Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nachtmerries door narcose?

<<

Anoniem247

Bericht 26 Jan 2018 21:55

Nachtmerries door narcose?

9 Januari ben ik ruim 25 minuten onder narcose geweest voor een operatie en sindsdien heb ik vreselijke realistische nachtmerries. Ik krijg ze wanneer ik op het randje ben van in slaap vallen ben en dit herhaald zich zo’n 2-3 keer op een avond. Als ik om half 11 naar bed ga slaap ik om 1 uur nog niet. Voorheen was ik binnen een paar minuten vertrokken. Het zijn nachtmerries die ik de volgende dag gewoon kan na vertellen en die vooral over mijn angsten gaan. Bijvoorbeeld dat mijn kinderen iets aan wordt gedaan of dat ik in de zee lig en verdrink. Het begint me een beetje op te breken want ik ben herstellende en ben gewoon nog steeds moe. En dit helpt hier natuurlijk niet bij. Ik begin nu ook een beetje angstig te worden als het bedtijd is zeg maar. Kan dit van de narcose komen, herkenbaar voor iemand en hoelang kan zoiets duren?
<<

Anoniem282

Bericht 26 Jan 2018 21:59

Re: Nachtmerries door narcose?

Wat vervelend dat je hier last van hebt. Volgens mij zit een narcose best wel lang in je lijf (dacht eens zoiets gehoord te hebben) en na de narcoses die ik heb gehad sliep ik bijv. veel beter door voor een tijdje. Het klinkt mij niet geheel onlogisch in de oren dat je opeens heel anders droomt dan voor de operatie, maar ik heb er te weinig verstand van om hier iets concreets van te zeggen. Hoop wel voor jou dat het snel ophoudt!
<<

Anoniem247

Bericht 26 Jan 2018 22:03

Re: Nachtmerries door narcose?

Het kan ook gewoon toeval zijn maar ik heb hier (op mijn zwangerschappen na) nooit last van. Ik kan mijn dromen ook altijd ‘sturen’ maar deze niet. Mijn hart slaat echt op hol na zo’n nachtmerrie en daardoor ben ik ook weer te wakker voor te slapen. En dat dat een keer of drie.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 26 Jan 2018 22:48

Re: Nachtmerries door narcose?

Ik heb daar na juli ook heel erg last van gehad, sinds een maand niet meer gelukkig. Was soms in de nacht compleet overstuur door de nachtmerries. Ze zeiden bij mij dat narcose een jaar in je lichaam zit.
Afbeelding
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 26 Jan 2018 22:57

Re: Nachtmerries door narcose?

Misschien heeft het te maken met de ingreep en dat die (onbewust) toch best wat impact heeft gehad?
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 26 Jan 2018 23:00

Re: Nachtmerries door narcose?

Een jaar? Ik kan me bijna niet voorstellen dat een arts je dat heeft verteld, want dat klopt niet. Wel kun je van een ingreep zelf best nog een tijd moe zijn en klachten hebben, afhankelijk van wat er is gedaan.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 27 Jan 2018 16:49

Re: Nachtmerries door narcose?

Als ik onder narcose ben geweest dan heb ik altijd nog een maand ongeveer klachten. Ik weet natuurlijk niet of dat dan een ‘nawerking’ van de operatie is geweest of echt puur de narcose, maar kleine ingreep of grote ingreep het maakte eigenlijk niet echt uit, ik was gewoon een maand van de wap. Geen nachtmerries, wel heel moe en wazig in mijn hoofd, moeite om dingen te formuleren en het door elkaar halen van woorden en vergeetachtig. Dingen waar ik overigens normaal ook al wel last van heb. Na een maand is het bij meestal over.
<<

Anoniem247

Bericht 28 Jan 2018 18:09

Re: Nachtmerries door narcose?

Dat wazige in je hoofd herken ik ook wel. Het lijkt dan net of mijn zicht langzamer gaat als de beweging van m’n hoofd zeg maar. Maar ik heb ondertussen goed rond gespeurd op internet en ik kom wel verhalen tegen van mensen die ook last van nachtmerries hebben. En dat het na een maand meestal wel verdwijnt. Dus nog even 1,5 week doorbijten dan! Toch raar dat je van die vreemde klachten kunt krijgen van een narcose. Opzich ben ik er wel lekker uitgekomen maar ik was wel helemaal gedesoriënteerd. Ik keek wat rond en ik dacht wat is het hier mooi wit en oh wat lig ik lekker haha. Een vrouw naast mij was helemaal van de wap en begon over boodschappen doen omdat er een bekende ster op bezoek kwam. Die hield echt niet op met praten en de raarste dingen kwamen voorbij. :laughcry:

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron