Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ravioli en tortellini

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 25 Jan 2018 17:16

Ravioli en tortellini

Van het weekend komen er vrienden eten en willen we graag weer ravioli maken. Ons vorige experiment van ravioli gevuld met gorgonzola en peer was erg lekker maar wel iets te vochtig.

Nu zijn we op zoek naar andere variaties.
Wat vind jij een lekkere vulling of zou je een lekkere vulling vinden voor ravioli of tortellini?
Let's discover the world together.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 25 Jan 2018 17:24

Re: Ravioli en tortellini

Met geitenkaas en spinazie!
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 25 Jan 2018 17:26

Re: Ravioli en tortellini

Ik maak regelmatig ravioli gevuld met Ricotta en spinazie, daarbij een ansjoviskruim en hazelnootpesto. Heel lekker!

Of gevuld met kalfsgehakt en een saliebotersaus?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 25 Jan 2018 17:28

Re: Ravioli en tortellini

Salie botersaus is sowieso het lekkerste op aarde (terwijl ik geen omgesmolten boter lust), dat kan bij bijna elke vulling wel.

Van die smeuïge rondjes geitenkaas bedoel je denk ik Pippa? Dat plakt wel lekker in die pasta, dus goeie!

Kalfsgehakt is ook lekker. Misschien met wat paddenstoelen erbij?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 25 Jan 2018 17:47

Re: Ravioli en tortellini

Salie past ook heel goed bij pompoen. En dan een lekkere kaas erbij, manchego bijvoorbeeld.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 25 Jan 2018 18:51

Re: Ravioli en tortellini

Ik ga ze binnenkort maken met kastanjes en mascarpone (en salie en rozemarijn).
#teammaple🍁
<<

Daarom

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 17 Apr 2017 21:58

Bericht 25 Jan 2018 19:11

Re: Ravioli en tortellini

Funghi en porcini.
Kabeljauw.
Mengsel maken van krab of kreeft.
Asperges en ricotta.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 25 Jan 2018 21:19

Re: Ravioli en tortellini

Lekkere tips jongens!
Ik had zelf ook nog een leuke bedacht, 'nduja, van die smeerbare pittige worst (of sobrasada in het Spaans).
Let's discover the world together.
<<

Daarom

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 17 Apr 2017 21:58

Bericht 26 Jan 2018 08:55

Re: Ravioli en tortellini

Ik zat nog te denken dat we op het werk ook wel ravioli hebben met Italiaanse vleeswaren, daar dus een mengsel van oa een klein beetje salami.
Ook wild zwijn en rozijnen zijn lekker, daarbij dan een rode wijn jus maken.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 26 Jan 2018 09:56

Re: Ravioli en tortellini

Oh ja met vleeswaar (rauwe ham ofzo) erin is ook lekker! Kan voor dit specifieke etentje niet want die vriendin is zwanger en ik denk niet dat het gaar kookt in die vier minuten. Maar zeker om te onthouden voor onszelf.
Let's discover the world together.
<<

Daarom

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 17 Apr 2017 21:58

Bericht 26 Jan 2018 10:15

Re: Ravioli en tortellini

Ik heb ondertussen zoveel ravioli en tortellini gehad, nog wel meer soorten pasta's. Girelle is ook leuk om te maken.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 26 Jan 2018 10:20

Re: Ravioli en tortellini

Die moest ik even opzoeken. Leuk!
Ik vind het echt heel erg leuk om te maken maar wel echt heel veel werk. Tortellini vond ik eigenlijk nog leuker dan ravioli, zo om je vinger heen rollen.

We hebben voor de Kenwood keukenmachine meerdere pasta opzetstukken gekocht, waaronder lasagnevellen (die je dus ook kunt gebruiken voor de tortellini en ravioli), spaghetti, en zo'n opzetstuk waarbij je echte maccheroni kan maken. Daar kan je dan andere koperen plaatjes op doen en zo andere vormpjes maken. Beetje play doh achtig. Orrechiette staat nog op onze wishlist, maar die plaatjes alleen al zijn 30 eu per stuk dus we kopen ze niet allemaal tegelijkertijd.
Let's discover the world together.
<<

Daarom

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 17 Apr 2017 21:58

Bericht 26 Jan 2018 10:26

Re: Ravioli en tortellini

Ja, die zijn onwijs duur. Als ik zelf voor thuis ravioli of iets wil dan zet ik meestal onze chefkok aan het werk :P
Hij maakt ze toch in gigantische hoeveelheden.

Wij hadden er een tijdje geleden 1 met amaretti en iets van vlees erin, maar mijn geheugen laat mij even in de steek. Volgens mij met Italiaanse saucijs er ook in en dan ook nog salie.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers