ook verstandig Marin. Niet vanwege diefstal, maar vanwege overval. Ik draag op reis nooit dure sieraden, maar goed ik ga dan ook niet naar de veiligste landen.
Als ze iets stelen, tsja het is vervangbaar. Maar een overval daar hou je een trauma aan over. Dat wil ik koste wat kost ontlopen.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 06 Feb 2018 12:14

Re: Hotels zonder kluis of losse.

Ik deed ook altijd belangrijke dingen onderin backpack en daar omheen een flightbag die we met een slot afsloten. Voelde veel veiliger dan een kluisje.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 06 Feb 2018 12:28

Re: Hotels zonder kluis of losse.

Let wel even op de voorwaarden van je reisverzekering. Soms moet je je spullen bewaard hebben in een kluis om dekking te krijgen bij diefstal en krijg je geen dekking als je spullen in je afgesloten koffer bewaarde terwijl er wel een kluis aanwezig was.
VorigeVolgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers