Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Onze vakantie naar Thailand met een dreumes

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 31 Jan 2018 11:54

Onze vakantie naar Thailand met een dreumes

Volgens mij waren er best wel wat mensen benieuwd hoe het gegaan is tijdens onze vakantie in Thailand met onze 1 jarige dreumes. Ik zal het proberen kort te houden en met name tips te noemen. (foto' niet quoten, die wil ik weer weghalen)

In een paar woorden: geweldig, leuk, ontspannen!

De heenweg was een nachtvlucht. V heeft maar 3 uurtjes geslapen in een basket waar ze nog maar net in paste, maar was de hele weg supergezellig. Naar iedereen ook. Er waren wat mensen die aanvankelijk bedenkelijk naar ons keken (je zag ze denken 'als dat kind maar niet gaat krijsen') maar ook die won ze voor zich door steeds te zwaaien en te lachen naar ze, of door kiekeboe met ze te doen.

Zodra je in Bangkok aankomt merk je gelijk dat je met kinderen overal voor mag. Er stond een mega lange rij bij de paspoort controle en wij werden eruit gehaald om bij een andere balie de paspoort te laten checken. Super!
Ook bij een taxi standplaats kregen we een bonnetje met nummer 875 en op het bord stond pas 625...Daar werden we direct naar een balie gestuurd en mochten we meteen met een taxi mee. Heerlijk zo!

Iedereen is echt behulpzaam ook. Wanneer je met de buggy aankomt houden ze de deur open of tillen de buggy even op.

Ook merk je meteen dat de Thai gek is op kinderen. En V gelukkig op iedereen. Ze reageerde zo leuk op iedereen. Zwaaien, lachen, gek doen. Gillen om aandacht te krijgen, wanneer iemand even niet meer keek. Heel grappig! Ze heeft ook 'bye bye' geleerd, inclusief uitspreken en zwaaien er bij.

Waar we wel aan moesten wennen is dat veel mensen foto's van haar wilde maken. Ongevraagd ook. We hebben het maar toegelaten. Het waren veelal selfies.
Afbeelding

Ons eerste hotel had geen babybedje. Maar gelukkig hadden we zelf een bedje meegenomen. Dit bedje hebben we heel veel gebruikt!
Afbeelding

Ook bij het zwembad. Maar op een gegeven moment merkten we dat mensen steeds naar ons (naar V dus) gingen zwaaien, omdat ze was gaan zitten. Hoorden we 'hi' achter ons en zat ze weer te zwaaien naar iedereen. Haha! Dus vanaf toen maar op de kamer laten slapen. Aanvankelijk om en om bij haar en later lieten we haar alleen met de babyfoon (en kamer op loopafstand)

Vanuit 2 nachtjes Bangkok zijn we naar het zuiden gevlogen: Ao Nang. Daar verbleven we 4 nachten in een prima hotel, met zwembad. We hebben dit jaar gekozen voor meer comfort, dus iets luxere accomodaties. Normaal zouden we niet perse een zwembad hoeven bijvoorbeeld.
We hadden daar gekozen voor 4 nachten om in een ritme te komen, maar achteraf gezien hadden we beter meteen door kunnen gaan. Want ondanks dat V het leuk deed met al die aandacht, was het in de avond toch te veel prikkelverwerking. Laat in slaap vallen bijv. In de avond hebben we toen ook onze supergrote losse zonnekap gezet; zodat ze wat afgeschermd zat en niet iedereen de buggy invloog. Dat werkte (bijna altijd) prima.



Nog even op het muurtje gezeten waar ik al een paar keer gezeten had ;-)

Na die 4 nachten vertrokken we voor een x aantal nachten naar Koh Lanta. Daar hadden we zo'n fijn guesthouse dat we daar 9 nachten verbleven. Ons huisje stond aan het zwembad en met 10 stappen lopen stond je op het strand. Onze buren hadden een kindje van 10 maanden, dus daar kon ze mee spelen af en toe.
We hadden een groot terras aan ons huis, daar hadden we een rieten mat op gelegd en daar kon ze heerlijk zichzelf goed vermaken. Wij zaten dan lekker in het zonnetje, of speelden met haar in de schaduw. Wanneer ze sliep konden wij lekker zwemmen.
Op dat terras heeft ze leren kruipen! Pas 3 dagen voor we weer aan de terugreis in etappes zouden beginnen. Toen konden we niet meer lezen in het zonnetje terwijl zij op het terras zat, haha!
Daar heeft ze een dag of 4/5 maar 1 slaap gedaan op de dag, waardoor we in de middag ook wat konden ondernemen. Niet heel spannende dingen: naar een markt, naar de pier, stukken wandelen.
Toen ze eenmaal kon kruipen ging ze weer 2x slapen op de dag.

Ze werd ook vaak meegenomen door personeel om mee te spelen. Heel fijn, dan hadden wij even de handen vrij.


Hoewel samen zwemmen natuurlijk ook heel leuk was!
Qua eten was het in het begin even zoeken. We hadden voor in het vliegtuig een potje mee, maar die wilde ze niet.
Ze wilde eerst geen rijst eten, terwijl ze dat thuis wel at. Brood, fruit en yoghurt ging er altijd wel in, dus dat heeft ze de eerste 3 dagen wat meer gegeten. Later wilde ze wel rijst eten (masaman curry vond ze heerlijk! Gek kind...) en we vroegen gekookte groente. Ik had via google translate dit gemaakt: Er staat: groente koken zonder zout alstublieft. Dat werkte heel goed!
Afbeelding


Ik baalde na een paar dagen wel dat we zo weinig konden doen aan excursies of zo. V sliep nog 2 keer per dag. En veel excursies waren of vanaf 2 jaar, of om 7u ophalen en 18u weer terug. Dat zou ze niet trekken. Slapen in de buggy ging niet echt (veel te veel te zien en aandacht) en in de draagzak slapen was overdag veel te warm.

Op een gegeven moment kon ik mij er in berusten. We hadden toen ook al van andere mensen met kinderen dat zij hetzelfde ervoeren.
Hadden we dan niet beter naar een 'warm' zuid europees land kunnen gaan? Voor ons niet. Wij houden van Thailand. Het eten, de lieve mensen, het makkelijker reizen daar, de kosten...
Het is in europa nu niet zo lekker warm nu dat je in de avond nog in korte broek, hemdje en slippers kunt lopen. (onze ervaring in elk geval toen we in februari ooit op Lanzarote waren).
En hoe waardevol is het om zo 3 weken met elkaar rond te brengen!

De terugreis verliep ook weer vlekkeloos. Niet gehuild, 2x geslapen en thuis in bed gelegd en vanmorgen pas om 7u30 wakker gemaakt. Ben benieuwd of ze het ritme meteen opgepakt weer heeft.

Kortom: het was heerlijk! Zouden we het weer doen? Ja! Maar waarschijnlijk nu pas weer wanneer V (en andere kinderen) groter zijn. Met 2 kleintjes zien we het denken we niet zitten (ivm vliegen en elkaar af kunnen wisselen), maar misschien denken we daar weer anders over tegen die tijd!
Laatst gewijzigd door Jip op 07 Feb 2018 09:22, in totaal 2 keer gewijzigd.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem253

Bericht 31 Jan 2018 12:04

Re: Onze vakantie naar Thailand met een dreumes

Klinkt als een heerlijke vakantie!! Wat een mooie foto’s, wel heel vervelend dat mensen allemaal foto’s maakten, tenminste dat zou ik heel vervelend vinden. Is dat gebruikelijk daar? En waarom doen ze dat? En wat grappig van dat bye bye haha, schattig!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 31 Jan 2018 12:09

Re: Onze vakantie naar Thailand met een dreumes

Ik vond het niet echt vervelend. Blanke baby's zijn blijkbaar heel bijzonder. Veel Thai werken ver weg van hun eigen kinderen en zijn daarom zo gek op kleine kinderen omdat ze dat aan hun eigen kinderen doen denken.
En V is gewoon een schatje om op de foto te zetten ;-)
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 31 Jan 2018 12:15

Re: Onze vakantie naar Thailand met een dreumes

Wat een prachtige laatste foto. En wat een enthousiasme spat er van je bericht af.
Fijn dat het zo goed ging! Zo'n Deryan tentje hebben wij ook. Sliep ze er 's nachts dus ook in? Dat hebben wij nog nooit gedaan maar best slim, ook tegen de muggen. Hoe zat dat sowieso trouwens met vaccinaties en malaria enzo? Is het een vrij veilig gebied en hoeft dat daar niet?

Dat van die foto's verbaast me niks. Dat willen ze al vaak van blanke volwassenen, laat staan een baby inderdaad. Snap dat het gek is maar ook wel goed dat je het hebt gelaten. Het is ook een uiting van hun enthousiasme natuurlijk.

Fijn dat het eten uiteindelijk zo goed ging. Dat zou ik nog lastig vinden, hoe weet je zeker dat 't allemaal veilig is. Geen diarree gehad?

Wij hebben op dit moment niet de ambitie om met een baby zo ver weg te gaan (maar volgend jaar wel waarschijnlijk naar Amerika, maar dat is westers dus heel anders) maar ik vind dat er nuttige tips in staan. Leuk, fijn dat jullie zo genoten hebben!
Let's discover the world together.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 31 Jan 2018 12:16

Re: Onze vakantie naar Thailand met een dreumes

Jip, wat een heerlijke vakantie hebben jullie gehad, zo te zien en te lezen!

Fijn dat het jullie zo goed bevallen is.
V. is ook echt een heerlijk dametje volgens mij.
Mooie herinneringen hebben jullie gemaakt met z'n drietjes :heart:
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 31 Jan 2018 12:22

Re: Onze vakantie naar Thailand met een dreumes

Klinkt als een supervakantie, Jip!
Dat van die foto's herken ik heel erg uit China, daar wilde ook iedereen foto's maken van en met onze kinderen. Ik vond het wel vervelend als vreemden op straat zomaar een van onze kinderen wilden optillen, dat stond ik ook echt niet toe en vonden de kinderen ook niet fijn. Maar wanneer E. gewoon lekker aan het spelen was met Chinese kinderen vond ik het niet raar dat ouders daar foto's van maakten, dat deed ik zelf ook natuurlijk.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 31 Jan 2018 12:30

Re: Onze vakantie naar Thailand met een dreumes

Op straat werd ze niet zomaar opgetild, maar zat ze natuurlijk ook in de buggy. Elders hadden wij haar op onze arm en dan 'vroegen' ze het. V vond alles prima.

Deryan sliep ze inderdaad in. We hadden ergens een wieg die heen en weer kon schommelen. Middenin de nacht was ze opzij gerold en kon, doordat dat bed helemaal scheef stond een ze daar niet tegenin kon rollen. Haar arm was ook door de tralies gevlochten...dus toen het tentje weer op gezet.

We ritsten het niet dicht, want het werd al snel heel warm in het tentje en het matrasje erin zweette erg (met een laken erom gewikkeld niet meer, dus die vroegen we dan weer in de accomodatie. Heel handig, want dan kregen we een 2 persoons haha!).
We willen hier ook de opvolger van gaan aanschaffen!

Geen malaria gebied. En ze heeft de BMR vervroegd gekregen en moet deze dan met 14mnd nog een keer.
Hepatitis a hebben we voor gekozen om niet te doen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 31 Jan 2018 13:12

Re: Onze vakantie naar Thailand met een dreumes

Klinkt en ziet eruit als een heerlijke vakantie!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 31 Jan 2018 13:20

Re: Onze vakantie naar Thailand met een dreumes

Marin ik ben nog nooit ziek geweest daar. V heeft ook geen diaree gehad. Alles wordt goed doorgewokt. Vlees heeft ze alleen via ons bord gekregen en goed gecheckt, fruit geschild, water uit de kraan is niet lekker maar veilig om je tanden mee te poetsen of een slokje binnen te krijgen met douchen: verder flessenwater.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 31 Jan 2018 13:28

Re: Onze vakantie naar Thailand met een dreumes

Ah dat valt reuze mee inderdaad. Gelukkig maar!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem239

Bericht 31 Jan 2018 14:03

Re: Onze vakantie naar Thailand met een dreumes

Wat fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad Jip!

Heel herkenbaar van het foto's nemen. Onze jongens hebben fel blauwe ogen en die trokken echt groepen Thai aan. En ook de dikke armpjes werden veel "geknepen".
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 31 Jan 2018 14:08

Re: Onze vakantie naar Thailand met een dreumes

Haha! Ja in V haar dikke beentjes ook! En dan zeiden ze ook wat erbij.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 31 Jan 2018 14:39

Re: Onze vakantie naar Thailand met een dreumes

Heerlijk zeg Jip! Fijn dat de reis zo goed is gegaan twee keer. Koh Lanta vond ik ook zo’n fijne plek tijdens onze reis door Thailand, maar dar was nog voordat E er was.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem239

Bericht 31 Jan 2018 14:49

Re: Onze vakantie naar Thailand met een dreumes

Pompoei (of iets in die richting haha)
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 31 Jan 2018 16:24

Re: Onze vakantie naar Thailand met een dreumes

Wat slim van die groentekaart! Het klinkt als een heerlijke vakantie :love:
L2014 & H2017
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 31 Jan 2018 16:38

Re: Onze vakantie naar Thailand met een dreumes

Wat klinkt dat als een leuke vakantie. Leuk geschreven Jip.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 31 Jan 2018 16:44

Re: Onze vakantie naar Thailand met een dreumes

Klinkt als een heerlijke vakantie Jip! Wat bijzonder om dat zo met z'n drieën te kunnen doen. En die foto op het muurtje nu met je dochter!
Fijn dat het allemaal zo goed is gegaan. Hopelijk pakt ze nu thuis haar ritme ook weer op.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3478

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 31 Jan 2018 17:02

Re: Onze vakantie naar Thailand met een dreumes

Nou dat klinkt als een hele fijne en geslaagde vakantie!
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 31 Jan 2018 19:02

Re: Onze vakantie naar Thailand met een dreumes

Fijn dat het zo goed gegaan is en dat het zo'n fijne vakantie was!
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 13:58

Bericht 31 Jan 2018 21:56

Re: Onze vakantie naar Thailand met een dreumes

Wat een leuk verslagje heb je gemaakt. Fijn dat jullie zo'n leuke tijd hebben gehad samen.
<<

Anoniem286

Bericht 31 Jan 2018 22:11

Re: Onze vakantie naar Thailand met een dreumes

Leuk om te lezen dat het zo goed kan gaan, prachtige foto’s ook!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 01 Feb 2018 06:59

Re: Onze vakantie naar Thailand met een dreumes

Dank voor de reacties!

V. lijkt vooralsnog het ritme in NL meteen weer te hebben. Zowel gister als vandaag de klok rond geslapen!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 01 Feb 2018 07:00

Re: Onze vakantie naar Thailand met een dreumes

Wat super zeg! Leuk verslag en prachtige foto’s.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem306

Bericht 01 Feb 2018 08:25

Re: Onze vakantie naar Thailand met een dreumes

Leuk om te lezen dat het zo goed bevallen is. Mooie foto's.
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:38

Bericht 02 Feb 2018 08:11

Re: Onze vakantie naar Thailand met een dreumes

Wat leuk!! Ziet er uit als een heerlijke vakantie!
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers