Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat eten we vanavond? #11

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 23 Jan 2018 13:03

Re: Wat eten we vanavond? #11

Urban Naked schreef:M’n schoonouders zitten in ons huis op te passen want m’n jongste is ziek, zij koken vnv. En ze hebben een bloemkool meegebracht.

Dat belooft veel goeds!

Ik moet nog iets bedenken, het wordt waarschijnlijk iets pasta-achtigs of soep met een broodje.

♥♥
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 23 Jan 2018 13:16

Re: Wat eten we vanavond? #11

Haha nou en of!
Het gekke is alleen dat zij altijd te weinig eten maken. We hebben altijd honger als we klaar zijn. Ze maken bijv AVG en dan voor 5 personen maar 3 stukjes vlees ofzo. Moeilijk.
#teammaple🍁
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 23 Jan 2018 13:35

Re: Wat eten we vanavond? #11

Huh haha dat is wel heel raar ja! Misschien kun je ook een soepje scoren als voorafje, dat scheelt alweer iets.

♥♥
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 23 Jan 2018 15:18

Re: Wat eten we vanavond? #11

Risotto met venkel en warmgerookte zalm flakes. Nieuw recept dat ik ga uitproberen.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 23 Jan 2018 15:22

Re: Wat eten we vanavond? #11

Ik heb nog twee worteltortilla's over, daar maak ik een soort roti's van, met kip kerrie, sperzieboontjes en gekookt ei. Niet helemaal een officiële roti dus, maar toch wel lekker.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

anoniem225

Bericht 23 Jan 2018 16:18

Re: Wat eten we vanavond? #11

Tomaten-groentesoep met gebakken zalm!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 23 Jan 2018 17:52

Re: Wat eten we vanavond? #11

Elliot schreef:Huh haha dat is wel heel raar ja! Misschien kun je ook een soepje scoren als voorafje, dat scheelt alweer iets.
Haha m’n man appte me om 17h dat hij stiekem een paar extra aardappels had geschild en bij de pan had ingegooid toen niemand keek :)
#teammaple🍁
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 23 Jan 2018 18:29

Re: Wat eten we vanavond? #11

Ik heb ravioli, gevuld met spinazie en Ricotta, in een pestosaus en tomatensalade gehaald bij de Italiaanse traiteur want ik heb geen zin om te koken.

Haha, geinig UN.
<<

Anoniem245

Bericht 23 Jan 2018 18:36

Re: Wat eten we vanavond? #11

Haha UN! Hopelijk heb je lekker gegeten en was het genoeg!

Ik heb bospaddenstoelensoep gemaakt vanmiddag en gegeten met een broodje.
Nu net snel een pizza in de oven gegooid.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 24 Jan 2018 13:42

Re: Wat eten we vanavond? #11

Spruitjes uit de wok met gerookte spek reepjes, champignons en een uitje. Gebakken aardappels en een slavink.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 24 Jan 2018 13:48

Re: Wat eten we vanavond? #11

Wortels met gekruide krieltjes en vissticks.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 24 Jan 2018 13:52

Re: Wat eten we vanavond? #11

Haha UN! Grappig dit!

Wij hadden gister tomatensoep met brood en waar ik soep met brood altijd een beetje 'mehh' vind (saai dus), heeft m'n zoon ervan zitten smullen alsof hij nooit te eten krijgt. Echt heel schattig, twee kommen soep op en twee broodjes en toen hij daarna zag dat ik nog soep had begon hij bij mij te bedelen.

Vanavond wordt 't AGV. Ook al zo mehh.

♥♥
<<

Anoniem313

Bericht 24 Jan 2018 13:55

Re: Wat eten we vanavond? #11

Mehhhh, morgen weer tijd voor iets echt lekkers Elliot!

Ik maak voor kinderen, vriend en moeder een grote pan nasi met kip. Voor mezelf heb ik een portie eten uit de vriezer, een van mijn lievelings: paneer jalfrezi met een garlic naan. Daar kruip ik mee op de bank als mijn vriend de kinderen naar bed brengt.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 24 Jan 2018 13:57

Re: Wat eten we vanavond? #11

Nou echt hoor!
Hey even een stomme vraag hoor maar waarom eet jij bijna altijd apart van de rest van het gezin? Is dat niet heel ongezellig?

♥♥
<<

Geel

Bericht 24 Jan 2018 13:59

Re: Wat eten we vanavond? #11

Caulfield schreef:Ik maak voor kinderen, vriend en moeder een grote pan nasi met kip.
Nasi the way it's supposed to be! Teach yo mama.
<<

Anoniem313

Bericht 24 Jan 2018 14:01

Re: Wat eten we vanavond? #11

Elliot schreef:Nou echt hoor!
Hey even een stomme vraag hoor maar waarom eet jij bijna altijd apart van de rest van het gezin? Is dat niet heel ongezellig?


Vind ik geen stomme vraag hoor. Het is alleen niet zo, ik eet denk ik 2 keer per week apart van hen. Soms omdat ik laat uit werk ben, of juist vroeg weer ergens anders heen moet. Of ik eet met iemand anders. Of we koken voor meerdere dagen en er is net niet meer genoeg voor 4, dat soort dingen. Mijn vriend heeft ook geregeld etentjes buiten de deur, dus we zitten niet altijd om 18h met z'n allen aan tafel. We streven wel naar een paar keer per week.
<<

Anoniem313

Bericht 24 Jan 2018 14:02

Re: Wat eten we vanavond? #11

Geel schreef:
Caulfield schreef:Ik maak voor kinderen, vriend en moeder een grote pan nasi met kip.
Nasi the way it's supposed to be! Teach yo mama.


Ghehe nou lijk je net die Fernandez reclame.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 24 Jan 2018 14:04

Re: Wat eten we vanavond? #11

Caulfield schreef:
Elliot schreef:Nou echt hoor!
Hey even een stomme vraag hoor maar waarom eet jij bijna altijd apart van de rest van het gezin? Is dat niet heel ongezellig?


Vind ik geen stomme vraag hoor. Het is alleen niet zo, ik eet denk ik 2 keer per week apart van hen. Soms omdat ik laat uit werk ben, of juist vroeg weer ergens anders heen moet. Of ik eet met iemand anders. Of we koken voor meerdere dagen en er is net niet meer genoeg voor 4, dat soort dingen. Mijn vriend heeft ook geregeld etentjes buiten de deur, dus we zitten niet altijd om 18h met z'n allen aan tafel. We streven wel naar een paar keer per week.

Ah ok! Ik lees het af en toe hier en in mijn hoofd kwam dat over als heel vaak, haha. Maar klinkt logisch hoor :) Ik zag al helemaal voor me dat jullie met z'n allen aan tafel zitten en dat jij dan als enige geen bord hebt. Dat vond ik een beetje zielig. Bedankt voor de opheldering!

♥♥
<<

Anoniem313

Bericht 24 Jan 2018 14:12

Re: Wat eten we vanavond? #11

Elliot schreef:
Caulfield schreef:
Elliot schreef:Nou echt hoor!
Hey even een stomme vraag hoor maar waarom eet jij bijna altijd apart van de rest van het gezin? Is dat niet heel ongezellig?


Vind ik geen stomme vraag hoor. Het is alleen niet zo, ik eet denk ik 2 keer per week apart van hen. Soms omdat ik laat uit werk ben, of juist vroeg weer ergens anders heen moet. Of ik eet met iemand anders. Of we koken voor meerdere dagen en er is net niet meer genoeg voor 4, dat soort dingen. Mijn vriend heeft ook geregeld etentjes buiten de deur, dus we zitten niet altijd om 18h met z'n allen aan tafel. We streven wel naar een paar keer per week.

Ah ok! Ik lees het af en toe hier en in mijn hoofd kwam dat over als heel vaak, haha. Maar klinkt logisch hoor :) Ik zag al helemaal voor me dat jullie met z'n allen aan tafel zitten en dat jij dan als enige geen bord hebt. Dat vond ik een beetje zielig. Bedankt voor de opheldering!


Ik krijg door jouw vraag wel ineens zo'n visioen van de toekomst, als de jongens pubers zijn en op voetbal/basketbal/gitaarles/hiphop zitten en sowieso hun eigen gang gaan. Dan zal het wel echt een komen en gaan worden, waarbij wij zorgen voor een gevulde koelkast, degene die als eerste thuis is een grote pan maakt van het een of ander, en iedereen een bordje pakt wanneer het uitkomt. Weird. Maar ook wel leuk.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1297

Geregistreerd: 09 Sep 2013 17:27

Bericht 24 Jan 2018 15:07

Re: Wat eten we vanavond? #11

We gaan verse lasagne maken en een salade erbij met in ieder geval tomaat, komkommer en avocado.
Mijn man moet overwerken en die eet met collega's. Ik geloof dat ze wilden grieken, maar dat is alweer van de baan, dus ik hoor straks wel wat hij heeft gehad :smile:

Morgen iets met spruitjes, verder nog geen idee. Inspiratie is ver te zoeken op het moment!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Jan 2018 15:11

Re: Wat eten we vanavond? #11

Caulfield, jouw laatste post is hoe het de laatste jaren bij mijn moeder ging. Met vijf kinderen half thuis wonend, half puberend, het was eigenlijk toen nog wel juist heel gezellig. M'n moeder zorgde voor de grote pan, iedereen pakte een bord en zo at je altijd wel met iemand anders. Ik vond het wel wat hebben.

Vanavond maak ik Shepherd's Pie maar dan met bloemkool puree bovenop. Wel met een restje cheddar erover geraspt.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Jan 2018 15:12

Re: Wat eten we vanavond? #11

Harrison schreef:Ik heb ravioli, gevuld met spinazie en Ricotta, in een pestosaus en tomatensalade gehaald bij de Italiaanse traiteur want ik heb geen zin om te koken.

Haha, geinig UN.



Hoe was dit? Klinkt als mijn soort maaltje!
Let's discover the world together.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 24 Jan 2018 15:33

Re: Wat eten we vanavond? #11

Heel erg lekker! Ga ik vaker doen.

Haha Caulfield, mijn ouders waren tijdens mijn puberteit druk met werk en eigen activiteiten en wij hadden ook elke avond wel iets te doen maar toch aten we eigenlijk altijd samen ‘s avonds, tenzij je buiten de deur at. Dus misschien valt het mee later.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 24 Jan 2018 15:33

Re: Wat eten we vanavond? #11

Ik zoek nog inspiratie voor vanavond. Ik ben vrij dus mag van alles zijn, iemand een tof idee?
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 24 Jan 2018 15:43

Re: Wat eten we vanavond? #11

Ik eet een maaltijdsalade met tonijn. De kinderen wortels met doperwtjes en vissticks.
2012
2016
2020

Instagram
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers