Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


De luizenmoeder

<<

Anoniem315

Bericht 26 Jan 2018 21:20

Re: De luizenmoeder

Dee schreef:Wat ik hilarisch vind is dat een van die dochters dus Youandi heet. Een forummer heette ook zo en ik kwam er dus heel laat achter dat het you and I was haha.


Als ik die naam hoor, denk ik altijd dat ze het over mij hebben, alleen dat de uitspraak niet goed is, haha!

Ik vind het een vermakelijke serie. Dat lied van Ank, dat heb ik tijdens stages ook vaak gezongen. Ik ben fan van Ank.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 26 Jan 2018 21:22

Re: De luizenmoeder

Andre van duin heeft een carnavals liedje gemaakt van juf Ank haar liedje :cheering:

https://www.lindanieuws.nl/nieuws/fragm ... l-in-dwdd/
2012
2016
2020

Instagram
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 27 Jan 2018 15:49

Re: De luizenmoeder

Exogenesis schreef:
Dee schreef:Wat ik hilarisch vind is dat een van die dochters dus Youandi heet. Een forummer heette ook zo en ik kwam er dus heel laat achter dat het you and I was haha.


Als ik die naam hoor, denk ik altijd dat ze het over mij hebben, alleen dat de uitspraak niet goed is, haha!

Ik vind het een vermakelijke serie. Dat lied van Ank, dat heb ik tijdens stages ook vaak gezongen. Ik ben fan van Ank.


Ik had de eerste maar minuten mep neigingen.. Nu kan ik Ank waarderen :haha:
<<

Anoniem272

Bericht 27 Jan 2018 17:29

Re: De luizenmoeder

Ik snap de hype niet zo, vind het niet supergrappig of zo
Maar bij die Youandi moest ik ook meteen aan exo denken :ja:

Zou de scenarioschrijver op het Yesforum hebben gezeten?
<<

Anoniem275

Bericht 27 Jan 2018 19:49

Re: De luizenmoeder

Ik vind de serie wel grappig, maar niet zo geweldig als ik veel om me heen hoor..
Ik vind het nogal overdreven en herken er eigenlijk vrij weinig in..
<<

Anoniem245

Bericht 28 Jan 2018 09:51

Re: De luizenmoeder

Ik vind de serie leuk maar alle ophef vind ik echt zeer overdreven. Ik kom op Facebook niets anders meer tegen en al die merchandising ook nog eens...

Filoria, misschien is Susan wel een van de scenario schrijvers ;)
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 28 Jan 2018 09:54

Re: De luizenmoeder

Kira schreef:Ik vind de serie leuk maar alle ophef vind ik echt zeer overdreven. Ik kom op Facebook niets anders meer tegen en al die merchandising ook nog eens...

Filoria, misschien is Susan wel een van de scenario schrijvers ;)


Die merchandising vind ik ergens ook weer wat té. Wel grappig dat ik meermaals dan volgens mij Lejow’s werk daarin voorbij zie komen.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem229

Bericht 28 Jan 2018 10:09

Re: De luizenmoeder

Kira schreef:
Filoria, misschien is Susan wel een van de scenario schrijvers ;)


Dan zou ze haar eigen werk niet zoveel aan vinden. (Zie haar reactie).
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 28 Jan 2018 19:18

Re: De luizenmoeder

Tom schreef:
Kira schreef:Ik vind de serie leuk maar alle ophef vind ik echt zeer overdreven. Ik kom op Facebook niets anders meer tegen en al die merchandising ook nog eens...

Filoria, misschien is Susan wel een van de scenario schrijvers ;)


Die merchandising vind ik ergens ook weer wat té. Wel grappig dat ik meermaals dan volgens mij Lejow’s werk daarin voorbij zie komen.


Klopt!
Blijkt na een gesprek die ik vandaag had met een media adviseur niet te mogen. Niet zo zeer vanwege copyright, maar omdat er op programma's op de publieke omroepen geen winst gemaakt mag worden.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 28 Jan 2018 19:24

Re: De luizenmoeder

Huh... als ze je de copyright verkopen voor een symbolische cent (ofzo) dan maken ze er toch niks geen winst aan? Ik zal ‘m niet bestellen maar ik vind het idee erg grappig.
L2014 & H2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 28 Jan 2018 21:25

Re: De luizenmoeder

Ik vroeg me al af of het zou mogen, maar meer ivm copyright. Jammer Lejow want ik vond het eigenlijk ook best grappig.

Vanavond weer leuke aflevering. Leuk ook met de recentelijke topics over traktaties hier op 't forum.
En wat een gezeur over traktaties. Ik hoop zo dat de basisschool hier een beetje normaal is.
Let's discover the world together.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 29 Jan 2018 08:04

Re: De luizenmoeder

Ik kreeg deze keer echt plaatsvervangend kromme tenen van de directeur. Vre-se-lijk! Gelukkig is het op mijn school heel anders.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem229

Bericht 29 Jan 2018 08:52

Re: De luizenmoeder

Ik vond gisteren vooral het treitergedrag van een aantal ouders zo voorop staan en eigenlijk deed juf Ank er lekker aan mee met d'r 'Nee hoor, jij bent niet jarig.' Bloed onder m'n nagels. Ik weet niet waar ik die perenmolletjes had gelaten. (Telt tot tien).
Maar iets verdrietigs tegenover humor tilt elkaar op, dus qua serie/schrijven/het absurde moet het leuk zijn geweest dit te bedenken en te spelen.
<<

Geel

Bericht 29 Jan 2018 09:58

Re: De luizenmoeder

Ik vond deze aflevering ook echt niet leuk. Wat een achterlijke acties en ik was blij dat Hannah eindelijk eens gewoon opstond en wegliep. Dat had ik echt al duizend keer gedaan (hoop ik).
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 29 Jan 2018 10:14

Re: De luizenmoeder

Kira schreef:Ik vind de serie leuk maar alle ophef vind ik echt zeer overdreven. Ik kom op Facebook niets anders meer tegen en al die merchandising ook nog eens...

Filoria, misschien is Susan wel een van de scenario schrijvers ;)


Ik ben juist naast Filoria de enige die aangeeft er niet zoveel aan te vinden. Oké, dat zou een afleidingsmanoeuvre kunnen zijn natuurlijk. Maar nee, ik heb er niks mee te maken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 29 Jan 2018 10:25

Re: De luizenmoeder

Geel schreef:Ik vond deze aflevering ook echt niet leuk. Wat een achterlijke acties en ik was blij dat Hannah eindelijk eens gewoon opstond en wegliep. Dat had ik echt al duizend keer gedaan (hoop ik).


Eens!
⁠♡♡♡
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 29 Jan 2018 10:29

Re: De luizenmoeder

Ik vond het wel weer leuk. Dingen worden nou eenmaal flink uitvergroot, dat lijkt me juist de kracht van zo'n serie. Niet om een realistisch beeld van het reilen en zeilen op een basisschool neer te zetten. Hoewel er zeker herkenbare dingen in zitten steeds, het is echt niet uit de lucht gegrepen ofzo.
❤ 7 juni 2018
<<

Geel

Bericht 29 Jan 2018 11:29

Re: De luizenmoeder

Ja, dat is ook goed, anders wordt het saai. Maar ik hoop wel dat de personages een groei gaan doormaken, dat Hannah niet voor eeuwig blijft knikken en stamelen.
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1328

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:08

Bericht 29 Jan 2018 11:49

Re: De luizenmoeder

Ik herken juist wel veel van onze school in het programma, alleen dan de uitvergrote versie. Maar ook wij hebben zo'n oppermoeder en van die ouders die maar blijven zwaaien voor die ramen. Vreselijk!

En eens met Geel. Ik hoop ook dat Hannah wat assertiever gaat worden, want dit wordt wel een beetje vervelend.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 01 Feb 2018 08:38

Re: De luizenmoeder

Ik heb gisteren de eerste drie afleveringen terug gekeken. Hilarisch! Ze halen wel stuk voor stuk het bloed onder mijn nagels vandaan, maar dat vind ik dan wel weer vermakelijk :smile: die andere moeders, Mel, Kim en Ursula (die doet haar naam wel eer aan trouwens) vind ik echt het ergste. Ik ben heel benieuwd hoe ik dat over een paar jaar ga ervaren!
december 2016
juli 2019
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 01 Feb 2018 09:43

Re: De luizenmoeder

Die moeders van Shania en Youandi zijn wel gigantische krengen. Ook hoe ze zitten te lachen als die assistente (weet haar naam even niet) huilend wegloopt. Die opmerkingen naar Hannah toe spannen echt de kroon. Ik vind Hannah ook ontzettend weinig assertief - zo'n mens kijk je toch nooit meer aan?

En überhaupt het idee dat je andere ouders erop aan gaat spreken dat je kind niet is uitgenodigd, ik snap dat dit uitvergroot is, maar zelfs al doe je dat op een beleefde toon, dan vind ik dat al gênant.

Als ik Hannah was geweest had ik mijn kind geloof ik al van school gehaald, alleen al na dat gedoe met dat trakteren.

Ik denk sowieso dat ik het leuker vind als het subtiel herkenbaar is in plaats van zo compleet over the top. Maar ik vind de dingen die er in deze serie gebeuren niet eens een klein beetje herkenbaar. Ik lees overal 'die moedermaffia bestaat echt' en 'zo gaat het echt op scholen' maar ik heb dat idee totaal niet.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 01 Feb 2018 09:46

Re: De luizenmoeder

Nou Susan, als ex-leerkracht kan ik je vertellen dat dingen zeker wel zo kunnen gaan op scholen hoor! Ik vind veel dingen echt wel herkenbaar en ik vind het juist grappig dat het zo over the top is. Denk dat het anders ook niet zo'n succes was geweest.
❤ 7 juni 2018
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 01 Feb 2018 09:49

Re: De luizenmoeder

Nou ja, dat kan. Als ouder herken ik het dus niet.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem313

Bericht 01 Feb 2018 10:04

Re: De luizenmoeder

Ik herken dat van die ouders ook helemaal niet. Vind dat deel ervan ook niet zo grappig. Maar de leerkrachten wel, en dat herken ik heel in het klein ook wel van onze school. De juf van mijn oudste kan ook zo’n net wat te kordate toon aanslaan. En traktaties met dropjes zijn streng verboden.
<<

Anoniem315

Bericht 01 Feb 2018 10:23

Re: De luizenmoeder

Ik herken ook álles, zowel gedrag van ouders als van leerkrachten. Uiteraard flink uitvergroot, maar anders is het ook niet leuk natuurlijk.
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers