Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hotels zonder kluis of losse.

<<

caribbeanlover

Bericht 02 Feb 2018 14:49

Hotels zonder kluis of losse.

Ik merk dat toch best wel wat hotels in Bali kluisjes bij de receptie hebben en dat wil ik echt niet!
Sommigen hebben ze op aanvraag, maar dan vraag ik me af hoe ik dat moet zien. Een los ding die iedere gek mee kan nemen?
Wat vinden jullie daarvan? Maakt het je niet uit? Wil je perse een kamer waar er een vast in de kast zit (waar ze meestal zitten)?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 02 Feb 2018 15:01

Re: Hotels zonder kluis of losse.

Ik geloof oprecht niet dat ik daar ooit me druk om heb gemaakt.

Dus nee, ik zou er niet op letten bij het uitkiezen bij een hotel.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Feb 2018 15:06

Re: Hotels zonder kluis of losse.

Ik maak soms wel gebruik van een kluisje in de kamer (al ben ik altijd bang dat ik iets vergeet). Ik ben nog nooit een los kluisje tegengekomen of iets bij de receptie. Wist ook niet dat je die informatie vooraf kon krijgen. Dus nee, ik zou daar van te voren geen rekening mee houden.
Let's discover the world together.
<<

caribbeanlover

Bericht 02 Feb 2018 15:06

Re: Hotels zonder kluis of losse.

Caro schreef:Ik geloof oprecht niet dat ik daar ooit me druk om heb gemaakt.

Dus nee, ik zou er niet op letten bij het uitkiezen bij een hotel.


Ik wel omdat ik het belangrijk vind dat waardevolle dingen opgeborgen kunnen worden. Ik kan ze moeilijk de hele dag mee gaan lopen sleuren.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 02 Feb 2018 15:08

Re: Hotels zonder kluis of losse.

Zou me echt niks uitmaken. Ik heb ook wel eens zo'n kluisje bij de receptie gehad en dat was ook prima.
2010 2012
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 02 Feb 2018 15:09

Re: Hotels zonder kluis of losse.

Vertrouw je ze bij voorbaat dan al niet?

Ik heb er gebruik van gemaakt, met en zonder eigen hangslot er aan te hangen. Super handig.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 02 Feb 2018 15:20

Re: Hotels zonder kluis of losse.

Ik heb niet zoveel waardevols mee op vakantie, paspoorten houden we vaak in de tas. Ik let daar ook niet op met een hotel boeken..
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

caribbeanlover

Bericht 02 Feb 2018 15:26

Re: Hotels zonder kluis of losse.

Jip schreef:Vertrouw je ze bij voorbaat dan al niet?

Ik heb er gebruik van gemaakt, met en zonder eigen hangslot er aan te hangen. Super handig.


Ik vertrouw ze wel, maar er hoeft maar 1 gek bij te zitten he. Heeft niks met wel of geen vertrouwen te maken, maar meer voor onze veiligheid. Heb vaak zat reviews gelezen van hotels waar wij heen gingen waar mensen waren bestolen.
<<

caribbeanlover

Bericht 02 Feb 2018 15:27

Re: Hotels zonder kluis of losse.

Pippa schreef:Ik heb niet zoveel waardevols mee op vakantie, paspoorten houden we vaak in de tas. Ik let daar ook niet op met een hotel boeken..


Zoals ik al zei ga ik daar niet de hele dat mee sleuren
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Feb 2018 15:31

Re: Hotels zonder kluis of losse.

Ik zou het ook niet fijn vinden om m'n paspoort af te geven bij een balie hoor, CBL. Dat snap ik best. En meenemen in je tas kan, maar geeft ook een extra risico. Maar als het niet anders kan, doe ik dat liever.
Ik zou er alleen bij het boeken geen rekening mee houden, wist niet eens dat je dat van te voren kan zien.
Let's discover the world together.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 02 Feb 2018 15:39

Re: Hotels zonder kluis of losse.

caribbeanlover schreef:
Pippa schreef:Ik heb niet zoveel waardevols mee op vakantie, paspoorten houden we vaak in de tas. Ik let daar ook niet op met een hotel boeken..


Zoals ik al zei ga ik daar niet de hele dat mee sleuren


Prima maar jij vroeg wat wij vonden en deden, nou dit dus. Die 2 paspoorten mijn tas overleef ik wel.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

caribbeanlover

Bericht 02 Feb 2018 16:05

Re: Hotels zonder kluis of losse.

Pippa schreef:
caribbeanlover schreef:
Pippa schreef:Ik heb niet zoveel waardevols mee op vakantie, paspoorten houden we vaak in de tas. Ik let daar ook niet op met een hotel boeken..


Zoals ik al zei ga ik daar niet de hele dat mee sleuren


Prima maar jij vroeg wat wij vonden en deden, nou dit dus. Die 2 paspoorten mijn tas overleef ik wel.


Klopt, maar dan mag ik het toch wel nogmaals zeggen?
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 02 Feb 2018 16:26

Re: Hotels zonder kluis of losse.

waarom is het zo raar om je paspoort bij je te houden? in nederland heb je toch ook een identificatie op zak? (tenminste dat zou moeten)
Afbeelding
<<

Anoniem244

Bericht 02 Feb 2018 16:38

Re: Hotels zonder kluis of losse.

Ik doe m’n paspoorten ook liever in een kluisje dan in m’n tas die ik mee neem naar het zwembad / strand.
Qua identificatie in Nl heb ik m’n rijbewijs altijd bij mij als pasje in m’n telefoonhoesje.
Moet zeggen dat ik er niet perse een hotel op uit zoek maar ik vind het wel prettig een kluisje op de kamer te hebben (voor paspoorten, creditcard, pinpas, eventueel tickets, spiegelreflexcamera, iPad)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Feb 2018 16:51

Re: Hotels zonder kluis of losse.

Elska schreef:waarom is het zo raar om je paspoort bij je te houden? in nederland heb je toch ook een identificatie op zak? (tenminste dat zou moeten)


Het is gevoeliger voor jatten en kwijtraken. En als je je paspoort kwijt bent, kan je het land niet uit (naar ambassade, soms ergens heel anders dan waar je bent, wachten op noodpaspoort)
Nogal gedoe dus. Dan liever in kluis.
Let's discover the world together.
<<

caribbeanlover

Bericht 02 Feb 2018 17:00

Re: Hotels zonder kluis of losse.

Elska schreef:waarom is het zo raar om je paspoort bij je te houden? in nederland heb je toch ook een identificatie op zak? (tenminste dat zou moeten)


Nou ivm stelen als we gaan zwemmen misschien daarom.
<<

caribbeanlover

Bericht 02 Feb 2018 17:01

Re: Hotels zonder kluis of losse.

Marin schreef:
Elska schreef:waarom is het zo raar om je paspoort bij je te houden? in nederland heb je toch ook een identificatie op zak? (tenminste dat zou moeten)


Het is gevoeliger voor jatten en kwijtraken. En als je je paspoort kwijt bent, kan je het land niet uit (naar ambassade, soms ergens heel anders dan waar je bent, wachten op noodpaspoort)
Nogal gedoe dus. Dan liever in kluis.



Idd jij snapt het!
<<

Anoniem249

Bericht 02 Feb 2018 17:26

Re: Hotels zonder kluis of losse.

Wat heb je allemaal bij je dat je een kluisje nodig hebt?
Ik denk dat je paspoort niet zo snel wordt gestolen uit je kamer. Ik heb bijna nooit een kamer met een kluisje (ik slaap meestal in enorme budget hotels) en laat altijd al m'n "waardevolle" spullen achter. Hoe banger je bent dat er iets gestolen wordt, hoe groter de kans dat het ook daadwerkelijk gebeurd.
<<

Anoniem249

Bericht 02 Feb 2018 17:29

Re: Hotels zonder kluis of losse.

Ik neem trouwens nooit m'n paspoort ergens mee naar toe. Hoe minder ik bij me heb, hoe beter!
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 02 Feb 2018 17:30

Re: Hotels zonder kluis of losse.

en als het een land is waar je net als in nederland een identificatie plicht hebt? niets bij je dragen zie ik in sommige landen als een groter probleem dan het risico dat je een noodpaspoort moet regelen.
Afbeelding
<<

Anoniem249

Bericht 02 Feb 2018 17:36

Re: Hotels zonder kluis of losse.

Heb ik nog nooit meegemaakt Elska. Heb me pas 1x moeten identificeren, omdat we iemand in beschuldiging wilden stellen en toen heeft de politie ons gewoon naar ons hotel gereden om ons paspoort op te halen. En dat was in een land waar de politie heel corrupt is.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 02 Feb 2018 17:53

Re: Hotels zonder kluis of losse.

ik gebruik nooit een kluisje op vakantie belangrijke dingen hou ik bij me. Zoals id kaart, camera's, geld, ipad.
Afbeelding
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 02 Feb 2018 20:33

Re: Hotels zonder kluis of losse.

Claire**** schreef:Heb ik nog nooit meegemaakt Elska. Heb me pas 1x moeten identificeren, omdat we iemand in beschuldiging wilden stellen en toen heeft de politie ons gewoon naar ons hotel gereden om ons paspoort op te halen. En dat was in een land waar de politie heel corrupt is.

ik op vakantie gelukkig ook nog nooit maar in nederland wel gedoe mee gehad (verkeerde moment, verkeerde plaats). moet er niet aan denken dat gedonder te hebben in een land waar ik de taal niet machtig ben en al helemaal niet wanneer de politie corrupt is. ik hou mijn paspoort/id-kaart daarom gewoon bij me net zoals in nederland waar een id-kaart net zo goed gejat kan worden.

wat een ander doet moet hij/zij zelf weten maar ik heb dus niets om in een kluisje te leggen dus ik let er nooit op of een hotel een kluisje heeft.
Afbeelding
<<

caribbeanlover

Bericht 02 Feb 2018 21:02

Re: Hotels zonder kluis of losse.

Elska schreef:
Claire**** schreef:Heb ik nog nooit meegemaakt Elska. Heb me pas 1x moeten identificeren, omdat we iemand in beschuldiging wilden stellen en toen heeft de politie ons gewoon naar ons hotel gereden om ons paspoort op te halen. En dat was in een land waar de politie heel corrupt is.

ik op vakantie gelukkig ook nog nooit maar in nederland wel gedoe mee gehad (verkeerde moment, verkeerde plaats). moet er niet aan denken dat gedonder te hebben in een land waar ik de taal niet machtig ben en al helemaal niet wanneer de politie corrupt is. ik hou mijn paspoort/id-kaart daarom gewoon bij me net zoals in nederland waar een id-kaart net zo goed gejat kan worden.

wat een ander doet moet hij/zij zelf weten maar ik heb dus niets om in een kluisje te leggen dus ik let er nooit op of een hotel een kluisje heeft.


Lekker handig, maar niet heus om je paspoort mee te nemen als je beide de zee in gaat en je tas gestolen word. Dat wil ik dus voorkomen.
<<

Anoniem248

Bericht 02 Feb 2018 21:10

Re: Hotels zonder kluis of losse.

Bedoelen ze niet dat de kluis al op de kamer staat, en de sleutel tegen betaling af te halen is bij de receptie? Ik gok maar wat. Overigens neem ik zelf liever ook paspoort overal mee naartoe. Naar het strand/zwembad dan weer niet.
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers