Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Is een droger aan te raden met kinderen?

<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 25 Jan 2018 22:36

Re: Is een droger aan te raden met kinderen?

Het hangt er ook een beetje vanaf hoeveel droogruimte je hebt. Wij hebben geen droger maar hebben dan dus wel de enige kamer die we ‘over’ hebben volhangen met beddengoed als we dat moeten wassen. Supergroot nadeel. Als we tegelijk ook nog eens bij wijze van wat strandlakens en een badmat ofzo hebben gewassen is het helemaal niet te doen. En met kindjes was je idd nog veel meer, dus ja, handig is het wel :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 25 Jan 2018 22:40

Re: Is een droger aan te raden met kinderen?

Ik kan me idd voorstellen dat als je weinig ruimte hebt om te drogen, dat een droger handig is. Maar dan is 't waarschijnlijk ook al handig als je geen kinderen hebt.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 25 Jan 2018 22:49

Re: Is een droger aan te raden met kinderen?

Ik vind het echt fijn om een droger te hebben. Vooral in deze periode, ik krijg de was nauwelijks droog anders. Fijn wasgoed hang ik op in het trapgat, daar hangt een radiator onder dus dat droogt 's nachts als een tierelier. Handdoeken, beddengoed, ondergoed, jeans en nog veel meer gaan in de droger.

We hebben ruim een jaar zonder droger 'overleefd' en dat ging ook prima. Toen ons oude apparaat stuk ging vorige winter, besloot ik het eens te proberen zonder droger. Hoewel het echt niet onoverkomelijk was, vind ik het zoveel makkelijker en fijner met een droger. We hebben deze nieuwe nu een maand denk ik en het voelt weer heel luxe.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1392

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:33

Bericht 25 Jan 2018 22:51

Re: Is een droger aan te raden met kinderen?

Nu toevallig de derde op komst is, de kleding van de kids te groot worden voor 1 rekje. Zijn wij halverwege 2017 toch overstag gegaan en hebben we een droger gekocht. Ik moet zeggen die eerste jaren met kids kon het nog prima zonder droger.
Het hangt er wel vanaf hoe snel je was droogt aan de rekjes. Hier vloerverwarming dus savonds ophangen en de volgende dag was alles droog. Met name de hydrofielen.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 26 Jan 2018 00:27

Re: Is een droger aan te raden met kinderen?

Ja. Helemaal als we in november allemaal buikgriep hebben en ons bed 4x per nacht onder kotsen/poepen. Dan wil je echt niet 6 hoeslakens en dekbedovertrekken pyjama's rompers en handdoeken gaan uithangen.
Plus sowieso hoef je dan ook niet meer te strijken als je het direct daarna strak opvouwt.
Neem dan wel een warmtepompdroger. Van onze condensdroger kregen wij enorme energierekeningen.
04-2014
10-2015
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 26 Jan 2018 06:24

Re: Is een droger aan te raden met kinderen?

Voordat ik kinderen had, zou ik hem ook al aanraden! Zachte handdoeken, beddengoed snel droog.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Patsy

Bericht 26 Jan 2018 06:34

Re: Is een droger aan te raden met kinderen?

Ik gebruik hem zelden, alleen voor beddengoed af en toe. De meeste kleding wil ik er ook niet in hebben.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 26 Jan 2018 06:37

Re: Is een droger aan te raden met kinderen?

Katrien schreef:Ik gebruik hem zelden, alleen voor beddengoed af en toe. De meeste kleding wil ik er ook niet in hebben.


Dit maar wij hebben geen kinderen. Ik heb ook liever mijn handdoeken niet uit de droger, vind het juist lekker als ze wat stugger zijn :angel:
<<

Patsy

Bericht 26 Jan 2018 07:01

Re: Is een droger aan te raden met kinderen?

Emma schreef:
Katrien schreef:Ik gebruik hem zelden, alleen voor beddengoed af en toe. De meeste kleding wil ik er ook niet in hebben.


Dit maar wij hebben geen kinderen. Ik heb ook liever mijn handdoeken niet uit de droger, vind het juist lekker als ze wat stugger zijn :angel:


De eeuwigdurende discussie in mijn huwelijk. Mijn man wil zachte handdoeken, ik harde (wat een zin :palm:).
<<

Anoniem304

Bericht 26 Jan 2018 07:03

Re: Is een droger aan te raden met kinderen?

Katrien schreef:
Emma schreef:
Katrien schreef:Ik gebruik hem zelden, alleen voor beddengoed af en toe. De meeste kleding wil ik er ook niet in hebben.


Dit maar wij hebben geen kinderen. Ik heb ook liever mijn handdoeken niet uit de droger, vind het juist lekker als ze wat stugger zijn :angel:


De eeuwigdurende discussie in mijn huwelijk. Mijn man wil zachte handdoeken, ik harde (wat een zin :palm:).

Bij ons andersom hahaha.
<<

Anoniem304

Bericht 26 Jan 2018 07:04

Re: Is een droger aan te raden met kinderen?

Marin schreef:Ik durf al die dingen echt niet in de droger te doen, beddengoed, slaapzakjes etc. Doen jullie dat wel gewoon?

Wat in de droger kan gaat er gewoon in ja.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 26 Jan 2018 07:44

Re: Is een droger aan te raden met kinderen?

Ik door van zoon niks in de droger eigenlijk, was zijn spullen eigenlijk allemaal los met elkaar tegelijk en dan ophangen. De hydrofielen werken beter als ik ze ophang.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 26 Jan 2018 07:55

Re: Is een droger aan te raden met kinderen?

Pippa schreef:Ik door van zoon niks in de droger eigenlijk, was zijn spullen eigenlijk allemaal los met elkaar tegelijk en dan ophangen. De hydrofielen werken beter als ik ze ophang.


Ja dat is wel waar. Sinds die hydrofielen in de droger zijn geweest zijn ze toch iets veranderd. Vind het niet zo erg want her scheelt wel ruimte op 't droogrek maar ben het wel met je eens.
Let's discover the world together.
<<

Geel

Bericht 26 Jan 2018 08:04

Re: Is een droger aan te raden met kinderen?

Neuh. Natuurlijk is het handig, maar je kunt prima zonder leven. Bovendien vreten die dingen energie en volgens mij zijn ze ook niet al te best voor het milieu. En met die bespuugde lakens: dat hebben wij ook twee keer gehad, maar ik had genoeg setjes waardoor er altijd lakens waren om mee te verschonen.
<<

Anoniem281

Bericht 26 Jan 2018 08:11

Re: Is een droger aan te raden met kinderen?

Wij hebben een droger maar ik ben er vooral blij mee door 't chronische ruimtegebrek dat wij ervaren. Als ik alles op 't wasrek wil laten drogen (en niet over deuren, trapleuning enz) dan moet ik dus echt wachten tot die ene was droog is, aangezien ik geen ruimte heb voor nóg een wasrek.

Nu split ik de was steeds in een mag-in-de-droger-was en een moet-aan-het-rek-was en kan ik er minstens 2 tegelijk doen. Tobias z'n rompers, slaapzakken en lakens e.d. gaan soms in de droger, ligt eraan of er ruimte op 't rek is. Lakens liever niet, omdat ik die anders moet strijken :nerd:
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 26 Jan 2018 08:20

Re: Is een droger aan te raden met kinderen?

Wij hebben er geen, ik vind het met 1 kind en ruimte om te drogen goed te doen zonder. Maar nu met de tweeling op komst denken we er toch over om er één aan te schaffen. Al vind ik het uit milieuoogpunt nog steeds een beetje zonde.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 26 Jan 2018 08:45

Re: Is een droger aan te raden met kinderen?

Over dat ziek zijn en dat dat niet vaak voorkomt, dat is over het algemeen wel waar. Maar als het voorkomt kan het soms ook extreem zijn. Wij hadden een keer buikgriep bijvoorbeeld en toen was zoon nog erg klein (dus die spuugde nog niet in een bakje ofzo) en hij heeft dagen en nachtenlang gespuugd en gepoept (gewoon langs de luier zo dun). Zelfs met droger en voldoende verschoning moest ik flink doorgaan met wassen en drogen toen. Moet er niet aan denken dat ik op zulke momenten geen droger had gehad. En al zijn die momenten zeldzaam, we hebben het hier toch al een aantal keer gehad. Idem met bedplassen, elke keer alles verschonen en zo laten drogen duurt dan best lang.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 26 Jan 2018 08:49

Re: Is een droger aan te raden met kinderen?

Ik zit te twijfelen of wij hem nog gebruikt hebben sinds haar geboorte. We hebben geen spuger, dat scheelt misschien al iets. We hebben wel wat waslijnen bij gespannen, voorheen hadden we 1 wasrek. Met wat passen kunnen we 3 wassen kwijt. Achterop de voorzolder, dus hangt niet in de weg.
Wij hebben veel slaapzakken gekregen, maar die blijken in de praktijk iets minder praktisch. Als ze de goede vies maakt doen we het even een halve dag met een mindere.
<<

Daarom

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 17 Apr 2017 21:58

Bericht 26 Jan 2018 08:57

Re: Is een droger aan te raden met kinderen?

Ik kan niet zonder.
<<

Anoniem306

Bericht 26 Jan 2018 10:15

Re: Is een droger aan te raden met kinderen?

2 kinderen en nog steeds geen droger. Ik mis hem ook niet. Scheelt dat we een zolder hebben, waar we aardig wat kwijt kunnen.
<<

Anoniem275

Bericht 26 Jan 2018 10:17

Re: Is een droger aan te raden met kinderen?

Wij hebben een droger gekocht toen de jongens 4 en 2 waren, doordat we verhuisd waren en wat minder ruimte hadden voor een waslijn op een handige plaats.
Ik heb 'm nooit gemist, maar nu ik er eenmaal aan gewend ben kan ik bijna niet meer zonder.. Het is echt super handig! Handdoeken, beddengoed, sokken en ondergoed gaan er vrijwel altijd in (in de zomer gebruik ik 'm minder).
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 26 Jan 2018 11:52

Re: Is een droger aan te raden met kinderen?

Onze combi is kapot gegaan en mis een droger nu echt, we hebben nu alleen een wasmachine, steeds alle doorgekeken vol, kan maar een paar wasjes draaien en ze zijn vol. Vooral met veel ondergoed vind ik het vervelend :palm:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 26 Jan 2018 11:54

Re: Is een droger aan te raden met kinderen?

Ik ben heel blij met onze wasdroger, maar die hadden we al voordat onze dochter geboren was.

Je hebt ook energiezuinige wasdrogers.
Wij hebben een warmtepompdroger met een A++ label.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 26 Jan 2018 12:01

Re: Is een droger aan te raden met kinderen?

Liadan schreef:Wij hebben geen droger, nooit gehad en ik mis 'm ook niet. Al lijkt het me in de winter als de was binnen moet drogen af en toe wel handig als ik beddengoed en handdoeken wat sneller droog zou hebben. Maar dat is geen reden voor ons om er 1 aan te schaffen.


Hier hetzelfde.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 13:39

Bericht 26 Jan 2018 12:16

Re: Is een droger aan te raden met kinderen?

Hier drie kinderen en echt ik kan niet zonder dat ding als de was niet buiten kan drogen aan de molen.
Dus zeker in de winter word hij hier veel gebruikt.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers