Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Aanschaf 2e auto omdat er een baby komt, wie heeft er tips?

<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 16 Dec 2017 13:59

Re: Aanschaf 2e auto omdat er een baby komt, wie heeft er ti

Taeda schreef:
Elliot schreef:
Green_Pepper schreef:Wij hebben een Skoda Fabia combi, daar past echt heel veel in de kofferbak. Toch is de auto niet zwaar (dus geen hoge wegenbelasting, we betalen rond de 30 euro per jaar) en rijdt hij best zuinig.
Verder ben ik het eens met Taeda, ik zou zorgen dat de gehele kinderwagen in de kofferbak past.

30 euro per jaar? :nerd:

We moeten echt in Friesland gaan wonen :muts


Oeps! Per maand natuurlijk ;)
<<

Anoniem335

Bericht 16 Dec 2017 14:23

Re: Aanschaf 2e auto omdat er een baby komt, wie heeft er ti

Fiat Punto of Ford Fiesta zou ik voor gaan kijken, al weet ik niet of je dat red met 3000 euro.
<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 13:36

Bericht 16 Dec 2017 16:48

Re: Aanschaf 2e auto omdat er een baby komt, wie heeft er ti

Raven schreef:Misschien een stomme vraag, maar waarom nu een tweede auto?

Wij hebben juist onze tweede auto verkocht toen E. kwam.
Ik wisselde van werk en mijn vriend ook dus hadden we er geen twee nodig.

Ik zou iig kijken naar een waar de kinderwagen in kan en of de gordel lang genoeg is voor de autostoel.


Omdat ik anders geen kant op kan in mijn verlof en als de beeb er is. Mijn man werkt onregelmatig, en mijn familie aan de andere kant van het land. Redenen genoeg vind ik, haha.
Boys rule!
2018 / 2020
<<

Anoniem236

Bericht 16 Dec 2017 19:54

Re: Aanschaf 2e auto omdat er een baby komt, wie heeft er ti

Ik heb destijds om dezelfde redenen een auto aangeschaft. Familie die ver woonden, veel vrijheid en makkelijk de baby naar de oppas kunnen brengen en doorrijden naar het werk.
Ik haf toen ook 3000 als budget en kwam uit bij een Renault Clio. Wagen en wagenbak pastten achterin, alleen nam ik vaak alleen het onderstel mee en klikte daar de maxi cosi op. Alleen als ik bijvoorbeeld langer bij iemand op bezoek ging nam ik de wagenbak als bedje mee.
Maar de auto rijdt prima, wagen ging dus helemaal mee, maar ik zou vanwege het onderhoud de auto niet aanraden, je komt met 3000 aan een ouder bouwjaar.

We hebben ook fiesta s gehad, een oude en later een gloed nieuwe. Waren beide erg fijne auto s.
<<

Linvi

Bericht 17 Dec 2017 09:50

Re: Aanschaf 2e auto omdat er een baby komt, wie heeft er ti

Ik zou vooral rekening houden met het feit dat je er wat jaren mee kan doen dus ook dat een tweede kindje er bij past indien die wens er zou zijn.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 17 Dec 2017 12:16

Re: Aanschaf 2e auto omdat er een baby komt, wie heeft er ti

Flore schreef:Bedankt voor de tips....kan er echt wat mee! We gaan vandaag wat auto's bekijken:-)


En al iets gevonden?
<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 13:36

Bericht 17 Dec 2017 17:24

Re: Aanschaf 2e auto omdat er een baby komt, wie heeft er ti

Green_Pepper schreef:
Flore schreef:Bedankt voor de tips....kan er echt wat mee! We gaan vandaag wat auto's bekijken:-)


En al iets gevonden?


Nee nog niet geslaagd. Volgend weekend weer een kans;-)
Boys rule!
2018 / 2020
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 18 Dec 2017 05:03

Re: Aanschaf 2e auto omdat er een baby komt, wie heeft er ti

Ik had een Ford fiesta (ST) maar daar plaste t onderstel niet in, ik moest er altijd een wiel afhalen.
In de Ford focus gaat t wel goed
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 16:06

Bericht 18 Dec 2017 07:28

Re: Aanschaf 2e auto omdat er een baby komt, wie heeft er ti

Mazda 2 is ook een kleine fijne auto, misschien ook een idee om daarvoor te kijken.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 18 Dec 2017 08:40

Re: Aanschaf 2e auto omdat er een baby komt, wie heeft er ti

Wij hebben een Renault clio (uit 2004) en die is klein, maar onderstel en wagenbak pasten achterin. De wielen van het onderstel moeten we er wel afhalen, maar dat gaat heel makkelijk. Ik ben blij dat de auto klein en licht is, ik rij niet graag in grote lompe auto's :redface: qua onderhoud (want oudere auto) valt het enorm mee trouwens, maar deze auto had bijzonder weinig gereden toen wij em kochten. Daar hebben we mazzel mee gehad.

Op vakantie hiermee is trouwens geen optie, want de achterbak is vol als de kinderwagen erin ligt. Maar wij kunnen altijd even van auto ruilen met mijn schoonouders, hebben we ook gedaan toen we afgelopen zomer naar zeeland gingen.
december 2016
juli 2019
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 18 Dec 2017 09:27

Re: Aanschaf 2e auto omdat er een baby komt, wie heeft er ti

In mijn polo kan de Joolz met zitje in 1 deel er in.
Ik hoef de wagen dus niet uit elkaar te halen.
Wagenbak nam ik destijds niet mee. Dan klikte ik de mc erop.
Maar kinderwagen fatsoenlijk meenemen zou ik wel als vereiste zien.

Als ik die nu meeneem en nog boodschappen haal moet het kratje op de achterbank.
Of voorstoel bij twee kinderen.

Ik zou dus absoluut geen Aygo oid kopen.
Kofferbakruimte is echt fijn.
2016
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 18 Dec 2017 09:39

Re: Aanschaf 2e auto omdat er een baby komt, wie heeft er ti

Wat voor een kinderwagen heb je? Wij hebben een bugaboo en de wagenbak kan plat, maakt geen verschil of de wagenbak of het stoeltje mee gaat. Wij konden de Bugaboo dus ook kwijt in de kofferbak van de Kia Picanto ( al zal ik dat niet aanraden, dat is allemaal wel heel klein en proppen).
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 18 Dec 2017 09:59

Re: Aanschaf 2e auto omdat er een baby komt, wie heeft er ti

Wij hebben een golf 5. En nu de derde komt moeten we toch echt gaan denken aan een grotere auto. Daar voor redde ik het altijd prima. Bij de oudste ging de wagenbak op de achterbank, en bij de tweede ging de wagenbak op de bijrijderstoel. Zelfs boodschappen met 2 kids en onderstel in kofferbak lukte. Door de kratjes op de bijrijderstoel te zetten en op de grond ervoor. Ideaal was het niet. Maar onmogelijk ook niet. En de wagenbak paste ook gewoon op het ingeklapte onderstel in de kofferbak.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 18 Dec 2017 10:09

Re: Aanschaf 2e auto omdat er een baby komt, wie heeft er ti

Taeda schreef:
Elliot schreef:
Green_Pepper schreef:Wij hebben een Skoda Fabia combi, daar past echt heel veel in de kofferbak. Toch is de auto niet zwaar (dus geen hoge wegenbelasting, we betalen rond de 30 euro per jaar) en rijdt hij best zuinig.
Verder ben ik het eens met Taeda, ik zou zorgen dat de gehele kinderwagen in de kofferbak past.

30 euro per jaar? :nerd:

We moeten echt in Friesland gaan wonen :muts

Zelfs als je in Friesland woont kan dit niet. Ik denk dat green pepper per 3 maanden bedoelt.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 18 Dec 2017 10:12

Re: Aanschaf 2e auto omdat er een baby komt, wie heeft er ti

Ik heb een Suzuki wagon R+. Echt ultiem lelijk maar gekregen van mijn oma toen J heel klein was. We zijn er superblij mee. Kinderwagen past achterin. 5 deuren, hogen instap zodat ik J. Heel makkelijk in het stoeltje kan zetten. Opel agila is de net iets minder lelijke variant.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Anoniem304

Bericht 18 Dec 2017 10:22

Re: Aanschaf 2e auto omdat er een baby komt, wie heeft er ti

Ik maak me trouwenw niet druk over een tweede kind en een Aygo. Tegen die tijd heb ik waarschijnlijk alweer een andere auto en anders kopen we dan iets groters.
En ik rij ook veel in onze grote auto, dus qua ruimte maak ik me geen zorgen.
<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 13:36

Bericht 18 Dec 2017 13:51

Re: Aanschaf 2e auto omdat er een baby komt, wie heeft er ti

minoessepoes schreef:Wat voor een kinderwagen heb je? Wij hebben een bugaboo en de wagenbak kan plat, maakt geen verschil of de wagenbak of het stoeltje mee gaat. Wij konden de Bugaboo dus ook kwijt in de kofferbak van de Kia Picanto ( al zal ik dat niet aanraden, dat is allemaal wel heel klein en proppen).


Wij hebben een Joolz!
Boys rule!
2018 / 2020
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 18 Dec 2017 14:00

Re: Aanschaf 2e auto omdat er een baby komt, wie heeft er ti

Plien schreef:
Taeda schreef:
Elliot schreef:30 euro per jaar? :nerd:

We moeten echt in Friesland gaan wonen :muts

Zelfs als je in Friesland woont kan dit niet. Ik denk dat green pepper per 3 maanden bedoelt.

Haha tuurlijk kan dat niet. En per drie maanden vind ik alsnog een koopje hoor, dat lijkt me ook écht onmogelijk. Ze geeft zelf al aan dat het per maand is.

♥♥
<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 13:36

Bericht 23 Jan 2018 19:06

Re: Aanschaf 2e auto omdat er een baby komt, wie heeft er ti

Yeahhhh eindelijk geslaagd! Het is een Hyundai Getz geworden, 5 deurs en de kofferbak is prima, mooie prijs ook!
Bedankt voor het meedenken!!
Boys rule!
2018 / 2020
<<

Anoniem316

Bericht 23 Jan 2018 22:50

Re: Aanschaf 2e auto omdat er een baby komt, wie heeft er ti

Haha super. Wij hebben een tweede auto in 2 weken tijd gekocht. Bij ons is het een Peugeot 307 geworden. Groter dan gepland maar wel heel blij mee. Die paar tientjes per jaar extra neem ik voor lief(wat wegenbelasting aan gaat dan ;))
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers