Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Eten koken/bedenken

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 31 Jan 2018 10:20

Re: Eten koken/bedenken

Heeft iemand misschien ook zin om zo'n lijstje hier te delen? :angel:

♥♥
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 31 Jan 2018 12:17

Re: Eten koken/bedenken

Ik zit ook vaak wel te denken aan zon maaltijdbox. Lijkt me leuk voor de variatie. Maar elke keer vind ik t toch weer onhandig met bezorgmomenten enzo.

Wij doen meestal ook 1x in de week boodschappen en maak dus vooraf een lijstje. Als ik doordeweeks ineens spontaan zin heb in iets dan zet ik dat gerecht op t lijstje voor de komende week. ;) ik heb vooral heel veel recepten opgeslagen op pinterest, dus daar struin ik dan doorheen als ik t lijstje maak. Afgewisseld met wat kookboeken of de appie-app. En als ik dan al 2 pastagerechten heb bijvoorbeeld omdat ik daar zin in heb, dan zoek ik daarna specifiek iets met rijst of aardappels voor de afwisseling. En idd grotere porties koken. Meestal heb ik wel 2x in de week een gerecht wat zich makkelijk leent voor dubbele porties.

Er is/was hier ook zon topic met eetlijstjes voor de week. Die kun je ook gewoon jatten? :D
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 31 Jan 2018 12:19

Re: Eten koken/bedenken

Guattari schreef:Ik ken een gezin die hebben vaste dagen: maandag iets met pasta, dinsdag iets met soep et cetera et cetera. Moet er zelf niet aan denken, maar zo beperk je wel meteen de keuzemogelijkheden en dat kan wel handig zijn als je het lastig vindt iedere dag iets te bedenken.


Op zich wel handig als basis, als je dan merkt dat je echt geen zin hebt in het gerecht dat vaste prik is op dinsdag dan kan je er altijd van afwijken natuurlijk. Maar als je niet weet wat je wil eten kan je terugvallen op de dinsdagmaaltijd.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 31 Jan 2018 12:22

Re: Eten koken/bedenken

Oh en mijn lijstje voor deze week bijv:

- pasta pesto met kip, spinazie, cherry tomaatjes en pijnboompitjes
- ovenschotel met witlof en chutney (dubbele portie)
- aardappeltjes met jus, bloemkool en braadworstjes
- kip tikka masala uit de slowcooker met rijst (dubbele portie)
- pompoensoep met knoflookbrood

Wij niet zo heel goed in de vriezer goed gebruiken (vaak vergeet ik dan dat ik nog iets heb ingevroren en kom ik daar maanden te laat achter haha). Daarom eten we dan in 1 week vaak 2 keer hetzelfde. Soms wel beetje saai, maar t gemak van alleen maar iets hoeven opwarmen compenseert dat wel :D

Ik heb overigens wel altijd porties chili, bolognesaus en stoofvlees in de vriezer. Dat maak je bijna automatisch in hele grote hoeveelheden, dus altijd handig om achter de hand te hebben. Die ‘plan’ ik dan wel bewust in in m’n weeklijstje en dan haal ik dus minder andere gerechten. Oh en voor nood hebben we ook altijd nog wat diepvriesmaaltijden liggen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 31 Jan 2018 12:55

Re: Eten koken/bedenken

Elliot schreef:Heeft iemand misschien ook zin om zo'n lijstje hier te delen? :angel:


Ja hoor, ik wil wel een deel van zo'n lijst (heb 'm hier ff niet compleet) delen! Moment.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 31 Jan 2018 13:01

Re: Eten koken/bedenken

De lijst begint met recepten die we jaren geleden nog wel maakten, uit pakjes bijvoorbeeld. Hoe verder je komt, hoe minder pakjes je tegenkomt haha. Echt alles staat er dus op qua inspiratie he, dus ook slechte dingen ;)

*

Nou, zoiets bijvoorbeeld :D
Laatst gewijzigd door Zora op 02 Feb 2018 14:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 31 Jan 2018 13:02

Re: Eten koken/bedenken

Ik wil je ook wel m’n pinterest lijst delen als je pinterest hebt. Dan moet je me maar pmen. Voordeel daarvan is dat t recept dr gelijk bij staat ;)
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 31 Jan 2018 13:04

Re: Eten koken/bedenken

Ohh dat vergeten wat je in de vriezer hebt, doe ik ook altijd. Zo irritant! Of iets ingevroren hebben wat je dan niet op tijd ontdooid krijgt. Of dat ik gewoon niet zo goed weet hoe dat het beste kan, of hoe lang het nog goed is... vet zonde.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem281

Bericht 31 Jan 2018 13:08

Re: Eten koken/bedenken

Ik zet tegenwoordig een alarm in m'n telefoon. Eentje in de avond en eentje in de ochtend, omdat ik er anders niet aan denk. Een reminder om vlees een avond van te voren al uit de vriezer te halen en dan in de ochtend eentje om me eraan te herinneren dat ik al eten heb voor die dag en dan dus niet 's middags nog even langs de supermarkt rijd, om eten te halen.

Voor ons is 't trouwens vooral omdat we bákken met geld uitgaven aan boodschappen en thuisbezorgd. Nu doe ik één keer in de week grote boodschappen en één keer in de week nog fruit en brood en ik red 't nu met 65 euro per week! (incl. luiers, wasmiddelen enz.) Nou, dat had ik echt nooit verwacht, hoor :smile: Daarvoor was 't namelijk 70 euro alleen al aan boodschappen, etenswaar dus. Daar kwam nog kattenvoer, schoonmaakmiddelen enz. bovenop.
<<

Anoniem304

Bericht 31 Jan 2018 14:02

Re: Eten koken/bedenken

Bazinga schreef:

Voor ons is 't trouwens vooral omdat we bákken met geld uitgaven aan boodschappen en thuisbezorgd. Nu doe ik één keer in de week grote boodschappen en één keer in de week nog fruit en brood en ik red 't nu met 65 euro per week! (incl. luiers, wasmiddelen enz.) Nou, dat had ik echt nooit verwacht, hoor :smile: Daarvoor was 't namelijk 70 euro alleen al aan boodschappen, etenswaar dus. Daar kwam nog kattenvoer, schoonmaakmiddelen enz. bovenop.

Volgens mij moet ik bij jou op les. :angel:
<<

Anoniem281

Bericht 31 Jan 2018 16:38

Re: Eten koken/bedenken

Haha! Nou 't helpt serieus dat wij tegenwoordig veel groenten uit de vriezer eten en we eten vrij saai. Vaak aardappelen, groenten, vlees. Af en toe pasta of een rijstgerecht, af en toe pannenkoeken (worden de mannen blij van) en ik ben dol op m'n vriezers en diepvrieszakjes :nerd: Wasmiddelen haal ik eens per 2 maanden, want 't is altijd wel ergens in de aanbieding. Verder doen we tegenwoordig langer met de luiers, dat scheelt ook heel veel!

Qua vlees eten wij veel kip, af en toe half om half gehakt en verder rundvlees. Dat haal ik bij zo'n Turkse winkel, daar kost een kilo kipfilet bijv. 4,- Dan koop ik daar een paar kilo van en portioneer dat in zakjes. Sommige snijd ik van te voren alvast in blokjes, dat is ook makkelijk! Sticker erop wat 't precies is en klaar. Zelfde geldt voor rundervlees, is ook veel goedkoper daar.

Brood is bij onze bakker in de aanbieding op de donderdag, 4 broden halen, 3 betalen. Wij doen daar net geen 2 weken mee, dus dan haal ik er soms een halfje tussendoor bij, maar 't scheelt wel! En fruit haal ik op de markt, bij m'n werk. Laatst had ik 2 kilo appels, een tros bananen, een ananas, een meloen, 5 mango's, 2 preien, zakje taugé, zak wortelen, 3 doosjes bosbessen en 2 kilo mandarijnen voor 12,- Dat vind je echt niet voor die prijs in de supermarkt of groenteboer, terwijl 't wel heel mooi spul is!

En verder is 't belangrijkste volgens mij dat je je aan een boodschappenlijstjes houdt, dat was 't bij ons iig :') Ik doe vaak op zondag boodschappen en maak dan een lijstje wat we de hele week eten en haal alléén die boodschappen, plus iéts lekkers. Dus niet meteen bergen vreetwerk (ook iets waar we eerder de mist in gingen) maar gewoon, een beetje.

Op deze manier zijn wij een heel eind gekomen! En 't is af en toe wel saai, hoor. Om van te voren te weten wat we eten en zo, maar doordat een deel uit de diepvries komt, kan je nog schuiven en dat maakt 't wel makkelijker! Vanavond eten we sperziebonen uit de vriezer, met uitgebakken spekjes, aardappelen en een biefstukje. Voor morgen heb ik nog de boerenkool van vorige week, die bak ik morgen op en is wel weer goede maal met een rookworst van de Hema. (Da's dan wel weer een teringduur stukje worst! 2,50, tenzij je 'm in de aanbieding koopt, dan is-ie 2,- maar 't zijn niet heel grote worsten. Maar goed, grote T wordt er blij van.)
<<

Anoniem304

Bericht 31 Jan 2018 16:44

Re: Eten koken/bedenken

Haha we houden ons heel strikt aan de boodschappenlijst, maar hebben geen goede markt met goedkoop fruit/groente of iets, dus dat zal zeker schelen. Ook met vlees, hetzelfde verhaal.
Niet dat we heel veel boven dat bedrag zitten hoor en we zijn al van ruim €100 naar €75 ong. gegaan omdat we niet meer snoepen enzo, maar we eten eigenlijk nooit groentes uit de vriezer of aardappels, groente en vlees dus dat maakt ook wel verschil.
Maarja, straks komen de luiers er wel bij he, haha!
<<

Anoniem281

Bericht 31 Jan 2018 16:53

Re: Eten koken/bedenken

Ja we boffen echt hoor, met de markt in de buurt! Grote T. wil ook weer meer noten en zo eten, amandelen zijn best duur, maar op de markt is 't echt een lachertje zo goedkoop.

En luiers.. Ja, wij hebben 'genoegen genomen' met Kruidvat en die hebben van die Jumbopack aanbiedingen, 2 voor 25,- Dan valt 't wel weer mee. Wij doen in principe met 2 van die grote pakken anderhalve maand, maar da's ook omdat-ie 2 dagen in de week bij opa en oma is natuurlijk.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 31 Jan 2018 16:57

Re: Eten koken/bedenken

O, ik vind het ook lastig! Sowieso al, en nu met zoon die altijd ook honger heeft rond etenstijd, al helemaal. Ik probeer wel vooruit boodschappen te doen - maar heb er niet altijd zin in als het in huis is, haha!
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem231

Bericht 31 Jan 2018 17:23

Re: Eten koken/bedenken

Ik ben zelf een receptenmap aan het maken met alle recepten erin, gesorteerd in verschillende gangen. Op die manier heb ik alle recepten bij elkaar. Voorin ben ik bezig met een index en daarbij nog een lijst met dingen die ook nog een optie zijn maar waar ik dus geen echt recept van heb zoals de wereldgerechten.
Ik neem regelmatig boekjes mee uit de winkel zoals de Allerhande, Hallo en de Boodschappen. Hier haal ik inspiratie uit en probeer minimaal 2 gerechten per maand uit zo'n boekje te maken en 1 uit een kookboek. Daarnaast vraag ik regelmatig aan mijn zoon wat hij wil eten, hij komt soms met verrassende antwoorden waar ik niet aan gedacht zou hebben. Ook al is hij pas 3, hij weet al heel goed wat hij wel en wat hij niet wil eten.
<<

Anoniem245

Bericht 31 Jan 2018 17:38

Re: Eten koken/bedenken

Ja ik vind het ook moeilijk, sommige periodes ook meer dan anderen.

Ik maak sowieso elke week een verpakket klaar van de Jumbo/AH/Lidl.
Verder elke week wel iets van pasta, soms voor twee dagen.
En eens in de week haal/bestel ik iets of ga met zoon ergens eten.
De overige dagen probeer ik minimaal 1 keer iets met verse groenten te maken, AGV bijvoorbeeld.
En ik probeer vaak iets nieuws te maken, als ik tijd heb. Kan een recept van hier zijn of iets wat een vriendin me door appt. En uiteindelijk hebben we dan elke dag wel iets te eten :)
<<

Anoniem244

Bericht 31 Jan 2018 17:52

Re: Eten koken/bedenken

Ik heb echt recepten en ideeen zat maar hier lusten ze gewoon erg weinig :-(

Lijstje hier tot nu toe is

Gebakken aardappels in de wok met shoarma en groente (champignons, prei, rode ui)
Gebakken aardappels, kipkluifjes, wortels&doperwten / bloemkool
Krieltjes, gehakt, broccoli,paprika en ui uit de wok met zoetzure saus
Ovenschotel gehakt, prei, kerrie, aardappelschijfjes
Ovenschotel kip, prei, kerrie, creme fraiche en puree, eigenlijk ook ananas maar dat lust vriend niet warm)
Ovenschotel rode kool (gehakt rulbakken, ui, rode kool, appelmoes, appeltjes en puree)
Ovenschotel zuurkool (gehakt, ui, zuurkool, aardappelschijfjes)
Rauwe andijviestamppot
Hutspot
Gekookte aardappels, rode kool en worst

Rode curry (kip, champignons, prei, rode ui, pepertje, met rijst
Groente curry met rijst (garnalen, paksoi of Chinese kool, peultjes, pepertje)
Shoarma met champignons, babi pangang saus en rijst
Nasi
Spaghetti
Soep met broodje hamburger of Broodje kroket
Broodje shoarma met sla


Deze week was / is het
Maandag spaghetti met sla
Dinsdag wraps met gehakt, ui, champignons, paprika, prei en sla
Woensdag rauwe andijviestamppot met spekjes, ui en worst
Donderdag nasi
Vrijdag nasi
Zaterdag gourmetten (nog flink wat gourmetvlees in de vriezer)
Zondag geen idee nog, ik denk soep met stokbrood ofzoiets
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 31 Jan 2018 19:45

Re: Eten koken/bedenken

Wat wij vaak eten:

Pasta met spinazie a la crème, Boursin en gehakt

Pasta met rode saus, zelfgemaakt of uit een potje

Lasagne met gehakt, gezeefde tomaatjes, champignons, gezeefde tomaat, een scheutje melk en kaas erover

Worteltortilla's van No Fairytales met een vulling van paprika, tomaat, ui, knoflook, Mexicaanse kruiden (komijnzaad + cayennepeper, of liever zo'n blikje van Jonnie Boer), zwarte bonen of kidneybonen, tomatenpuree, een stukje pure chocola erdoor gesmolten, in de oven en gegratineerd met kaas

Chili con carne (recept ongeveer hetzelfde als bovenstaand, maar dan zonder de wraps, met gehakt of stoofvlees erdoor, en vaak met stokbrood erbij).

Bami met vis, lenteui, sperzieboontjes, ketjap, sambal en knoflook, de bami is dan spaghetti

Snelle nasi: rijst met een nasi-boemboe (of gewoon sambal en ketjap), nasigroente, voorgegaarde kip (niet de gekruide nemen maar naturel) en garnaaltjes

Zelfgemaakte Caesarsalade: van tevoren krieltjes in schil halveren en koken en kipfilethaasjes bakken met lekker veel peper en zout, liefst ook zelf croutons bakken met veel knoflook, dressing van mayonaise, witte wijn, olijfolie, ui, knoflook en ansjovis, kaas erover, en een lekkere sla natuurlijk

Mexicaanse kip - dit heeft niet echt met Mexicaans eten te maken maar het is een recept uit mijn jeugd, heel simpel: gefruite gesnipperde ui aanbakken met kip, ketchup en sambal erbij en ananasblokjes erdoor, wij aten het altijd met rijst. Ik weet dat veel mensen hier niet van houden maar voor mij is het jeugdsentiment.

Stroganoff: ui, knoflook en gesneden paprika aanbakken, kip erbij, afblussen met wat water en een bouillonblokje oplossen, klein blikje tomatenpuree erbij en een bekertje crème fraiche. In plaats van kip kan je ook biefstuk doen maar die zou ik dan apart klaarmaken.

Gado gado - soms snij ik zelf paksoi, broccoli, boontjes, doe er taugé bij, net waar ik zin in heb, maar ik neem ook wel eens zo'n zak Aziatische wokgroenten. En soms maak ik zelf pindasaus en soms niet. Ik eet het nooit met vlees, altijd met gekookt ei, en ik vind het lekker om er wat van die droge gebakken uitjes overheen te strooien.

Kip kerrie: gewoon zo'n kerrieboemboe, hebben ze bij Albert Heijn, en dan met kipfilet, boontjes en gekookt ei. De kokosmelk/santen die genoemd staat doe ik er nooit door dus het is pittig en iets minder vet. Soms eten we het met rijst, maar ook wel met roti (liefst van de toko, maar als ik zo'n worteltortilla over heb doe ik dat ook wel eens). Lekker met gebakken banaan.

Zoete aardappelfrites uit de oven met een stukje zalm met knoflook en dille uit de pan, die laat ik dan op lage temperatuur langzaam gaar worden. Meestal eet ik daar een salade bij (vaak kant-en-klaar).

Zelfgemaakte tomatensoep met vissticks erbij - ook iets van vroeger.

En als we heel makkelijk willen doen, omdat we echt heel moe of druk zijn:

Kant-en-klare maaltijdsalade
Patat met een snack
Sushi
Erwtensoep uit blik met broodjes knakworst
Pizza (ik neem dan altijd zo'n Magioni)
Magnetronmaaltijd
(vaak kook ik dan voor de kinderen wel vers, maar soms eten zij ook een broodje en als we patat eten dan eten zij dat mee want dat vinden zij echt een traktatie).
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:14

Bericht 09 Feb 2018 12:22

Re: Eten koken/bedenken

Wij halen op vrijdag de boodschappen voor de hele week. Vaak eten we dan een paar weken hetzelfde:

Spaghetti met kastanjechampignons, rode saus en kipgehakt

Spinazie a la creme met een vleesje en aardappelen of pommes duchesses

Chili con carne: bruine bonen, zakje kruiden, gehakt, mais en paprika

Broccoli met zilvervliesrijst, sojasaus en een stukje zalm

Quinoa van zonnatura met doperwten, witte bonen en tonijn uit blik

Soep met afbakbroodje

Bietenstampot met bietjes uit een pot, chipolataworstje en spekblokjes
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 09 Feb 2018 22:44

Re: Eten koken/bedenken

Nou, heb je er nog wat aan gehad Elliot?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 09 Feb 2018 23:46

Re: Eten koken/bedenken

Hier was het ook drama en hebben we al verschillende dingen geprobeerd.

Hello Fresh: was altijd heel lekker maar kost soms wel veel tijd.
Vaste recepten op AH site: we hadden onze favoriete recepten opgeslagen op de AH site. Zo konden we met 1 klik op het recept alle ingrediënten op onze digitale lijst plaatsen.

Nu hebben we een vaste boodschappenlijst, wij eten dus elke week een paar dagen hetzelfde. Dit op werkdagen, zodat het snel, makkelijk en voedzaam is. We hebben ook gekozen voor grotendeels eenpansgerechten want dat scheelt weer opruimen. Wij bestellen via het pick up point. We herhalen elke week onze boodschappenlijst en passen dan nog aan wat nodig is (bijvoorbeeld iets wat we nog in huis hebben van de lijst af of iets extra’s erop zetten. Werkt heel goed tot nu toe. Klinkt misschien saai maar ik vind de recepten gewoon lekker en er zijn nog een paar dagen over die we elke week anders invullen qua recepten.

Onze recepten:
Kip, wokgroenten, sojasaus, noodles (al voorgekookt)
Garnalen, wokgroenten, sojasaus, rijst (lassie minuutje)
Nasi groente, kippendij, nasikruiden, rijst (lassie minuutje)
Spaghetti, broccoli, pesto, kip en parmezaanse kaas

Ik zou je proberen te houden aan je lijstje, ik heb ook heus een keer zin in iets anders en die dat ook weleens. Maar weer boodschappen doen kost zoveel tijd, geld en bedenktijd. Ga lekker naar huis en geniet van je avond :wink:.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 10 Feb 2018 12:25

Re: Eten koken/bedenken

Hier kijken we een beetje naar de aanbiedingen en maken we daar een weeklijstje van. Aardappelen hebben we sowieso altijd op voorraad (halen bij een plaatselijke boer 5 kilo en ook eieren en andere groenten halen we daar). In de aanbieding kopen we vlees en groente en vaak eten we dan 2 a 3 keer aardappelen, vlees en groente.
Afgewisseld met pasta en rijstgerechten.
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:18

Bericht 10 Feb 2018 19:45

Re: Eten koken/bedenken

Wij hebben ook een vast ritme in de week. Nu hebben we wel mazzel dat we op maandag bij mn ouders mee kunnen eten. Op dinsdag kookt mijn oma voor en bij ons en die houdt van makkelijk en lekker. Meestal pakken we dan zo'n ahpakket. Op woensdag pasta met rode saus, gehakt en groente of bami, donderdag AGV, vrijdag brood met ei of vis, zaterdag een wereldgerecht uit zo'n pak en soms zelfgemaakt en zondag soep of patat. Het is makkelijk dat de jongens dit ook zo kunnen mee eten. Op vrijdag eet de jongste meestal een restant van de donderdag en op maandag een potje of uit de vriezer.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 11 Feb 2018 07:59

Re: Eten koken/bedenken

Ik vind het ook ontzettend lastig en ben wat dat betreft blij dat ik 5 avonden in de week op mijn werk eet. Hoewel ik daar ook moet koken voor personeel en je dan opeens met veel smaken en allergieën rekening moet houden, maar we wisselen af wie het personeelseten klaarmaakt.

R eet nog niet echt met de pot mee, ik heb voor hem heel veel maaltijden in de vriezer zitten.
Voor mijn vriend probeer ik geregeld wel avondeten al klaar te zetten omdat hij zelf niet kan koken en daar ook niet echt tijd voor heeft.

We proberen onze boodschappen wel wat vooruit te doen, hier in het dorp zit alleen een Spar die een beperkt en vooral erg duur assortiment heeft. Dus dan rijden we een stukje om bij andere supermarkten te komen. Maar dat kunnen we echt nog veel beter doen, zou ons een hoop geld schelen!
10.04.17
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers