Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Probleem zomervakantie

<<

Anoniem247

Bericht 24 Jan 2018 17:17

Probleem zomervakantie

Niet meer van toepassing ivm ander werk.
Laatst gewijzigd door Anoniem247 op 03 Feb 2018 17:05, in totaal 3 keer gewijzigd.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 24 Jan 2018 17:27

Re: Probleem zomervakantie

Wat rot dat er opeens 'vergeten' is wat er gezegd is.
Ik zou niet haar gaan verlinken, maar ook zorgen dat je met harde feiten komt zoals die officiële brief.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 24 Jan 2018 17:57

Re: Probleem zomervakantie

Misschien kunnen jullie het probleem delen? Dus jij die ene specifieke week vrij en dan later nog een week, en zij ook 1 of 2 weken die haar voorkeur hebben.
<<

Anoniem247

Bericht 24 Jan 2018 18:33

Re: Probleem zomervakantie

Het gaat echt om 1 specifieke week die we beide willen. Zij wil die maandag al vertrekken voor 9 dagen. En beide willen we 2 a 3 weken zomervakantie.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 24 Jan 2018 19:46

Re: Probleem zomervakantie

Kan je man niet toch regelen dat hij een andere week heeft?
Smile, it's free!
<<

Anoniem247

Bericht 24 Jan 2018 20:11

Re: Probleem zomervakantie

Nee :( Hij heeft met 6 man dingen lopen regelen en verzetten dat het ook niet terug te draaien is. Mijn man is een soort van eigen baas en heeft momenteel maar 1 collega van de 70 die hem kan vervangen. En in die week is het het rustigst.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 24 Jan 2018 21:13

Re: Probleem zomervakantie

Ik vind het niet verlinken als zij onjuiste informatie afgeeft om haar zin te krijgen. Maar dan zou ik wel zorgen dat je zelf echt alle juiste informatie hebt, voor je naar je bazin stapt. Plus ook die brief van je man. En wellicht ook even netjes op papier zetten hoe alles in oktober is gegaan en vorige zomer.
december 2016
juli 2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Jan 2018 21:23

Re: Probleem zomervakantie

Niekske schreef:Ik vind het niet verlinken als zij onjuiste informatie afgeeft om haar zin te krijgen. Maar dan zou ik wel zorgen dat je zelf echt alle juiste informatie hebt, voor je naar je bazin stapt. Plus ook die brief van je man. En wellicht ook even netjes op papier zetten hoe alles in oktober is gegaan en vorige zomer.


Dit inderdaad. Goed op papier zetten, emoties opzij zetten en duidelijk alle informatie gebruiken om aan te tonen dat jij vindt dat je hier recht op hebt.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem247

Bericht 24 Jan 2018 21:34

Re: Probleem zomervakantie

Maar hoe kan ik zoiets bewijzen? Ik heb alleen in mijn app geschiedenis staan dat zij voor de bouwvak wilde gaan. Niks over die mondelinge afspraak of dat zij liegt over haar kinderen. Dat is het probleem nou juist. :(

Die brief van mijn man kan zo geregeld worden en het op papier zetten lukt ook. Alleen dus zo jammer dat ik geen bewijs heb van de rest. Dit gaat mij volgend jaar echt niet meer overkomen want ik laat alles op papier zetten, maak screenshots en weet ik veel wat. Is eigenlijk te zot voor woorden maargoed. Ik vind het allemaal maar k*t..
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 24 Jan 2018 22:19

Re: Probleem zomervakantie

Nou inderdaad, wat je zelf zegt, het is toch te zot voor woorden? Ik vind het ook echt niet netjes van je bazin dat ze nu ineens terugkrabbelt en jullie gemaakte afspraak vergeten is, net als je collega overigens. Ik maak op mijn werk de uurroosters, vakantieplanningen etc en als er aan mij mondeling al iets is gevraagd en wat ik heb toegezegd, dan zal ik daar echt niet op terugkomen. Wel zou ik de collega aan wie ik toestemming heb gegeven vragen of zij echt die bepaalde weken nodig heeft omdat een andere collega deze ook graag wil nemen, maar afspraak is afspraak.

Overigens regel ik zulke dingen altijd via mail. Ik vraag ook geruime tijd op voorhand om hun verlofwensen voor de zomer door te mailen zodat ik ze allemaal kan bekijken en zodat iedereen tijdig een vakantie kan boeken. Dan is er later ook geen discussie meer mogelijk, maar daar heb je nu natuurlijk niets aan (al zou ik dus volgend jaar gewoon wel gewoon via mail zulke dingen regelen, dan heb je wel bewijs).

Die brief van je man kan je natuurlijk proberen, maar ik heb naar aanleiding van jouw verhaal niet het idee dat ze daar veel mee zullen doen. Kan je niet een keer een persoonlijk gesprek aangaan met je collega, haar confronteren met haar privésituatie (waar ze dus blijkbaar over liegt) en vragen waarom ze dit doet?
2012 & 2016
<<

Anoniem247

Bericht 24 Jan 2018 22:41

Re: Probleem zomervakantie

*
Laatst gewijzigd door Anoniem247 op 26 Jan 2018 23:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem231

Bericht 25 Jan 2018 06:06

Re: Probleem zomervakantie

Kan je niet zeggen dat je al geboekt hebt?
Ik vind dit zo stom en oneerlijk! En dan ook nog in jouw herstel periode, zou dat ook nog aangeven als je terug bent.
Succes! Hopelijk krijg jij je gelijk.
<<

Anoniem245

Bericht 25 Jan 2018 06:48

Re: Probleem zomervakantie

Mondeling en via de app geldt bij ons niet, alleen met een verlofbriefje heb je bij ons kans om vrij te krijgen. Zeker met vakanties... Ik zou niet weten wat ik zou doen eigenlijk. Wellicht inderdaad zeggen dat je al geboekt hebt.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 25 Jan 2018 07:30

Re: Probleem zomervakantie

Tja, het is niet fair van haar hoe ze het speelt maar iedereen heeft evenveel recht bepaalde weken vakantie aan te vragen. Ongeacht de reden. Ik vind jouw reden niet perse belangrijker dan die van haar. Wie weet is een goedkopere week de enige financiële mogelijkheid voor haar om wel op vakantie te gaan. Of wil ze het deze zomer echt anders aanpakken wat betreft de omgang met hij vader. Zij kan er dan weer niets mee dat jouw man niet kan schuiven.

Kortom, een heel lastig probleem want jullie vinden allebei je eigen reden legitiem. Ik hoop dat jullie eruit komen en allebei tevreden zullen zijn met de oplossing.

Succes!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem247

Bericht 25 Jan 2018 08:53

Re: Probleem zomervakantie

Nee dat mag niet. Als de vakantieplanning gemaakt is dat moet er iemand op kantoor het goedkeuren. Dat gebeurd meestal midden Februari. Voor die tijd mag je echt niet boeken.

Mijn reden is misschien wel net zo belangrijk als dat van haar maar dan had ze in Oktober niet al moeten roepen dat ze ws de bouwvak wilde want die weken is alleen haar vriend vrij. Er is letterlijk gezegd dat het bedrijf van haar vriend in de bouwvak dicht is en dan iedereen verplicht vakantie heeft. Kijk als ze in het begin had gezegd we weten het nog niet dan was het gewoon anders geweest maar niet t/m midden Januari lopen roepen dat het ws de bouwvak wordt en nu 2-3 weken voor de goedkeuring is alles ineens niet meer zo. Dat vind ik gewoon gemeen.

En nu heb ik helemaal buikpijn want nu komt mijn bazin morgen op ziekenbezoek. Hier zit ik dus helemaal niet op te wachten..
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 25 Jan 2018 09:02

Re: Probleem zomervakantie

Ik snap heel goed dat je het als gemeen ervaart hoor, begrijp me niet verkeerd. Dat zou ik zelf ook zo voelen als ik in jouw situatie zat. Maar formeel gezien doet ze denk ik niets verkeerd.

Ik had niet meegekregen dat je ziek thuis zit. Hopelijk is het niks ernstigs? Sterkte en beterschap in ieder geval!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem313

Bericht 25 Jan 2018 09:08

Re: Probleem zomervakantie

Ik ben het eens met Lady. Logisch dat dit heel rot voelt, vooral gezien de context waarin jij ziek thuis bent en dus geen onderdeel van het gesprek. Maar ik zou jouw ideeën over haar liegen et cetera hier echt niet bij betrekken. Überhaupt wat eerder in informele gesprekken is gezegd, speelt formeel geen rol. Jullie dienen nu voor dezelfde periode een aanvraag in, dus 1 van beiden gaat aan het kortste eind trekken. Zet dus inderdaad helder op papier waarom jij vindt dat jij in aanmerking komt. En maak vast een back-up plan voor als het niet lukt. Misschien kun je in de herfstvakantie een weekje weg met je gezin? En in de zomer een week alleen met de kinderen?
<<

Anoniem247

Bericht 25 Jan 2018 09:26

Re: Probleem zomervakantie

Lady ik ben 2,5 weken geleden geopereerd. En ik begrijp je niet verkeerd hoor. Er zit gewoon wat boosheid dwars :)

Caulfield ik vind het vooral voor mijn man niet leuk. Die werk 50-60 uur in de week en mist daardoor al veel. De zomervakantie is gewoon heel erg belangrijk voor ons omdat dat eigenlijk de enige volle week is dat we als gezin samen zijn. Daarom valt dit gewoon even zwaar. En vanavond ga ik alles op een nette manier op papier zetten en die geef ik morgen aan mijn bazin en dat ze die ook kan laten lezen aan diegene die nu alles moet beslissen. Meer kan ik helaas niet doen.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 29 Jan 2018 23:48

Re: Probleem zomervakantie

Aha, ik lees t nu pas, weet je al iets meer?
Bij ons was t ook lastig, ook omdat er gewoon bezetting zijn. Uiteindelijk is t bij ons opgelost doordat ieder een nu 2-2,5 week vakantie heeft ipv 3, en wat heeft geschoven.
Maar niet alles is teruug te lezen, maar begrijp dat jullie beide dezelfde week willen? Kun je niet zeggen dat jullie beide de helft doen, en dan zij 1-2 weken vooraf de andere weken en jij erna. Of andersom
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem247

Bericht 30 Jan 2018 10:42

Re: Probleem zomervakantie

Nee nog niks helaas. Helft helft gaat niet Elro aangezien zij die maandag wil vertrekken voor 9 dagen naar het buitenland en wij dan ook niet op vakantie kunnen. Dit is J. en mij onze enige volle week vakantie in die week. De rest van de weken moet J. gewoon 55+ uur werken.
<<

Anoniem245

Bericht 30 Jan 2018 16:01

Re: Probleem zomervakantie

Wij hebben op het werk nu ook deze issues, en ik ben zelf heel flexibel in de zomervakantie maar ik hoor nu wel alle "sores" van de rest van de collega's . En zij vinden allemaal dat ze zelf meer recht hebben, terwijl ik zoiets heb van iedereen heeft zijn eigen goede reden waarom hij/zij juist dan perse vakantie wil.
Dus ik denk dat je het toch meer moet proberen los te laten, en volgend jaar zelf gewoon echt op tijd via de officiële weg vakantie aan moet vragen.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 30 Jan 2018 18:30

Re: Probleem zomervakantie

Bij ons maakt het niet uit of iemand een week eerder vakantie opgeeft of niet. We moeten voor 1 december opgeven en dan wordt er gekeken wat er kan. Tot nu klopt het steeds goed. Ik ga altijd in september en de rest in de zomer om en om. Als er 2 tegelijk willen dan zal er of geschoven moeten worden, of van beide de vakantie iets ingekort.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem331

Bericht 30 Jan 2018 19:08

Re: Probleem zomervakantie

Het niet mogen boeken tot je vakantie goedgekeurd is, is bij ons in principe ook de regel. Maar wanneer ze 30 januari nog niet iets hebben laten weten doet mij besluiten toch te boeken hoor. Het is nu al lastig nog iets te vinden, laat staan over een paar weken :thumbdown:

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers