Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Liedjes voor kinderen

<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 15:08

Bericht 30 Jan 2018 10:41

Liedjes voor kinderen

Ik heb echt geen idee onder welke pijler mijn vraag hoort, dus ik doe het maar even hier.

Ik geef turnlessen aan de kleuters en groep 3 en 4. Iedere les beginnen we (vooral bij de kleuters) met een makkelijk dansje om de spieren beetje los te krijgen. Dit zijn dan vaak van die simpele liedjes zoals Tsoe Tsoe Wa of Hockey Kockey.
Bij groep 3 en 4 doe ik dit ook wel eens, maar dan meer zoals 'Bewegen is gezond' van Kinderen voor Kinderen.
Alleen iedere keer dezelfde liedjes doen vind ik ook niet zo leuk en mijn inspiratie raakt wel een beetje op.
Ik heb al eens gekeken naar minidisco liedjes, maar die zijn vaak toch nog wat te ingewikkeld voor 4jarigen.
Ik heb zelf ook geen kinderen dus ik weet ook totaal niet wat voor muziek er nu precies speelt onder die kinderen.
Heeft er iemand tips voor leuke liedjes voor mij? :)
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 30 Jan 2018 11:23

Re: Liedjes voor kinderen

Van Kinderen voor Kinderen zou je de liedjes van de Koningsspelen kunnen doen: Hupsakee, Okido, Doe de Kanga en Energie. Uit de oude doos zou je 'de vogeltjesdans' kunnen doen.

Maar kun je niet gewoon K3 of vergelijkbare muziek gebruiken en daar zelf lekker op laten bewegen? Of moet er persé een choreografie bij?
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Fleur

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 43

Geregistreerd: 23 Nov 2013 19:49

Bericht 30 Jan 2018 11:41

Re: Liedjes voor kinderen

Wat leuk dat jij ook les geeft!
Ik geef zelf het Nijntje Beweegdiploma aan de peuters en kleuters. Ik begin altijd met “we maken een kringetje” en daarna “Nijntje danst”. Aan het eind doe ik meestal “superman” van mini disco. Bijna alle kinderen kennen inmiddels het dansje.
Ook maak ik gebruik van de cd Kleuters in beweging (cd zit bij dit boek) en de cd Kleuters bewegen op muziek (van de KNGU). K3 gebruik ik ook af en toe, maar dan wel om vrij op te bewegen.
Hopelijk heb je hier iets aan.
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 15:08

Bericht 30 Jan 2018 11:43

Re: Liedjes voor kinderen

Dank je Marie!
Het is de bedoeling dat de kinderen in een kring of rij staan en dan allemaal hetzelfde doen, anders wordt het zo'n chaos. Ze doen dus eigenlijk altijd mij na, maar ik ben zelf niet zo'n danser dus die simpele liedjes waarbij er gezegd wordt wat we moeten doen, is voor mij vooral heel handig :palm: :laughcry:
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1935

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 30 Jan 2018 11:58

Re: Liedjes voor kinderen

Bij de peuter/kleuterdans hier gebruikten ze bijna altijd liedjes van Minidisco. Leuke liedjes daarvan voor vierjarigen zijn denk ik: Superman, Tsji Ki Tsja, Dans met tante Rita, Klap klap stap stap (bofkont), Hoofd schouders knie & teen en Warming up. Voor kinderen uit groep 3/4 ook nog steeds leuk! Verder is Gangnam style in verschillende soorten nog steeds een hit hier.
2011 2012 2017
<<

Anoniem286

Bericht 30 Jan 2018 12:09

Re: Liedjes voor kinderen

Bij ballet danst s op ik ben een kopje of liedjes van Disney zoals vaiana. Zijn 4/5 jarigen
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 15:08

Bericht 30 Jan 2018 12:12

Re: Liedjes voor kinderen

Dans met tante Rita doet het hier inderdaad ook erg goed! De rest ga ik ook eens beluisteren! :)
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8838

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 30 Jan 2018 12:47

Re: Liedjes voor kinderen

Ik heb deze cd. Staan veel leuke liedjes op waarbij je gewoon kan doen wat ze zingen.
https://www.bol.com/nl/p/dansliedjes-cd ... 006482015/
2012
2016
2020

Instagram
<<

Tante Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:41

Bericht 30 Jan 2018 13:08

Re: Liedjes voor kinderen

Ik heb zelf van onderstaande cd deel 1 veel gebruikt. Op deel 2 staan enkele dezelfde nummers als op 1, vooral 'Vrolijk liedje' en 'Ochtendgymnastiek' zijn erg leuk en weer net anders dan de standaard mini disco nummers. Misschien dat die ook wel op YouTube of spotify te vinden zijn?
https://www.muziekweb.nl/Link/LAX2922/S ... hits-vol-2

Ook heb ik veel gebruik gemaakt van liedjes van Koos Konijn. Op YouTube wordt bij die liedjes al een dansje voor gedaan :angel:
09-07-2018
11-07-2021
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:38

Bericht 31 Jan 2018 21:15

Re: Liedjes voor kinderen

Kvk heeft ook iedereen lacht, 5678 warming up nr :)
<<

Anoniem231

Bericht 31 Jan 2018 21:33

Re: Liedjes voor kinderen

Kleuterdans een reeks met cd's en boekjes. Ik moet morgen kijken waarvan het is. Gebruikt op school.
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 15:08

Bericht 01 Feb 2018 12:29

Re: Liedjes voor kinderen

ekiaam87 schreef:Kvk heeft ook iedereen lacht, 5678 warming up nr :)

Ja, die vind ik ook erg leuk, maar staat helaas niet op Spotify. Misschien maar eens kijken of het beetje te horen is als ik hem via youtube afspeel :)

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers